Hoeft ook niet echt. Maastricht is net ff te ver zeg maar. Maar kan 'm wel ff bellen / mailen. Wellicht dat ie er nog staat dan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Laatst gewijzigd door Arco op wo 21 jan 2009 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dan moet ik "Super Gasoline" hebben zeker ??? Ik tankte met dat Groene ding altijd 98 V-power.
Arco Straver schreef:Hmmzz.... Moet ik 'm nog een keer wijzigen...
"SuperPlus Gasoline" = octaan 98.
Het is inderdaad nog wel eens verwarrend als je het niet weet in Duitsland, Benzin is daar Octaan 92, Super is 95 en Superplus 98, volgens de meeste instructieboekjes kunnen veel auto's gewoon op Octaan 92 rijden.. al zou ik een originele 1.8 16V F7P bijvoorbeeld nooit op dat spul laten lopen..
Daarintegen, de BMW van m'n pa (BMW 330Ci E46 Coupe) MOET op Euro98 volgens het boekje, dat staat ook op de binnenkant van het tankklepje, dat zal wel te maken hebben met de vrij hoge compressieverhouding e.d.
Zo niet nee. Maar die kas (en de Clio 16V voor circuitgebruik) was toch al eerder gespot ? En had JP (???) er niet een verhaal bij dat de kas doorgelast was ?? (niet dat enig zin heeft als ie half uitgerot is... )
nee heren das duidelijk.
maar als je hem nu voor minder kan kopen?
en dan die kooi in die andere.
dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
dat die cas slecht is kan ik op de foto ook wel zien.
mark 5t schreef:nee heren das duidelijk.
Allemaal slijp en laswerk op je hals halen, je moet dat cas ook nog verplaatsen, dan opnieuw pasmaken, nieuwe lasplaten etc. ookal zou je em voor €200 meekrijgen zou ik nog liever een nieuwe sparco halen.
mark 5t schreef:nee heren das duidelijk.
mwah, dan nog... Het is een laskooi, en moet de kooi zelf ook op een aantal plekken uitelkaar slijpen. Het is maar hoever je wilt gaan ermee, ik zou aanelkaar gelaste buizen niet doorslijpen en op dezelfde plek weer aanelkaar lassen?!
Even een diesel vraag: als je de motor aanzet maakt ie eerst heel even zo'n 2000 toeren maar zakt daarna wel terug naar zo'n 750.
Als ie koud is blijft het toerental veel varieren, en als je even kort gas geeft zakt ie ook maar langzaam terug in toeren...
Als ie warm is zakt ie wel weer normaal snel terug in toeren.
De gaskabel is niet kapot en de veer is ook behoorlijk stug dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen lijkt mij...
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn???
Zou het een kapotte lambda sensor kunnen zijn?
Dat hij langzaam terugzakt in toeren kan een bewuste regeling zijn. Maar ik begrijp dat dit niet altijd zo was? Onregelmatig lopen is sowieso niet goed. Lambdasonde is het in ieder geval niet, niet aanweizg bij een diesel.