been there, done that ?Merijn schreef:Typisch Rusland...

Daar zou ik (met moderne auto's met hun nieuwe, hss staalsoorten toch niet vanuit gaan..doorlassen brengt veel teveel warmte in,en dus ben je met de sterkte van het staal aan het kloten. Hardsolderen kan in veel gevallen nog,maar heb nog nooit zo'n beun zich aan snijlijnen ofzo zien houdenSteven schreef: En ik moet zeggen, soms ziet het er nog best aardig uit, als alles netjes wordt doorgelast kan het in principe net zo stevig zijn als orgineeel.
Maargoed, liever niet...
Veel meer het gebruik van verschillende sterktes door bijvoorbeeld Volvo om het kreukelproces zo nauwkeurig mogelijk te maken. Daar kun je niet zomaar wat dan ook weer tussen lassen.paulvanrooij schreef:Daar zou ik (met moderne auto's met hun nieuwe, hss staalsoorten toch niet vanuit gaan..doorlassen brengt veel teveel warmte in,en dus ben je met de sterkte van het staal aan het kloten. Hardsolderen kan in veel gevallen nog,maar heb nog nooit zo'n beun zich aan snijlijnen ofzo zien houdenSteven schreef: En ik moet zeggen, soms ziet het er nog best aardig uit, als alles netjes wordt doorgelast kan het in principe net zo stevig zijn als orgineeel.
Maargoed, liever niet...
Heb gevallen gezien van dat soort bakpraktijken en dan een flinke aanrijding..daar wil je echt niet in zitten..
hoor ik daar bier?Ferdy schreef:copy thatMerijn schreef:Lekker...
Tailor blanking..mooi proces,leuk bedacht maar kut voor de hersteller.. Natuurlijk zijn daar duidelijke aanwijzingen voor,hoe deelreparaties uit te voeren,als het al mag.eventuele verstevigingen aanbrengen enz. Maar het ging hier om het 'betere' bak en braad werk,dan kijken ze echt niet waar ze de 2 auto's aan elkaar lassen hoor,of dat wel kan en mag..Riël Notermans schreef:Veel meer het gebruik van verschillende sterktes door bijvoorbeeld Volvo om het kreukelproces zo nauwkeurig mogelijk te maken. Daar kun je niet zomaar wat dan ook weer tussen lassen.paulvanrooij schreef:Daar zou ik (met moderne auto's met hun nieuwe, hss staalsoorten toch niet vanuit gaan..doorlassen brengt veel teveel warmte in,en dus ben je met de sterkte van het staal aan het kloten. Hardsolderen kan in veel gevallen nog,maar heb nog nooit zo'n beun zich aan snijlijnen ofzo zien houdenSteven schreef: En ik moet zeggen, soms ziet het er nog best aardig uit, als alles netjes wordt doorgelast kan het in principe net zo stevig zijn als orgineeel.
Maargoed, liever niet...
Heb gevallen gezien van dat soort bakpraktijken en dan een flinke aanrijding..daar wil je echt niet in zitten..
maar daar zijn wel weer duidelijke aanwijzigingen voor te krijgen hoor.
Daar is ook zeker niets mis mee,al zou ik dan eerder,net als audi of jaguar,voor een compleet alu gaan, maar het maakt het voor de schadehersteller niet makkelijker. Even uitdeuken is er steeds vaker niet meer bij, vervangen,vervangen,vervangen..en dat zal het alleen maar meer worden..Jean-Paul-S schreef:Die combi van BMW is niks mis mee hoor, ze gebruiken lijm om de voor-achterkant aanelkaar te maken, waardoor je dus ook geen contacterosie krijgt.
paulvanrooij schreef:Daar is ook zeker niets mis mee,al zou ik dan eerder,net als audi of jaguar,voor een compleet alu gaan, maar het maakt het voor de schadehersteller niet makkelijker. Even uitdeuken is er steeds vaker niet meer bij, vervangen,vervangen,vervangen..en dat zal het alleen maar meer worden..Jean-Paul-S schreef:Die combi van BMW is niks mis mee hoor, ze gebruiken lijm om de voor-achterkant aanelkaar te maken, waardoor je dus ook geen contacterosie krijgt.
Zeker,maar voor kleine bedrijven gaan de ontwikkelingen te hard soms vind ik..als je kijkt wat dat nieuwe materiaal (laatste inverter puntlas-apparatuur bijvoorbeeld)kost..dan nog dat steeds meer fabrikanten eisen dat je cursussen/certificaten haalt met bijhorende kosten..Riël Notermans schreef:paulvanrooij schreef:Daar is ook zeker niets mis mee,al zou ik dan eerder,net als audi of jaguar,voor een compleet alu gaan, maar het maakt het voor de schadehersteller niet makkelijker. Even uitdeuken is er steeds vaker niet meer bij, vervangen,vervangen,vervangen..en dat zal het alleen maar meer worden..Jean-Paul-S schreef:Die combi van BMW is niks mis mee hoor, ze gebruiken lijm om de voor-achterkant aanelkaar te maken, waardoor je dus ook geen contacterosie krijgt.
Dan moeten de schadeherstellers maar beter worden
Alles is te fixen. Een beetje schadehersteller gaat met de tijd mee en past zich ook aan op deze nieuwe normen en materialen, toch?
Wat je zo inderdaad meer en meer krijgt is dat alle plaatwerkers met de laptop op de werkbank een nieuw paneel moeten solderen/puntlassen.paulvanrooij schreef:Zeker,maar voor kleine bedrijven gaan de ontwikkelingen te hard soms vind ik..als je kijkt wat dat nieuwe materiaal (laatste inverter puntlas-apparatuur bijvoorbeeld)kost..dan nog dat steeds meer fabrikanten eisen dat je cursussen/certificaten haalt met bijhorende kosten..Riël Notermans schreef:paulvanrooij schreef:Daar is ook zeker niets mis mee,al zou ik dan eerder,net als audi of jaguar,voor een compleet alu gaan, maar het maakt het voor de schadehersteller niet makkelijker. Even uitdeuken is er steeds vaker niet meer bij, vervangen,vervangen,vervangen..en dat zal het alleen maar meer worden..Jean-Paul-S schreef:Die combi van BMW is niks mis mee hoor, ze gebruiken lijm om de voor-achterkant aanelkaar te maken, waardoor je dus ook geen contacterosie krijgt.
Alles is te fixen. Een beetje schadehersteller gaat met de tijd mee en past zich ook aan op deze nieuwe normen en materialen, toch?
Wat is er precies gebeurd dan? Of liever niet op het forum?Tim_Coupe schreef:Moah, hij kan het blijkbaar hebben. Heb erg veel geluk gehad, een engeltje op m'n schouder![]()
Snelheid viel wel mee, het is alleen op een wat rotte manier gegaan maargoed, een ongelukje zit in een klein hoekje. Dat is wel weer gebleken...
Maar eens afwachten wat ze zeggen, neem aan wel een gevalletje total loss dus maar eens op zoek naar wat andersMomenteel rijd ik in een vrij nieuwe Opel Corsa, wat een dramahokken
Waar zat dat dan?Luco/Alpine-racer schreef:Dan was de alpine zijn tijd dus ver vooruit, die gebruikten in 84 al ruimtevaartlijm bij de 501![]()
Het chassis is verlijmd in de carroserie, daar haalt de 501 ook zijn extra stijfheid vandaan tov de 310.Jean-Paul-S schreef:Waar zat dat dan?Luco/Alpine-racer schreef:Dan was de alpine zijn tijd dus ver vooruit, die gebruikten in 84 al ruimtevaartlijm bij de 501![]()
Nee is van tupperware, maar dat kan je ook lijmenJean-Paul-S schreef:Schaam schaam, al ben ik nooit echt actief geweest met de v6gt/turbo. Heb een keer zo'n ding bekeken en bijna gekocht, maar uiteindelijk toch maar af gebleven![]()
Die carros is toch niet van alu, anders kon ik me daar wel wat bij voorstellen. Toch maar even wat plaatjes uit de doos gaan toveren
Luco/Alpine-racer schreef:Nee is van tupperware, maar dat kan je ook lijmenJean-Paul-S schreef:Schaam schaam, al ben ik nooit echt actief geweest met de v6gt/turbo. Heb een keer zo'n ding bekeken en bijna gekocht, maar uiteindelijk toch maar af gebleven![]()
Die carros is toch niet van alu, anders kon ik me daar wel wat bij voorstellen. Toch maar even wat plaatjes uit de doos gaan toveren
Je hoeft mij niet te vertellen over alu uitdeuken en klinken/verlijmen..Jean-Paul-S schreef:Wat je zo inderdaad meer en meer krijgt is dat alle plaatwerkers met de laptop op de werkbank een nieuw paneel moeten solderen/puntlassen.paulvanrooij schreef:Zeker,maar voor kleine bedrijven gaan de ontwikkelingen te hard soms vind ik..als je kijkt wat dat nieuwe materiaal (laatste inverter puntlas-apparatuur bijvoorbeeld)kost..dan nog dat steeds meer fabrikanten eisen dat je cursussen/certificaten haalt met bijhorende kosten..Riël Notermans schreef:paulvanrooij schreef:Daar is ook zeker niets mis mee,al zou ik dan eerder,net als audi of jaguar,voor een compleet alu gaan, maar het maakt het voor de schadehersteller niet makkelijker. Even uitdeuken is er steeds vaker niet meer bij, vervangen,vervangen,vervangen..en dat zal het alleen maar meer worden..Jean-Paul-S schreef:Die combi van BMW is niks mis mee hoor, ze gebruiken lijm om de voor-achterkant aanelkaar te maken, waardoor je dus ook geen contacterosie krijgt.
Uitdeuken van alu mag, maar moet je wel vantevoren verwarmd hebben. Relatief eenvoudig met een infrarood lamp, en dan deuken maar. Zo zie je trouwens ook bij veel merken dat de daken van alu zijn, bij de Outlander worden die op een speciale manier geklonken/verlijmd.