ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Allartino schreef:
jackel schreef:Hoi, het lampie in mn waterkoeltemperatuurmetertje :( brand.., als ik het thermocontact in de rad doorschakel begint de fan te draaien. Als ik hem gewoon warm laat worden slaat ie niet aan!
Heb r een ander blok ingezet maar weet nou niet wat ik fout heb gedaan.. De temperatuur geeft ie wel goed aan, rara iemand een idee??
wat betekent dat lampje eigenlijk?
ik zou het relais eens checken :wink:
R 5 Convertible Rulezz
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Relais werkt, aangezien hij het thermocontact doorschakelt..

Stap 1:
Is radiator HEET als lampje brandt?

Ja --> Thermocontact vervangen

Nee:

Stap 2:
Radiator wordt niet warm genoeg

--> Ontluchten.

Geen effect?

--> Thermostaat controleren of vervangen, en ontluchten.

Geen effect?

--> Controleren van radiateur op verstopping

Geen verstopping?

--> Waterpomp waarschijnlijk defect


Succes!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Allartino schreef:even een stomme vraag: passen ph2 veren op ph1 dempers? :~

ben net afgekeurd bij de APK op een gebroken voorveer :-(
heb nog een setje (nwe)veren liggen, maar geen idee of het ph1 of ph2 veren zijn....
Kan je eigenlijk aan een losse veer (dus niet gemonteerd op schokbreker) zien of ie bedoeld is voor een Ph1 of 2?
Laatst gewijzigd door Allartino op do 16 apr 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Aan de schotel, die is anders.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

oke, hoe moet dat er dan uit zien voor een ph1? :p

ik heb dit nog nooit naast elkaar gezien, dus geen idee waar ik naar moet kijken
5GTT & clio II 1.6 16v
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

riël., bedankt ga je lijst ff afwerken (Y) ,lampje brand ook met koud water/radiateur, waar is dat lampke eigenlijk voor? Te laag waterniveau oid?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij reageert ie op temperatuur, toch?
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Allartino schreef:
Allartino schreef:even een stomme vraag: passen ph2 veren op ph1 dempers? :~

ben net afgekeurd bij de APK op een gebroken voorveer :-(
heb nog een setje (nwe)veren liggen, maar geen idee of het ph1 of ph2 veren zijn....
Kan je eigenlijk aan een losse veer (dus niet gemonteerd op schokbreker) zien of ie bedoeld is voor een Ph1 of 2?
Riël Notermans schreef:Aan de schotel, die is anders.
ik heb het over losse veren he :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij zijn phase 2 veren korter... Correct me if I'm wrong.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb via de search al gekeken, en dat lijk ik er ook uit op te maken.
Ze zouden gemonteerd moeten worden op Ph1 Koni's, en zijn ze dan zo kort dat ze er uit kunnen schieten? ('t is maar voor de APK totdat ik m'n nieuwe set binnen heb :D )

ik heb dus thuis nog een set veren liggen, maar geen idee of dit ph1 of 2 is, en hoeveel ze verlagen. er staat volgens mij ook geen enkel merk of nummer op.....
5GTT & clio II 1.6 16v
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja: scheelt zo'n 3 cm.

Als je ze niet monteerd, weet je het nooit. Kans bestaat dat ze net vast tussen je topschotel en veerpootschotel komen te zitten. Is dat zo : APK goedkeur. (heb je wel meteen een leuke verlaging te pakken...)

Uit mijn hoofd zeg ik dat een standaard veer Phase II zo;n 35 cm lang is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

aha, dus dan zou hij boven de 90 moeten gaan branden. En voor het niveau zal je dan een ander lampje hebben waarschijnlijk. Raar dat ie dan altijd aanstaat bij mij, naja t lampie werkt iig (I)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Daar hoopte ik op (Y) (Als 't sowieso niet gaat passen zou 't vergeefse moeite zijn)
Als de kans aanwezig is dat 't gaat passen, ga ik 't maar proberen! :D

standaard 35 cm, alles wat korter is, is dus sowieso ph2 en dan nog verlagingsveren. ga straks 's even meten...
5GTT & clio II 1.6 16v
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

hey

was daarnet aan het rijden en plots viel de auto door zijn toeren uit als ik ontkoppelde

normaal als ik ontkoppel valt die rond de 1100 toeren en nu viel die terug 700 800 toeren en schommelde heel fel en knalde telkens op de uitlaat

zou cabu vuil zijn? maar is ongeveer 9maand volledig gereviseerd en bak is pas open geweest en gezuivert en pomp is ook pas vernieuwd en filter ook

normaal blijf die mooi stabiel draaien en blijf die op zijn toeren

mvg angelo
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik zou beginnen met het schoonmaken van je de hoofdsproeier van de carb.
R5GTT. Drive it like you stole it
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

ok ik zal eens zien

maar kan mss ookde onstekingsmodule iets zijn?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Stekkertje welicht niet goed erin ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

De veren die ik nog had liggen even opgemeten in hoogte: 23 cm (onbelast dus)

ik dacht dat er geen fabrikant of code op stond, maar dat staat er dus wel op |: : INTRAX REN1105.


even gegoocheld: zijn verlagingsveren -35mm voor de 5 GTT van 1985 tot 1990 :( daar heb ik dus niet veel aan, weet nou nog niet of het Ph 1 o f 2 is. ik ga ze maar gewoon proberen :)
5GTT & clio II 1.6 16v
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

23 cm ??? Kans dat dat verlagingsveren zijn voor Phase II.

Maar wat je zelf zegt. Ff monteren en je weet het.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ja, echt maar 23 cm. en ze zijn nog helemaal nieuw, dus niet ingekort ofzo. (of de vorige eigenaar moet ze weer van een nieuwe rode laklaag hebben voorzien en het typenr. erop gestempeld :p )

heb zelf geen geen spanners om de veren uit de dempers te halen, dus ben even afhankelijk van de garage. Misschien weet ik morgen of het past...
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die heb je ook helemaaaaaal niet nodig voor een GT, gewoon ff op de topschotel gaan zitten en de dop 21 ff tussen je benen laten zakken om de laatste windingen los te draaien.

De verlagingsveer is nog makkelijker, die monteer je ook door erop te gaan zitten of ff flink leunen met 1 hand.
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Moet die veer die in de onderste waterslang van de rad zit er perse terug in ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat is tegen platzuigen, dat kunnen GT's nogal goed als de thermostaat dichtstaat, beneden zit daar ws. een veer in omdat er 2 rare knikken inzitten die em plat kunnen houden ofzo.

Dus ik denk dattie wel enig nut heeft, al kun je dat platzuigen ook goed tegengaan door een klein gaatje in de thermostaat te boren.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Ik vroeg me al af waar het eigenlijk voor bedoeld was maar dan gaat hij er terug in :thnx:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Steven schreef:Die heb je ook helemaaaaaal niet nodig voor een GT, gewoon ff op de topschotel gaan zitten en de dop 21 ff tussen je benen laten zakken om de laatste windingen los te draaien.

De verlagingsveer is nog makkelijker, die monteer je ook door erop te gaan zitten of ff flink leunen met 1 hand.
zit daar dan zo weinig spanning op? ik zal 't morgen wel merken :p
Tandarts rekening mag naar jou? :D
5GTT & clio II 1.6 16v
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

heb delco er afgehaalt en zag iets wat niet goed is

de rotorke is beetje verbrand en zit een barst in die oranje rood spul

dus da zal wel de probleem zijn

zal morgen eens zien voor een nieuwe

mvg angelo
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ook een bekende toch, ben ik nu kleuren blind?

Blauw?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

antoine schreef:Ook een bekende toch, ben ik nu kleuren blind?

Blauw?
Blauw zal de originele kleur zijn volgens de RDW :wink:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Arco Straver schreef:23 cm ??? Kans dat dat verlagingsveren zijn voor Phase II.

Maar wat je zelf zegt. Ff monteren en je weet het.
heb de veerpoot net losgehaald, en ik kom een cm of 4 te kort met de andere veren, ze hangen er dus los tussen :-( helaas...
wel raar dat intrax zelf opgeeft dat deze veren geschikt zijn voor een GT uit '86 (ph1 dus) :(
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Allartino schreef:
sieger everts schreef:een dieselrad koelt gewoon goed, zeker als je het doorstroomprincipe hanteerd (FASE 1 DUS). en een nieuw dieselrad kost je de kop ook niet.

anders haal je een Kuch VW Kuch rad of eentje van een xr2i . die zijn ook groot zat een vullen de ruimte ook goed.
wat bedoel je met het doorstroomprincipe?
hier ben ik ook wel benieuwd naar :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Allartino schreef:
Arco Straver schreef:23 cm ??? Kans dat dat verlagingsveren zijn voor Phase II.

Maar wat je zelf zegt. Ff monteren en je weet het.
heb de veerpoot net losgehaald, en ik kom een cm of 4 te kort met de andere veren, ze hangen er dus los tussen :-( helaas...
wel raar dat intrax zelf opgeeft dat deze veren geschikt zijn voor een GT uit '86 (ph1 dus) :(
Tja.... dat zeggen wel meer fabrikanten helaas. APEX is 1 van de weinige die -30 mm maakt en levert voor apart PHase I en Phase II.

Jij hebt dus nu een -30mm Phase II ... (N)

Je zou ff een oproep op RTC Markt kunnen zetten voor standaard veren Phase I of -30mm Phase I. Ik weet dat er genoeg veren voorhanden zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat ding gaat er ook niet op vooruit
Immer wieder die verdammte Holländer
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hallo! Net nog ff aan het klootzakken geweest met de koeling.
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb :evil:

Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm :(
Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?

Hellupie (U) , ik wil knallen :bang:
Plaats reactie