Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Had van martijn begrepen dat hij weer reed. Hopelijk blijft het nu goed gaan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kijk. Dat is ht betere nieuws. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

@ Geert, wil jij je PM even lezen en reageren?

B.v.d.
Willeon
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Beter dat hij weer loopt Martijn, nu hopen dat het goed blijft! Kun je ook zonder zorgen opgeven voor het Ringweekend! :)

@ Geert
Balen dat je geen mailadres hebt...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mag ik niet eerst zelf vertellen? :P

hij loopt nog wel ja, maar nog hetzelfde gezeik. blijf voorlopig ff thuis, ben nogal overwerkt, straks ff naar de dokter. gister een uur op de bank gelegen met hevige hartkloppingen voordat ik met een of andere kalmeringspil het bed in dook...

Daarna mar eens op zoek naar een andere cilinderkop en radiator. ik heb destijds 6 tientjes willen besparen op t afpersen, zonde, nu achteraf, maarja. :(
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hmm, dat valt dus behoorlijk tegen! Iets te vroeg enthousiast gereageerd (N) , hoorde van Ron gister dat ie weer liep.

Maargoed, daar weet je nu wat er fout gegaan is. Dat stuk van jezelf daar moet je echt serieus mee opletten Martijn! Beterschap!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Martijn, kalm an!

Eerst aan jezelf denken!
En die auto komt ook wel weer goed!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:Martijn, kalm an!

Eerst aan jezelf denken!
En die auto komt ook wel weer goed!
ach ja, komt ook wel weer goed, zojuist maar even een afspraak gepland bij de dokter. verdomme wat was dat naar zeg...

ben al aan het rondmailen voor een andere cilinderkop en radiator.

Had jij geen rode slopert staan will?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Kloten dit... Ken het gevoel wel om binnen no-time een auto af te krijgen en iedere avond tot 23.30 door..

Ik zou eerst die radiateur ff wisselen.. Mischien lekt ie wel op die oliecooler

Doe eerst maar ff kalm an!
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

martijn gvd als ik je zaterdag weer zie sleutelen krijg je klappen!! die auto moet maar wachten.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Martijn rustig aan kerel, je hebt maar 1 hart!!!, en misschien ten overvloede maar geen koffie drinken he Martijn!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

haha ach het valt wel mee volgens mij, alles is weer in orde sinds vanochtend hoor. maandag ff langs de dokter :)

ik vervang kop en radiator ronald, ben het zat, maar idd niet dit weekend oid, paar dagen helemaal NIETS doen, vandaag thuis gebleven trouwens.

iemand nog een kop of radator liggen??
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Kool!! ring ring :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hehe :thnx:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Martijn Kool schreef: ach ja, komt ook wel weer goed, zojuist maar even een afspraak gepland bij de dokter. verd@#me wat was dat naar zeg...

ben al aan het rondmailen voor een andere cilinderkop en radiator.

Had jij geen rode slopert staan will?
Ik zie het al, niks aan de hand met je.... nog steeds bijdehand..... :grin:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol: Beterschap kerel! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Klote dat weer hetzelfde probleem is opgetreden. (N)

I.i.g. "beterschap" en de bekende rust in acht nemen. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Zo dinsdagavond een kop en radiateur ophalen met dank aan Hessel en Jacco :D

Volgende week oid maar even monteren. WEER een nieuwe koppakking aanschaffen....

hopelijk daarna weer ff probleemloos gassen en na een tijdje paar roestplekjes ff wegjassen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

trouwens nog een vraag, waar kan ik een langere bobinekabel bestellen zodat mijn ontsteking achter het schutbord kan? hier bij de automat. zaken hebben ze niet langer dat wat ik nu heb, een complete set bij de dealer kost gewoon veel en dan is het de vraag of dat de juiste is.

heb mn 208 laatst gesloopt, gelukkig had ik nog een 209 liggen en heb die er nu tijdelijk ingejast. heb het tuitje waar de vacuumslang naar dv en carb aan zit afgebroken.. tuitje wel weer gevonden en denk dat ik dat maar ga lijmen. die 209 is niet van mij vandaar en die 208 voldeed prima.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Phase II bougiekabelset. (I) Daarvan is de ontstekingskabel van Renix naar verdeler langer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Martijn Kool schreef:Zo dinsdagavond een kop en radiateur ophalen met dank aan Hessel en Jacco :D

Volgende week oid maar even monteren. WEER een nieuwe koppakking aanschaffen....

hopelijk daarna weer ff probleemloos gassen en na een tijdje paar roestplekjes ff wegjassen..

Niet ten nadelen van Jacco of Hessel . (F) .....maar laat je deze kop wel ff afpersen of neem je de gok weer ? :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zou je er niet beter een nieuwe radiator inzetten, kost ook de wereld niet en dan weet je zeker dat ie weer prima koelt. Die dingen gaan snel dicht zitten als ze stilstaan.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, ik heb in m'n studententijd ook meerdere keren een radiateur proberen op te lappen met allerlei meest agressieve middelen die er zijn.
Zuren, antikal, soda (lost alu zelfs langzaam op) etc. maar uiteindelijk een nieuwe kopen is de enige remedie voor goeie koeling.

Tis ff slikken, maarja ga nu niet weer tientjes proberen te besparen.

Naast die kop zou je de ontsteking ook nog wel eens kunnen verdenken. Evt. een pingelsensor erbij schroeven?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat heb ik een pagina terug ook al aangekaart pingelen!!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

waarom denkt edereen toch dat hij pingelt?? hij pingelt NIET.

er zit nu een 209 op, maar das tijdelijk, waar sluit ik die pingelsensor aan dan? die zit er niet op namelijk...

hij loopt perfect, ook nu nog, maar langzaam komt er olie in het water evenals andersom.

Ik haal die kop op en kijk vervolgens wel wat ik doe :)

ik spoel die rad wel door en zie wel.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Heb je er een externe oliekoeler opstaan, of gebruik je die op de radiator nog??
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

volgens mij proberen ze je alleen maar goede adviesen te geven hoor!

(ook ik zou voor een nieuwe rad gaan, kost de wereld niet en je hebt er altijd baat bij!)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-PAZ- schreef:Heb je er een externe oliekoeler opstaan, of gebruik je die op de radiator nog??
gewoon via rad ja :)

anders had ik zeker een express rad kunnen pakken?

ach ik zie wel, ik haal die rad op en mij is verteld dat hij er nog keurig uit ziet dus ga daar dan maar vanuit. mijn huidige rad koelt trouwens ook nog gewoon perfect, maarja, het KAN zijn dat deze lek is en dus olie en water gemixt wordt, alhoewel ik de kans vrij klein acht aangezien de meeste drap elke keer in de kop zat... in de rad zat zelfs nog wat blauw water.

ben het gewoon zat, vervang beide, ga rijden, zie dan wel verder. ik moet wat hebben, nu is het gewoon kut..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Neem aan de je de kop wel even laat testen, zou ik in elk geval wel doen. Al is het maar om zeker te zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

afhankelijk waar hij af komt wel ja, als hij van een lopend blok af komt zonder gekke dingen dan vertrouw ik het wel, staat het blok al ff stil dan laat ik hem wel ff testen ja..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bussen had je ook gecontroleerd Martijn ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco Straver schreef:Bussen had je ook gecontroleerd Martijn ??
ja en afdichtringen vervangen. (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geen scheurtjes o.i.d. dus ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco Straver schreef:Geen scheurtjes o.i.d. dus ???
nope. zag er prima uit.

edit-

dan zou er ook koelvloeistof in de verbrandingskamer moeten kunnen komen? tenzij de scheur helemaal onderin zit uiteraard. maar goed, conclusie is, geen zichtbare scheurtjes EN geen rook uit de uitlaat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

martijn zou je eens een foto kunnen plaatsen van die lekke kop?
ben benieuwd waar die scheurtjes zitten en of er dan olie en waterkanalen met elkaar in verbinding komen te staan.
Plaats reactie