Mijn clio 16v (1994) met williamsblok vertoont kuren met zijn tweede versnelling. Eerst schoot ie er wel eens uit. Heb dit proberen op te lossen met het afstellen van de schakelstang. Ook heb ik de bovenste motorsteun verstevigd omdat ik dacht dat het misschien aan de kanteling lag bij het optrekken en inremmen.
Maar nu wil ie steeds moeilijker naar zijn tweede versnelling toe. Bij goed koppelen maakt ie een tandenpoets geluid. Uiteindelijk gaat ie er wel in, maar dan alleen onder de 4000 toeren. Ben bang dat het nu steeds erger gaat worden en durf er ook niet echt meer mee door te rijden zo.
Wat lijken de meest voor de hand liggende oorzaken???
probleem 2e versnelling
-
- Über-Spammer
synchromesh lijkt me een logische verklaring. PM cannonballman van dit forum eens, hij is de versnellingsbak goeroe 

Denk dat ie himmele is 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Klinkt inderdaad als een versleten synchromeshinrichting van de 2e versnelling..
had ik ook, later gaat ie er helemaal niet in, en maakt hoop herrie....
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Tja, die bak zal wel open moeten ja... krijg je niet van buiten opgelost.
Tandwiel/schakelmof versleten, ergens iets krom... En als ie kraakt ook de synchromesh naar de kl.te.
Mocht je een reparatie of revisie overwegen, stuur dan maar een pm
Tandwiel/schakelmof versleten, ergens iets krom... En als ie kraakt ook de synchromesh naar de kl.te.
Mocht je een reparatie of revisie overwegen, stuur dan maar een pm