
throttle bodies 16V
het werd mij ook afgeraden ivm carbs of tb's, en dat door een specialist die mijn afstellingen doet. Stick with the injection
wat die remmerij betreft, stomtoevallig dat het te pas komt. Wat ik vandaag in men handen heb gehad van adaptors tart alle verbeelding. Levensgevaarlijk en onverantwoord. Verder ga ik er niet op in.

wat die remmerij betreft, stomtoevallig dat het te pas komt. Wat ik vandaag in men handen heb gehad van adaptors tart alle verbeelding. Levensgevaarlijk en onverantwoord. Verder ga ik er niet op in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gelukkig hou je niet alleen van ouwe techniek, maar ook van ouwe koeien, en ouderdomskwaaltjesLuco/Alpine-racer schreef:ja wilwood is troep en rs remmen zijn beter, zeik nog steeds in mijn broek van het lachen als mensen dat serieus denkenleeroy schreef:volgensmij is er ooit ook een soort discussie als dit geweest over remmen toch?![]()
![]()
![]()
![]()

Die montronic spulletjes zien er zo op het eerste gezicht trouwens netjes uit. Zou het echt eigen product zijn?
rev it like a rental
Interessant topic! ITB's trekken bij mij ook flink de aandacht, ik heb momenteel nog een standaard F3R motorblok, maar wil deze, voor zover het kan met een N/A motorblok, wat gaan kietelen.
Zijn er voor de F3R ook ITB's te krijgen?
Zijn er voor de F3R ook ITB's te krijgen?
Dat wordt maatwerk denk ik, omdat dit geen crossflow kop is. Inlaat zit aan dezelfde kant als de uitlaat, en zit vrij ongunstig bij zo'n ding, dus als er niets te krijgen is, wordt dat zelf een spruitstuk voor de tb's klussen op basis van de originele.
Dat is waar, daaraantegen is de FRS F3R wel weer een toerenmonster, dus er is wel wat aan te doen!Robke schreef:Dan nog heb je er niet zo heel veel aan, het is niet echt een toerenmonster zo'n F3R.
Beetje off-topic, ik heb hier ook al een ander topic voor geopend maar zijn er hier mensen die weten wat het verschil is tussen de standaard F3R en de F3R FRS?
Een 8V blijft een 8V, en dus geen toerenmonster zonder heftige aanpassingen. Als je echt toeren wilt draaien én vermogen wilt halen, moet je een 16V nemen als basis. Die 8V motor zal overigens wel wat extra koppel krijgen met die tb's, en met een goede nokkenas is bovenin wellicht ook wel wat te halen. Helemaal zinloos is het dus niet, maar je moet je afvragen of je wilt investeren in dit motortype, met in je achterhoofd dat de 2.0 16V motoren erg betaalbaar worden nu.
Even een minuutje google en voila.
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet2879.htm
Is dus een Formule Renault Sport motor, die door Sodémo ontwikkeld of gefabriceerd is. Dus niet te betalen en waarschijnlijk ook niet gebouwd om erg lang mee te gaan.
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet2879.htm
Is dus een Formule Renault Sport motor, die door Sodémo ontwikkeld of gefabriceerd is. Dus niet te betalen en waarschijnlijk ook niet gebouwd om erg lang mee te gaan.
zo'n F3R is ook wel op te voeren. De eerste stappen zullen nog wel vrij vlot gaan, maar boven de 150 pk ofzo zal je ze echt stuk voor stuk bij mekaar moeten sprokkelen. Setje TB's is d'r vast wel op te klussen, maar geen idee hoeveel ruimte je bij een 480 hebt.
rev it like a rental
die dingen zie je ook wel te koop op racecarsdirect.comRobke schreef:Even een minuutje google en voila.
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet2879.htm
Is dus een Formule Renault Sport motor, die door Sodémo ontwikkeld of gefabriceerd is. Dus niet te betalen en waarschijnlijk ook niet gebouwd om erg lang mee te gaan.
wel een raar gezicht moest ik zeggen

Bart V schreef:Een 8V blijft een 8V, en dus geen toerenmonster zonder heftige aanpassingen. Als je echt toeren wilt draaien én vermogen wilt halen, moet je een 16V nemen als basis. Die 8V motor zal overigens wel wat extra koppel krijgen met die tb's, en met een goede nokkenas is bovenin wellicht ook wel wat te halen. Helemaal zinloos is het dus niet, maar je moet je afvragen of je wilt investeren in dit motortype, met in je achterhoofd dat de 2.0 16V motoren erg betaalbaar worden nu.

ik zou veel kunnen zeggen, doe er echter geen moeite voor. Jouw 16v moet echt wel the bomb zijn....

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Mijn 16V doet er toch niet toe nu? Je hoort mij niet zeggen dat ik een geweldig snelle motor heb. Ik hoef me niet zo nodig te meten met anderen hier, of opscheppen over hoe geweldig veel pk's ik heb. Ondertussen heb ik aan projecten gewerkt met 600+ pk etc. Jij bent hier niet de enige die fanatiek bezig is met motortuning.
Gaat nu even over veel geld investeren in een 8V motor zonder drukvulling. Wilde je soms gaan beweren dat een 8V motor geschikter is om meer topvermogen te halen? Brand eens los met jouw theorie zou ik zeggen. En begin a.u.b niet direct over J7T's met grote turbo's, want dat is appels met peren vergelijken.
Gaat nu even over veel geld investeren in een 8V motor zonder drukvulling. Wilde je soms gaan beweren dat een 8V motor geschikter is om meer topvermogen te halen? Brand eens los met jouw theorie zou ik zeggen. En begin a.u.b niet direct over J7T's met grote turbo's, want dat is appels met peren vergelijken.
Nounou jongens, geen ruzie maken!
Even wat meer off-topic!
Ik heb het huidige blok voor ruim 1000 Euro gereviseerd, dus die gaat er niet meer uit. Ik wil de auto, op de Hausser bodykit na, volledig origineel Volvo houden. Maar qua vermogen is het altijd leuk om wat te versleutelen.
Ik heb al aan diverse dingen gedacht zoals:
- Cilinder kop flowen
- Katvervanger
- K&N Luchtfilter (cold air intake)
- Brandstofdruk, grotere injectoren en de ECU een remap geven
..
Wat is er bijvoorbeeld te krijgen aan extremere nokkenassen?

Even wat meer off-topic!
Ik heb het huidige blok voor ruim 1000 Euro gereviseerd, dus die gaat er niet meer uit. Ik wil de auto, op de Hausser bodykit na, volledig origineel Volvo houden. Maar qua vermogen is het altijd leuk om wat te versleutelen.
Ik heb al aan diverse dingen gedacht zoals:
- Cilinder kop flowen
- Katvervanger
- K&N Luchtfilter (cold air intake)
- Brandstofdruk, grotere injectoren en de ECU een remap geven
..
Wat is er bijvoorbeeld te krijgen aan extremere nokkenassen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je kunt eens op de site van catcams kijken.
Geweldig veel win je niet, beetje hier en beetje daar. Vraag is en blijft steeds of het je dat waard is...
Geweldig veel win je niet, beetje hier en beetje daar. Vraag is en blijft steeds of het je dat waard is...
gaat het mij ook helemaal niet om. Punt is dat niet iedereen hier met een 16V rijd of niet de intensie heeft daar iets mee te doen. Vanaf dat het woord 8v valt ga jij steeds beginnen miepen dat het niet deugd en dat je moet overstappen naar 16v. Hou daar toch eens mee op man.Bart V schreef:Mijn 16V doet er toch niet toe nu? Je hoort mij niet zeggen dat ik een geweldig snelle motor heb. Ik hoef me niet zo nodig te meten met anderen hier, of opscheppen over hoe geweldig veel pk's ik heb. Ondertussen heb ik aan projecten gewerkt met 600+ pk etc. Jij bent hier niet de enige die fanatiek bezig is met motortuning.
Gaat nu even over veel geld investeren in een 8V motor zonder drukvulling. Wilde je soms gaan beweren dat een 8V motor geschikter is om meer topvermogen te halen? Brand eens los met jouw theorie zou ik zeggen. En begin a.u.b niet direct over J7T's met grote turbo's, want dat is appels met peren vergelijken.
Het gros van de mensen die dit forum bezoeken hebben niet de financieële mogelijkheden om grootse dingen te doen. Als er dan vragen gesteld worden over een 8v, zeik het dan ook niet af. Als je het topic doorleest gaat het maar om 1 ding: budget vriendelijk en degelijk.
En dat je aanhaalt dat ik met J7T's werk met grote turbos klopt al helemaal niet. Het is een J7R en mijn turbo is maar combo van een 2871R en een 3071R met een .63 turbine.
Ook ik ben momenteel bezig met een 16v, F4R namelijk, dus aanhalen dat ik allergisch ben voor 16v is ook overbodig. Ik ben zeker nog niet einde mogelijkheden met de 8v alleen is het allemaal wat beperkt omdat het ondertussen ook 18 jaar jong is.
Conclussie:
aan alle renaultrijders hier aanwezig, gooi jullie 8v op het schroot want het deugd toch niet en het loopt voor geen meter. Al die zooi wegpleuren en een honda kopen.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
een wat 

Ik ben zelf ook behoorlijk fanatiek met 8V motoren. VAG TDI motoren om precies te zijn. Ik ben dus zeker niet vies van 8V, en ik zeik absoluut niet per defenitie 8v motoren af. Ik snap ook niet waar je dat soort wijsheid nou vandaan haalt.
16V verhaal kan ik je niet helemaal ongelijk in geven, en adviseren om een 16V als basis te nemen is misschien (voor sommigen) wat heftig. Feit is wel dat het verstandiger is om daar in te investeren, als je toch van plan bent om geld te gaan spenderen aan mechanische tuning. Dat het met een 8v ook kan is punt 2, maar rendement van de aanpassingen zal doorgaans lager zijn, en dat is toch iets wat gezegd mag worden vind ik. Aan de topicstarter om daar wel of niet iets mee te doen
16V verhaal kan ik je niet helemaal ongelijk in geven, en adviseren om een 16V als basis te nemen is misschien (voor sommigen) wat heftig. Feit is wel dat het verstandiger is om daar in te investeren, als je toch van plan bent om geld te gaan spenderen aan mechanische tuning. Dat het met een 8v ook kan is punt 2, maar rendement van de aanpassingen zal doorgaans lager zijn, en dat is toch iets wat gezegd mag worden vind ik. Aan de topicstarter om daar wel of niet iets mee te doen

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
moet je je opmerking lezen in mijn topic,die waren echt niet positief
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=980
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=980
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gooi nog even wat olie op het vuur 
In jou topic geeft Bart alleen aan hoe hij denkt over wat hij niet verstandig vindt. In 1e instantie met een niet echt tactische opmerking maar daarna is het toch duidelijk? Heeft ook weinig met dit topic te maken

In jou topic geeft Bart alleen aan hoe hij denkt over wat hij niet verstandig vindt. In 1e instantie met een niet echt tactische opmerking maar daarna is het toch duidelijk? Heeft ook weinig met dit topic te maken

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
al vorens te weten wat de plannen zijn.Tim_Coupe schreef:Gooi nog even wat olie op het vuur
In jou topic geeft Bart alleen aan hoe hij denkt over wat hij niet verstandig vindt. In 1e instantie met een niet echt tactische opmerking maar daarna is het toch duidelijk? Heeft ook weinig met dit topic te maken
doekje over de olie gooien?

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
en nu gewoon verder over Throttele bodies aub.
ik ga misschien ook voor JV of montronic
begin steeds meer te twijfelen aan mijn weber optie.
mede omdat Menno evt met de originele ECU een setup kan maken.
begin steeds meer te twijfelen aan mijn weber optie.
mede omdat Menno evt met de originele ECU een setup kan maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Luister nou gewoon naar Petermark 5t schreef:ik ga misschien ook voor JV of montronic
begin steeds meer te twijfelen aan mijn weber optie.
mede omdat Menno evt met de originele ECU een setup kan maken.

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oog intereseert mij niet als het maar hard gaat 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als het erg hard gaat vergeet je het vaak ook schoon te makenmark 5t schreef:oog intereseert mij niet als het maar hard gaat
