ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Man zaagt ledematen vrouw af
Uitgegeven: 12 april 2009 11:51
Laatst gewijzigd: 12 april 2009 13:31

ATHENE - Voor de ogen van zijn beide kinderen heeft een 39-jarige man in Griekenland de armen en benen van zijn echtgenote er bijna volledig afgezaagd met een kettingzaag. Het bloedige voorval had zaterdag plaats in de zuidelijke havenstad Kalamata.

De 30-jarige vrouw is met een helikopter naar het ziekenhuis in Athene gebracht. Artsen proberen het leven van het slachtoffer te redden. ''Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien'', aldus een van de medici zondag op de Griekse radio.

Het echtpaar van Albanese komaf zou al jaren ruzie hebben. De dader gaf zichzelf aan bij de politie. De kinderen van negen en twaalf jaar zijn in shock. Ze zijn in handen van psychologen.
zalig pasen :bonk:
Xabre
Car: 19 16V

paulvanrooij schreef:
Man zaagt ledematen vrouw af
Uitgegeven: 12 april 2009 11:51
Laatst gewijzigd: 12 april 2009 13:31

ATHENE - Voor de ogen van zijn beide kinderen heeft een 39-jarige man in Griekenland de armen en benen van zijn echtgenote er bijna volledig afgezaagd met een kettingzaag. Het bloedige voorval had zaterdag plaats in de zuidelijke havenstad Kalamata.

De 30-jarige vrouw is met een helikopter naar het ziekenhuis in Athene gebracht. Artsen proberen het leven van het slachtoffer te redden. ''Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien'', aldus een van de medici zondag op de Griekse radio.

Het echtpaar van Albanese komaf zou al jaren ruzie hebben. De dader gaf zichzelf aan bij de politie. De kinderen van negen en twaalf jaar zijn in shock. Ze zijn in handen van psychologen.
zalig pasen :bonk:
Ik wil eerst beide kanten van het verhaal horen voordat ik een oordeel vel.
Had ze soms met d'r schoenen naar 'm gegooid?
:~
Trust me. I know what I'm doing.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

antoine
Car: Renault Clio III RS

Golf cabrio ervoor, is wel opvallend Ray... (Y)
-Ray-
Contacteer:

cabrio van me meissie drvoor, we waren ff aan het toeren :)
Immer wieder die verdammte Holländer
tutuur
Clubsponsor

wat is dit voor auto? leip ding :grin:
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

tutuur schreef:wat is dit voor auto? leip ding :grin:
Voertuigsoort personenauto
Merk mercedes-benz
Handelsbenaming 500 SEC KOENIG
Brandstof benzine
tutuur
Clubsponsor

thnx (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Lelijker worden ze niet... :-( Maar wel erg vet! :D
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Heeft iemand hier ervaring met een 2.0 dci 90 pk blok in een traffic? Zou stiekum wel willen wete of dit een beetje fatsoenlijk vooruit komt aangezien dit men nieuwe bedrijfsbus wordt
Haas
Car: Megane RS

hoe zat dat nou ook weer met Xenon en nieuwe rdw/apk richtlijnen. Mag het nu wel of niet als ombouwset? Kortom, zonder sproei-installatie?
Marcel B.

Mike (spitsoor) schreef:Heeft iemand hier ervaring met een 2.0 dci 90 pk blok in een traffic? Zou stiekum wel willen wete of dit een beetje fatsoenlijk vooruit komt aangezien dit men nieuwe bedrijfsbus wordt
Is wel enigszins laat als je dat wil weten terwijl et em al wordt, of niet? :)
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Haas schreef:hoe zat dat nou ook weer met Xenon en nieuwe rdw/apk richtlijnen. Mag het nu wel of niet als ombouwset? Kortom, zonder sproei-installatie?
Als je onze nieuwsbrief had ontvangen had je het geweten :p

http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats/Gratis-RDW-e-learning-modules-over-nieuwe-APK.htm

Edit:
Hmm.. heel duidelijk is die module alsnog niet, maar je kunt ook het nieuwe boek inkijken :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer

Volgens mij kun je het gewoon monteren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Wat ik eruit haal is dat elke auto die ná 31 december 2006 in gebruikt wordt genomen in het geval van after-market Xenon een sproeiinstallatie en automatische afstelling moet hebben.

Die afstelling wordt niet APK gechecked, maar de sproeiinstallatie dus wel.
Maar goed, alles van vóór die tijd mag het schijnbaar wel hebben.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Remon

Oftewel er veranderd dan niks? Want dat was volgens mij al!
Riël
Über-Spammer

Precies.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Grom, wil je iets en zitten je ouders weer tegen.

Waarom snappen ouwe lui niets van tuning en verbeteringen aan je wagen. (0)
Tim
Car: E36 M3

Ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb, alles wat je extra uitgeeft aan zo'n auto is zonde van het geld is toch de reactie. Al scheelt het natuurlijk dat ik zelf wel alles betaal...

Al snappen ze inmiddels wel dat het m'n hobby is en dat wat ze ook zeggen ik het toch wel doe. Soms nog wel positieve reacties ook nog :)
Remon

Tim schreef:Ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb, alles wat je extra uitgeeft aan zo'n auto is zonde van het geld is toch de reactie. Al scheelt het natuurlijk dat ik zelf wel alles betaal...

Al snappen ze inmiddels wel dat het m'n hobby is en dat wat ze ook zeggen ik het toch wel doe. Soms nog wel positieve reacties ook nog :)
Gaat bij mij thuis ongeveer hetzelfde ja ;) Achteraf vinden ze het wel goed :grin:
Riël
Über-Spammer

Kan iemand kijken of een 1993'er safrane een andere radio-stuurbediening heeft als een 1998'er?
GJ
Car: Megane 4 RS

Riël Notermans schreef:Kan iemand kijken of een 1993'er safrane een andere radio-stuurbediening heeft als een 1998'er?
Niet dat gedoe weer he :lol:
Riël
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol:
Help je weer mee?
GJ

Je mag best langskomen. Ik heb de Clio stuurbedieningsmodule ook nog steeds liggen maar de caraudio-zaak is weg. :)
Riël
Über-Spammer

Ja misschien moet ik er een clio stuurbediening op monteren ...

Hmm!

Heb je zoiets nog?

Dan hoef ik geen andere kabel te kopen...
Abel
Über-Spammer

Joopieboy schreef:Grom, wil je iets en zitten je ouders weer tegen.

Waarom snappen ouwe lui niets van tuning en verbeteringen aan je wagen. (0)
sorry, maar ik zal waarschijnlijk je ouders gelijk geven..

het blijft maar een auto, het word nooit een huis, vrouw oid. je smijt bakken met geld gewoon weg, en je maakt een auto voor de volgende eigenaar minder interessant.

Terwijl jij denkt dat je auto beter word... een r19 1.4 tunen is echt geen goed idee... kun je beter al dat geld opzij zetten en over een tijdje iets leukers kopen als je 1e auto
Riël
Über-Spammer

Bullshit.
Niet iedereen kan alles aanschaffen en je geeft geld uit aan dingen die jIJ leuk vind. Wat is dat toch altijd met dat uiterst negatief commentaar altijd Abel? :)

Als je slim bent regel je je van hier gauw een sejte netje 16v klauwen en schijven en flop je dat op je 19. Ik heb er helaas meer geen liggen.

Als die andere klauw vast zat zou ik nog niet eens overwegen die te reviseren, dan is bovengenoemde optie beter en goedkoper!
Johan Hogervorst
Contacteer:

Tim schreef:Ik doe gewoon waar ik zelf zin in heb, alles wat je extra uitgeeft aan zo'n auto is zonde van het geld is toch de reactie. Al scheelt het natuurlijk dat ik zelf wel alles betaal...

Misschien wel een idee ja...
Riël Notermans schreef:Bullshit.
Niet iedereen kan alles aanschaffen en je geeft geld uit aan dingen die jIJ leuk vind. Wat is dat toch altijd met dat uiterst negatief commentaar altijd Abel? :)

Als je slim bent regel je je van hier gauw een sejte netje 16v klauwen en schijven en flop je dat op je 19. Ik heb er helaas meer geen liggen.

Als die andere klauw vast zat zou ik nog niet eens overwegen die te reviseren, dan is bovengenoemde optie beter en goedkoper!
Met hem, ik vind een 1.4 energy gewoon heerlijk rijden en het is en blijft goed betaalbaar!

Ouders zijn iig tegen om de remmen te vervangen voor grotere maar wat jij zegt, als ze niet meer te fixen zijn dan bestel ik gewoon de zooi. Gerard had al de klauwen liggen en schijven en blokken haal ik via autoparts online...

Twijfel een beetje wat wijsheid is maar goed.

Edit: jacques had al nieuwe originele 16v remblokken liggen. Alleen dus schijven nog... Die zijn redelijk duur maar als iemand zgan of nieuwe nog ergens heeft zwerven dan ben ik klaar!
Riël
Über-Spammer

Ik den kdat je dan gewoon goedkoper uit bent :)
Ik wil niet beweren dat je eht NODIG hebt.

Slecht is t nooit. Heb je wel 15"?
Abel
Über-Spammer

ach komop, zo negatief ben ik niet. Ik word gewoon al wat ouder, en waarschijnlijk hebben jopie boy en ik al een generatie kloof :lol:

[negatief modus]
ik heb het niet op tjoening, want dat is het gewoon met dat plastik en audio shit, stoel plat achter over, petje op en stoerdoen met je kar. terwijl iedereen je na kijkt en vooral niet omdat je denkt dat je zo koel bent.
[/negatief modus]

niet zo zeuren Riel, ik ben zeer behulpzaam, en weet wel waar over ik praat.
Als iemand zeurt dat zijn ouders iets niet willen, en dat hier op het forum posten moet je ook tegen de reacties kunnen. We zijn geen rug kloppertjes en roepen ach wat zielig dat je ouders het niet snappen... :gun:

Ga lekker in de tuin bezig, dat ga ik nu ook weer doen. het weer is er te leuk voor. Laat het gewoon gaan, ik ben ook maar een mens die zich ook wel een ergert (Y)
GJ

Riël Notermans schreef:Ja misschien moet ik er een clio stuurbediening op monteren ...

Hmm!

Heb je zoiets nog?

Dan hoef ik geen andere kabel te kopen...
Ik heb de Clio -> Alpine bediening nog steeds (ergens) liggen.
Riël
Über-Spammer

Ja maar dan moet ik een clio sattelietje hebben.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Ik den kdat je dan gewoon goedkoper uit bent :)
Ik wil niet beweren dat je eht NODIG hebt.

Slecht is t nooit. Heb je wel 15"?
Meer remkracht is wel fijner uiteraard, maar wat ik mij net zat te bedenken is dat die oude remmen gewoon totaal geen kracht meer hadden omdat de schijven dus op waren. Met nieuwe schijven enzo zal het best wel goed remmen!

En ja, ik heb zelfs 16 inch eronder dus dat is het probleem niet! :)

Reactie op de Abel negatieve modus:
Tuning bedoel ik als in de auto verbeteren en net maken, niet de bedoeling tot fancy bumpers en zooi!

Maar waar stoor je je dan aan mij, stuur me anders een pb wat er is, ben wel benieuwd!
Abel
Über-Spammer

Jopie boy, Remmen nooit op bezuinigen, en het kan ook goed en goedkoop. een setje GT of 16V past heel snel en remt op een 1.4 prima.

Maar ik zal nooit tevroeg gaan vervangen, werken ze, dan werken ze. Als je je wielen blokkeert gaat het ook niet goed, en overkill is zinloos. Je hebt geen race auto, dus goed onderhoud moet voldoende zijn. je hebt meer aan goede vering, daar zul je meer plezier aan hebben. veerpootjes van een 19V en stugge dempers achter is al eerst voldoende. en lijkt me ook wat veiliger weer. Maar de pest is dat je weer de grens zult op zoeken wat je auto kunt, en daar zijn ze niet voor gemaakt. Je wilt steeds weer iets verbeteren.... en dat heeft geen zin.

Ik beweer ook niet dat je in een 1.4 geen fun kunt beleven. dat blokje heeft toch wel even 90PK mijn r5 tr 1.4 kon daar maar van dromen.

(Y)
Abel
Über-Spammer

het is echt niet persoonlijk J-B :wink:

ik viel dus achter af ook maar in een discussie die al wat langer was dan ik tot nu toe zag.
Laatst gewijzigd door Abel op wo 15 apr 2009 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten