throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

juist die discussie ja is daar nog wat nuttigs uitgekomen? even offtopic :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Joh laat iedereen lekker doen en denken wat hij wil. Je moet er zelf mee rondrijden.

Laat iedereen gewoon zn gang gaan en zn eigen mening hebben (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

dat zowiezo (Y) (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het werd mij ook afgeraden ivm carbs of tb's, en dat door een specialist die mijn afstellingen doet. Stick with the injection :p

wat die remmerij betreft, stomtoevallig dat het te pas komt. Wat ik vandaag in men handen heb gehad van adaptors tart alle verbeelding. Levensgevaarlijk en onverantwoord. Verder ga ik er niet op in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja wat remmen betreft ben ik voor mezelf blij dat ik niet de adapters heb lopen aanpassen en het nog netjes heb op kunnen lossen.. :~ maar over de carbs etc. ik ga toch zeker voor een set tb's :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef:
leeroy schreef:volgensmij is er ooit ook een soort discussie als dit geweest over remmen toch? (0) :lol: :p
ja wilwood is troep en rs remmen zijn beter, zeik nog steeds in mijn broek van het lachen als mensen dat serieus denken :lol: :lol: :lol:
Gelukkig hou je niet alleen van ouwe techniek, maar ook van ouwe koeien, en ouderdomskwaaltjes :)


Die montronic spulletjes zien er zo op het eerste gezicht trouwens netjes uit. Zou het echt eigen product zijn?
rev it like a rental
Auk
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 14:03
Locatie: Limburg
Contacteer:

Interessant topic! ITB's trekken bij mij ook flink de aandacht, ik heb momenteel nog een standaard F3R motorblok, maar wil deze, voor zover het kan met een N/A motorblok, wat gaan kietelen.

Zijn er voor de F3R ook ITB's te krijgen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat wordt maatwerk denk ik, omdat dit geen crossflow kop is. Inlaat zit aan dezelfde kant als de uitlaat, en zit vrij ongunstig bij zo'n ding, dus als er niets te krijgen is, wordt dat zelf een spruitstuk voor de tb's klussen op basis van de originele.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan nog heb je er niet zo heel veel aan, het is niet echt een toerenmonster zo'n F3R.
Auk
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 14:03
Locatie: Limburg
Contacteer:

Robke schreef:Dan nog heb je er niet zo heel veel aan, het is niet echt een toerenmonster zo'n F3R.
Dat is waar, daaraantegen is de FRS F3R wel weer een toerenmonster, dus er is wel wat aan te doen!

Beetje off-topic, ik heb hier ook al een ander topic voor geopend maar zijn er hier mensen die weten wat het verschil is tussen de standaard F3R en de F3R FRS?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een 8V blijft een 8V, en dus geen toerenmonster zonder heftige aanpassingen. Als je echt toeren wilt draaien én vermogen wilt halen, moet je een 16V nemen als basis. Die 8V motor zal overigens wel wat extra koppel krijgen met die tb's, en met een goede nokkenas is bovenin wellicht ook wel wat te halen. Helemaal zinloos is het dus niet, maar je moet je afvragen of je wilt investeren in dit motortype, met in je achterhoofd dat de 2.0 16V motoren erg betaalbaar worden nu.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Even een minuutje google en voila.
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet2879.htm

Is dus een Formule Renault Sport motor, die door Sodémo ontwikkeld of gefabriceerd is. Dus niet te betalen en waarschijnlijk ook niet gebouwd om erg lang mee te gaan.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

zo'n F3R is ook wel op te voeren. De eerste stappen zullen nog wel vrij vlot gaan, maar boven de 150 pk ofzo zal je ze echt stuk voor stuk bij mekaar moeten sprokkelen. Setje TB's is d'r vast wel op te klussen, maar geen idee hoeveel ruimte je bij een 480 hebt.
rev it like a rental
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Robke schreef:Even een minuutje google en voila.
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet2879.htm

Is dus een Formule Renault Sport motor, die door Sodémo ontwikkeld of gefabriceerd is. Dus niet te betalen en waarschijnlijk ook niet gebouwd om erg lang mee te gaan.
die dingen zie je ook wel te koop op racecarsdirect.com

wel een raar gezicht moest ik zeggen :P
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bart V schreef:Een 8V blijft een 8V, en dus geen toerenmonster zonder heftige aanpassingen. Als je echt toeren wilt draaien én vermogen wilt halen, moet je een 16V nemen als basis. Die 8V motor zal overigens wel wat extra koppel krijgen met die tb's, en met een goede nokkenas is bovenin wellicht ook wel wat te halen. Helemaal zinloos is het dus niet, maar je moet je afvragen of je wilt investeren in dit motortype, met in je achterhoofd dat de 2.0 16V motoren erg betaalbaar worden nu.
:Santa:

ik zou veel kunnen zeggen, doe er echter geen moeite voor. Jouw 16v moet echt wel the bomb zijn....

:~
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Mijn 16V doet er toch niet toe nu? Je hoort mij niet zeggen dat ik een geweldig snelle motor heb. Ik hoef me niet zo nodig te meten met anderen hier, of opscheppen over hoe geweldig veel pk's ik heb. Ondertussen heb ik aan projecten gewerkt met 600+ pk etc. Jij bent hier niet de enige die fanatiek bezig is met motortuning.

Gaat nu even over veel geld investeren in een 8V motor zonder drukvulling. Wilde je soms gaan beweren dat een 8V motor geschikter is om meer topvermogen te halen? Brand eens los met jouw theorie zou ik zeggen. En begin a.u.b niet direct over J7T's met grote turbo's, want dat is appels met peren vergelijken.
Auk
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 14:03
Locatie: Limburg
Contacteer:

Nounou jongens, geen ruzie maken! :D

Even wat meer off-topic!

Ik heb het huidige blok voor ruim 1000 Euro gereviseerd, dus die gaat er niet meer uit. Ik wil de auto, op de Hausser bodykit na, volledig origineel Volvo houden. Maar qua vermogen is het altijd leuk om wat te versleutelen.

Ik heb al aan diverse dingen gedacht zoals:

- Cilinder kop flowen
- Katvervanger
- K&N Luchtfilter (cold air intake)
- Brandstofdruk, grotere injectoren en de ECU een remap geven
..

Wat is er bijvoorbeeld te krijgen aan extremere nokkenassen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je kunt eens op de site van catcams kijken.

Geweldig veel win je niet, beetje hier en beetje daar. Vraag is en blijft steeds of het je dat waard is...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bart V schreef:Mijn 16V doet er toch niet toe nu? Je hoort mij niet zeggen dat ik een geweldig snelle motor heb. Ik hoef me niet zo nodig te meten met anderen hier, of opscheppen over hoe geweldig veel pk's ik heb. Ondertussen heb ik aan projecten gewerkt met 600+ pk etc. Jij bent hier niet de enige die fanatiek bezig is met motortuning.

Gaat nu even over veel geld investeren in een 8V motor zonder drukvulling. Wilde je soms gaan beweren dat een 8V motor geschikter is om meer topvermogen te halen? Brand eens los met jouw theorie zou ik zeggen. En begin a.u.b niet direct over J7T's met grote turbo's, want dat is appels met peren vergelijken.
gaat het mij ook helemaal niet om. Punt is dat niet iedereen hier met een 16V rijd of niet de intensie heeft daar iets mee te doen. Vanaf dat het woord 8v valt ga jij steeds beginnen miepen dat het niet deugd en dat je moet overstappen naar 16v. Hou daar toch eens mee op man.
Het gros van de mensen die dit forum bezoeken hebben niet de financieële mogelijkheden om grootse dingen te doen. Als er dan vragen gesteld worden over een 8v, zeik het dan ook niet af. Als je het topic doorleest gaat het maar om 1 ding: budget vriendelijk en degelijk.

En dat je aanhaalt dat ik met J7T's werk met grote turbos klopt al helemaal niet. Het is een J7R en mijn turbo is maar combo van een 2871R en een 3071R met een .63 turbine.

Ook ik ben momenteel bezig met een 16v, F4R namelijk, dus aanhalen dat ik allergisch ben voor 16v is ook overbodig. Ik ben zeker nog niet einde mogelijkheden met de 8v alleen is het allemaal wat beperkt omdat het ondertussen ook 18 jaar jong is.

Conclussie:
aan alle renaultrijders hier aanwezig, gooi jullie 8v op het schroot want het deugd toch niet en het loopt voor geen meter. Al die zooi wegpleuren en een honda kopen.

(I)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

een wat :P
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

of een seat, heb je gelijk nog 4 extra kleppen in kerstverpakking.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik ben zelf ook behoorlijk fanatiek met 8V motoren. VAG TDI motoren om precies te zijn. Ik ben dus zeker niet vies van 8V, en ik zeik absoluut niet per defenitie 8v motoren af. Ik snap ook niet waar je dat soort wijsheid nou vandaan haalt.

16V verhaal kan ik je niet helemaal ongelijk in geven, en adviseren om een 16V als basis te nemen is misschien (voor sommigen) wat heftig. Feit is wel dat het verstandiger is om daar in te investeren, als je toch van plan bent om geld te gaan spenderen aan mechanische tuning. Dat het met een 8v ook kan is punt 2, maar rendement van de aanpassingen zal doorgaans lager zijn, en dat is toch iets wat gezegd mag worden vind ik. Aan de topicstarter om daar wel of niet iets mee te doen :)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

moet je je opmerking lezen in mijn topic,die waren echt niet positief

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=980
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Gooi nog even wat olie op het vuur ;)

In jou topic geeft Bart alleen aan hoe hij denkt over wat hij niet verstandig vindt. In 1e instantie met een niet echt tactische opmerking maar daarna is het toch duidelijk? Heeft ook weinig met dit topic te maken :)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Gooi nog even wat olie op het vuur ;)

In jou topic geeft Bart alleen aan hoe hij denkt over wat hij niet verstandig vindt. In 1e instantie met een niet echt tactische opmerking maar daarna is het toch duidelijk? Heeft ook weinig met dit topic te maken :)
al vorens te weten wat de plannen zijn.

doekje over de olie gooien? :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moet wel zeggen dat ik niet het hele topic gelezen had maargoed, punt is volgens mij wel gemaakt en is nu helder :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en nu gewoon verder over Throttele bodies aub.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ja inmiddels iemand al plannen om een set te kopen ergens ? ik weet dat ik een set wil alleen nog niet waar.. dacht eerst jv maar die uit venlo leek me ook wel ok
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ga misschien ook voor JV of montronic
begin steeds meer te twijfelen aan mijn weber optie.
mede omdat Menno evt met de originele ECU een setup kan maken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:ik ga misschien ook voor JV of montronic
begin steeds meer te twijfelen aan mijn weber optie.
mede omdat Menno evt met de originele ECU een setup kan maken.
Luister nou gewoon naar Peter (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

jv heeft wel een klein beetje de voorkeur vind het setje er net iets mooier uitzien :D het oog wil ook wat :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

oog intereseert mij niet als het maar hard gaat :p
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

je had toevallig nog geen contact gehad met montronic?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

mark 5t schreef:oog intereseert mij niet als het maar hard gaat :p
Als het erg hard gaat vergeet je het vaak ook schoon te maken :beer:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

TB's zeker weten, weet nog niet precies welke :)
Plaats reactie