Ik dacht dat het wéér een import bak zou zijn gezien het kenteken, maar dit is een orgineel nederlandsche. Eigenaar heeft denk ik heeel diep in zijn knip moeten tasten.
Door middel van het BPM kun je de nieuwprijs van (bijna) elke Nederlandse auto uitrekenen. Bij elke auto waar het BPM geregistreerd is kun je de nieuwprijs berekenen. Tegenwoordig wordt bij (bijna) alle auto's dat bedrag vermeldt. Bij de wat oudere auto's staat niet vermeldt hoeveel BPM over de auto betaald moest worden. Heb even uitgeprobeerd en kwam uit op dit. (Let op: dit staatje geldt alleen voor benzine-auto's, bij dieselauto's moet je voor de formule van de netto cataloguswaarde +1540 vervangen door -328. Dan wordt het dus: BPM-328/0,452)
Netto catalogusprijs= BPM+1540/0,452
Netto catalogusprijs
BPM
Netto catalogusprijs*0,19 +
Prijs auto inclusief BTW en BPM
Even bij een S 65 AMG uitgeprobeerd: prijs van 334.128 euro. Klopt dus wel, want de 'kale prijs' van een S 65 AMG ligt net boven de 3 ton. De accessoires die de klant aanschaft worden ook in deze prijs vermeldt.
Voorbeeld in geval van de S 65 AMG met kenteken 03-TZ-DS
Netto catalogusprijs €203.488,94
BPM € 90.437
Netto catalogusprijs*0,19 + € 38.622,90
Prijs auto inclusief BTW en BPM €332.458,85
Voor nieuwsgierige mensen die graag willen weten wat een auto kost is dit erg handig. Zo staat er voor sommige auto's geen vaste prijs of is de prijs moeilijk te vinden. Denk hierbij aan de Arnage, Phantom of Spyker. Dat zijn auto's die geheel op de wens van de klant worden gemaakt en zo kunnen verschillen in prijs. De prijs die uit dit staatje komt is de prijs die de consument betaald heeft voor zijn auto. Alle accessoires horen hier dus ook bij!
Tim_Coupe schreef:Als hij al zo lang op naam staat dan zal hij al wel goed ingereden zijn... Lekker om dan volle polle te trappen
Ik denk dat jij dat net zo goed NIET kan laten..
Moah, ik zou wel graag willen maar ik denk dat het me nog wel zou lukken ook. Met m'n leasel heb ik ook enigzins rustig aan gedaan de 1e 500 - 750 km
Dat zo'n Ferrari niet ingereden hoeft te worden omdat het al gebeurd is weet ik dan niet.
@ Geert
Dat is de eeuwige discussie, als het splinternieuw is vind IK het niet verstandig om direct te gaan lopen roppen. Dan krijg je geheid ellende, misschien niet direct maar bij mij gaat dat er niet in.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"