EINDE renault 5 1.4 campus NIEUWE 5!!!!!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Beste roestgaten Ronald.... Succes met opknappen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
het is gelukkig de enige rotte plek , maar.......... uiteindelijk gaat het een leuk bakkie worden!Arco Straver schreef:Beste roestgaten Ronald.... Succes met opknappen.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Contacteer:
Nou de 5 staat weer voor de deur is 2 weken geleden weg gebracht en voor de apk en had gister pas weer tijd om hem op te halen.
De 5 is (nog) niet door de apk , maar bhet viel me reuze mee:
- wiellager links voor versleten (is al vervangen)
- remschijf rechts voor meer dan 50% roest
- kentekenlampje kapot
- claxon werkt niet
Het valt me alles mee. Volgende week ff de remschijven en blokken vervangen en dan is het grootste werk ook weer gedaan.
Vorige week zondag ook de kunststof schilddelen opgehaald in Smilde.
Dus wat voor nu hetbelangrijkste is dat de apk in orde komt en dan het gat in mn wielkast fiksen.
De 5 is (nog) niet door de apk , maar bhet viel me reuze mee:
- wiellager links voor versleten (is al vervangen)
- remschijf rechts voor meer dan 50% roest
- kentekenlampje kapot
- claxon werkt niet
Het valt me alles mee. Volgende week ff de remschijven en blokken vervangen en dan is het grootste werk ook weer gedaan.
Vorige week zondag ook de kunststof schilddelen opgehaald in Smilde.
Dus wat voor nu hetbelangrijkste is dat de apk in orde komt en dan het gat in mn wielkast fiksen.
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
Meestal zijn de verbindingen bij de stekkertjes van je claxon en kentekenlampje gecorrodeerd. Dus gewoon even loshalen en schoonmaken en je bent klaar.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
ok ga ik daar eerst naar kijken scheelt misschien weer wat werk
-
- Contacteer:
Nou morgen ga ik ff nieuwe schijven en blokken op halen die besteld zijn en ga ik maar s prutsen om ze er onder te krijgen Als dat gebeurt is is er weer een apk puntje minder en als ik tijd over heb (
) ook mn kentekenverlichting en kachel nakijken , wilde mn kachel vanochtend aanzetten en..................... kapoet!!!!
Heb ik verder nog een aantal vraagjes
de 5 moet omlaag ook aan de achterkant dit doe ik door middel van de torsie uiteraard , maar kan ik dit ook gewoon doen op een krik????????? Voor zover ik me goed ingelezen heb komt een deel van de achterophanging naar beneden en heb ik daar dan wel genoeg ruimte voor??
Ik zit er steeds meer over te denken om de 5 opnieuw te laten spuiten en gelijk de deukjes ed weg te laten halen.Ik wil hem dan in de zelfde kleur laten spuiten als de megane (gris boreal) ik heb alleen geen flauw idee in welk kostenplaatje ik moet denken?????????
En waar ik dat bijvoorbeeld goed en niet al te duur kan laten doen iemand suggesties in deze regio?????????
Aangezien ik voorlopig nog wel thuis zit van mn werk heb ik nu alle tijd om lekker aan de 5 te rommelen

Heb ik verder nog een aantal vraagjes
de 5 moet omlaag ook aan de achterkant dit doe ik door middel van de torsie uiteraard , maar kan ik dit ook gewoon doen op een krik????????? Voor zover ik me goed ingelezen heb komt een deel van de achterophanging naar beneden en heb ik daar dan wel genoeg ruimte voor??
Ik zit er steeds meer over te denken om de 5 opnieuw te laten spuiten en gelijk de deukjes ed weg te laten halen.Ik wil hem dan in de zelfde kleur laten spuiten als de megane (gris boreal) ik heb alleen geen flauw idee in welk kostenplaatje ik moet denken?????????
En waar ik dat bijvoorbeeld goed en niet al te duur kan laten doen iemand suggesties in deze regio?????????
Aangezien ik voorlopig nog wel thuis zit van mn werk heb ik nu alle tijd om lekker aan de 5 te rommelen

Heb je al eens vaker remblokken en schijven vervangen?
Met remmen moet je niet prutsen.....dit moet gewoon goed zijn!
Juiste gereedschap in huis, zoiezo Torx voor de schijf boutjes & loktite voor de bouten van de klauwen te borgen?
En overspuiten lijkt mij 't niet echt waard bij zo'n auto, denk dat als je al een beun weet te vinden, je toch wel tussen de 1000 en €1500,- minimaal kwijt bent....
Met remmen moet je niet prutsen.....dit moet gewoon goed zijn!
Juiste gereedschap in huis, zoiezo Torx voor de schijf boutjes & loktite voor de bouten van de klauwen te borgen?
En overspuiten lijkt mij 't niet echt waard bij zo'n auto, denk dat als je al een beun weet te vinden, je toch wel tussen de 1000 en €1500,- minimaal kwijt bent....
-
- Über-Spammer
Ik zou m gewoon rollen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ron, steek er nou niet teveel geld in...
Wil je dat wel gaan doen, neem dan een Turbootje als basis. In mijn ogen is dat een betere (bodemloze) put dan een normaal 5je... En zo'n ding levert nog wat op in de toekomst...
Maargoed, doe vooral wat je zelf wilt uiteraard.
Wil je dat wel gaan doen, neem dan een Turbootje als basis. In mijn ogen is dat een betere (bodemloze) put dan een normaal 5je... En zo'n ding levert nog wat op in de toekomst...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Contacteer:
schijven heb ik nog nooit vervangen , blokken wel. Ik kan anders als ik er echt niet meer uit kom mn vader hopenlijk raadplegen die heeft het wel vaker gedaan.Florus schreef:Heb je al eens vaker remblokken en schijven vervangen?
Met remmen moet je niet prutsen.....dit moet gewoon goed zijn!![]()
als het spuiten idd rond die prijzen zullen zitten kan ik m net zo goed rollen zoals martijn zegt

-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
haha zo heel donders moeilijk is dat ook weer niet.. Desnoods even een foto maken hoe het zit en dan nieuwe schijven monteren.Florus schreef:Heb je al eens vaker remblokken en schijven vervangen?
Met remmen moet je niet prutsen.....dit moet gewoon goed zijn!![]()
En over het spuiten... Als je hem zelf schuurt en alles afplakt blijf je wel onder de 1000 euro, maar dat is wel een bult werk.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
heb je ook wel weer gelijk in , maar ja miran wil wel in een leuke auto tevoorschijn komen natuurlijkChris schreef:Ron, steek er nou niet teveel geld in...

-
- Contacteer:
en anders heb ik altijd nog een werkplaatshandboek 
maar weet iemand hoe dat met het verlagen van de torsie zit kan dit gewoon op een krik?

maar weet iemand hoe dat met het verlagen van de torsie zit kan dit gewoon op een krik?
-
- Moderator
- Car: MB
Een krik is om je auto op te krikken
en feitelijk niet om hem veilig op te laten staan. Zorg dus voor 2 assteuntjes en dan lukt het prima. Je moet ze uiteraard alleen niet onder de achteras zetten.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Aha ja daar heb je een hele goeie ik had anders gerust met een krik aan de slag gegaanTom schreef:Een krik is om je auto op te krikkenen feitelijk niet om hem veilig op te laten staan. Zorg dus voor 2 assteuntjes en dan lukt het prima. Je moet ze uiteraard alleen niet onder de achteras zetten.

en dat de steunen niet onder de as moeten staan is logisch , maar toch goed dat je het zegt!

-
- Moderator
heb je nog geen steuntjes, koop ze dan effe. Die dingen kosten geen drol en zijn meer waard dan je leven. Mocht je ooit zonder zitten probeer dan stoeptegels of een krat bier maar kijk erg goed uit!! als je onder de auto gaat liggen met enkel een krik. Je zult niet de eerste zij die hem terug moet koppen 

-
- Contacteer:
steunen heb ik niet staan , maar kan ze op mn werk kopen voor 15 eurootjes dus dat is idd het meeste niet! is trouwens ook wel handig om ze te gebruiken voor het vervangen van mn renschijvenTom schreef:heb je nog geen steuntjes, koop ze dan effe. Die dingen kosten geen drol en zijn meer waard dan je leven. Mocht je ooit zonder zitten probeer dan stoeptegels of een krat bier maar kijk erg goed uit!! als je onder de auto gaat liggen met enkel een krik. Je zult niet de eerste zij die hem terug moet koppen

-
- Contacteer:
zo vandaag weert een daagie geknoeid aan de 5.
wat er vandaag gedaan is................. alleen de claxon vervangen!
eerst een uur naar de claxon lopen zoeken , ik kon m nergens vinden , ,maar met dank aan florus
toch gevonden!
Toen de remschijven.................................?????????????????
Na een uur geklooid , gevloekt en getierd te hebben om mn wielmoeren los te krijgen ben ik maar gestopt wat zitten die dingen vast!!!
van alles al geprobeerd met de gewone wielsleutel , ingespoten met dw 40 , de moeren laten "schrikken" , maar nee geen beweging in te krijgen dus......................
Toch maar even een garage zoeken of ze me moeren los kunnen halen.
Verder wel wat vervelends tegengekomen bij de 5 , tijdens de nieuwe claxon monteren viel me op dat de onderkant van het blok helemaal onder de olie zit. Na goed kijken onder de kap zie ik ook op het blok allemaal olie zitten. Er zit bij de oliedop olie en als ik het goed zag tussen de carterpan en het onder blok. ik weet niet of daar normaal gesproken ook iets van een pakking behoort te zitten???
Zo ja..... bij mij niet!
Zo al met al komen er toch steeds meer dingen naar boven
wat er vandaag gedaan is................. alleen de claxon vervangen!

eerst een uur naar de claxon lopen zoeken , ik kon m nergens vinden , ,maar met dank aan florus

Toen de remschijven.................................?????????????????
Na een uur geklooid , gevloekt en getierd te hebben om mn wielmoeren los te krijgen ben ik maar gestopt wat zitten die dingen vast!!!
van alles al geprobeerd met de gewone wielsleutel , ingespoten met dw 40 , de moeren laten "schrikken" , maar nee geen beweging in te krijgen dus......................
Toch maar even een garage zoeken of ze me moeren los kunnen halen.
Verder wel wat vervelends tegengekomen bij de 5 , tijdens de nieuwe claxon monteren viel me op dat de onderkant van het blok helemaal onder de olie zit. Na goed kijken onder de kap zie ik ook op het blok allemaal olie zitten. Er zit bij de oliedop olie en als ik het goed zag tussen de carterpan en het onder blok. ik weet niet of daar normaal gesproken ook iets van een pakking behoort te zitten???
Zo ja..... bij mij niet!
Zo al met al komen er toch steeds meer dingen naar boven

-
- Contacteer:
ok ik zie namenlijk op sommige punten ruimte tussen het carter en het blok en precies bij deze ruimtes ligt er olie.Merijn schreef:Volgens mij zit er tussen het blok en de carterpan alleen vloeibare pakking...
-
- Contacteer:
en trouwens nog dank aan mn broer michel d die ontdekte dat er geen slang tussen mn luchtfilter en de inlaat zit (
dat dat me nog niet is opgevallen zo klei is zo'n slang nou ook weer niet
)

-
- Über-Spammer
Luchtfilter zit toch OP je inlaat? Je bedoelt alleen de slang die naar de grill loopt voor aanvoer van koude lucht? Die hebben de meeste er niet meer opzitten hoor, had de mijne ook niet.
Verder een verhaal apart dat de wielbouten niet los komen zeg. Zijn ze dan echt zo snoeihard aangedraaid? Bereid jezelf ook maar vast voor dat je de Torx-schroeven van de remschijven er niet uitkrijgt en dat je zeker aan de gang moet met het boormachine...
Tsja, het is niet altijd een pretje om aan oude bakkies te sleutelen
Maar met geduld kom je een heel eind 
Verder een verhaal apart dat de wielbouten niet los komen zeg. Zijn ze dan echt zo snoeihard aangedraaid? Bereid jezelf ook maar vast voor dat je de Torx-schroeven van de remschijven er niet uitkrijgt en dat je zeker aan de gang moet met het boormachine...
Tsja, het is niet altijd een pretje om aan oude bakkies te sleutelen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
je gaat toch ook geen uur aan een wielmoer staan sjorren. Als je die niet 1,2,3 los krijgt dan zet je er een pijp op en moet het wel heeeeel gek gaan wil je ze niet binnen 5 minuten los hebben 

-
- Contacteer:
hah ja das ook weer waar maar ik dacht de anhouder wint t zal me niet gebeuren dat ik het verlies van een wielmoer!Tom schreef:je gaat toch ook geen uur aan een wielmoer staan sjorren. Als je die niet 1,2,3 los krijgt dan zet je er een pijp op en moet het wel heeeeel gek gaan wil je ze niet binnen 5 minuten los hebben

-
- Contacteer:
Mmm klinkt aantrekkelijk!JanGTT schreef:Volgende week heb ik vakantie en tijd... hulp nodig?
-
- Contacteer:
Nou aan het project 5 campus komt een eind.
Vorige week maar even al de bekleding en dergelijke eruit gehaald en jawel roest,roest, en nog eens roest.
teveel om nog aan te pakken.verder lekt hij olie van hier tot tokyo zeer waarschijnlijk de pakking tussen het carter en onderblok en de koppakking.
De auto is het mij niet waard om zoveel geld uit te gaan geven om hem op te knappen.
Aankomende week ga ik hem eerst op internet zetten om te kijken of ik er wat voor kan krijgen zo niet gaat hij een laatste rustplaats vinden.........
Vorige week maar even al de bekleding en dergelijke eruit gehaald en jawel roest,roest, en nog eens roest.
teveel om nog aan te pakken.verder lekt hij olie van hier tot tokyo zeer waarschijnlijk de pakking tussen het carter en onderblok en de koppakking.
De auto is het mij niet waard om zoveel geld uit te gaan geven om hem op te knappen.
Aankomende week ga ik hem eerst op internet zetten om te kijken of ik er wat voor kan krijgen zo niet gaat hij een laatste rustplaats vinden.........
-
- Über-Spammer
Zonde Ronald.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
- Contacteer:
vind/vond het ook jammer heb nog overwogen om m toch te houden , maar het is rendabeler om een ander 5je aan te schaffen die een stukkie beter is.