Maar zijn de drijfstanglagers dan beschadigd ??
En waarom niet meteen de oliepimp meenemen ??
Kun je die niet erin 'draaien'? Heb dat bij de corrado al vaker gedaan.Arco schreef:Van de axiaal heb je maar 1 set nodig van 2 ja. Die zitten links en rechts van van je middelste tap van de krukas. Deze kan je van onder vervangen.
De lagerschalen van de krukas kun je niet van boven vervangen, of je moet je krukas demonteren....
Het is meer een beetje preventief onderhoud(2ton gelopen), aangezien die lagers nog wel eens kapot gaan(drijfstanglagers) en ik toch de carterpan eronder weg moest trekken aangezien deze pakking lekte.Arco schreef:"Onze" spullen zijn de C-motorblokken van Renault Martijn.![]()
en hoe ga je dan de axiaals steken ?Riël Notermans schreef:Kun je die niet erin 'draaien'? Heb dat bij de corrado al vaker gedaan.Arco schreef:Van de axiaal heb je maar 1 set nodig van 2 ja. Die zitten links en rechts van van je middelste tap van de krukas. Deze kan je van onder vervangen.
De lagerschalen van de krukas kun je niet van boven vervangen, of je moet je krukas demonteren....
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing007.jpg[/img]Martijn Kool schreef:Het is meer een beetje preventief onderhoud(2ton gelopen), aangezien die lagers nog wel eens kapot gaan(drijfstanglagers) en ik toch de carterpan eronder weg moest trekken aangezien deze pakking lekte.Arco schreef:"Onze" spullen zijn de C-motorblokken van Renault Martijn.![]()
hoe zitten de axiaal lagers eigenlijk vast? ka me er zo geen voorstelling van maken
zal morgen de bende bestellen en zal wel ff foto's schieten
De axiaallagers kun je erin "draaien" van onder af als je je krukastap (de middelste( los hebt. .-jo- schreef:en hoe ga je dan de axiaals steken ?Riël Notermans schreef:Kun je die niet erin 'draaien'? Heb dat bij de corrado al vaker gedaan.Arco schreef:Van de axiaal heb je maar 1 set nodig van 2 ja. Die zitten links en rechts van van je middelste tap van de krukas. Deze kan je van onder vervangen.
had ik al gezegd, dus val in herhaling: neenMartijn Kool schreef:hoorde net van ronald dat axiale lagers niet te doen zijn met de krukas nog in het blok..
wat is het nu?
kan dat geratel van jou witte gt nog goed voor de dag halen toen op zandvoort, dat wil ik dus voorkomenArco schreef:Uit ervaring kan ik je vertellen dat je gelijk hebt.![]()
@ Bart : gezocht, maar niet gevonden.
Is dit eigenlijk al lang zo, Bart? Ik kan me herinneren dat het een half jaar geleden nog niet zo was.Bart GTT schreef:Gelukkig! Bedankt!! Zal de aansluiting maar weer eens schoonmaken dan...![]()
We hebben continu met lichten aan gereden, dus het zou kunnen. Ga het eens testen! Of euh... ik doe het wel.Bart GTT schreef:Daar zou misschien nog wel wat in kunnen zitten...
Maar hebben wij gisteren dan de hele tijd met de lichten aan gereden??
Voor zover ik het me kan herinneren doet ie het al een hele tijd, maar het lijkt wel alsof het erger begint te worden.
Binnenkort maar eens even een beurtje geven, kijken of dat wil schelen.
dat ruik je toch gelijk ? En zie je toch ook aan de watertemp. die plots de hoogte inschiet ??Riël Notermans schreef:Och
Mijn oliedrukmetertje ging ook eens hop naar 0, ik denk k*%$e electronica
Thuis aangekomen had ik een oliespoor van 1 meter breed over een paar kilometer weggesproeid. Oliefilter afgebroken.
Dus, ja, zeker met jouw setup is een betrouwbaar metertje toch wel prettig denk ik ?
Als je het spul toch los hebt liggen, las dan gelijk een paar schotten in je carterpanMartijn Kool schreef:kan dat geratel van jou witte gt nog goed voor de dag halen toen op zandvoort, dat wil ik dus voorkomenArco schreef:Uit ervaring kan ik je vertellen dat je gelijk hebt.![]()
@ Bart : gezocht, maar niet gevonden., hoeveel had jou blok toen gelopen arco? aangezien na de winter mijn 5 ook kennis gaat maken met zandvoort en ik een nog paar keer naar de ring wil volgend jaar
Zitten er standaard geen schotten in dan? er zit volgens mij al een schot in namelijk..Menno schreef:Als je het spul toch los hebt liggen, las dan gelijk een paar schotten in je carterpanMartijn Kool schreef:kan dat geratel van jou witte gt nog goed voor de dag halen toen op zandvoort, dat wil ik dus voorkomenArco schreef:Uit ervaring kan ik je vertellen dat je gelijk hebt.![]()
@ Bart : gezocht, maar niet gevonden., hoeveel had jou blok toen gelopen arco? aangezien na de winter mijn 5 ook kennis gaat maken met zandvoort en ik een nog paar keer naar de ring wil volgend jaar