Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Siempie schreef:volgens mij geen DS2500 onder de clio. Zal vanavond wel ff kijken wat het is, heb het doosje nog geloof ik.
Nee dat dacht ik eigenlijk wel maar omdat je zei, nog net straatlegaal. De 2500 is de serie onder de 3000 :)

Net de auto uit laten lijnen, hij had bijna een lamme arm van het bijstellen :P
Tom
Moderator
Car: MB

lekker laten werken voor dat geld :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim

Daarom, naja als het maar goed gebeurd :)
Tom
Moderator

Zoveel valt er niet te stellen aan een clio, dus dat kan de gemiddelde kwikfitter wel.
Tim

Denk het wel, al heb ik iets tegen de Kwit-Fit dus ga ik daar bewust niet heen. Een van de betere banden-/uitlijnboer heeft het gedaan :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Kun je nagaan hoeveel de sporing nog veranderd met die wielvlucht.. ik heb de 'm ook al een aardige slag gegeven.. dan moest ie nog een heel stuk dus :D

Kom je zo nog sleutelen ? dan moet ik even opruimen.. er liggen 3 motorblokken op jou plek in onderdelen :p
Timmie82

Zeg ehh moeten jullie niet werken ofzo (zoals ik nu aan het doen ben) :P
Tim

Ik begin om 7 uur (of wat later) dus ben bijtijds vrij :)

Ik kom straks nog wel klussen Ronald, maak maar een beetje ruimte dus :grin:
Tim

Gisteren even de DS3000 blokken gemonteerd en zonder dat ze ingeremd waren, direct na montage en dus koud remmen ze al beter dan DS2500's.

Ze grijpen erg hard aan, zowel met lage snelheid als op de snelweg. Snap niet zo goed waarom er geen E-keur op zit :) Massaal aan de DS3000 blokken allemaal :D

Tevens even een uitlaatrubber vervangen want die was afgeknapt maar bij gebrek aan een passend rubber hangt hij nu nog lager als dat hij deed... Vanavond nog maar even knutselen :)
Tom
Moderator

Effe paar van die rubbertjes bij de automatzaak halen. Kosten niets en die willen ooit wel vaker kapot gaan.
Tim

Ja ik ga nu even knutselen, eens kijken of ik er nog wat moois van kan maken :)
mark 5t
Contacteer:

kheb ds 3000 onder de CUP CLIO is gewoon perfect op het circuit :worship:
Tim

Ik ben er ook behoorlijk tevreden mee, circuit kan ik nog niets over zeggen nu maar denk dat het ook prima zal voldoen :)

Wat voor blokken heb jij op de Cupclio aan de achterkant zitten dan?
Tom
Moderator

Auto en Tim alweer terug ??
Ronald1916V

Tom schreef:Auto en Tim alweer terug ??
Hang net de telefoon op.. hij is weer terug ja en de Clio doet het gewoon weer goed.. we snappen er geen hol van..

Van de week maar even duurtesten op het industrieterein hier achter.. moet de 19 ook nog doen voor 't Ringweekend dus :p
-PAZ-
Über-Spammer

Problemen geweest dan onderweg?? Of heeft ie gewoon een dagje kunnen knallen?
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronald1916V

-PAZ- schreef:Problemen geweest dan onderweg?? Of heeft ie gewoon een dagje kunnen knallen?
Er af gesleept bij Hocheichen omdat er ineens een berg rook onder de kap weg kwam en er een plasje olie onder lag..

Volgens Tim lijkt het nu weer goed en rijd de auto weer normaal.. zal er van de week eens naar kijken.
-PAZ-
Über-Spammer

Olie iets bovenpeil en wat gehapt via de carterventialatie mischien
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim

Ja het zat weer eens mee :P

Na 9 rondjes waarvan dit de 3e achter mekaar was reed ik in Hatzenbach en op weg naar de volgende bocht zag ik ineens een rookgordijn achter me, temperatuur van olie en kvs was goed en geen waarschuwingslampjes.

Toch de auto maar direct aan de kant gezet want voor hetzelfde geld liep er toch iets uit en krijg ik de schuld als er iemand schade rijdt of erger...

Auto achter de vangrail geparkeerd en kap opengetrokken maar de rook enzo was allang weer weg dus kon enkel nog een paar spetters op het stuurhuis zien wat uiteindelijk wel motorolie zwart van kleur was. Er lag een plasje van 5 cm onder en that's it. Echter kwam er net een auto met marshals aanrijden dus dat was een gevalletje helaas pindakaas en dus dokken en afslepen...

Rest van de middag lekker met een Mini Cooper Cabrio gereden dus heb me verder wel vermaakt :) Echter later die dag toch nog eens bij de auto gekeken, had hem vlakbij hotel Zur Burg staan en een telefonisch consult verder met Ronald toch maar eens gestart en zitten proberen, echter komt er sindsdien geen druppel olie meer uit en lijkt alles goed :~

Vandaag dus niet meer gereden, enkel wat passagiersrondes in een M3 dus heb me wel vermaakt :) De terugweg eind van de middag voorzichtig begonnen en met de NL grens in zicht het gas er wat meer op gegooid en met een gangtje varierend tussen de 160 en 210 eens wat zitten proberen maar hij doet het probleemloos! Ik heb wel vorige week iets gemorst met het bijvullen maar of dat het nou geweest is, ik weet het anders ook niet.

Morgen maar even op de brug verder kijken en anders maar van de week even een duurtest en dan volgend weekend gewoon weer van de partij met hopelijk wat meer geluk! :D
Ronald1916V

-PAZ- schreef:Olie iets bovenpeil en wat gehapt via de carterventialatie mischien
Olie stond netjes op MAX en niet hoger.. dinsdag bijgevuld.. onderweg naar de Ring en de 9 rondes er voor zou er wel wat weggeslurpt zijn dus een te hoog oliepijl lijkt me sterk..
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

had jij je clio niet op t grasveld bij de ingang staan tim? dacht em daar gespot te hebben (williams met grijze speedlines)
Tim

Ja klopt, achteraan daaro. Het is de foto van Ronnie die hij in het Nurburgring topic gezet had bij jullie bezoekverslagje. Daar deed ie het alweer gewoon...
antoine
Car: Renault Clio III RS

Heeft dit niets te maken met het wel of niet hebben van een antislingerschot of is dat niet nodig bij een williams/16v?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Tim schreef:Ja klopt, achteraan daaro. Het is de foto van Ronnie die hij in het Nurburgring topic gezet had bij jullie bezoekverslagje. Daar deed ie het alweer gewoon...
ok, dan liet mn geheugen me toch niet in de steek :D

wel apart dat het probleem ineens weg is? maar mooi dat je verder heelhuids thuis bent gekomen..

wat kost dat nou? afslepen op de ring? (als ik t vragen mag)
Tim

Stimmt :)

Om precies te zijn, 180 euro voor het afslepen en 2* 0,5 manuren inzet en 0,5 uur autoinzet. Dat kost 82,50. Totaalbedrag dus voor zo'n grapje 262,50 :(

En dan te bedenken dat het misschien wel een misgegoten scheutje olie geweest kan zijn... Het moet namelijk volgens mij boven of ter hoogte het uitlaatspruitstuk vandaan gekomen zijn.
canonballman

Misschien is je binnenste ashoes van de rechter aandrijfas wel kapot (bijv door hitte van uitlaat), en is er vet/vloeibaar vet naar het uitlaatspruitstuk geslingerd.

Heb dat al eens meegemaakt, en dan denk je ook even dat je motor de geest geeft...
-Ray-
Contacteer:

Tim schreef:
Totaalbedrag dus voor zo'n grapje 262,50 :(
meteen aftikken zeker?
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

Kost wat idd. Maar aan de andere kant is het iig een gerust gevoel dat er verder niet zoveel mis lijkt.
Tim

@ Reinier
De linkeraandrijfas hoor ik wel iets, zal de hoes morgen eens controleren (Y)

@ Ray
Ja dat is direct aftikken inderdaad, erg jammer maargoed. Gelijk een wijze les voor de personen hier die nog wel eens Ringen. Zorg dat je voldoende geld mee hebt of nog kunt pinnen :)
Tim

Tom schreef:Kost wat idd. Maar aan de andere kant is het iig een gerust gevoel dat er verder niet zoveel mis lijkt.
Inderdaad, al is het nu natuurlijk enigzins gissen naar hetgene wat het geweest is. Als het echt stuk gaat zie je wel wat je moet doen/vervangen :)

Al is dit of de hoes of de gemorste olie. Beide is wat apart maargoed, het zijn mogelijkheden. Al zou de hoes van dat smerige vet achter moeten laten en dit was echt sprekend motorolie toen ik het met een doekje wat schoonmaakte...
Tom
Moderator

Tim schreef:Zorg dat je voldoende geld mee hebt of nog kunt pinnen :)
creditcard......
Tim

Ook goed, al hebben een boel mensen die niet waaronder ik. Misschien nog wel handiger zelfs, dan kun je eventuele grotere bedragen ook betalen. Al kun je daar volgens mij ook een rekening voor krijgen al weet ik niet precies hoe dat gaat.
Steven
Car: M536

De ADAC dekt geloof ik je ringafsleepkosten, vertelde Marius eens aan mij.

Das wel wat voor jou Tim, lidmaatschappie is 80 euro per jaar oid en ze brengen zelfs je auto naar NL!
jacques

Hi Tim,
Ik zat nog aan je voorval op de ring te denken.
Is een oilcatchtank niets voor je. Carterontluchting eindigd in een RVS vaatje en gaat weer verder naar je luchtfilter. Vaatje heeft een pijglas en een drainnippel. Ze staan ook op het Subaru forum.
Voor mijn Guzzi Le mans gebruikte ik altijd een plastic fles met de carterontluchtslang erin. Die motorfiets heeft er soms een handje van om bij volgas een scheut olie uit te gooien via de carteronluchting.
Geert
Contacteer:

Plaats reactie