Probleempjes bij starten

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Mr Mjeh
Contacteer:

Ik heb een Megane van 1998 die loopt op Gas/Benzine. Deze heb ik 3 of 4 maanden geleden 2e hands gekocht.

Sindsdien heb ik er een aantal probleempjes mee:

1) Een soort piepend geluid als de auto optrekt als de auto nog wat koud is. Dit geluid heb ik (meestal) niet als de auto warm is. Het geluid krijg ik meestal als ik niet genoeg gas geef bij het optrekken (oftewel, toen ik testte en flink gaste, hoorde ik 't geluid niet)

2) De auto start niet goed. Vaak helemaal niet, ook al is de auto warm (heb ik er zeer recent mee gereden). Het makkelijkst krijg ik em aan de gang als ik flink wat gas geef.

Zouden deze dingen ook te maken kunnen hebben met het opstarten op gas? (hoewel die natuurlijk opstart mgv benzine)
cinqidriver

probleem kan wel eens bij je brandstofpomp wegkomen, luister eens bij het op contact zetten zoemt de pomp, dan is er niks aan de hand,
maar kreunt de pomp of loopt iets onregelmatig dan kan het zijn dat je te weinig brandstof druk hebt om de auto goed aan de loop te krijgen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Punt 1: moeilijk hoe je het aangeeft, om wat voor motor gaat het ? de koppeling piept nog wel eens, anders zou het de multiriem kunnen zijn o.i.d.

Punt 2: waarschijnlijk een storing in de BDP (toerental) sensor, vervangen lost het probleem op.
Riël
Über-Spammer

Auto heeft een beurt gehad? (Kabels, onsteking, bougies etc?)
Hoe is het luchtfilter bijvoorbeeld?

BPD kan maar dan zou hij niet goed lopen, er staat niet 'alleen bij warme motor' maar 'ook bij warme motor' , koude start ook niet haalt voor mij BDP van het lijstje :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

dat piepen is vast je multiriem (1.4 en 1.6 hebben geen getande riem, en kan slipen)

moeilijk starten, heeft vast met je benzine aansturing te maken.
check je bougies, benzine druk en filter. Ga iedergeval een tank benzine leegrijden met een injectie reiniger. alvorens wel de accu 1 pool loskoppelen (minstens een half uur) om de computer te resetten.

met dat moeilijke strarten gaat de motor ook langzaam rond of wel normaal? (kun je makkelijk horen)
pierre

auto schijnt toch total loss te zijn, dus probleem opgelost.
Mr Mjeh
Contacteer:

Abel schreef:dat piepen is vast je multiriem (1.4 en 1.6 hebben geen getande riem, en kan slipen)

moeilijk starten, heeft vast met je benzine aansturing te maken.
check je bougies, benzine druk en filter. Ga iedergeval een tank benzine leegrijden met een injectie reiniger. alvorens wel de accu 1 pool loskoppelen (minstens een half uur) om de computer te resetten.

met dat moeilijke strarten gaat de motor ook langzaam rond of wel normaal? (kun je makkelijk horen)
Dit zou best eens kunnen, ja. Maar goed, zoals al aangeven, volgens mijn Renault service station is de auto total loss.

Maar dat is wel op basis van het vervangen van de start motor en nog een aantal dingen waarvan ik niet echt weet of ze echt moeten gebeuren.

Het lijstje:

1. Aanrijding van achteren - chassis beschadigd, maar ik weet niet voor hoeveel - kan mijn garage niet zeggen, en de tegenpartij geeft hun verzekeringsgegevens niet, dus ik kan er geen schadepartij bijhalen van hun verzekering.

Euro: onbekend

2. Start problemen - volgens de garage op te lossen door vervanging startmotor

Euro: 400

3. Dashboard deed het op een koude ochtend even niet. Een uur later wel weer en sindsdien alles goed. Volgens garage op te lossen door vervanging dashboard.

Euro: 400

4. Piepende koppeling (met optrekken uit 1 en 2) - volgens garage op te lossen door iets (weet niet meer wat) te vervangen.

Euro: 325

5. Stoeprand gepakt door gladheid (laatste probleem) - hele ophang krom. Nieuw vervangen en maken, erg duur.

Euro: 2400

------------

Zoals jullie zien gaat dat natuurlijk erg hard. Te hard, vind ik zelf.

Ik heb zelfs het idee dat de startproblemen gewoon aan 't gas ligt. En de rest, tja, is wel erg veel geld als ik er niet veel last van heb momenteel (daarbij bedoel ik wel punt 1 t/m 4, want met punt 5 kan ik niet rijden).

De ophang - liefst met 2e-hands onderdelen. Is dit goedkoper? En is dit 't allemaal wel waard?

De auto gekocht voor 3000 euro. Dagwaarde wss hetzelfde.

De aanrijding van achteren moet worden vergoed door de verzekering van de tegenpartij, uiteindelijk, maar de rest is op eigen kosten.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Sorry hoor, maar weet niet welk garagebedrijf dat is? Zit die ook in Velp toevallig?

Kijk, de schade is zuur, maar wordt blijkbaar gefixed.
Een startmotor vervangen voor €400 vindt ik erg duur, dashboard vervangen vind ik ook een raar verhaal. Met die piepende koppeling weet ik niet wat dara mis mee is, dus de prijs is ook niet in te schatten. En de complete ophanging vervangen voor €2400! |:

Denk dat je met een tweedehands startmotortje al weer aardig vooruit kan, en de ophanging is denk ik ook voor veeeel goedkoper te vervangen (weet niet wat er precies allemaal krom is natuurlijk ;) )

Maar ik denk dat het garagebedrijf een hoop geld wil verdienen :p (lijkt een beetje op een garagebedrijf uit Velp waar mijn auto APK (af-)gekeurd is :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mr Mjeh
Contacteer:

Nee, het is het Renault Bochane bedrijf/garage aan de Kramersgildeplein in Arnhem.

Kramersgildeplein 92

Dit is bij winkelcentrum Presikhaaf, en die doen dus alleen aan nieuwe onderdelen.

Ook ik vond het allemaal erg duur. |:

twee vragen m.b.t. dit:

1. Met een auto met dagwaarde 3000 is het dan nog wel waard? Ik hou wel van mijn auto en wil eigenlijk blijven rijden.
2. Weet jij wellicht waar ik kan proberen een 2e-hands startmotor en ophang onderdelen + reparatie te laten doen/maken? Wat voor bedrijf moet ik daar uberhaupt bij zijn? De Renault expert heeft niet zo geholpen zoals je ziet.

(De houding was zoiets van: de schade is dit, dit, dit en dit, en eigenlijk total-loss - zou je misschien niet een nieuwe auto willen kopen? (N) - lijkt alsof ze meer in de business van verkopen zitten dan iets anders :@ )
Abel
Über-Spammer

http://www.onderdelenzoeker.nl

wel alle stukke onderdelenbij naam noemen. subrame, draagaarm, veerpoot.

ik weet niet of je subframe krom is
Mr Mjeh
Contacteer:

Abel schreef:www.onderdelenzoeker.nl

wel alle stukke onderdelenbij naam noemen. subrame, draagaarm, veerpoot.

ik weet niet of je subframe krom is
okee, bedankt

ik weet 't ook niet, maar nu kan ik hiermee naar de garage en gewoon om een lijstje vragen...
Abel
Über-Spammer

lijkt me wel als je vraagt wat is er nu stuk?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Aaah Bochane :D Tuurlijk ken ik die, werk(te) zelf bij Bochane maar dan in Arnhem-Zuid.
Tsja, duur zijn ze wel inderdaad...en auto's verkopen willen ze ook graag 8)

Op de vraag; Is de auto het waard...tsja, dat moet je zelf beslissen. De kosten die je er aan hebt zul je er nooit meer uit halen natuurlijk.
En ik kan vanuit hier ook niet zien wat er allemaal krom is aan de ophanging...als het hele subframe krom is, dan komen de kosten wel weer in de buurt, en dat is ook echt een rotwerk om allemaal te vervangen (uren).

Als ze een prijsopgave hebben gedaan, dan moeten ze ook weten welke onderdelen ze gaan vervangen, gewoon even navragen zou ik zeggen. Dan weet je tenminste precies wat er allemaal vervangen moet worden (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mr Mjeh
Contacteer:

precies - dat ga ik nu dan ook maar doen...
Mr Mjeh
Contacteer:

eindelijk de lijst in handen, sinds gisteravond.

Hier is de lijst met defecten, m.u.v. een paar kleinigheidjes zoals gloeilampen:

(Let op: dit is ook nog eens m.u.v. de achterschade!)

Instrumentenpaneel defect
0311 - c total rekeneenheden
8016 – uit-in instrumentenpaneel

77.11.368.922 – dashboard (dm.sd.cs)

Pedaalrubber kopp. verv.
77.00.832.172 – pedaalrubber (07.01.01)

Sproeierpomp verv.
8054 – uit-in ruitensproeierpomp

77.00.431.079 – pomp ruitwisser (dm.sd.cs)

Subframe schade herstellen
4014 – uit-in voorste frame
0162 – aw strp+opb voorste subframe
3494 – vv schokdemper voor
3206 – aw uit-in ax stang+kogel stuurinr
3121 – uit-in band
3367 – vv naafhouder voor
0129 – aw test voertuig

82.00.033.099 – subframe (dm.sd.cs)
82.00.737.135 – bras inf D (dm.sd.cs)
77.01.472.038 – stuurkogel 05.05.02
82.00.161.748 – velg 6 J 15 4 36 (dm.sd.cs)
77.01.477.961 – schokdempset V (dm.sd.cs)
82.00.150.223 – fusee rv (dm.sd.cs)
77.01.205.779 – lager set v-wiel (05.08.01)
77.01.471.844 – koll gewricht (05.09.03) x2
77.01.474.492 – boitier rotule G (05.02.02) x2

604 – uitlijnen

Schijven en blokken
3412 – vv 2x remschijf voor

77.11.130.071 – remblokken set (05.07.01)
77.01.206.339 – remschijf set (02.00.00)
77.11.422.414 – remreiniger 600 M (01.04.00)

Startmotor verv
1315 – uit-in startmotor

77.11.134.530 – start e/s (04.03.03)
Abel
Über-Spammer

je rent naar de sloop en koopt een verpoot compleet met fusee en een subframe. mag je niet meer als 100 euro kosten. reserve wiel voor monteren

en dan kun je weer rijden. wel ff sleutelen
Mr Mjeh
Contacteer:

Abel schreef:je rent naar de sloop en koopt een verpoot compleet met fusee en een subframe. mag je niet meer als 100 euro kosten. reserve wiel voor monteren

en dan kun je weer rijden. wel ff sleutelen
reservewiel moet er inderdaad onder om hem rijdende te krijgen - wiel echt niet goed meer

verder is er al iemand naar de sloop geweest, maar de benodigde onderdelen zijn er niet omdat dit volgens die persoon "een speciaal type renault" is...

is dit ook zo voor de subframe dat dit zo nauw komt?

is nl. een monteur die wat bijklust, een kennis van mijn broer - zelf weet ik helaas niks van sleutelen :(
Plaats reactie