ACT: Clio16V
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ff een vraag;
Wat is het verschill tussen de remleidingen naar achteren toe van een clio 16V met en een zonder ABS? Heb namelijk een 16V met ABS en kan RVS remslangen krijgen voor een nette prijs voor een 16V zonder ABS...What's the difference?
Wat is het verschill tussen de remleidingen naar achteren toe van een clio 16V met en een zonder ABS? Heb namelijk een 16V met ABS en kan RVS remslangen krijgen voor een nette prijs voor een 16V zonder ABS...What's the difference?
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
voor zover ik weet is daar geen verschil tussen
'k kan ook maar 1 bestel nr vinden, dus moet geen probleem zijn
'k kan ook maar 1 bestel nr vinden, dus moet geen probleem zijn
Is er iemand die me kan helpen aan het vervangen van me aandrijfhoes RV en spoorstang RV? Ik wilde hem laten uitlijnen maar er zit speling op RV zei de uitlijner, die moet uiteraard eerst verholpen worden anders heeft het uitlijnen nu niet zoveel zin.
Liefst omgv. Utrecht?
Liefst omgv. Utrecht?
kogel of stang?
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Even snel 2 vraagjes.
Is de voorruit van een clio 16v hetzelfde als een normale clio?
En een tydje terug kreeg de clio een raar geluid bij accelereren.
Het lijkt op een soort aanlopend geluid,komt iemand dit bekent voor?
Zal wel aan de aandrijfassen liggen zeker aangezien ik het alleen heb als ik na een tydje rijden wat harder wil rijden.(accelereren)
Alvast weer hartelijk dank.
Is de voorruit van een clio 16v hetzelfde als een normale clio?
En een tydje terug kreeg de clio een raar geluid bij accelereren.
Het lijkt op een soort aanlopend geluid,komt iemand dit bekent voor?
Zal wel aan de aandrijfassen liggen zeker aangezien ik het alleen heb als ik na een tydje rijden wat harder wil rijden.(accelereren)
Alvast weer hartelijk dank.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
versleten motorsteun zodat je blok kantelt bij flink gasgeven? dan kan er zomaar iets gaan resoneren (uitlaat of wat dan ook)
Shit, daar heb je me..Haas schreef:kogel of stang?
Gozer zei dat er speling zat in het rubbere gedeelte wat over de breedte van de auto loopt. (onbekrachtiged trouwens)
mooi kutwerk dan..
Geeft me een prettig gevoel als zelfs jij het als kut bestempeld.Haas schreef:mooi kutwerk dan..

kut ? KUT?! K-U-T
Wat een ongelofelijke grafwagen is het, die gozer die dit gedaan heeft voor me kan ik wel wat aan doen, heb er godverdomme nog veel voor betaald ook. Die ...... reageert ook niet meer op mijn smsjes.. Ik hoor het hem nog zeggen dat het een perfect ding zou worden, helemaal op en top..
Ben serieus bankroet van die wagen, zal je zien dat ik dit allemaal (laat) maken en dat de drijfstanglagers 1000km verderop verrot zijn oid.
GRAFzooi!
sja, das wel knaken ja..
nu moe tik zeggen dat ik niet heel vaak een spoorstang heb vervangen, maar de keren dat ik t heb gedaan, was het niet in een uurtje klaar zeg maar...
Maar... is het nu echt de stang (binnenste kogel dus) of de stuurkogel (buitenste). Dat laatste is echt 20 minuten werk
nu moe tik zeggen dat ik niet heel vaak een spoorstang heb vervangen, maar de keren dat ik t heb gedaan, was het niet in een uurtje klaar zeg maar...
Maar... is het nu echt de stang (binnenste kogel dus) of de stuurkogel (buitenste). Dat laatste is echt 20 minuten werk

Binnenste neem ik aan, als je het wiel beweegt gaat de stang netjes mee, maar ergens in die rubbere harmonica verdwijnt de beweging en gaat het getiover tot speling..Haas schreef:sja, das wel knaken ja..
nu moe tik zeggen dat ik niet heel vaak een spoorstang heb vervangen, maar de keren dat ik t heb gedaan, was het niet in een uurtje klaar zeg maar...
Maar... is het nu echt de stang (binnenste kogel dus) of de stuurkogel (buitenste). Dat laatste is echt 20 minuten werk
godver, ik ga de volgende APK nooit halen.

de moed niet opgeven op een spoorstangetje 
ookal is het het zoveelste in een rij......

ookal is het het zoveelste in een rij......
ach, mijn Mini moest ook gister gekeurd zijn...alexs schreef:Binnenste neem ik aan, als je het wiel beweegt gaat de stang netjes mee, maar ergens in die rubbere harmonica verdwijnt de beweging en gaat het getiover tot speling..Haas schreef:sja, das wel knaken ja..
nu moe tik zeggen dat ik niet heel vaak een spoorstang heb vervangen, maar de keren dat ik t heb gedaan, was het niet in een uurtje klaar zeg maar...
Maar... is het nu echt de stang (binnenste kogel dus) of de stuurkogel (buitenste). Dat laatste is echt 20 minuten werk
godver, ik ga de volgende APK nooit halen., damn voel me flink k*%$e!

Zoveelste? Serieus nadat dat ding 'opgeleverd' is:Haas schreef:de moed niet opgeven op een spoorstangetje
ookal is het het zoveelste in een rij......
Bougie kabels verrot
Start mega slecht
Uitlaat lek
Computer niet lekker?
Loopt bijzonder onregelmatig (1100rpm - 100rpm schommelen)
Slecht schakelen (zelf stel mechanisme kapot, gefixt)
Koelwatertemperatuur-sensor defect
Aandrijfas-hoes lek LV , verloor liters bakolie, (fixt)
Aandrijfhoes RV helemaal gescheurd
Accu verrot (fixt)
Startmotor vastgelopen (fixt)
KM-kabel gebroken
Kleppendeksel lek als wat
Dynamo slecht (gewoon stuk dus laadt amper bij)
Spoorstang speling
heb er godverdomme 1400 euro voor betaald omdat alles -perfect- zou zijn, als ik het had geweten had deze auto allang op t eeuwige jachtveld gestaan. Je wil niet weten hoe kwaad ik ben.
das behoorlijk klote ja..
Sja, als ik tijd zou hebben, had ik je graag geholpen, maar dat gaat echt niet snel gebeuren helaas.
En teruggaan naar die knakker en wat doekoe terugvorderen zit er neit in ? Bekende ?
Sja, als ik tijd zou hebben, had ik je graag geholpen, maar dat gaat echt niet snel gebeuren helaas.
En teruggaan naar die knakker en wat doekoe terugvorderen zit er neit in ? Bekende ?
dan nog.. als alex er voor betaald heeft, had het moeten gebeuren lijkt me 

Er is een tooltje voor de binnenste spoorstangkogel en de prijs valt mee.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_5962.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_5962.jpg[/img]
Ja maar ik had ervoor betaald dat alles helemaal op en top zou zijn. hij zei dat ik zo 100k erbij zou kunnen rijden. Nou, ik heb de 10k nog niet eens gehaald.Tom schreef:Meeste dingetjes zijn gewoon wat achterstallig onderhoud.
Uiteraard normaal onderhoud, maar geen groot onderhoud.-PAZ- schreef:100K erbij is natuurlijk ook belachelijk, niemand rijd 100k zonder onderhoud of kosten. En al zeker een oude renault niet![]()
Groot onderhoudt alsin kapotte drijfstangen, lekke kop, gare bak etc.-PAZ- schreef:Als je denkt dat je op 100K geen groot onderhoud tegen gaat komen bij een oude die mischien al 100k of meer gedaan heeft kan je toch beter een fiets nemen denk ik
100k -uiteraard- met een korreltje zout..

tandenknarzend in de achteruit.... betekend dat koppeling versleten of koppelings pedaal brak?Bart V schreef:Als hij ook lastig (tandenknarzend) in de achteruit gaat is het de koppeling. Als het enkel de 1 is, zit het of in de bak, of in de afstelling van de schakelstang.
bij mij was mn pedaal brak.Geert schreef:tandenknarzend in de achteruit.... betekend dat koppeling versleten of koppelings pedaal brak?Bart V schreef:Als hij ook lastig (tandenknarzend) in de achteruit gaat is het de koppeling. Als het enkel de 1 is, zit het of in de bak, of in de afstelling van de schakelstang.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Brak koppelingspedaalstelmechanisme (en jawel.. daar is ie weer
) levert die klacht ook nog wel eens op, had het ook eens gehad, daarbij pakte ie de bovenste tandjes niet meer en ontkoppelde het zaakje niet goed meer..
Daarbij had ik wel een flinke vrije slag op het pedaal.

Daarbij had ik wel een flinke vrije slag op het pedaal.
als je de hendel omhoog trekt, en dan pas na 2sec in de achteruit zet (na omhooghouden uiteraard) gebeurt het dan ook?Geert schreef:tandenknarzend in de achteruit.... betekend dat koppeling versleten of koppelings pedaal brak?Bart V schreef:Als hij ook lastig (tandenknarzend) in de achteruit gaat is het de koppeling. Als het enkel de 1 is, zit het of in de bak, of in de afstelling van de schakelstang.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ding was al geruime tijd op temperatuur.. Kan je dan nog codens hebben?Tim_Coupe schreef:Tja het is wat lastig beoordelen maar is het niet gewoon condens?
Ohja, ik verlies koelvloeistof ergens, tijdje hebben we dat maar weg gezet als een lekke slang ergens, maar nu word het me duidelijk.