ACT: Simracing
Ik vanaf nu wel, ga sowieso nog wat rijdne 

Slecht. Beetje concentratieverlies eigenlijk, race duurt anderhalf uur, zeker met die Sauber is dat bijna onmenselijk :/ respect voor f1 rijders, en nu had ik nog niet eens de g-krachten. De baan gaat gewoon te snel voorbij 
Enfin, we moesten 43 ronden en je doet ongeveer 16 ronden op een tank (ronde duurt 2:10 ongeveer). Dat betekent 2 volle tanks en een wat mindere. Het hele veld vertrok vol natuurlijk, maar ik denk ik ga het anders aanpakken en vertrek met een halve tank, en doe daarna 2 volle stints als ik wat meer vrij baan heb. Dan zou ik goed moeten kwalificeren
Dat werkte, deed 2e tijd in de quali, en ik wist dat ik dus een wat betere start zou hebben. Zei het niet dat dat lampje zo lang duurde om op groen te springen zodat mijn vinger de flipper net wat te vroeg beroerde, iets te vroeg weg dus en meteen een Drive Trough aan mijn broek. Balen
Maar een paar rondjes flink doorgeknald en had een seconde of 8 voorsprong. Drivetrough gedaan, derde plek. Maar ik had maar 8-10 rondjes, ik moest immers vroeg tanken, dus voordat ik meer kon doen moest ik pitten voor een volle tank.
Iets te fanatiek de pitstraat in (pitlimiter te laat), stop n go penalty. Bah. Enfin, volgetankt, volgende ronde een stop en go gedaan, deed ik m te kort (wist niet dat t 10 seconden stoppen was!). Volgende ronde dus weer, ondertussen afgezakt naar 4e plek (verschil was wel groot in snelheid). Daarna foute pit-instellingen. De banden halen nét 2 stints, en moest voor de 2e volle tank dus ook 4 nieuwe banden. Helaas fout ingesteld zodat bij elke pitstop die banden niet gewisseld waren. Dus op gare banden steeds hele trage rondjes moeten doen. WEer pitstop, weer te hard (aanremmen pitstraat mislukt door die banden), weer stop n go, etc een hoop gemier.
Uiteindelijk 4 ronden achter leider ge-eindigd op een 5e plek. Volgende keer dus behalve het racen zelf (ik had een goeie snelheid
) ook de taktiek en de pitstops oefenen. Pff. Lastig. Maar wel vet 

Enfin, we moesten 43 ronden en je doet ongeveer 16 ronden op een tank (ronde duurt 2:10 ongeveer). Dat betekent 2 volle tanks en een wat mindere. Het hele veld vertrok vol natuurlijk, maar ik denk ik ga het anders aanpakken en vertrek met een halve tank, en doe daarna 2 volle stints als ik wat meer vrij baan heb. Dan zou ik goed moeten kwalificeren

Dat werkte, deed 2e tijd in de quali, en ik wist dat ik dus een wat betere start zou hebben. Zei het niet dat dat lampje zo lang duurde om op groen te springen zodat mijn vinger de flipper net wat te vroeg beroerde, iets te vroeg weg dus en meteen een Drive Trough aan mijn broek. Balen

Iets te fanatiek de pitstraat in (pitlimiter te laat), stop n go penalty. Bah. Enfin, volgetankt, volgende ronde een stop en go gedaan, deed ik m te kort (wist niet dat t 10 seconden stoppen was!). Volgende ronde dus weer, ondertussen afgezakt naar 4e plek (verschil was wel groot in snelheid). Daarna foute pit-instellingen. De banden halen nét 2 stints, en moest voor de 2e volle tank dus ook 4 nieuwe banden. Helaas fout ingesteld zodat bij elke pitstop die banden niet gewisseld waren. Dus op gare banden steeds hele trage rondjes moeten doen. WEer pitstop, weer te hard (aanremmen pitstraat mislukt door die banden), weer stop n go, etc een hoop gemier.
Uiteindelijk 4 ronden achter leider ge-eindigd op een 5e plek. Volgende keer dus behalve het racen zelf (ik had een goeie snelheid

Blijft een eeuwige discussie.
Het veranderd voor mij helemaal niets aan de beleving. Als ik de baan zou kennen zou het even leuk zijn van goh, die bestaat echt, maar het feit dat je steeds weer een tiende ergens uit kan persen, de track moet leren, de handling van al die types auto's moet kennen is gewoon de uitdaging van het spel de sim. Echte auto's en tracks zouden in essentie voor mij niks toevoegen. Althans, voor langere termijn niet...
Het veranderd voor mij helemaal niets aan de beleving. Als ik de baan zou kennen zou het even leuk zijn van goh, die bestaat echt, maar het feit dat je steeds weer een tiende ergens uit kan persen, de track moet leren, de handling van al die types auto's moet kennen is gewoon de uitdaging van het spel de sim. Echte auto's en tracks zouden in essentie voor mij niks toevoegen. Althans, voor langere termijn niet...
Het is ook meer een gevoel...
Ik blijf het leuk vinden om bepaalde circuits te rijden (Suzuka, Spa, etc). Die hebben gewoon een extra aantrekkingskracht, omdat je weet dat alle grote mannen daar rondknallen.

Hier wel leuk, een beeld van de physics maar misschien ook in Real life wel goed toepasbaar 
http://www.rielity.nl/RTC/LFS_Advanced_Setup_Guide.pdf

http://www.rielity.nl/RTC/LFS_Advanced_Setup_Guide.pdf
Gaaf.
Wil wel eens meedoen !
Ik zet mijn server weer online!
RTCRACING draait weer.
Wil wel eens meedoen !

Ik zet mijn server weer online!
RTCRACING draait weer.
dat was fantastisch! Alleen die RWD is niet te gassen.. 
ik ga m ook installen

ik ga m ook installen

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Vanavond weer lekker rondje gassen?
Die RWD is zeker wel vet! Maar dan alleen om mee te driften
Zijn ook servers voor waar ze alleen maar driften en waar dan punten voor bijgehouden worden...best lachen 

Die RWD is zeker wel vet! Maar dan alleen om mee te driften

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
sporten? op de bank achter de tv zeker? Zak paprika chips erbij en maar hengsten aan die wortel... 
Ik ben er niet bij, moet weg vanavond

Ik ben er niet bij, moet weg vanavond

-
- Über-Spammer
Ik ga ff een rondje knallen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik ben ff aan t gassen 

-
- Contacteer:
was weer ff lache heren 

-
- Über-Spammer
Blijkbaar is de server openbaar voor iedereen...wel irritant.
Mn concentratie begon erg slecht te worden op het eind...maar je tijden zijn erg verbeterd Merijn!
Mn concentratie begon erg slecht te worden op het eind...maar je tijden zijn erg verbeterd Merijn!
Mijn server ?:P
Moet ik er een pass opzetten?
Was er niet bij
Moet ik er een pass opzetten?
Was er niet bij

Server heb ik aangepast:
nu worden jullie tijden bijgehouden, en de vorderingen. Er komt een pitboard in scherm, waar je de winst/verlies op sectoren kan zien. Er handig met oefenen.
Enkele commando's:
!rrace xx (restart race voor xx ronden)
!rqual (restart kwalificatie)
!top (kijk naar toptijden, kan ook !top FBM voor alleen fbm etc)
!spb (je best mogelijke tijd geteld van je beste splittijden)
!help
UIteraard credits naar de schrijvers Gai-Luron en Yisc-NL op LFS.net.
nu worden jullie tijden bijgehouden, en de vorderingen. Er komt een pitboard in scherm, waar je de winst/verlies op sectoren kan zien. Er handig met oefenen.
Enkele commando's:
!rrace xx (restart race voor xx ronden)
!rqual (restart kwalificatie)
!top (kijk naar toptijden, kan ook !top FBM voor alleen fbm etc)
!spb (je best mogelijke tijd geteld van je beste splittijden)
!help
UIteraard credits naar de schrijvers Gai-Luron en Yisc-NL op LFS.net.
-
- Contacteer:
zal es kijken of ik vanavond ook tijd heb!
Met wat voor setup rij jij merijn?
Met wat voor setup rij jij merijn?
-
- Contacteer:
moet ff kijken of ik er ben vanavond,moet naar de presentatie van de jaarcijfers van t werk vanavond, ligt eraan hoe lang dat duurt, en of ik nog een biertje ga doen in nijmegen daarna met ron 

-
- Contacteer:
komt goed!