ACT: Clio16V
-
- Moderator
- Car: MB
Bougiekabels kunnen bij ouderedom wat harder worden of in gaan scheuren. Dan is het tijd voor iets anders. verdelerkap kun je effe losschroeven en dan zie je wel of de puntjes (en de rotor) is ingebrand. Heb voor de mijne van de week ook nieuw besteld. Als je dat doet bestel dan bij de dealer.
Bougies vervangen is geen kunst. alleen niet te vast sjorren met aandraaien. Meen dat die maar 20-40NM moeten hebben ofzo, en dat is niet zo vast.
Bougies vervangen is geen kunst. alleen niet te vast sjorren met aandraaien. Meen dat die maar 20-40NM moeten hebben ofzo, en dat is niet zo vast.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat is niet helemaal wat ik zoek, de pin die aan dat onderdeel ( de cluch pin zoals MB hem noemt) zit in de bak met een schanierpunt en hij schaniert op een teflon busje. En dat busje zoek ik.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
2x nieuwe poging in 5 GT Turbo-topic. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
kabelset is +- 150 euro?Tom schreef:Bougiekabels kunnen bij ouderedom wat harder worden of in gaan scheuren. Dan is het tijd voor iets anders. verdelerkap kun je effe losschroeven en dan zie je wel of de puntjes (en de rotor) is ingebrand. Heb voor de mijne van de week ook nieuw besteld. Als je dat doet bestel dan bij de dealer.
en bougie +- 10 euro de stuk?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zal kabelset ff controleren, bougies is nog wel te doen qua prijs om prefentief te vervangen. verdelerkap is rond de 100 euro (77 euro ex in dialogys). dus die even controleren nog 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Verdelerkap €100? hehe dacht het niet hoor, dies 30 euro ofzo.
En liever de verdeelkap eerder dan de bougiekabels, daar de verdeelkap mechanisch is (draaiende zooi) en dus eerder onderhevig is aan slijtage.
Kabels kun je vaak optisch nog wel checken, zodra er droogtescheuren komen en je er een schok van kan krijgen ist tijd
En liever de verdeelkap eerder dan de bougiekabels, daar de verdeelkap mechanisch is (draaiende zooi) en dus eerder onderhevig is aan slijtage.
Kabels kun je vaak optisch nog wel checken, zodra er droogtescheuren komen en je er een schok van kan krijgen ist tijd

-
- Moderator
- Car: MB
nou Stevie, Die verdeler kap plus rotor was een jaar of twee drie geleden al meer als 50 euro volgens mij. Maar zoals ik zei heb ik voor de mijne een nieuwe besteld en die is binnen maar die moet ik nog effe oppikken, dus kan je van de week de prijs op de cent vertellen 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik zet ze meestal zo vast: aandraaien totdat de bougie aanligt en dan 90 graden verder. Je merkt het vanzelf, gewoon aan is aan, vooral niet te lomp. Bij voorkeur een zo klein mogelijke ratel gebruiken, dan kun je ook niet zoveel kracht zettenTom schreef:Bougies vervangen is geen kunst. alleen niet te vast sjorren met aandraaien. Meen dat die maar 20-40NM moeten hebben ofzo, en dat is niet zo vast.

heb net bougie dop gehaald bij de brezaaap, zal binnenkort eens kijken hoe en wat 

30 zou wel mooi zijn scheelt weer, hij staat hier in dialogys voor 77,29 ex btw.Steven schreef:Verdelerkap €100? hehe dacht het niet hoor, dies 30 euro ofzo.
ff kijken wat Tom er voor moet bezahlen

kijk eerst maar eens of dat ding gaar is 
don't fix, what ain't broken

don't fix, what ain't broken

-
brezan is stukken goedkoper met die rotzooi.+Clio16v+ schreef:30 zou wel mooi zijn scheelt weer, hij staat hier in dialogys voor 77,29 ex btw.Steven schreef:Verdelerkap €100? hehe dacht het niet hoor, dies 30 euro ofzo.
ff kijken wat Tom er voor moet bezahlen
verdelerkap voor mn 5je gt turbo incl. rotor 22 euro ofzo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Kijk anders voor prijzen eens op http://www.hbase.nl die prijzen die daar in staan zullen niet ver zitten van wat je grossier ook rekent.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik heb ook ooit eens een imitatie verdelerkap en rotor gehaald, toen liep m'n Clio slechter dan voordat ik die troep erop had geschroef. Origineel heb ik nooit problemen mee gehad. Lijkt me een makkelijke keus.Martijn Kool schreef:brezan is stukken goedkoper met die rotzooi.
verdelerkap voor mn 5je gt turbo incl. rotor 22 euro ofzo
die verhalen doen meer de rondte idd. Hadden we dat bij paul's clio en 19 niet ook?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
jep, toen rob's ouwe (en van binnen verroeste) verdelerkap erop en hij liep nog beter dan met die nieuwe imitatie
maar naderhand nog eens een andere imitatieset erop gehad en daar had ik totaal geen problemen mee, misschien toch verschil in fabrikant ofzo? of net pech gehad met de verkeerde?
maar naderhand nog eens een andere imitatieset erop gehad en daar had ik totaal geen problemen mee, misschien toch verschil in fabrikant ofzo? of net pech gehad met de verkeerde?
Op aanraden van ome_Robke heb ik idd ook maar origineel besteld.
Ben ff naar beneden gerend, ik heb de 77.01.202.683 (let op er zijn er meerdere!) met een bruto prijs van €36,82.
Factuurdatum 13-01-2009
OEPS VERKEERDE, zie onder!
Ben ff naar beneden gerend, ik heb de 77.01.202.683 (let op er zijn er meerdere!) met een bruto prijs van €36,82.
Factuurdatum 13-01-2009

OEPS VERKEERDE, zie onder!
Laatst gewijzigd door Steven op za 31 jan 2009 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dacht dat die rotorkappen even duur waren, maar er stond nog meer op de lijst... (krijg je als je Reno rijd).
My bad
De prijs van zo'n F16-kapje is ook aardig gestegen naar €33,60 ex, ik zag op het forum prijzen van €15 rondzweven van een paar jaar terug.
My bad

De prijs van zo'n F16-kapje is ook aardig gestegen naar €33,60 ex, ik zag op het forum prijzen van €15 rondzweven van een paar jaar terug.
waarom zou ik ze bij de dealer halen. volgensmij zijn ze bij brezam een stuk goedkoper.
weet iemand de maat van gat tot gat van de achterdemper van een clio 1.8 16v ?
hart op hart zeg maar?
[img]http://i278.photobucket.com/albums/kk83 ... demper.jpg[/img]
hart op hart zeg maar?
[img]http://i278.photobucket.com/albums/kk83 ... demper.jpg[/img]
zelfde als bij een gt jacobus