turbo in twingo
-
- Contacteer:
hallo,
Ik heb een renault 5 motor op het oog.
alleen heb 1 probleem past dat blok wel in een twingo van 2000 zo niet hoe ga ik dit oplossen met de motorsteunen?
Hoop snel op een reactie:D
Gr remco
Ik heb een renault 5 motor op het oog.
alleen heb 1 probleem past dat blok wel in een twingo van 2000 zo niet hoe ga ik dit oplossen met de motorsteunen?
Hoop snel op een reactie:D
Gr remco
-
- Contacteer:
dat weet ik;)
ben al dagen en nachten bezig geweest en 100den pagina's gezien en kom in principe geen steek verder of met allemaal dood lopende linken.
gr
ben al dagen en nachten bezig geweest en 100den pagina's gezien en kom in principe geen steek verder of met allemaal dood lopende linken.

gr
-
- Contacteer:
Net weer wat kunnen vinden:
dus dat zou betekenen dat een 16v het zelfde onderblok heeft als van 1996 tot 2002?
hier past natuurlijk wel een gt turbo blokje in.
zo ja moet het toch geen probleem zijn. het inbouwen? kwam motorsteunen enzovoort.
Kan lassen en ben goed met een slijpt dus altijd is het mogelijk om zelf wat te lassen. maar liefst natuurlijk zo min mogelijk.
wat zijn problemen waar ik nog meer tegenaan ga lopen?
kan kan ik me stuurbekrachtiging en ac nog gebruiken?
Kan ik me oude bak blijven gebruiken? of moet de bak er van de 5 onder?
zo ja hoe zit het dan met het schakelmechanisme?
Mochten de motor steunen nu niet over kunnen-pas zijn te maken. wat voor opties heb ik dan? bijvoorbeeld ander subframe zoeken van een oudere twingo?
motor is gedemonteerd en moet echt vervangen worden. heb een gt motor op het oog vandaar. deze is volgens mij echt compleet..
vandaar, Het volgende is erbij: intercooler, inlaat, uitlaat + turbo, aanbouwdelen startmotor dynamo, remmen fusee's, bak, renault 5 subframe(zou deze niet onder de twingo passen?) en nog veel klein spul.
Als ik weet dat deze problemen geen probleem zijn. dan ga ik om het blokje en ga ik foto's maken voor hier op het forum
en kan er over een paar weekjes weer gereden worden.
Mocht het nu egt allemaal niet gaan?!
wat voor blok kan ik dan pakken. we zijn nu toch bezig en mag gelijk wel iets rapper.
Hoop zo snel mogelijk wat reactie's dan weet ik of ik het blok moet gaan ophalen. zo wel moet ik die zo snel mogelijk ophalen voor de eigenaar
op het moment is het gewoon een:
1.2 16v.
Alvast bedankt! voor het meedenken.
ieder een veilig en gelukkig 2009 alvast toegewenst!
Groetjes
Tijn schreef:Jammer dat het niet klopt.![]()
C motor, 0-100 in 14.0 sec.Chris@R5 schreef: tot 1996 was er de 1239cc monopoint. 55pk.
de D-motor geloof ik, maar deze motor is nog steeds te leveren, 0-100 in 13.4Chris@R5 schreef: van 1996 tot 2002 was er de 1149cc 60pk multipoint. een wat trager blokje, maar wel multipoint.
Is niet echt hetzelfde blok, de 75pk versie is een 16V motor met het oude D-motor onderblok. 0-100 in 11,7Chris@R5 schreef:vanaf 2002 kwam de 75pk versie van datzelfde blok. iets sneller maar net zo zuinig.
dus dat zou betekenen dat een 16v het zelfde onderblok heeft als van 1996 tot 2002?
hier past natuurlijk wel een gt turbo blokje in.
zo ja moet het toch geen probleem zijn. het inbouwen? kwam motorsteunen enzovoort.
Kan lassen en ben goed met een slijpt dus altijd is het mogelijk om zelf wat te lassen. maar liefst natuurlijk zo min mogelijk.

wat zijn problemen waar ik nog meer tegenaan ga lopen?
kan kan ik me stuurbekrachtiging en ac nog gebruiken?

Kan ik me oude bak blijven gebruiken? of moet de bak er van de 5 onder?
zo ja hoe zit het dan met het schakelmechanisme?
Mochten de motor steunen nu niet over kunnen-pas zijn te maken. wat voor opties heb ik dan? bijvoorbeeld ander subframe zoeken van een oudere twingo?
motor is gedemonteerd en moet echt vervangen worden. heb een gt motor op het oog vandaar. deze is volgens mij echt compleet..

Als ik weet dat deze problemen geen probleem zijn. dan ga ik om het blokje en ga ik foto's maken voor hier op het forum

Mocht het nu egt allemaal niet gaan?!

Hoop zo snel mogelijk wat reactie's dan weet ik of ik het blok moet gaan ophalen. zo wel moet ik die zo snel mogelijk ophalen voor de eigenaar

op het moment is het gewoon een:
1.2 16v.
Alvast bedankt! voor het meedenken.
ieder een veilig en gelukkig 2009 alvast toegewenst!
Groetjes
blok past wel, versnbak vd R5 gebruiken, assen vd twingo, AC aansluiten weet ik niet, stuurbekr. overzetten (pomp + steun + langere riem zelf uitzoeken). motorsteunen vd twingo gebruiken, rechtersteun zelf fabrieken, andere zijn bruikbaar vd R5 

-
- Contacteer:
Hee
dit zijn nog is reactie's waar ik wat aan heb
Motor steun zelf maken heb je misschien iets van een voorbeeld?
alvast alleen supper bedankt! ga 2 januari kijken bij het motorblok
we heeft er Ook alvast wat tips over de bekabeling etc. wat zijn problemen waar ik tegenaan ga lopen?
Alvast bedankt
kan niet wachten tot dat hij ut doet
gr remco

Motor steun zelf maken heb je misschien iets van een voorbeeld?

alvast alleen supper bedankt! ga 2 januari kijken bij het motorblok

we heeft er Ook alvast wat tips over de bekabeling etc. wat zijn problemen waar ik tegenaan ga lopen?
Alvast bedankt

gr remco
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
assen van de twingo -> houden die de verdubbeling van het vermogen? Ik twijfel eran namelijk.Mrtn schreef:blok past wel, versnbak vd R5 gebruiken, assen vd twingo, AC aansluiten weet ik niet, stuurbekr. overzetten (pomp + steun + langere riem zelf uitzoeken). motorsteunen vd twingo gebruiken, rechtersteun zelf fabrieken, andere zijn bruikbaar vd R5
-
denk je er wel aan dat je aan de millieueisen van 2000 moet voldoen? weet niet precies of je dat gaat lukken met dat GT blokje..
Grz
Grz
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Man, een GT blok is zo schoon als maar zijn kan
Zal alleen om CO gaan en die kun je stellen op de carb, dus mag geen probleem zijn. Tenzij ze cht gaan zeiken om het feit dat er een kat onder hoort te zitten, maar als ie de CO haalt, zal het wel best wezen...

Zal alleen om CO gaan en die kun je stellen op de carb, dus mag geen probleem zijn. Tenzij ze cht gaan zeiken om het feit dat er een kat onder hoort te zitten, maar als ie de CO haalt, zal het wel best wezen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jawel... asjes houden t wel vol. Assen van een GT zijn wel dikker, maar hebben bij de bakzijden ook een dunner deel.
Milieu-eisen zou je moeten uitzoeken, kweet niet wat een goed afgesteld GTblokje doet qua CO en HC, dus dat moet je even nazoeken. Scheelt je 1x per jaar alles ombouwen
Rechtsvoor (bijrijderszijde) moet je een soort U beugel maken om de originele Twingosteun die hangt in een rubberblok te bevestigen aan de motorsteun die op het blok komt. Als je ermee aan de gang gaat zie je t gauw genoeg. Kheb geen foto's of oid, maar tis erg simpel.
Milieu-eisen zou je moeten uitzoeken, kweet niet wat een goed afgesteld GTblokje doet qua CO en HC, dus dat moet je even nazoeken. Scheelt je 1x per jaar alles ombouwen

Rechtsvoor (bijrijderszijde) moet je een soort U beugel maken om de originele Twingosteun die hangt in een rubberblok te bevestigen aan de motorsteun die op het blok komt. Als je ermee aan de gang gaat zie je t gauw genoeg. Kheb geen foto's of oid, maar tis erg simpel.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Tevens moet je rekening houden dat die officieel gekeurd moet worden ivm toegenomen vermogen.
Doe je het niet en gebeurd er wat, kan je zwaar de lul zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wij hebben een '95 twingo, en volgens maarten (apk zeurmeester) zou ie aan de eisen van de auto moeten voldoen qua uitstoot, dus 0,0.Menno schreef:ik denk dat ie gewoon een 4gastest moet doen, en dat je die niet haalt met een gt-blok, zonder kat enzo.
Kat monteren en heetstoken voor de meeting is het devies.
@Maarten: Oke, ik ga er nog steeds vanuit dat ik custom assen moet hebben, maar kan het altijd proberen met die standaard asjes.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gewoon nieuwe assen op maat bestellen, twingo is breder dan een 5 toch?dennisvr schreef:Wij hebben een '95 twingo, en volgens maarten (apk zeurmeester) zou ie aan de eisen van de auto moeten voldoen qua uitstoot, dus 0,0.Menno schreef:ik denk dat ie gewoon een 4gastest moet doen, en dat je die niet haalt met een gt-blok, zonder kat enzo.
Kat monteren en heetstoken voor de meeting is het devies.
@Maarten: Oke, ik ga er nog steeds vanuit dat ik custom assen moet hebben, maar kan het altijd proberen met die standaard asjes.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik weet niet wat een twingo as kost?
Past die er zo weer onder dan als je er een gt blok in legt?
Past die er zo weer onder dan als je er een gt blok in legt?
dit heb eerder gevraagt bij het rdw.Luco/Alpine-racer schreef:Tevens moet je rekening houden dat die officieel gekeurd moet worden ivm toegenomen vermogen.
dit is pas zodra het vermogen met meer dan 40 % toeneemt, of het aantal cilinders meer word.
en ik geloof niet dat het pk verschil zo groot is toch?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gaan we dat gewoon doenMenno schreef:heb eens gehoord dat een twingo dezelfde asbreedte heeft als een williams.
Maar echt de twinog assen zelf tot wokkel draaien, ik moet 't nog zien. Zou 't gewoon proberen

Ga zowieso met 2 nieuwe assen aan de slag, dus dan zien we het vanzelf.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 61#1789761
Wilma schreef:Dacht al wel zoiets
Het pdfje van de RDW site "Samengestelde voertuigen en het kenteken" meldt:
De restauraties, reparaties en veranderingen aan
samengestelde voertuigen kunnen dermate ingrijpend zijn dat er
�nieuwe� voertuigen ontstaan. Vaak gaat het dan om een voertuig dat
is samengesteld uit hoofdonderdelen afkomstig van twee of meer
voertuigen met verschillende 'bouwjaren'. Bijvoorbeeld een andere
carrosserie, chassis of frame. De RDW stelt door middel van een
keuring vast of er inderdaad sprake is van een �nieuw� voertuig en
wat de (nieuwe) identiteit van het voertuig is.
Nadat de identiteit van het voertuig is bepaald, vindt een
technische keuring plaats. Daarbij is de identiteit bepalend voor de
technische eisen die de RDW stelt aan het voertuig. Aan de hand van
de identiteit kan de RDW namelijk vaststellen wat de datum van
eerste toelating is. De technische eisen waaraan het samengestelde
voertuig moet voldoen zijn afhankelijk van deze datum.
Wanneer de identiteit van het voertuig is vastgesteld,
geldt de oorspronkelijke datum van eerste toelating die behoort bij
deze identiteit. Voor deze voertuigen zijn de technische eisen van
toepassing die golden ten tijde van de eerste toelating. Wijzigingen
aan het voertuig worden in dit geval apart beoordeeld. Na goedkeuring
van het voertuig past de RDW de gegevens in het kentekenregister en
eventueel op het kentekenbewijs aan.
In het geval dat het voertuig een nieuwe identiteit krijgt,
moet het in zijn geheel opnieuw worden toegelaten. Het voertuig
moet dan voldoen aan de huidige technische eisen. Het krijgt na
goedkeuring van de wijzigingen een nieuwe datum van eerste toelating
en een nieuw kenteken.
-
- Contacteer:
hij zal dan wel omgekeurd worden maar niet gelijk..
verheug me op vrijdag is gaan kijken voor het blokje
greetz

verheug me op vrijdag is gaan kijken voor het blokje

greetz
-
een twingo van voor 96 was makkelijker geweest, nu moet je zelf een motorsteun fabrieken, met een -96 twingo had dat niet gehoeven..
succes
succes
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
aangezien dat het er een is van 2000 ga ik geen andere kopen
dus word het fabrieken;) maar dat zal vast wel goed komen hoor. wie heeft er een foto van dit type van rond 2000 met een zelf gemaakte motor steun?
gr

gr
-
- Contacteer:
dat is dus weer jammer;) 

-
- Contacteer:
hoe is het verder met de bekabeling en schakel mechanische?
Wie heeft er schema's voor mij?
en nog wat punten waar ik op moet letten als ik ga kijken morgen voor dat blokje?
groetjes
nog de beste wensen!
Wie heeft er schema's voor mij?
en nog wat punten waar ik op moet letten als ik ga kijken morgen voor dat blokje?
groetjes

nog de beste wensen!
-
- Contacteer:
En ik zit net te denken hoe ga ik dat oplossen met het elektronisch gaspedaal wat ik nu heb? is dit om te bouwen of zo? en wie heeft er nog duidelijke foto's van twingo's waar een gtt in licht.
Mvg
Mvg
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Gewoon even de search gebruiken:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... tt#1998325
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... tt#1989375
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... bo#1600957
en zo kan ik nog wel even doorgaan (wel even flink spitten maar dan kan je veel info vinden!)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... tt#1998325
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... tt#1989375
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... bo#1600957
en zo kan ik nog wel even doorgaan (wel even flink spitten maar dan kan je veel info vinden!)
-
- Contacteer:
topics de jij erbij heb gezet heb ik allemaal al doorgelezen:D
mijn twingo is nieuwer en heb dus niks aan deze informatie.!
en hoeveel bar compressie zou het gtt blok hebben?
Mvg remco
mijn twingo is nieuwer en heb dus niks aan deze informatie.!
en hoeveel bar compressie zou het gtt blok hebben?
Mvg remco
-
Ik denk dat je alle elektronsiche dingen zelf zult moeten uitzoeken, er is niet heel veel info daarover volgens mij. Bij een eerste type twingo past het blok er zo in, hoef je alleen maar de buizen die richting de kachelradiateur gaan aan te passen.
Jij wil het in een nieuwer type twingo gooien, ik weet niet hoeveel er anders is maar veel tips hoef je niet te verwachten aangezien ik dat nog nooit iemand heb zien doen..
succes
Jij wil het in een nieuwer type twingo gooien, ik weet niet hoeveel er anders is maar veel tips hoef je niet te verwachten aangezien ik dat nog nooit iemand heb zien doen..
succes
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
dat snap ik maar wel blok past er dan makkelijk? omdat deze jonger is.
Clio motor ofzo? moet het zo snel mogelijk weten;)
Gr
Clio motor ofzo? moet het zo snel mogelijk weten;)
Gr