PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
martijnclio

ik kreeg ze ook gewoon met nieuwe lagers erin dus...
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.hbase.nl:

Brembo
RSL 9024
Remschijf + lager
238x74.5x8.0 massief 4 gaten
Achterzijde Met abs
69,00
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
PaulM

auto heeft weer APK 8)

er kan weer legaal geblazen worden ;)

ff kort vraagje, ik merk dat bij me luchtfilter connectie als de motor loopt een sis geluid vandaan komt, klinkt als aanzuigen van valse lucht. Zit daar een clio 16v kwaaltje? is waarschijnlijk maar klein dingetje, maar misschien weet iemand het :)

anders zaterdag ff filter eraf halen en opnieuw bevestigen.

achteruitrij verlichting deed het al 1,5 jaar niet :D had goed gegokt de sensor was gaar, dit is ook gefixed :)
Robke
Car: Lexus IS250

Dat is normaal, het geluid wat je hoort is de stationair regelklep.
PaulM

zomervelgen (dit keer 16") liggen er weer op!:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

om even terug te komen uit act clio 16v over het tikkende remmen probleem,
de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

is het nu fout gemonteerd?
heb gemerkt bij achteruit rijden en dan remmen tikt het NIET. Ik denk dat bij het remmen het blok niet gelijkmatig over de schijf wordt vastgedrukt?

als ik handmatig de remschijf ronddraai, merk ik wel dat er soms een xtra weerstand op zit waar je hem doorheenduwd.
Dat langwerpige blokje dat onder de klem zit aan de buitenkant zit scheef als ik het vergelijk met rechtsachter wiel. Heb dit geprobeert recht te tikken, alleen dat blokje is van een erg zacht metaal (sla je zo stukken uit merk ik). Kan je dit stukje bij dealer zo nieuw halen? is nu wat beschadigd namelijk (na de foto), en de klem zit nog steeds scheef.
Steven
Car: M536

Nogmaals, heb je langere wielbouten ivm die spacers? Kijk eens naar die boutuiteindes.
PaulM

heb wielbouten maat 30, zowel links als rechtsachter. geluid komt alleen van linksachter. geluid was ook niet meteen te horen na de wielwissel, maar +- 100km en 1 dag later. Herrie is ook alleen als ik rem, dus kunnen de bouten nooit zijn.
Martijn Kool

je mist een borgveertje...

waarscijnlijk kan nu je blok iets heen er weer bewegen?

raggel een nieuw borgveertje en check t dan nog is..

edit:

a wacht, je hebt een vastgebout blokje, dat systeem bestaat ook nog idd.. dat kan t dus niet zijn dan

nogmaals edit:

heb kan een scheur in je schijf zijn. dit heb ik ook gehad nadat mijn remmen vast hebben gezeten. dan loopt het blok dus tegen de scheur aan, en als je dan achteruit rijdt kan het zo zijn dat dit niet/minder het geval is. loop je hele schijf is goed na..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PaulM

zaterdag maar eens kijken :), als ik die 2 torxboutjes losdraai, kan ik dan zo de remblok eruit trekken via de zijkant?
Haas
Car: Megane RS

waarschijnlijk niet vanwege dat veertje onderin...

ik heb dat probleem als eens gehad bij de RSI van marieke. Toen miste er ook een veertje naar mijn idee..
Dom idee misschien, maar zit dat blok vast aan die torxjes? (ja, origineel wel de bedoeling, dat snap ik)
Tom
Moderator
Car: MB

Zal straks eens bij mijn auto kijken of er toch niet 2 veertjes horen te zitten. En je kunt die setjes (veertjes, plaatjes, borgpennetjes) volgens mij ook gewoon nieuw kopen als je iets kwijt bent of te ver versleten is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

hier nog een foto die ik had hoe het rechtsachter zit, misschien is er wat op te zien :S:

Afbeelding
PaulM

nou ik ga zaterdag de buitenste remblok opnieuw ertussen zetten, hoop dat het kraken komt doordat het blokje erachter schuin eropzit en het blok er niet goed op de schijf duwt. Wat is de volgorde van werken? Borgpin eruit, langwerpige plaatje onder eruit trekken en torxboutje losdraaien?
Waar moet ik rekening mee houden?

wil dit wel fixen voor 5 april, anders kan ik niet naar de meeting. :(
Haas

5 april? tis nu 5 maart :lol:

ik help zaterdag wel ff :)
Had gister mijn handen vol bij de Golf en daarna... zat ik bij de Mac en in mijn nest :P
PaulM

wel gezond eten he, die verjaardag ervoor zal ook wel lekker gezond zijn geweest (0) (laat staan carnaval :P)
PaulM

zo, vanmorgen opgestaan, aangekleed, loop naar de auto, en wat zie je dan:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 9_0900.jpg[/img]

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 9_0859.jpg[/img]

fijn hoor, van die tyfushonden die je auto beschadigen en dan uiteraard geen briefje eronder plaatsen. :gun: :mg: :WTF: (N)
Tom
Moderator
Car: MB

das idd een lelijke (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

das nasty paulus!
kreeg je mms nog wel vanmorgen, maar mijn telefoon was leeg daarna. Ben net nog langs je keet gereden en ff gekeken, maar je was niet thuis?!

Clio ziet er echt lelijk uit, dat schermpie is ff goed onder de deegroller geweest.. beetje plat :( :gun:

Sja, zelfde hoek en schade als mijn 19..... (S)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Balen zeg, is wel een nare schade zo..

Geen briefje er bij zeker ?
PaulM

nee dat is anno 2009 niet meer aan de orde

heb het nog ietsje kunnen bijwerken, maar er zit wel een smerige veeg boven de wielkast, morgen ff kijken wat we er mee kunnen doen.

@Haas, klopt ik was mountainbiken.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

aangifte doen en met getuigen dat je de auto daar netjes hebt achtergelaten het waarborgfonds inschakelen, misschien krijg je er dan nog wat van vergoed
PaulM

paulvanrooij schreef:aangifte doen en met getuigen dat je de auto daar netjes hebt achtergelaten het waarborgfonds inschakelen, misschien krijg je er dan nog wat van vergoed
ja daar ben ik nu mee bezig, ga vanmiddag even langs autoschade bedrijf om te checken wat de schade is en wat de opties zijn.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Bah zonde, flinke schade zo te zien, sterkte ermee hopelijk krijg je het nog vergoed. (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

paulvanrooij schreef:aangifte doen en met getuigen dat je de auto daar netjes hebt achtergelaten het waarborgfonds inschakelen, misschien krijg je er dan nog wat van vergoed
ff een getuige regelen die kan verklaren dat je auto daar zonder schade is neergezet en met schade is teruggevonden en dat ie in de tussentijd niet is verplaatst.

Mooi klote iig. (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PaulM

zo even kleine update, gister met GJ naar Kool geweest voor een einddemper voor de clio, was klein misverstandje: ging heen voor de einddemper en kwam terug met een uitlaatlijn zonder middemper :p (0)

was wel gezellig! Roadtrip altijd leuk en uiteraard afgesloten bij de Mac!

Kool thnx voor het vervangen van de middemper :), GJ fijn dat je ff meeging voor de gezelligheid! :beer:
PaulM

Gister aaf nieuwe uitlaat onder de clio gehangen samen met Haas. De einddemper was redelijk gaar, met hamer eronderuit gerost en Haas sloeg er al een gat in :P. De 90 graden bocht zat klein roest gaatje in, plaatje overheen gelast dus we kunnen nog even voorruit :D.

De einddemper is van het merk Ragazzone (van Geert van de rtc overgenomen). Klinkt echt bruut :D. Op snelweg klinkt ie mooi, niet te luid dat je gek wordt maar een diepe zachte brom op achtergrond. Bij lagere snelheden hoor je hem wat beter en bij flink gas en plots los ploft ie zo nu en dan :smoke:

Haas thnx voor het monteren, ben er blij mee :beer:

zal binnenkort ff foto maken van de uitlaat. :)
Geert
Contacteer:

wat heb je er nu nog tussen zitten? kat en middendemper?
PaulM

alleen cat :)

als ik die weghaal gaat het loos waarschijnlijk, maar vind nu wel mooi vind de buurt me ook nog aardig :P
Geert
Contacteer:

katloos met middendemper is volgensmij even stil en dan ploft en pruttelt hij wat meer :D
PaulM

idd, maar wil niet het apk gezeik door de cat weg te laten. dus denk dat ik het zo maar laat :)
Haas

bij die 16 ventiler van merijn en mij zit ook geen middendemper meer tussen, alleen een Remus einddemper. Dat was echt niets speciaals, leuke zoem, maar niet overdreven... toen de katvervanger er tussengezet en dat is toch meteen wat anders hoor... bahbah! Bij mijn 19 idem btw.. :)
PaulM

bij die 19 klonk het napruttelen en knallen idd wel bruut :D :bang:
PaulM

zo nog ff footootje van hoe de uitlaat er nu bij hangt:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 9_1845.jpg[/img]
Haas

netjes denk ik zo :D

Bonktie niet als je over een drempel rijd? (Y)
PaulM

nee met drempels nog geen probleem gehad :D. Wil alleen het ratelen tegen de bout wel binnenkort fixen is irritant als ie koud is of naar rechts stuurt. (is de bout van motor ophanging verst van de motor af,en mensen kijken je ook raar aan met het geratel :P ) Achterdemper hoor je heel soms trillen als je overschakelt ofzo en motor wat kantelt maar dat stelt niet zoveel voor.

Hoeveel tijd kost dat om die bout om te draaien? :)
Gesloten