ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:Na een week klooien heb ik die choke er ook uitgeflikkerd, dan maar beetje met het gas spelen idd.

Besides een goeie carb heeft helemaal geen choke nodig, die houd je de eerste km ff aan en daarna blijft ie netjes pruttelend lopen.
...typische 'Stevenlogie' , zonder choke start de auto totaal niet in de winter, heb ik een keer meegemaakt.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tja das dus ook nie helemaal waar..., ws had Steven een Gr. A carb. en dan hebbie dus echt nix aan een sjowke... :wink:
Gr. A carb is gewoon ff 2 tellen klooien met gas, en tjop tjop....lopen :smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, die carb startte beter dan de 10 originele carbs die ik ooit heb gehad (ja ook gereviseerde).
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hmmm,heb er nooit problemen mee, Blauwe Gt met groep-A carb. heeft ook nog choke, start altijd prima, wel zsm de choke eraf,anders verzuipt ie redelijk snel :p
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Met dit koude weer slaat mijn karretje (met gp A nu) meteen weer af als ik de choke niet openzet hoor...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dies dus niet goed, zei ik al eerder :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Florus schreef:Hmmm,heb er nooit problemen mee, Blauwe Gt met groep-A carb. heeft ook nog choke, start altijd prima, wel zsm de choke eraf,anders verzuipt ie redelijk snel :p
+1
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

originele carb(daar ga ik vanuit)

en ik start regelmatig zonder choke, eerste x wegrijden is dan wel ff kut, maar wil prima hoor (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

choke was da :p , nooit problemen met koud weg rijden
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Staat best nog wel wat info over de producten op de site van phantomgrip.



http://www.phantomgrip.com/
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vind je? Ik lees nergens iets over koppels wat ze nu wel en niet aankunnen.
Maargoed als je zoiets besteld, neem gelijk die strakkere veren, die ga jij zeker nodig hebben Paz.

Edit: na wat searchwerk lees je gemengde ideeen erover. Het blijft natuurlijk een halfbakken sper wat op frictie werkt en die frictie is altijd aanwezig, dus het zal best wat nerveuzer sturen als je normaal rechtuit rijd.

En als iedereen testresultaten afwacht schiet het ooknie op he :p
jerox
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 14 dec 2008 15:09
Contacteer:

zou iemand voor mij foto's van zijn of haar achterbank kunnen posten
zodat ik kan zien of ik daar ruimte genoeg heb.
het liefst een foto in de auto met dat ik de hoedenplank kan zien
het zit gedeelte is niet zo heel erg belangrijk.

alvast bedankt
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Vind je? Ik lees nergens iets over koppels wat ze nu wel en niet aankunnen.
Maargoed als je zoiets besteld, neem gelijk die strakkere veren, die ga jij zeker nodig hebben Paz.

Edit: na wat searchwerk lees je gemengde ideeen erover. Het blijft natuurlijk een halfbakken sper wat op frictie werkt en die frictie is altijd aanwezig, dus het zal best wat nerveuzer sturen als je normaal rechtuit rijd.

En als iedereen testresultaten afwacht schiet het ooknie op he :p
Wat is jouw mening over de 'bang for the bucks' van dit dingetje. Ik heb de reacties inderdaad gelezen, al loopt het internet er ook niet van over.

Ik denk dat ie wel geinig is, en hij maakt het er in elk geval niet slechter op... dollar staat weer lekker laag, dus ....
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja ik zou zeggen koop er dan 1!

Dat wachten op elkaar heeft ook weinig zin, het diff van een JC5 zat volgens mij anders in elkaar dus dat past ws. niet.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Mij lijkt het opzich ook wel wat, eens informeren wat het kost omdat ding hier te krijgen :)
Maar das voor volgende week, dit weekend eerst :biertjuh: :biertjuh: @ Dublin
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Drink niet teveel guiness, je gaat zo vol zitten van die troep.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik wil er ook wel eentje wel met sterkere veren direkt wie zet de groupbuy op?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

hoorde vanmidag van de dealer als de 2 kachelslangen niet meer leverbaar zijn :evil:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Samco.. (I) :)
5 GT Turbo '88 GT5
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja heb net besteling gedaan bij MCBP :)

nu hebben we alles weer mooi blauw :)
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

weet iemand, of kan iemand, het bestelnummer van die centreerbusjes opzoeken die tussen het carter en krukasschalen inkomen..

nummer wat ik heb gevonden is 77 05 010 006 maar weet niet of dat het goede nr is..
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Christian schreef:hoorde vanmidag van de dealer als de 2 kachelslangen niet meer leverbaar zijn :evil:
er zijn 3 versies leverbaar, 1985-1987, 1987-1988, 1988-2000

soms is het mogelijk een andere versie te gebruiken en van 2 versies eentje te maken, belangrijkste is het t-stuk voor watergekoelde turbo's.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

pierre schreef:
Christian schreef:hoorde vanmidag van de dealer als de 2 kachelslangen niet meer leverbaar zijn :evil:
er zijn 3 versies leverbaar, 1985-1987, 1987-1988, 1988-2000

soms is het mogelijk een andere versie te gebruiken en van 2 versies eentje te maken, belangrijkste is het t-stuk voor watergekoelde turbo's.
Wist niet dat die tot 2000 gemaakt is :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

had me kenteken door gegeven. dus ze zullen het wel uitgezocht hebben.
heb nu een set blauwe besteld :) hopelijk zijn di er snel 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Samco/SFS? Dat kan wel een aantal weekjes duren. :)
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Wat is de ET waarde van een GTT en van een GTR.

Hoe breed/groot kun je gaan met wieltjes voor en achter ? (GTR)
GTR heeft bovendien toch ook smallere kassen achter?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Morgen bestel ik ff die drijfstanglagers en de axiaal lagers, maar in dialogys zie ik staan dat er verschillende maten zijn.. Is t verstandiger om ze er eerst uit te trekken en te meten?

Het lijkt me dat ze nog nooit vervangen zijn en dat de standaard maten er in zitte, maar geen idee wat de standaard maten zijn.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Karp schreef:Wat is de ET waarde van een GTT en van een GTR.

Hoe breed/groot kun je gaan met wieltjes voor en achter ? (GTR)
GTR heeft bovendien toch ook smallere kassen achter?
Bij een gtt/gte zijn de wielkaster achter verder uitgeslepen, en zitten er spatbordverbreders op. Bij een gtt kun je tot 7J ET38 kwijt IN de wielkasten. Dat gaat je bij een gtx nooit lukken als je redelijk verlaagd..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn Kool schreef:Morgen bestel ik ff die drijfstanglagers en de axiaal lagers, maar in dialogys zie ik staan dat er verschillende maten zijn.. Is t verstandiger om ze er eerst uit te trekken en te meten?

Het lijkt me dat ze nog nooit vervangen zijn en dat de standaard maten er in zitte, maar geen idee wat de standaard maten zijn.
Standaard maat is de dunste maat.

Je hebt :

2.80 7701454038
2.85 7701454049
2.90 7701454050
2.95 7701454051

Ze kosten iets van 12.26 ex. btw per setje van 2.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Hmm dat zag ik.. Heb ik er dan 8 nodig? Dit betreft dus de axiaal lagers. Bestel dan wel de dunste maat.. (dit is dus nr 2 in tekening hier onder)

Meet het wel na als ik ze er daadwerkelijk uit heb.

Welke zijn nu de drijfstang lagers:

[img]http://img262.imageshack.us/img262/6149/lagersfc5.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

edit: nummertjes verkeerd gezet

1: krukaslagers
2: axiaallagers
3: drijfstanglagers
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

thx jo, krukaslagers laat ik zitten(zijn die wel eens van onder te vervangen eigenlijk?)

edit: nummertjes verkeerd, bijgewerkte maten hier vermeld :P

Ze zijn te bestellen in 43,75 en 44. 43,75 is de standaard maat en 44 is voor een geslepen krukas, right?

Zo ja dan bestel ik de 43,75 gewoon.

Hoeveel axiaal lagers heb je nodig dan? 2 stuks zoals afgebeeld hierboven of niet?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

op onze spullen zitten altijd maar 2 axiaallagers.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Van de axiaal heb je maar 1 set nodig van 2 ja. Die zitten links en rechts van van je middelste tap van de krukas. Deze kan je van onder vervangen.

De lagerschalen van de krukas kun je niet van boven vervangen, of je moet je krukas demonteren....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-jo- schreef:op onze spullen zitten altijd maar 2 axiaallagers.
op mijn "spullen" zal dat dan ook wel zo zijn. mijn ervaring op dit gebied is vrij weinig vandaar dit soort vragen..
arco schreef: Van de axiaal heb je maar 1 set nodig van 2 ja. Die zitten links en rechts van van je middelste tap van de krukas. Deze kan je van onder vervangen.

De lagerschalen van de krukas kun je niet van boven vervangen, of je moet je krukas demonteren....
ok thx arco, aan dit soort reacties heb ik wat aan (Y)

Bestel de boutjes ook wel ff nieuw.. lijkt me wel zo verstandig.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie