Martijns gtt-tje | hmm
ik ben bezig met koperen koppakking
dus als je niet al te veel haast hebt?
die van MB is niets bijzonders overigens.
ik wacht overigens nog op een prijs van die koperen
dus als je niet al te veel haast hebt?
die van MB is niets bijzonders overigens.
ik wacht overigens nog op een prijs van die koperen
heb ik ook mee gerden
kwam erg raar onder mijn kop vandaan de laatste keer.
vandaar dat ik nu nog iets beter zoek
dutch power trading levert hem (spesso) ook en tegen nette prijs.
kwam erg raar onder mijn kop vandaan de laatste keer.
vandaar dat ik nu nog iets beter zoek
dutch power trading levert hem (spesso) ook en tegen nette prijs.
-
Zo auto opgehaald en was rond 20.00u terug, wat een klotegedoe zeg als het regent en je accu raakt leeg onderweg.. de ruitenwissers gingen steeds langzamer
Welja we hebben het gehaald..
Direct begonnen met sleutelen en de kop ligt er al naast. heb hem met inlaat/uitlaat en turbo eruit gevist.. dikke smurrie overal.. dikke bende dus
Bestel gewoon een normale koppakking indien mb dat dus ook levert.. heb geen zin in een pakking van 100 pleuro. Het ding is voor fun en veel meer vermogen hoef ik er toch niet uit te halen vind ik zelf..
Morgen foto's
weltrusten

Welja we hebben het gehaald..
Direct begonnen met sleutelen en de kop ligt er al naast. heb hem met inlaat/uitlaat en turbo eruit gevist.. dikke smurrie overal.. dikke bende dus

Bestel gewoon een normale koppakking indien mb dat dus ook levert.. heb geen zin in een pakking van 100 pleuro. Het ding is voor fun en veel meer vermogen hoef ik er toch niet uit te halen vind ik zelf..
Morgen foto's
weltrusten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Morgen foto's, weer vergeten zoals altijd.
Zit alleen met een probleem, echt ALLES zit vol met dikke prut, krijg het al nauwelijks uit de radiateur, dus dat wordt nog wat, vd week maar even met een tuinslang aan de slag.. Iemand nog tips om die meuk er makkelijk uit te krijgen?
Zit alleen met een probleem, echt ALLES zit vol met dikke prut, krijg het al nauwelijks uit de radiateur, dus dat wordt nog wat, vd week maar even met een tuinslang aan de slag.. Iemand nog tips om die meuk er makkelijk uit te krijgen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
thinner d'rin gieten? dat lost olie e.d. op... dan loopt t eruit als water
maar niet anders beter een andere bestellen? als de binnenkant van de rad echt zo vet aangeslagen is, dan zal dat de koelcapaciteit en het verdere koelsysteem ook niet ten goede komen en opnieuw vervuilen zelfs
desnoods een 2ehands
maar niet anders beter een andere bestellen? als de binnenkant van de rad echt zo vet aangeslagen is, dan zal dat de koelcapaciteit en het verdere koelsysteem ook niet ten goede komen en opnieuw vervuilen zelfs
desnoods een 2ehands

-
Dat doen we !-PAZ- schreef:als de motor weer in elkaar zit en loopt, vullen met water en een koelsysteem reiniger. Laten draaien, daarna doorspoelen en vullen met koelvloeistof. Werkt perfect![]()

die rad krijg ik wel schoon, het ging me meer om de rest, zoals kachelradiator, maar dat moet dus wel lukken met die reiniger

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
nog steeds geen foto's gemaakt :< vergeet dat ding telkens..
ik zie overigens niets geen rare sporen of scheuren oid op mijn koppakking, is dat altijd zo?
maandag gaat de kop weg om af te laten persen en te vlakken.. hoop echt dat het alleen de koppakking is!
ik zie overigens niets geen rare sporen of scheuren oid op mijn koppakking, is dat altijd zo?
maandag gaat de kop weg om af te laten persen en te vlakken.. hoop echt dat het alleen de koppakking is!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
heb je je bussen al gecheked?
kunnen ook scheuren als ze oud zijn.
alhoewel ik niet denk dat het dat is.
of de rubber ringen defect onder de bussen kan ook.
bekijk je koppakking eens zeer precies en nauwkeurig misschien dat je toch iets kan vinden?
bekijk je koppakking eens zeer precies en nauwkeurig misschien dat je toch iets kan vinden?
-
Nouja, ze zaten wel onder de drek, maar dat kwam meer van het liften van de kop en alle smurrie die in de koelkanalen zat. Dus bussen zijn heel, al naar gekeken. Van een koelkanaal naar een oliekanaal is best een eindje op de pakking en zie gewoon niet echt sporen lopen. Alhoewel er wel op 2 plekken de olie-aankoeklaag een stukje weg is.. Kan et ook niet zo zijn datmn kop gewoon krom is gaan staan?mark 5t schreef:heb je je bussen al gecheked?
Het vreemde is dat de olie nog aardig zwart is, de koelvloeistof is een bende. Ook rookte de auto niet uit de uitlaat bij het laatste stukje rijden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dan is er dus olie in je koelsysteem gekomen
moet je je pakking daar op controleren
moet je je pakking daar op controleren
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Misschien heel misschien je olie pijp/kanaal in je radiateur in slechte staat en gescheurt ...........
Als je verder geen aanwijzigingen kan vinden
-
daar stond brandschone olie in., in dat kanaal, dus lijkt me stug, maar zal het testen!Jochem de Haas schreef:Misschien heel misschien je olie pijp/kanaal in je radiateur in slechte staat en gescheurt ...........
thx voor die tip!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Vanmorgen vroeg richting Nijverdal gereden om deze GTT weer de weg op te helpen
Het was weer even prutsen, vooral het schoonmaken van alle meuk in het koelsysteem nam wat tijd in beslag.
Maargoed, het motortje draait weer lekker, koeling is goed, kachel wordt weer warm en de fan slaat aan
Het was dus wel de koppakking die dit probleem veroorzaakte..
Even wat foto's en 2 filmpjes.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 98-480.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 847-90.jpg[/img]
Let vooral op de klodders prut op de voorruit, dat kwam uit het koelsysteem
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 81-340.jpg[/img]
Heerlijk lopen weer dat ding
Martijn weer blij met z'n rijdende GT Turbo
Geeft wel rare gezichten als je zonder motorkap over het industrieterein van Nijverdal komt knallen

Het was weer even prutsen, vooral het schoonmaken van alle meuk in het koelsysteem nam wat tijd in beslag.
Maargoed, het motortje draait weer lekker, koeling is goed, kachel wordt weer warm en de fan slaat aan

Het was dus wel de koppakking die dit probleem veroorzaakte..
Even wat foto's en 2 filmpjes.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 98-480.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 847-90.jpg[/img]
Let vooral op de klodders prut op de voorruit, dat kwam uit het koelsysteem

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 81-340.jpg[/img]
Heerlijk lopen weer dat ding

Martijn weer blij met z'n rijdende GT Turbo

Geeft wel rare gezichten als je zonder motorkap over het industrieterein van Nijverdal komt knallen

-
ja super ronald, nogmaals bedankt voor je hulp!
Alleen nog ff de downpipe beter vast zetten aan de elbow, deze lekt iets en ben vergeten de slang van het (ik gok) carterventilatie systeem die op het carter zit, vast te zetten..
voor de rest loopt hij weer super. Nu ff zien of ie t een tijdje uit houd
Alleen nog ff de downpipe beter vast zetten aan de elbow, deze lekt iets en ben vergeten de slang van het (ik gok) carterventilatie systeem die op het carter zit, vast te zetten..

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Daarom ben ik ook blij dat jij de uitlaat gemonteerd hebMartijn Kool schreef:ja super ronald, nogmaals bedankt voor je hulp!

ook graag gedaan martijn voor het schoonmaken van die goore smurrie
Hoe staat het nu met de olie lekkage?
-
ja thx trouwens jaGeert schreef:ook graag gedaan martijn voor het schoonmaken van die goore smurrie![]()

uhm, hij lekt erger dan voorheen, maar dat komt omdat ik vergeten ben een nieuwe carterplug te monteren en deze nogal brak was, plus dat de slang van de carterventilatie op t carter nogal los zit(slangklem vergeten).
dus kan het nog niet echt vergelijken. morgenavond even die slang vast fietsen en de carterplug wisselen, dan kan ik weer oordelen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Heb vandaag een handje vol koperen ringen meegenomen van de rally clio. Zal ze morgen even langs brengen
toen ik de schuur uit kwam van kool kwam ik dit tegen
[img]http://94.100.116.104/472550001-4726000 ... _xOlg.jpeg[/img]
[img]http://94.100.116.104/472550001-4726000 ... _xOlg.jpeg[/img]
-
Wat is dat nou weer voor een foute wagen naast mijn rode Clio.. gouwuh wieluh ? tis geen Impreza 

ruilen?Ronald1916V schreef:Wat is dat nou weer voor een foute wagen naast mijn rode Clio.. gouwuh wieluh ? tis geen Impreza
-
Mwoah.. zou toch wel wat geld tegemoet willen zien.. de verf op de rand van die gouden wielen is er al af.. dus 

en van wie is dat grijze kadaver?
-
nou, to do lijstje:
- olielekkage verhelpen(ben bang dat 1 vd halve maantjes niet goed zit.. carter er dus WEER onderweg :<
- downpipe op elbow beter aandraaien oid, deze lekt..
- koelvloeistof nogmaals verversen
- carterplug wisselen, lekt een beetje
- iets lager stationair stellen(meen dat er een schroef achterop carb zit?)
- andere achterklep spuiten en monteren
- veel uren sleutelen aan de winterwilli van geert, zodat ik een rolkooi aan kan schaffen
- olielekkage verhelpen(ben bang dat 1 vd halve maantjes niet goed zit.. carter er dus WEER onderweg :<
- downpipe op elbow beter aandraaien oid, deze lekt..
- koelvloeistof nogmaals verversen
- carterplug wisselen, lekt een beetje

- iets lager stationair stellen(meen dat er een schroef achterop carb zit?)
- andere achterklep spuiten en monteren
- veel uren sleutelen aan de winterwilli van geert, zodat ik een rolkooi aan kan schaffen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
mn zwager iddTim_Coupe schreef:En die Geert wordt maar een poot uitgedraaid![]()
Just kidden
Wel balen dat je weer aan de gang kan met de motor![]()
Grijze Clio 16V is van z'n zwager of collega (weet zo even niet z'n exacte functieomschrijving)

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Mwoah, aan de gang met de motor valt wel weer mee, ik heb 'm aangeraden om de motorolie nog eens te verversen aangezien er nogal wat koelwater bij de olie was gekomen en mischien ook wel wat vuil bij het opschuren van het onderblok.Tim_Coupe schreef: Wel balen dat je weer aan de gang kan met de motor![]()
Het koelwater zal voorlopig wel even een drama blijven, valt me nog 100% mee dat het spul een beetje doorstroomt aangezien de koelkanalen om de cilinders vol met mayonaiseachtige drap zaten van de olie die in het koelsysteem terecht is gekomen.. dus gewoon nog een paar keer doorspoelen dan moet het wel goedkomen, dat goedje van Wynns verbaasde ik me echt over, hoe snel de olie daar mee oploste.
Motortje loopt verder echt mooi weer

-
en helemaal goed gezegd.Ronald1916V schreef:Mwoah, aan de gang met de motor valt wel weer mee, ik heb 'm aangeraden om de motorolie nog eens te verversen aangezien er nogal wat koelwater bij de olie was gekomen en mischien ook wel wat vuil bij het opschuren van het onderblok.Tim_Coupe schreef: Wel balen dat je weer aan de gang kan met de motor![]()
Het koelwater zal voorlopig wel even een drama blijven, valt me nog 100% mee dat het spul een beetje doorstroomt aangezien de koelkanalen om de cilinders vol met mayonaiseachtige drap zaten van de olie die in het koelsysteem terecht is gekomen.. dus gewoon nog een paar keer doorspoelen dan moet het wel goedkomen, dat goedje van Wynns verbaasde ik me echt over, hoe snel de olie daar mee oploste.
Motortje loopt verder echt mooi weeren is nog wel lekker snel ook
En tja.. naar mijn mening blijf je altijd een beetje bezig met een 5 GTT.. al is dat de passie ook wel een beetje van zo'n ding
DIK BALEN HIER
resultaat van vanavond >>
Olie eraf.. hmm mayonaise...
koelvloeistof maar eens checken dan.. hmm ook mayonaise..
Dus olie bij het water EN water bij de olie, nog gekker dan voorheen lijkt het.. Hij liep en koelde nog goed, maar nu staat hij uiteraard stil.
De koppakking is vervangen en zit er zover ik weet goed tussen..
Vrees dat het dan toch iets anders is? afdichting zuigerbussen aan de onderzijde bijvoorbeeld..
iemand raad wat te doen, ben bang dat het een ander blokkie wordt.. komt niet echt uit kwa kosten alleen..

maar goed, hij zal en blijft rijden..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl