nog een beetje goed kunnen testen daarzo dan ??Geert schreef:met het achterwiel de ontluchtings slang doorgesleten, dus we verloren benzine.
ACT: Clio16V
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
jazeker!
schopGeert schreef:is een jb1 of jb0 zwakker dan een jb3? We zoeken voor de rally clio een goedkoop alternatief om de bak verhoudingen te verkorten. De huidige jb3 houd het eigenlijk nog best lang vol vandaar.
zoals elke clio 16v rijder peil ik regelmatig mijn olie, nu heb ik het idee dat het blok meer olie zuipt dan voorheen. Heb 2 weken terug 3kwartliter eringemikt, en net weer kwart liter.
Is er nog een manier om te zien of je blok het allemaal opbrandt naast peilen?
Er ligt namelijk geen plas onder de auto, en als ik normaal rij merk ik niet dat hij xtreem rookt, als ik flink trap (lees overschakelen bij 6000 toeren ofzo) zie ik wel pluimpje in me binnenspiegel. Ik ben nu wel aan de 10dkm olie wissel beurt toe, kan dat er wat mee te maken hebben? Of is het blok nu op aan het raken. Heeft bijna 180dkm gelopen.
Is er nog een manier om te zien of je blok het allemaal opbrandt naast peilen?
Er ligt namelijk geen plas onder de auto, en als ik normaal rij merk ik niet dat hij xtreem rookt, als ik flink trap (lees overschakelen bij 6000 toeren ofzo) zie ik wel pluimpje in me binnenspiegel. Ik ben nu wel aan de 10dkm olie wissel beurt toe, kan dat er wat mee te maken hebben? Of is het blok nu op aan het raken. Heeft bijna 180dkm gelopen.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Allereerst moet je even aangeven hoeveel km ie nodig heeft voor een liter, 1x in de 2 weken is geen indicatie he
Verder is oude olie die echt goed heet is geweest, vaak dusdanig afgebroken dattie wat makkelijker gaat verbruiken. Dus de olie wisselen kan geen kwaad.
Heb jij de kat er nog tussen? Dat is ook een flink verschil tussen wel en niet roken
Btw hoest met je tikkende remmen? Ik heb er zowaar ook een paar opene

Verder is oude olie die echt goed heet is geweest, vaak dusdanig afgebroken dattie wat makkelijker gaat verbruiken. Dus de olie wisselen kan geen kwaad.
Heb jij de kat er nog tussen? Dat is ook een flink verschil tussen wel en niet roken

Btw hoest met je tikkende remmen? Ik heb er zowaar ook een paar opene

alles ligt er eigenlijk nog onder
tikkende remmen is nog steeds, haas heeft er even na gekeken, kijken binnenkort er wat beter na. Tis meer kraken dan tikken
ga morgen vroeg even peilen, en km stand opschrijven.


tikkende remmen is nog steeds, haas heeft er even na gekeken, kijken binnenkort er wat beter na. Tis meer kraken dan tikken
ga morgen vroeg even peilen, en km stand opschrijven.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
niet zo extreem veel bijzonders hoor.
zijn gewoon geblueprint.
zijn gewoon geblueprint.
wat is nou het verschil tussen blueprinten en chippen?
Met chippen verander je het motormanagement. Je doet niets aan het binnenwerk van de motor.
Bij blueprinten wel... (lees: http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance)
Bij blueprinten wel... (lees: http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance)
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Gele clio gezien?Ollie schreef:Wie weet wat er ook al weer anders/gedaan is met een Achterberg blokje?

Blueprinten in het Nederlands: http://www.rivadu-tuning.nl/index_besta ... tuning.htm
Laatst gewijzigd door antoine op di 17 mar 2009 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
door een achterberg blueprint behandeling? dat is wel erg veel..antoine schreef:Vermogen klopt wel ongeveer wat er bij de advertentie staat. Een williams heeft dan tussen de 185 en 195 pk.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
achterberg 1800cc 16V motoren zijn gechipt en geblueprint.
deze leveren zo ongeveer tussen de 150 en 160 motorpk`s.
deze leveren zo ongeveer tussen de 150 en 160 motorpk`s.
zit hier zowat om de hoek maar nooit gezien. maar staar je niet blind op het achterberg blok. leuk maar ik zie geen kmstand dus die zal wel aardig hoog zijn. En een achterberg blok met hoge kmstand lijkt een risico.
link die ad eens ik kan hem zo snel niet vinden
Gaat me niet echt om het Achterberg blok. En een 16V met een lage KM stand geloof ik ook niet echt.
Het is een originele Nederlandse auto, geel vind ik redelijk uniek voor een Clio 1, schijnt geen achterschermenkwaaltje te hebben...al met al een leuke basis om leeg te halen.
Het is een originele Nederlandse auto, geel vind ik redelijk uniek voor een Clio 1, schijnt geen achterschermenkwaaltje te hebben...al met al een leuke basis om leeg te halen.
hahaha wat een ding die kleur!!
leuk om te strippen inderdaad. kleur kan best op een racer 

Misschien niet handig om het hier te melden, maar ik ben een jaar of 4 geleden al een keer bezig geweest met deze Clio 16v....
Is ooit idd een Achterbergmotor in gegaan, en is idd een org. hollander....., daar is ook alles mee gezegd.....
Ik ken de auto zelf al een jaar of 10, toen was ie echt dik en fris, en snel.....
Maar toen ik met Jochem ging rijden wilde ik na 100 mtr. al terug gaan....., een grote puinhoop, en traaaaag....
Als je iets gaat doen, moet je em echt geheel en goed beetpakken....
Is ooit idd een Achterbergmotor in gegaan, en is idd een org. hollander....., daar is ook alles mee gezegd.....

Ik ken de auto zelf al een jaar of 10, toen was ie echt dik en fris, en snel.....
Maar toen ik met Jochem ging rijden wilde ik na 100 mtr. al terug gaan....., een grote puinhoop, en traaaaag....

Als je iets gaat doen, moet je em echt geheel en goed beetpakken....

Trouwens Achterberg zegt nix, ik heb ook een achterbergsticker en mooie blauwe kapjes, maar alleen een chip, inlegfilter en slang van de beste man gekregen.
Blauwe cilinderkop is een uitgeliterde kop, geflowed en soms nokkenassen.
Blauw onderblok is een blueprint.
Zoals boven reeds genoemd, de volledig blauwe:
F7R ~ 190 pk
F7P ~ 165 pk
Dus staar je niet blind op alleen een sticker en wat blauw plastic.
Blauwe cilinderkop is een uitgeliterde kop, geflowed en soms nokkenassen.
Blauw onderblok is een blueprint.
Zoals boven reeds genoemd, de volledig blauwe:
F7R ~ 190 pk
F7P ~ 165 pk
Dus staar je niet blind op alleen een sticker en wat blauw plastic.
Begin deze maand stond die gele nog in Flevoland te koop. Volgens de advertentie was er toen iets mis met het blok...
@ Ivo, heeft Jochem niet de oude motorkop van dat ding liggen?! Die werd destijd vervangen bij Gerrit de Vries meen ik...

@ Ivo, heeft Jochem niet de oude motorkop van dat ding liggen?! Die werd destijd vervangen bij Gerrit de Vries meen ik...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport