ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hier zit geen dwarsbalk, wel stukken dunner, wordt gecompenseerd door meer buizen.
[img]http://img204.imageshack.us/img204/5546 ... roejp3.jpg[/img]
[img]http://img204.imageshack.us/img204/5546 ... roejp3.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....
Zal bij Renault wel duur zijn....
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....
Zal bij Renault wel duur zijn....
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
dan loop je effe naar beneden en vraag je aan het magazijn...Ivo van Achthoven schreef:Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....
Zal bij Renault wel duur zijn....

renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
iedere R5 2 deurs op de sloop hebben dezelfde. is er met 5 minuten in en uit, daar ga jij echt geen nieuwe voor halen. doe je dat wel ben jeIvo van Achthoven schreef:Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....
Zal bij Renault wel duur zijn....

Immer wieder die verdammte Holländer
wie kan mij helpen aan info omtrent de flowmap/maximale boost/enz van deze turbo.
Turbo`s Hoet kan me niet helpen die heb ik al gebeld en gemaild.
GARRETT T25
TURBINE 0,64
COMPRESSOR AR 0,48
UB 0936 J
14411-44 F 01
465795-3
Hij komt van een Nissan 200SX 1.8 met 169pk
Turbo`s Hoet kan me niet helpen die heb ik al gebeld en gemaild.
GARRETT T25
TURBINE 0,64
COMPRESSOR AR 0,48
UB 0936 J
14411-44 F 01
465795-3
Hij komt van een Nissan 200SX 1.8 met 169pk
Tja maar de meeste zijn echt bros, en breekbaar...., denk dat het idd ff sloperij wordt-Ray- schreef:iedere R5 2 deurs op de sloop hebben dezelfde. is er met 5 minuten in en uit, daar ga jij echt geen nieuwe voor halen. doe je dat wel ben jeIvo van Achthoven schreef:Iemand een idee of de ruitmechanieken voor een 5 ook in de universele handel te koop zijn...?
En wat voor prijzen moet je denken voor een nieuwe, gaat om slingerramen...., de kunstof gelijder is helemaaluitgedroogd, en gebroken, dus moet een andere in....
Zal bij Renault wel duur zijn....

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
"toevallig" zit m'n vorige chef in de nl rallysport en ik heb een tweetal rallyauto's van een wrc-spec kooi zien voorzien.Luco/Alpine-racer schreef:hier zit geen dwarsbalk, wel stukken dunner, wordt gecompenseerd door meer buizen.
[img]http://img204.imageshack.us/img204/5546 ... roejp3.jpg[/img]
de kooi houd niet op bij het schutbord, maar loopt een stukje door in de binnenschermen/motorruimte tot minimaal aan de veerpootbevestigingen, van daaruit wordt de dwarsbalk geplaatst. de uiteindelijke voertuigkooi is dus een interne-voertuig constructie, van wielophangingpunt tot wielophangingpunt.
bij een 5 kun je dit effect volgens mij ook bereiken en op die manier via een iets doordachtere constructie de plek voor de veerpootbrug gebruiken als dwarsligger.
heel simpel gezegd, een rolkooi is bedoeld om voertuigstijfheid te creeren, klappen beter op te vangen en als veiligheidskooi. vanzelfsprekend betekend dit dat je als coureur je niet tussen een stel buizen van die kooi door moet gaan wringen. dat is hetzelfde als in een "sharkcage" (http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... -photo.jpg) tussen de haaien zwemmen en je hand buiten de "sharkcage" steken en wachten tot een haai je hand eraf hapt..
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Ik heb een vraagje inzake mogelijke velgen voor de GTT. Ik zag die van Sandy te koop staan, bleken velgen voor een Megane 1 Ph 2 te zijn
[img]http://img3.imageshack.us/img3/1807/1000254p.jpg[/img]
Qua steek (4 x 100) en naafgat (60,1) moet het lukken, hij wist de ET waarde en de breedte niet. Na een korte zoektocht bleek dat de M1 ph2 standaard een ET had van 43, alleen de breedte ben ik nog niet achter gekomen.
Voor zover ik nu heb kunnen achterhalen moet ik sowieso met spoorverbreders gaan werken, maar heeft iemand enig idee met hoeveel precies? En of dit uberhaupt gaat passen op de GTT ?
Het gaat dan alleen om de velgen zelf natuurlijk, de banden zullen wel vervangen moeten worden voor de correcte maat.
[img]http://img3.imageshack.us/img3/1807/1000254p.jpg[/img]
Qua steek (4 x 100) en naafgat (60,1) moet het lukken, hij wist de ET waarde en de breedte niet. Na een korte zoektocht bleek dat de M1 ph2 standaard een ET had van 43, alleen de breedte ben ik nog niet achter gekomen.
Voor zover ik nu heb kunnen achterhalen moet ik sowieso met spoorverbreders gaan werken, maar heeft iemand enig idee met hoeveel precies? En of dit uberhaupt gaat passen op de GTT ?
Het gaat dan alleen om de velgen zelf natuurlijk, de banden zullen wel vervangen moeten worden voor de correcte maat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Een ET van 43 terug naar 35 brengen betekend een spacer/spoorverbreder van 8 mm
Daarnaast staat HIER ook het eea uitgelegd over de ET waarden e.d. Hopenlijk heb je er wat aan.
GR.Gerald.
Daarnaast staat HIER ook het eea uitgelegd over de ET waarden e.d. Hopenlijk heb je er wat aan.
GR.Gerald.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, ik was te snel, er zit wel degelijk een dwarsbalk achter het dashvolvodspec schreef:
"toevallig" zit m'n vorige chef in de nl rallysport en ik heb een tweetal rallyauto's van een wrc-spec kooi zien voorzien.
de kooi houd niet op bij het schutbord, maar loopt een stukje door in de binnenschermen/motorruimte tot minimaal aan de veerpootbevestigingen, van daaruit wordt de dwarsbalk geplaatst. de uiteindelijke voertuigkooi is dus een interne-voertuig constructie, van wielophangingpunt tot wielophangingpunt.
bij een 5 kun je dit effect volgens mij ook bereiken en op die manier via een iets doordachtere constructie de plek voor de veerpootbrug gebruiken als dwarsligger.
heel simpel gezegd, een rolkooi is bedoeld om voertuigstijfheid te creeren, klappen beter op te vangen en als veiligheidskooi. vanzelfsprekend betekend dit dat je als coureur je niet tussen een stel buizen van die kooi door moet gaan wringen. dat is hetzelfde als in een "sharkcage" (http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... -photo.jpg) tussen de haaien zwemmen en je hand buiten de "sharkcage" steken en wachten tot een haai je hand eraf hapt..


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer schreef:Je hebt helemaal gelijk, ik was te snel, er zit wel degelijk een dwarsbalk achter het dashvolvodspec schreef:
"toevallig" zit m'n vorige chef in de nl rallysport en ik heb een tweetal rallyauto's van een wrc-spec kooi zien voorzien.
de kooi houd niet op bij het schutbord, maar loopt een stukje door in de binnenschermen/motorruimte tot minimaal aan de veerpootbevestigingen, van daaruit wordt de dwarsbalk geplaatst. de uiteindelijke voertuigkooi is dus een interne-voertuig constructie, van wielophangingpunt tot wielophangingpunt.
bij een 5 kun je dit effect volgens mij ook bereiken en op die manier via een iets doordachtere constructie de plek voor de veerpootbrug gebruiken als dwarsligger.
heel simpel gezegd, een rolkooi is bedoeld om voertuigstijfheid te creeren, klappen beter op te vangen en als veiligheidskooi. vanzelfsprekend betekend dit dat je als coureur je niet tussen een stel buizen van die kooi door moet gaan wringen. dat is hetzelfde als in een "sharkcage" (http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... -photo.jpg) tussen de haaien zwemmen en je hand buiten de "sharkcage" steken en wachten tot een haai je hand eraf hapt..![]()

-jo- schreef:Als je dan toch zo superieur je kennis wil overbrengen had je beter de kooi doorgelast naar de veerpootkokers en onderling doorverbonden bovenaan het schutbord in de motorruimte zoals Matter dat destijds deed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee gaat niet, 195/40 wel.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt voor de informatie! 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee, achterbumper. Deze band is te hoog...tutuur schreef:loopt net aan op de buitenkant ofzo?
grtz
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heeft er iemand toevallig nog een complete (duidelijke) tekening/schema van de carburateur van een GTT bij de hand?
Daarnaast graag het Cup bleed schema/uitleg. Deze waren te downloaden op 5gt.nl maar ze doen het niet meer.
Alvast bedankt.
GR.Gerald
Daarnaast graag het Cup bleed schema/uitleg. Deze waren te downloaden op 5gt.nl maar ze doen het niet meer.
Alvast bedankt.
GR.Gerald
Project: GTT Blue Sport
Zolang de breedte van de velgen hetzelfde is, zal die 3 mm echt weinig verschil maken hoor... Gaat dan meer om de maat band.tutuur schreef:ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan![]()
het gaat mij meer om et35 ipv et38
grtz
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Kijk hier eens.Gerald schreef:Heeft er iemand toevallig nog een complete (duidelijke) tekening/schema van de carburateur van een GTT bij de hand?
Daarnaast graag het Cup bleed schema/uitleg. Deze waren te downloaden op 5gt.nl maar ze doen het niet meer.
Alvast bedankt.
GR.Gerald
klopt inderdaad ik rydt zelf met velgen tussen de ET 33 en 40 met de velgbreedte 6.0en 6.5 J gaat helemaal goed.tutuur schreef:ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan![]()
het gaat mij meer om et35 ipv et38
grtz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
valt mee
ik moet een geleider hebben voor het achterste zijraam van de 19 cabrio
bijna 280 euro
ik moet een geleider hebben voor het achterste zijraam van de 19 cabrio
bijna 280 euro

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
van Alpine?r5 gtt schreef:heb lekker gisteren mooie ronal turbo velgjes gekocht van marcel die zijn gewoon af!![]()
merci marcel!
Wel ff op de ET waarde gelet?
195/45 op 16inch ja?tutuur schreef:ben ik niet met je eens, rijd er nu ook mee en loopt niet aan
het gaat mij meer om et35 ipv et38
grtz
Dan rij je op orginele hoogte zeker, indien je redelijk omlaag wilt kan het niet plus dat het er toch niet uit ziet, zulke grote wielen onder een gt :|
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Oh nee?Martijn Kool schreef:plus dat het er toch niet uit ziet, zulke grote wielen onder een gt :|
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
miss is jou bumper een stukje naar binnen gekomen ofzo maar wat jij zegt klopt niet helemaal...
kan idd niet zo laag als sommige hier neej maar die rijden dan ook met 13inchers eronder
d8 dat een r5 niet zo crashbestendig was maar vind het best meevallen:
http://www.youtube.com/watch?v=le13X0CbN3o
grtz
kan idd niet zo laag als sommige hier neej maar die rijden dan ook met 13inchers eronder
d8 dat een r5 niet zo crashbestendig was maar vind het best meevallen:
http://www.youtube.com/watch?v=le13X0CbN3o
grtz