ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

hier zit geen dwarsbalk, wel stukken dunner, wordt gecompenseerd door meer buizen.
[img]http://img204.imageshack.us/img204/5546 ... roejp3.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer

Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....

Zal bij Renault wel duur zijn....
tutuur
Clubsponsor

gewoon 2de hands denk? elke sloop heeft vast wel een 5 staan :grin:
grtz
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....

dan loop je effe naar beneden en vraag je aan het magazijn... :lol:
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
-Ray-
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?

iedere R5 2 deurs op de sloop hebben dezelfde. is er met 5 minuten in en uit, daar ga jij echt geen nieuwe voor halen. doe je dat wel ben je :bonk:
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ach ik heb mijn elekt. ramen ook uit een sloop 2deurs 5 getrokken,

Inclusief kabelboom en schakelaars, koste me 65 euro. En het werk perfect
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
mark 5t
Contacteer:

wie kan mij helpen aan info omtrent de flowmap/maximale boost/enz van deze turbo.
Turbo`s Hoet kan me niet helpen die heb ik al gebeld en gemaild.

GARRETT T25
TURBINE 0,64
COMPRESSOR AR 0,48

UB 0936 J

14411-44 F 01

465795-3

Hij komt van een Nissan 200SX 1.8 met 169pk
Ivo
Über-Spammer

-Ray- schreef:

iedere R5 2 deurs op de sloop hebben dezelfde. is er met 5 minuten in en uit, daar ga jij echt geen nieuwe voor halen. doe je dat wel ben je :bonk:
Tja maar de meeste zijn echt bros, en breekbaar...., denk dat het idd ff sloperij wordt :grin:
volvodspec

Luco/Alpine-racer schreef:hier zit geen dwarsbalk, wel stukken dunner, wordt gecompenseerd door meer buizen.
[img]http://img204.imageshack.us/img204/5546 ... roejp3.jpg[/img]
"toevallig" zit m'n vorige chef in de nl rallysport en ik heb een tweetal rallyauto's van een wrc-spec kooi zien voorzien.

de kooi houd niet op bij het schutbord, maar loopt een stukje door in de binnenschermen/motorruimte tot minimaal aan de veerpootbevestigingen, van daaruit wordt de dwarsbalk geplaatst. de uiteindelijke voertuigkooi is dus een interne-voertuig constructie, van wielophangingpunt tot wielophangingpunt.

bij een 5 kun je dit effect volgens mij ook bereiken en op die manier via een iets doordachtere constructie de plek voor de veerpootbrug gebruiken als dwarsligger.

heel simpel gezegd, een rolkooi is bedoeld om voertuigstijfheid te creeren, klappen beter op te vangen en als veiligheidskooi. vanzelfsprekend betekend dit dat je als coureur je niet tussen een stel buizen van die kooi door moet gaan wringen. dat is hetzelfde als in een "sharkcage" (http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... -photo.jpg) tussen de haaien zwemmen en je hand buiten de "sharkcage" steken en wachten tot een haai je hand eraf hapt..
Jacob Priem

Ik heb een vraagje inzake mogelijke velgen voor de GTT. Ik zag die van Sandy te koop staan, bleken velgen voor een Megane 1 Ph 2 te zijn

[img]http://img3.imageshack.us/img3/1807/1000254p.jpg[/img]

Qua steek (4 x 100) en naafgat (60,1) moet het lukken, hij wist de ET waarde en de breedte niet. Na een korte zoektocht bleek dat de M1 ph2 standaard een ET had van 43, alleen de breedte ben ik nog niet achter gekomen.

Voor zover ik nu heb kunnen achterhalen moet ik sowieso met spoorverbreders gaan werken, maar heeft iemand enig idee met hoeveel precies? En of dit uberhaupt gaat passen op de GTT ?

Het gaat dan alleen om de velgen zelf natuurlijk, de banden zullen wel vervangen moeten worden voor de correcte maat.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Een ET van 43 terug naar 35 brengen betekend een spacer/spoorverbreder van 8 mm :wink:

Daarnaast staat HIER ook het eea uitgelegd over de ET waarden e.d. Hopenlijk heb je er wat aan.

GR.Gerald.
Ivo
Über-Spammer

Ik heb een setje 15" Clio RS wielen onder mn rode GT, deze wielen hebben ook ET waarde 43.
Ik ga morgen 5 mm spacers halen om op ET 38 uit te komen, dit moet naar mij idee goed zijn voor de GTT.... :beer:
Steven
Car: M536

Neem anders gewoon 10mm Ivo, dan vult ie ws. veel mooier.

Ik had die F1's overigens gewoon in ET37 :p
Ivo
Über-Spammer

10mm denk dat dit achter niet gaat passen, hebben em flink omlaag gegooid, en achter heb ik 195-50 eronder zitten voorlopig.....

Ben het wel eens met je dat het beter staat ja....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

volvodspec schreef:
"toevallig" zit m'n vorige chef in de nl rallysport en ik heb een tweetal rallyauto's van een wrc-spec kooi zien voorzien.

de kooi houd niet op bij het schutbord, maar loopt een stukje door in de binnenschermen/motorruimte tot minimaal aan de veerpootbevestigingen, van daaruit wordt de dwarsbalk geplaatst. de uiteindelijke voertuigkooi is dus een interne-voertuig constructie, van wielophangingpunt tot wielophangingpunt.

bij een 5 kun je dit effect volgens mij ook bereiken en op die manier via een iets doordachtere constructie de plek voor de veerpootbrug gebruiken als dwarsligger.

heel simpel gezegd, een rolkooi is bedoeld om voertuigstijfheid te creeren, klappen beter op te vangen en als veiligheidskooi. vanzelfsprekend betekend dit dat je als coureur je niet tussen een stel buizen van die kooi door moet gaan wringen. dat is hetzelfde als in een "sharkcage" (http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... -photo.jpg) tussen de haaien zwemmen en je hand buiten de "sharkcage" steken en wachten tot een haai je hand eraf hapt..
Je hebt helemaal gelijk, ik was te snel, er zit wel degelijk een dwarsbalk achter het dash (Y) (Y)
-jo-

Luco/Alpine-racer schreef:
volvodspec schreef:

Je hebt helemaal gelijk, ik was te snel, er zit wel degelijk een dwarsbalk achter het dash (Y) (Y)
(I)
-jo- schreef:Als je dan toch zo superieur je kennis wil overbrengen had je beter de kooi doorgelast naar de veerpootkokers en onderling doorverbonden bovenaan het schutbord in de motorruimte zoals Matter dat destijds deed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor

kheb hele mooie velgen gevonden echter zijn deze ET35 bij 7j 16inch en dat met 195/45 iemand ervaring mee of dit nog net gaat?
grtz
Martijn Kool

nee gaat niet, 195/40 wel.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

loopt net aan op de buitenkant ofzo?
grtz
Jacob Priem

Bedankt voor de informatie! (Y)
Martijn Kool

tutuur schreef:loopt net aan op de buitenkant ofzo?
grtz
nee, achterbumper. Deze band is te hoog...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Heeft er iemand toevallig nog een complete (duidelijke) tekening/schema van de carburateur van een GTT bij de hand?

Daarnaast graag het Cup bleed schema/uitleg. Deze waren te downloaden op 5gt.nl maar ze doen het niet meer.

Alvast bedankt.

GR.Gerald
Steven
Car: M536

Stond dat toevallig op een xs4all page? Kep net vorige week de boel eraf gekiept :D
tutuur
Clubsponsor

ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan :wink:
het gaat mij meer om et35 ipv et38
grtz
Rob

tutuur schreef:ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan :wink:
grtz
Zolang de breedte van de velgen hetzelfde is, zal die 3 mm echt weinig verschil maken hoor... Gaat dan meer om de maat band.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Gerald schreef:Heeft er iemand toevallig nog een complete (duidelijke) tekening/schema van de carburateur van een GTT bij de hand?

Daarnaast graag het Cup bleed schema/uitleg. Deze waren te downloaden op 5gt.nl maar ze doen het niet meer.

Alvast bedankt.

GR.Gerald
Kijk hier eens. :wink:
oldskool

tutuur schreef:ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan :wink:
grtz
klopt inderdaad ik rydt zelf met velgen tussen de ET 33 en 40 met de velgbreedte 6.0en 6.5 J gaat helemaal goed.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Wie wilde ook al weer weten wat handbediende raammechanismes kostte????

95 euro brutto ex bij de dealer (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ivo
Über-Spammer

thnx he Lex..... :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

valt mee
ik moet een geleider hebben voor het achterste zijraam van de 19 cabrio
bijna 280 euro (U)
r5 gtt

heb lekker gisteren mooie ronal turbo velgjes gekocht van marcel die zijn gewoon af! 8)

merci marcel!
Martijn Kool

r5 gtt schreef:heb lekker gisteren mooie ronal turbo velgjes gekocht van marcel die zijn gewoon af! 8)

merci marcel!
van Alpine?

Wel ff op de ET waarde gelet?
tutuur schreef:ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan
grtz
195/45 op 16inch ja?
Dan rij je op orginele hoogte zeker, indien je redelijk omlaag wilt kan het niet plus dat het er toch niet uit ziet, zulke grote wielen onder een gt :|
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn Kool schreef:plus dat het er toch niet uit ziet, zulke grote wielen onder een gt :|
Oh nee?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor

miss is jou bumper een stukje naar binnen gekomen ofzo maar wat jij zegt klopt niet helemaal...
kan idd niet zo laag als sommige hier neej maar die rijden dan ook met 13inchers eronder :wink:
d8 dat een r5 niet zo crashbestendig was maar vind het best meevallen:
http://www.youtube.com/watch?v=le13X0CbN3o
grtz
Abel
Über-Spammer

stelletje hufters die Denen >-)

haha ik denk ook dat het komt dat die 5jes op fietsbanden staan en geen echte hoge massa hebben..
Plaats reactie