AutoRai 2009; Geen Renault...?!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT

BovagKrant schreef:AutoRAI gooit roer voor editie 2009 om
09-12-2008 13:00
Auto’s worden niet meer gesorteerd op merk, maar op categorie. Er is ruimte voor tweewielers en de toegangsprijzen gaan omlaag. Kortom: AutoRAI 2009 wordt totaal anders dan alle eerdere edities van de Amsterdamse beurs.

De merkbeleving zal tijdens AutoRAI 2009 – de beurs is van 1 tot en met 11 april – minder zijn dan tijdens voorgaande jaren. Niet langer hebben automerken hun eigen stand in één van de hallen van het Amsterdamse beurscomplex; auto’s zijn nu onderverdeeld in de categorieën sports cars, family & travel, city & compact, en het luxe segment. ‘De bezoekers komt terecht in diverse werelden met verschillende soorten auto’s’, lichtte beursmanager Fernand Molenschot toe tijdens een persconferentie, die vanmorgen in de RAI plaatsvond.

De organisatie van de tweejaarlijkse autoshow stelt dat het, gezien de huidige financiële situatie, niet goed zou zijn geweest om van de beurs een poenerig feestje te maken. Er werd juist gekeken vanuit het oogpunt van de consument. Die staat tijdens de revolutionaire AutoRAI 2009 dan ook centraal. ‘Dit nieuwe beursconcept zou wel eens een trendsetter voor de hele wereld van autoshows kunnen zijn’, vertelde voorzitter Peter Janssen van RAI Vereniging. In de revolutionaire ‘autowerelden’ staan geen modellen van Fiat, Daihatsu, Subaru en Peugeot. Die merken doen niet mee met AutoRAI 2009. Renault en Citroën bungelen nog.

Automerken krijgen van de beursorganisatie een lounge, waarin ze klanten kunnen ontvangen. Naar verwachting is 70 procent van het marktvolume van de partij in Amsterdam.

Wie met een gezin de autoshow – waar tijdens de komende editie ook een hal is ingericht met tweewielers – wil bezoeken, is zo’n 20 procent goedkoper uit dan in 2007.
BovagKrant schreef:
Ook Nissan en Honda laten AutoRAI schieten
09-12-2008 15:46
In navolging van de automerken Renault en Dacia hebben vandaag ook Nissan en Honda laten weten niet van de partij te zijn bij AutoRAI 2009.

Dat maakten de automerken zojuist bekend. Het is al de tweede autoshow in korte tijd waarvan duidelijk wordt dat Nissan hem laat schieten. Ook de Amerikaanse Detroit Motor Show (januari 2009) zal Nissan-loos zijn.

Het Europese hoofdkantoor van Nissan heeft aan importeur Nissan Nederland laten weten deelname aan AutoRAI in Amsterdam – van 1 tot en met 11 april 2009 – niet te ondersteunen. ‘Deze beslissing hangt samen met budgettaire keuzes die nu eenmaal gemaakt moeten worden’, zegt Bart van Thienen, Communications Director bij Nissan Nederland. ‘We geloven sterk in de nieuwe opzet van de AutoRAI en vinden dat de organisator een goede weg is ingeslagen. Maar in 2009 zullen wij daar niet bij zijn.’

De afwezigheid van Honda heeft te maken met het vernieuwde concept, dat vandaag door organisator Amsterdam RAI werd gepresenteerd. Bij AutoRAI 2009 zijn de stands niet ingedeeld op merk, maar op voertuigtype. ‘En daar zien wij het niet in zitten’, zegt Leo Jegen, Hoofd Communicatie van Honda. ‘Vandaar dat wij hebben besloten niet aanwezig te zijn.’

Eerder werd al duidelijk dat AutoRAI 2009 het moest stellen zonder de aanwezigheid van Fiat, Daihatsu, Subaru, en Peugeot.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
PaulM

mooi aarsj dan, wou komend jaar weer eens keer gaan :(
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Wat komt er nog wel kan je beter vragen zeg.

Ze hebben straks aan 1 hal voldoende :~
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Mark van Nierop
Contacteer:

mmm jammer ...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Logisch. Als auto-importeur wil ik toch graag mijn eigen auto's neerzetten zoals ik het wil waarbij ik het merk welke vertegenwoordig zoveel mogelijk "smoel" wil geven.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik vind de opzet ook vreemd. :S Begrijpelijk dat ze daar niet zoveel zin in hebben.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ik vind het ook een erg rare beslissing van de AutoRai om het zo in te delen. Wie wil nu nog geld steken in de AutoRai als je niet eens een eigen stand krijgt?
Tim
Car: E36 M3

Beetje vreemd inderdaad, neem eigenlijk wel aan dat ze hier iets mee doen aangezien een autorai zonder al die merken geen Rai is...
Laatst gewijzigd door Tim op wo 10 dec 2008 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

lijkt wel een foute 1 april grap! :(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Steven
Car: M536

Ach de autorai is al jaren een 1 aprilgrap :p
Tim

Maar wel leuk om even rond te sjouwen :)
Tom
Moderator
Car: MB

Beter naar de IAA in Frankfurt gaan. Die rai is idd niet meer wat het geweest is. Weinig primeurs, weinig leuke auto's, weinig er omheen,.........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Ga dan gewoon naar Essen, dan zie je tenminste nog iets (ballen :p )
Tom
Moderator
Car: MB

Dat is toch wel een andere insteek natuurlijk. Maar ballen zie ik liever op het strand (zogenaamde strandballen :lol: ).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim

Voor de tieten zou je inderdaad bijna naar Essen gaan ja :D
Steven

Tja ik ga echnie naar de IAA, das alleen nieuwe zooi die ik voorlopig tochnie zal rijden, dus dat boeit weinig.

Essen is lekker vanalles wat, halletje nieuwe zooi, halletje dikke tuning, halletje huis- tuin en keukentuners, halletje klassiekers en wat foute verkoophallen waar je alles voor je Opel of VW kunt kopen.
Gewoon een leuk dagje uit, al waren we er dit jaar snel doorheen.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

De RAI ga ik ook al een tijdje niet meer heen.

Alleen de AutoVakRAI, maar dat is verbonden aan m'n werk (eigen stand)

De IAA is een mooie beurs en die staat weer op de planning, Mondial Paris in oktober geweest en was ook zeker de moeite waard (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer

Lijkt mij wel aardig, die nieuwe opzet.
Meteen vergelijk, in plaats van die opgeschmuckte stands.

Voor mij toch véél leuker?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

wordt stil dan met alleen mercedes en bmw :D :D
kamperbeurs :lol: :lol: :smoke: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Lijkt mij wel aardig, die nieuwe opzet.

ja maar t is voor fabrikanten totaal niet interessant..die hebben veel liever een stand waar ze hun merk kunnen profileren, dikke aankleding, eigen uitstraling en hun complete gamma overzichtelijk bij elkaar. is anders toch ook geen doen? dan moet je in elke hal een type auto neerzetten, daar verkopers,pitspoezen, folders enz bij neerzetten.
klinkt mij allemaal als een soort van noodgreep vanuit de organisatie om de autorai levend te kunnen houden?
Dimitri2.0

ik zou zeggen annuleer de AUTORAI 2009 ...... volgende keer beter
Riël
Über-Spammer

Paul1916v schreef:
Riël Notermans schreef:Lijkt mij wel aardig, die nieuwe opzet.

ja maar t is voor fabrikanten totaal niet interessant..die hebben veel liever een stand waar ze hun merk kunnen profileren, dikke aankleding, eigen uitstraling en hun complete gamma overzichtelijk bij elkaar. is anders toch ook geen doen? dan moet je in elke hal een type auto neerzetten, daar verkopers,pitspoezen, folders enz bij neerzetten.
klinkt mij allemaal als een soort van noodgreep vanuit de organisatie om de autorai levend te kunnen houden?
Ja en nee.

Noodgreep niet, en er zijn veel fabrikanten die de vergelijking aandurven. TOont ook wel zelfvertrouwen toch? Er zijn er minder dan de helft tegen ... ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Zijn er nog RTCers naar de Autorai geweest?! Zoja, wat vonden jullie ervan?!

Kortgezegd, het was anders dan andere jaren... :~

Er waren wel een paar mooie classics aanwezig:

[youtube]MV04tdDqf-0&feature=channel_page[/youtube]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Niet geweest, voor het eerst in jaren ook helemaal geen behoefte gehad om heen te gaan. :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim

Ik heb gratis kaartjes gekregen en ga morgen even kijken. Voornamelijk om een nieuwe leaserd uit te zoeken :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ga dr straks ff kijken
Johan Hogervorst
Contacteer:

Idd geen renault, geen peugeot gezien, geen citroën en heb nog wel meer gemist geloof, best balen maar verder was het erg leuk!
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

autorai was wel leuk alleen geen renault he. Hebben jullie die stoom auto ook gezien bij de oldtimers. Was wel grappig.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Zo net weer terug. Vond er eignelijk weinig aan.

Lastig dat van alle merken overal wat staat. Vind het makkelijker als een merk gewoon 1 stand heeft met al zn auto's daarbij.

Old-timers was wel leuk.

Snapte alleen die zaal met motoren niet helemaal, maar goed.
Plaats reactie