ik zou het relais eens checkenAllartino schreef:wat betekent dat lampje eigenlijk?jackel schreef:Hoi, het lampie in mn waterkoeltemperatuurmetertjebrand.., als ik het thermocontact in de rad doorschakel begint de fan te draaien. Als ik hem gewoon warm laat worden slaat ie niet aan!
Heb r een ander blok ingezet maar weet nou niet wat ik fout heb gedaan.. De temperatuur geeft ie wel goed aan, rara iemand een idee??
ACT: 5 GT Turbo
R 5 Convertible Rulezz
Relais werkt, aangezien hij het thermocontact doorschakelt..
Stap 1:
Is radiator HEET als lampje brandt?
Ja --> Thermocontact vervangen
Nee:
Stap 2:
Radiator wordt niet warm genoeg
--> Ontluchten.
Geen effect?
--> Thermostaat controleren of vervangen, en ontluchten.
Geen effect?
--> Controleren van radiateur op verstopping
Geen verstopping?
--> Waterpomp waarschijnlijk defect
Succes!
Stap 1:
Is radiator HEET als lampje brandt?
Ja --> Thermocontact vervangen
Nee:
Stap 2:
Radiator wordt niet warm genoeg
--> Ontluchten.
Geen effect?
--> Thermostaat controleren of vervangen, en ontluchten.
Geen effect?
--> Controleren van radiateur op verstopping
Geen verstopping?
--> Waterpomp waarschijnlijk defect
Succes!
Kan je eigenlijk aan een losse veer (dus niet gemonteerd op schokbreker) zien of ie bedoeld is voor een Ph1 of 2?Allartino schreef:even een stomme vraag: passen ph2 veren op ph1 dempers?![]()
ben net afgekeurd bij de APK op een gebroken voorveer![]()
heb nog een setje (nwe)veren liggen, maar geen idee of het ph1 of ph2 veren zijn....
Laatst gewijzigd door Allartino op do 16 apr 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
5GTT & clio II 1.6 16v
Aan de schotel, die is anders.
Allartino schreef:Kan je eigenlijk aan een losse veer (dus niet gemonteerd op schokbreker) zien of ie bedoeld is voor een Ph1 of 2?Allartino schreef:even een stomme vraag: passen ph2 veren op ph1 dempers?![]()
ben net afgekeurd bij de APK op een gebroken voorveer![]()
heb nog een setje (nwe)veren liggen, maar geen idee of het ph1 of ph2 veren zijn....
ik heb het over losse veren heRiël Notermans schreef:Aan de schotel, die is anders.
5GTT & clio II 1.6 16v
ik heb via de search al gekeken, en dat lijk ik er ook uit op te maken.
Ze zouden gemonteerd moeten worden op Ph1 Koni's, en zijn ze dan zo kort dat ze er uit kunnen schieten? ('t is maar voor de APK totdat ik m'n nieuwe set binnen heb
)
ik heb dus thuis nog een set veren liggen, maar geen idee of dit ph1 of 2 is, en hoeveel ze verlagen. er staat volgens mij ook geen enkel merk of nummer op.....
Ze zouden gemonteerd moeten worden op Ph1 Koni's, en zijn ze dan zo kort dat ze er uit kunnen schieten? ('t is maar voor de APK totdat ik m'n nieuwe set binnen heb

ik heb dus thuis nog een set veren liggen, maar geen idee of dit ph1 of 2 is, en hoeveel ze verlagen. er staat volgens mij ook geen enkel merk of nummer op.....
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

Als je ze niet monteerd, weet je het nooit. Kans bestaat dat ze net vast tussen je topschotel en veerpootschotel komen te zitten. Is dat zo : APK goedkeur. (heb je wel meteen een leuke verlaging te pakken...)
Uit mijn hoofd zeg ik dat een standaard veer Phase II zo;n 35 cm lang is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Daar hoopte ik op
(Als 't sowieso niet gaat passen zou 't vergeefse moeite zijn)
Als de kans aanwezig is dat 't gaat passen, ga ik 't maar proberen!
standaard 35 cm, alles wat korter is, is dus sowieso ph2 en dan nog verlagingsveren. ga straks 's even meten...

Als de kans aanwezig is dat 't gaat passen, ga ik 't maar proberen!

standaard 35 cm, alles wat korter is, is dus sowieso ph2 en dan nog verlagingsveren. ga straks 's even meten...
5GTT & clio II 1.6 16v
hey
was daarnet aan het rijden en plots viel de auto door zijn toeren uit als ik ontkoppelde
normaal als ik ontkoppel valt die rond de 1100 toeren en nu viel die terug 700 800 toeren en schommelde heel fel en knalde telkens op de uitlaat
zou cabu vuil zijn? maar is ongeveer 9maand volledig gereviseerd en bak is pas open geweest en gezuivert en pomp is ook pas vernieuwd en filter ook
normaal blijf die mooi stabiel draaien en blijf die op zijn toeren
mvg angelo
was daarnet aan het rijden en plots viel de auto door zijn toeren uit als ik ontkoppelde
normaal als ik ontkoppel valt die rond de 1100 toeren en nu viel die terug 700 800 toeren en schommelde heel fel en knalde telkens op de uitlaat
zou cabu vuil zijn? maar is ongeveer 9maand volledig gereviseerd en bak is pas open geweest en gezuivert en pomp is ook pas vernieuwd en filter ook
normaal blijf die mooi stabiel draaien en blijf die op zijn toeren
mvg angelo
-
- Über-Spammer
Stekkertje welicht niet goed erin ??
De veren die ik nog had liggen even opgemeten in hoogte: 23 cm (onbelast dus)
ik dacht dat er geen fabrikant of code op stond, maar dat staat er dus wel op
: INTRAX REN1105.
even gegoocheld: zijn verlagingsveren -35mm voor de 5 GTT van 1985 tot 1990
daar heb ik dus niet veel aan, weet nou nog niet of het Ph 1 o f 2 is. ik ga ze maar gewoon proberen 
ik dacht dat er geen fabrikant of code op stond, maar dat staat er dus wel op

even gegoocheld: zijn verlagingsveren -35mm voor de 5 GTT van 1985 tot 1990

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
23 cm ??? Kans dat dat verlagingsveren zijn voor Phase II.
Maar wat je zelf zegt. Ff monteren en je weet het.
ja, echt maar 23 cm. en ze zijn nog helemaal nieuw, dus niet ingekort ofzo. (of de vorige eigenaar moet ze weer van een nieuwe rode laklaag hebben voorzien en het typenr. erop gestempeld
)
heb zelf geen geen spanners om de veren uit de dempers te halen, dus ben even afhankelijk van de garage. Misschien weet ik morgen of het past...

heb zelf geen geen spanners om de veren uit de dempers te halen, dus ben even afhankelijk van de garage. Misschien weet ik morgen of het past...
5GTT & clio II 1.6 16v
Die heb je ook helemaaaaaal niet nodig voor een GT, gewoon ff op de topschotel gaan zitten en de dop 21 ff tussen je benen laten zakken om de laatste windingen los te draaien.
De verlagingsveer is nog makkelijker, die monteer je ook door erop te gaan zitten of ff flink leunen met 1 hand.
De verlagingsveer is nog makkelijker, die monteer je ook door erop te gaan zitten of ff flink leunen met 1 hand.
-
- Contacteer:
Moet die veer die in de onderste waterslang van de rad zit er perse terug in ?
Dat is tegen platzuigen, dat kunnen GT's nogal goed als de thermostaat dichtstaat, beneden zit daar ws. een veer in omdat er 2 rare knikken inzitten die em plat kunnen houden ofzo.
Dus ik denk dattie wel enig nut heeft, al kun je dat platzuigen ook goed tegengaan door een klein gaatje in de thermostaat te boren.
Dus ik denk dattie wel enig nut heeft, al kun je dat platzuigen ook goed tegengaan door een klein gaatje in de thermostaat te boren.
-
- Über-Spammer

-
- Contacteer:
Ik vroeg me al af waar het eigenlijk voor bedoeld was maar dan gaat hij er terug in 

zit daar dan zo weinig spanning op? ik zal 't morgen wel merkenSteven schreef:Die heb je ook helemaaaaaal niet nodig voor een GT, gewoon ff op de topschotel gaan zitten en de dop 21 ff tussen je benen laten zakken om de laatste windingen los te draaien.

Tandarts rekening mag naar jou?

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Blauw zal de originele kleur zijn volgens de RDW
Project: GTT Blue Sport
heb de veerpoot net losgehaald, en ik kom een cm of 4 te kort met de andere veren, ze hangen er dus los tussenArco Straver schreef:23 cm ??? Kans dat dat verlagingsveren zijn voor Phase II.

wel raar dat intrax zelf opgeeft dat deze veren geschikt zijn voor een GT uit '86 (ph1 dus)

5GTT & clio II 1.6 16v
hier ben ik ook wel benieuwd naarAllartino schreef:wat bedoel je met het doorstroomprincipe?sieger everts schreef:een dieselrad koelt gewoon goed, zeker als je het doorstroomprincipe hanteerd (FASE 1 DUS). en een nieuw dieselrad kost je de kop ook niet.
anders haal je een Kuch VW Kuch rad of eentje van een xr2i . die zijn ook groot zat een vullen de ruimte ook goed.

-
- Über-Spammer
Tja.... dat zeggen wel meer fabrikanten helaas. APEX is 1 van de weinige die -30 mm maakt en levert voor apart PHase I en Phase II.Allartino schreef:heb de veerpoot net losgehaald, en ik kom een cm of 4 te kort met de andere veren, ze hangen er dus los tussenArco Straver schreef:23 cm ??? Kans dat dat verlagingsveren zijn voor Phase II.
Maar wat je zelf zegt. Ff monteren en je weet het.helaas...
wel raar dat intrax zelf opgeeft dat deze veren geschikt zijn voor een GT uit '86 (ph1 dus)
Jij hebt dus nu een -30mm Phase II ...

Je zou ff een oproep op RTC Markt kunnen zetten voor standaard veren Phase I of -30mm Phase I. Ik weet dat er genoeg veren voorhanden zijn.
dat ding gaat er ook niet op vooruit
Immer wieder die verdammte Holländer
Hallo! Net nog ff aan het klootzakken geweest met de koeling.
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb
Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm
Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?
Hellupie
, ik wil knallen 
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb

Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm

Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?
Hellupie