PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Haas
Car: Megane RS

ben je bij kees van gent geweest? Zat gister in de kerk toen je belde en mijn telefoon is leeg... bovendien zit ik in maastricht, zonder oplader :(
Die graad camber is gewoon onzin in mijn ogen, je boutgaten op je veerpoort heb je heus wel een halve mm ruimte dus daar kún je wel wat mee stellen. Niet dat iedereen daar zin in heeft, want dat deed ik bij de kwikkie ook alleen als het écht nodig was.. Bovendien is ELK stuur recht te zetten, das gewoon een kwestie van goed inspannen vóór je begint. Ik kan die afbeelding hier ff niet zien :(
Haas

wat ik me nu zit te bedenken, hij heeft m denk ik 4punts uitgelijnd, maar dat kan niet, want de achteras is star. Als die dan ietwat uit de richting is (normaal: rubbers, enz) en je lijnt alleen de voorkant uit, staat het stuur gegarandeerd scheef en gaatie zeker trekken.
PaulM

Ben niet bij van Gent geweest maar bij bandenboer in Groesbeek. Is dus niet
goed gedaan, schijnt ook zo moeilijk te zijn om 1 auto FATSOENLIJK uit te lijnen :~. Die Kees van Gent zit in Wychen en misschien is dat er een die WEL de boel goed uitlijnt ;). Die zijn ook zaterdags open.

Staphorst is wel eind karren, zal er over nadenken ;)
PaulM

Haas schreef:wat ik me nu zit te bedenken, hij heeft m denk ik 4punts uitgelijnd, maar dat kan niet, want de achteras is star. Als die dan ietwat uit de richting is (normaal: rubbers, enz) en je lijnt alleen de voorkant uit, staat het stuur gegarandeerd scheef en gaatie zeker trekken.
hij heeft iig op alle 4 de wielen zon apparaat gehangen dat vrij hangt en met stang naar voren eraan (sorry voor crappy omschrijving :P ). Hij zei dat de stuurstangen vast zaten (borg ring zat er nog op) en kwam al met gasbrander aanslepen, toen maar ff gevraagd wat ie ging doen toen werd de borgring duidelijk.

Heb geen zin om weer terug te gaan naar die ballentent iig!
Tim
Car: E36 M3

+Clio16v+ schreef:Ben niet bij van Gent geweest maar bij bandenboer in Groesbeek. Is dus niet
goed gedaan, schijnt ook zo moeilijk te zijn om 1 auto FATSOENLIJK uit te lijnen :~. Die Kees van Gent zit in Wychen en misschien is dat er een die WEL de boel goed uitlijnt ;). Die zijn ook zaterdags open.

Voor het geld wat je dan aan brandstof kwijt bent kun je hem elders ook wel uit laten lijnen...
Mark van Nierop
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:Ben niet bij van Gent geweest maar bij bandenboer in Groesbeek. Is dus niet

Jongens wat een rare praat.....

stelt echt niks voor een clio uitlijnen (tenminste bij ons niet)

en vierwieluitlijnen doe je meestal ook al is je achteras star....
en een beetje automonteur stelt een auto niet klakkeloos op de fabriekswaardes af, zeker niet als deze verlaagd is o.i.d

@Tim, dan is Paul er wel zeker van dat het goed gebeurt,
als je het twee x bij iemand anders laat doen en het is niet goed ben je het geld ook dubbel kwijt.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:
Haas schreef:wat ik me nu zit te bedenken, hij heeft m denk ik 4punts uitgelijnd, maar dat kan niet, want de achteras is star. Als die dan ietwat uit de richting is (normaal: rubbers, enz) en je lijnt alleen de voorkant uit, staat het stuur gegarandeerd scheef en gaatie zeker trekken.
hij heeft iig op alle 4 de wielen zon apparaat gehangen dat vrij hangt en met stang naar voren eraan (sorry voor crappy omschrijving :P ). Hij zei dat de stuurstangen vast zaten (borg ring zat er nog op) en kwam al met gasbrander aanslepen, toen maar ff gevraagd wat ie ging doen toen werd de borgring duidelijk.

Heb geen zin om weer terug te gaan naar die ballentent iig!
Gebeurd wel vaker hoor dat de stuurstangen vastzitten.
Bij mijn patrol kwam die zelfs niet los met een grote sleutel inclusief nog een stuk steigerpijp en warmstoken :D :D
Stuur scheef gebeurd ook vaker hoor, ook bij borgen.
Beter is gewoon elke keer een stukje rijden en dan weer verstellen tot die goed staat.
Bij angelo's in gorinchem is die service echt perfect (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PaulM

zaterdag zat de boel ook goed vast (kan Haas over meepraten ;) ). Had monteur verteld dat er nieuwe stuurkogels in zijn gezet zaterdag en dat alles los zat. Dus dat hij de boel niet loskreeg zou een belletje moeten gaan rinkelen..

Maargoed, ik ga binnenkort ff bij die van Gent langs kijken hoe het daar gaat :)
Haas

alsie die kogels vast vond zitten is het echt n mietje! Die dingen waren bovendien nieuw en zijn er door mij met de hand ingedraaid. Nouja,klinkt als koekenbakkers. Gewoon mee terug gaan en geld terug eisen! Anders betaal je die koekwouzen nog steeds..
@mark,je kunt op zich best 4p lijnen maar niet klakkeloos als de achteras star is!
Mark van Nierop
Contacteer:

Ik bedoel dat onze 3D uitlijner alleen maar 4Punts uitlijnt,
anders kan je ook nooit je rijlijn meten, rijlijn is toch een belangrijke factor bij het uitlijnen.

En bij onze uitlijner moet je ook de wagenhoogte invoeren voor dat je
begint.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Haas

ik heb er geen studie van gemaakt, deed het toen ik nog bij de kwikkie werkte ;)
Ik bedoel inderdaad de rijlijn! Denk dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden...
PaulM

heerlijk begin van de week :) was halverwegen naar me werk, trap de koppeling in KRAK, boel geknapt. Sleepdienst gebeld, opgetakeld en bij garage gezet. Staat er nu tot woensdag, dan wordt de kabel (of stelsysteem) vervangen en APK gedaan.
Tim

Goed begin van het nieuwe jaar :(
Haas

mooi begin inderdaad... :(

ach, als t bij een kabeltje blijft :P
PaulM

ja ik maak me er niet eens meer druk om tegenwoordig, zie de rekening wel weer verschijnen :)
PaulM

het is bevestigd, tis de koppelingskabel en dus niet het stel systeem.
PaulM

@#$%@#%@#$ :gun:

apk lijstje:

- los zittende accu :~
- wiellager rechtsachter
- teveel speling stuur

ik ben het inmiddels ZAT, na 3 dagen openbaar vervoer HEL, het missen en gezeik met de auto en vernikkelen in de kou zoek ik nu met SPOED iemand die:

- Mijn stuurkolom last (zal wel rubber wezen)
- Mijn wiellager verangt
- De accu met het plaatje weer vastzet

en als het stuurkolom vast zit, en er hopelijk geen speling meer zit op het stuur eventueel ook de auto GOED uitlijnt. Of de auto APK keurt. Als het kan morgen, vrijdag of zaterdag.

waar het is interreseert me niet.

aub bijdehandte opmerkingen achterwegen laten.
Haas

hmz.. wiellager is een kwestie van nieuwe schijven en lagers persen.
Ik heb ide van mijn los liggen, die mag je wel ff op halen, koop jij nieuwe voor mij, geen probleem.

Ik vat niet veel van die speling, maar goed, zit die echt in de stuurkolom dan of hebben ze dat neit gezegd?
Geert
Contacteer:

gewoon nieuwe schijven voor achter bestellen (114 euro) bij de renault dealer, daar zitten gelijk nieuwe wiellagers ingeperst. levertijd 1 dag.
Haas

ow... das beter! Wist niet dat daar meteen een lager in zat. das denk ik nog wel goedkoper dan losse schijven en lagers kopen; dat deed ik altijd.

goeie tip geert! (Y)
Geert
Contacteer:

zover ik begreep hebben alle achter remschijven bij renault standaart lagers. en voor de verandering eens goedkoper dan imitatie.
PaulM

Haas schreef:hmz.. wiellager is een kwestie van nieuwe schijven en lagers persen.
Ik heb ide van mijn los liggen, die mag je wel ff op halen, koop jij nieuwe voor mij, geen probleem.

Ik vat niet veel van die speling, maar goed, zit die echt in de stuurkolom dan of hebben ze dat neit gezegd?
ja ik weet ook niet meer, ene zegt stuurhuis, ander zegt stuurkolom. Ik heb nu zoiets van, vast lassen die shit als dan nog steeds hetzelfde is, revisie stuurhuis erin mieteren. Ben het gedoe beuh. Zit er ook over te denken me airbag stuur eruit te mikken en ph1 stuurtjer erin te hangen.

Wil gewoon dat dat kreng zonder speling stuurt...
Haas

dat stuur wisselen maakt daarbij geen reet uit.. Ik heb er na de stuurhuiswissel niet meer mee gereden, maar je vond de speling toch aardig weg of niet?
PaulM

ja het was minder dan voorheen maar schijnbaar niet genoeg. Volgens mij is het stuur zonder airbag wat kleiner dan het stuur met, vandaar dat ik hem wil wisselen maar moet dat nog even nagaan. Tevens ziet zonder airbag er wel mooier uit :)
Tom
Moderator
Car: MB

men hale de rubber mof bij de pedalen los en voelt of er speling zit. circa 2 minuten werk. Vastzetten daarna weer 5................
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

Tom schreef:men hale de rubber mof bij de pedalen los en voelt of er speling zit. circa 2 minuten werk. Vastzetten daarna weer 5................
kan je ook lassen? :)
Tom
Moderator

kunnen wel, doen niet :p (ook niet de juiste apparatuur voor staan)
Haas

ik zou je graag helpen en ff meekijken, maar ik ben er nu fysiek ff niet toe in staat helaas... :(
PaulM

Geert schreef:zover ik begreep hebben alle achter remschijven bij renault standaart lagers. en voor de verandering eens goedkoper dan imitatie.
heb net de dealer gebeld, deze gaf aan dat de wiellager NIET bij een schijven set toegevoegd is. Dus zonder lagers. Weet je zo welk onderdeel nummer dat was? In mijn dialogys kom ik op een set uit met nummer:

De set (2x) : 77 01 204 303

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... hijven.JPG[/img]
PaulM

net 3 verschillende dealers gebeld,

Dealer 1:
lagers zitten er NIET in omdat ze in dialogys apart staan afgebeeld. Prijs rond de 130 euro voor een set.

Dealer 2:
lagers zitten voor zover hij wist er WEL in, prijs rond de 130 euro. Voor een set.

Dealer 3:
lager zitter er NIET in omdat ze apart staan afgebeeld in dialogys, prijs 104 euro per stuk, dus rond de 200 voor een set...

iemand een dobbelsteen om de juiste te kiezen? :D
Geert
Contacteer:

pff geen id welk bestel nummer het is, maar de prijs van 130 kan wel kloppen ik krijg altijd 15% korting. ik had ze wel met wiellager dus gewoon bestellen bij dealer 2 :P
Tim

Zou gewoon dealer 2 eens vragen of als de lagers er niet bij zitten je ze dan eventueel terug mag doen. Kun je in de tussentijd nog even besluiten wat je wil, nieuwe schijven en nieuwe lagers of als je ze terug mag doen alleen nieuwe lagers fixen.
PaulM

ben naar dealer 2 geweest, hij belde nog ff na en zei toch dat de schijven zonder lagers waren. Heb nu alleen nieuwe lager besteld. Schijven komen later wel weer keer.
Tom
Moderator

Ik meen toch ook dat er hier wel eens wat mensen zijn geweest die ze met gehad hebben. Maar anders gewoon los bestellen en voor 5 euro bij de garage om de hoek laten persen (of die mannen bij reno 5 euro in de hand stoppen :wink: )
PaulM

ja heb misschien al een mannetje die de lager erin gaat persen :)
Gesloten