ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat is 60mm.
Mja, hij staat op stal 8000km verderop, dus dat gaat wat lastig.MartijnG schreef:Krik m ff op aan één kant en kijk even of er ergens gegevens op de demper en op de veer zijn geschreven. (moet je waarschijnlijk wel eerst alle modder en rotzooi eraf krabben)

De bedoeling is dat het beestje zijn oude dagen in een warmer klimaat gaat doorbrengen, maar de wegen zijn hier een stuk minder goed. Aangezien ik niet iedere week mijn motorsteunen wil vervangen, moet de vering wat verbeteren.
Maar als ik de reacties hier zo lees, is hij dus tussen de 40 en 60mm verlaagd. Dat betekent dus dat de schokbrekers ook korter zijn toch? Aangezien je boven de 40mm verlagen niet meer de standaard schokbrekers kunt gebruiken..
voor de mensen die een versleten versnellingspook hebben. Het is gewoon een witte sticker die je dus zowel op de 16v als de williams kan gebruiken.
[img]http://cgi.ebay.co.uk/Renaultsport-Clio ... m153.l1262[/img]
[img]http://i198.photobucket.com/albums/aa22 ... G_0701.jpg[/img]
[img]http://cgi.ebay.co.uk/Renaultsport-Clio ... m153.l1262[/img]
[img]http://i198.photobucket.com/albums/aa22 ... G_0701.jpg[/img]
dat stukje plastic zit toch muurvast op je knop gelijmt?
hoe wou je die vervangen dan?
hoe wou je die vervangen dan?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zover ik weet zit die niet gelijmt en kan je die met een platte schroeven draaier er makkelijk uit wippen.
zal thuis eens even kijken 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
heb net een nieuwe williams dop gekocht voor een schandalig bedrag. dus ik heb hem niet meer nodig.
tis erin gekikt zie ik 
![Afbeelding]()

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zo duur zijn die toch niet. Je moet er alleen nogal lang op wachten.Geert schreef:heb net een nieuwe williams dop gekocht voor een schandalig bedrag. dus ik heb hem niet meer nodig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik vind 35 euro anders best veel geld voor zoiets, de sticker kost 2 pond
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maar die is niet in het blauw. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
klopt maar mijn versleten willie knop was wel blauw maar miste alleen de opdruk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ow.... wacht ff. Nu lees ik het goed. Je krijgt een sticker met witte cijfertjes...
Die kan je op je blauwe schildje plakken.


Die kan je op je blauwe schildje plakken.


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
mark 5t schreef:@ antoine en jo
nee de originele van de cup clios zijn van carbon
ik heb nog 2 sets (niet te koop) zal eens een foto schieten als ik
tijd heb.
Mark bedankt voor de foto's.
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/2.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/3.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/4.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/5.jpg[/img]
wat heb ik ze tegen een mooie achtergrond gefotografeerd he? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ja, op ebay staat de plastic variant mocht je dat willen hebben.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Maar past ook toch? Dat carbon boeit niet zoveel 

ff vraagie, 40dkm geleden is me motor (bakrevisie) eruit geweest en hebben we hoop vervangen:
- bougies
- aandrijfriem
- multiriem / lagers
- enz
nu 40dkm later (ja haas hij doet het nog
) vroeg ik me af wat er nu ter vervanging eventueel nodig is (voor in de zomer todo
), ik dacht zelf aan bv:
- aandrijfriem dynamo enz?
- bougies?
hoelang gaan die meestal mee?
motorolie en filter zijn om de 10dkm gedaan.
luchtfilter + benzine filter ook tijdje terug, remschijven achter en blokken ook. Remmen voor zijn nog goed.
iemand ideeen wat nodig zou kunnen zijn?
- bougies
- aandrijfriem
- multiriem / lagers
- enz
nu 40dkm later (ja haas hij doet het nog


- aandrijfriem dynamo enz?
- bougies?
hoelang gaan die meestal mee?
motorolie en filter zijn om de 10dkm gedaan.
luchtfilter + benzine filter ook tijdje terug, remschijven achter en blokken ook. Remmen voor zijn nog goed.
iemand ideeen wat nodig zou kunnen zijn?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
na 40 duizend zou ik inderdaad ff de bougies vervangen, en standaard
onderhoud olie oliefilter pollen filter enz. gewoon een grote beurt.
Kijk eerst even wat de staat is van multiriem en of deze wel vervangen
dient te worden.
onderhoud olie oliefilter pollen filter enz. gewoon een grote beurt.
Kijk eerst even wat de staat is van multiriem en of deze wel vervangen
dient te worden.

en boegie kabels? hoe merk je dat die vervangen moeten worden? en verdelerkap?
die bougies is dat veel werk en kan je dat zelf? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
mmm die heb ik dus niet 

idd, hoe kan je dat zien?Geert schreef:en boegie kabels? hoe merk je dat die vervangen moeten worden? en verdelerkap?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
in de 19 zt het zeker niet muurvast, kon hem er zo uit wippen+Clio16v+ schreef:dat stukje plastic zit toch muurvast op je knop gelijmt?
hoe wou je die vervangen dan?

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
bij mij ook (zie uber plaatje hierboven in vorige post)Hessel schreef:in de 19 zt het zeker niet muurvast, kon hem er zo uit wippen+Clio16v+ schreef:dat stukje plastic zit toch muurvast op je knop gelijmt?
hoe wou je die vervangen dan?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl