throttle bodies 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ouderwetse meuk, das leuk voor je ouwe triumph :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep en beter betaalbaar zodat ik meer overhoud voor Jupiler :beer:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zal vooral kostenplaatje zijn denk ik?
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

maar zijn die dan zoveel beter of is het meer voorkeur..
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zoals Steven al zei, er is niks beter aan carburateurs, ben je ineens alle voordelen van injectie kwijt. Gewoon een set TB's er klappen is de beste optie.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik vind het echte cross-tuning, goedkoop&simpel voor wat meer vermogen, maar behoorlijk ongepolijst. En zeker bij een F7R doe je toch een debiele stap terug in de tijd (N)

En Luco, voordat je weer je scheur opentrekt met je 160 wielpk's, ze rijden echtwel rond die die mooiere krommes zullen neerzetten, maar er niet zo mee te koop lopen.

Enige nadeel is dat er gewoon niet echt een goeie markt is voor die vreemde inlaatpoorten van de F7R, maarja als je dan teruggrijpt naar webers, weet ik wel mooiere manieren van vermogen opwekken :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zonnecel? ook best mooi ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Ik vind het echte cross-tuning, goedkoop&simpel voor wat meer vermogen, maar behoorlijk ongepolijst. En zeker bij een F7R doe je toch een debiele stap terug in de tijd (N)

En Luco, voordat je weer je scheur opentrekt met je 160 wielpk's, ze rijden echtwel rond die die mooiere krommes zullen neerzetten, maar er niet zo mee te koop lopen.

Enige nadeel is dat er gewoon niet echt een goeie markt is voor die vreemde inlaatpoorten van de F7R, maarja als je dan teruggrijpt naar webers, weet ik wel mooiere manieren van vermogen opwekken :p
Ze zullen er best zijn Steven, ik heb ze alleen nog niet gezien. :D
Het tweede voordeel van carbs is dat je bijna alle elektronikazooi eraf kan pleuren :lol: .
Aangezien we allemaal weten dat sommige merken nogal storingsgevoelig zijn is dan de keuze soms makkelijk gemaakt omdat je dan minder risico hebt met uitval.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik hoor het al Steven, die Seat van m worden as we speak ook een setje Webers opgeschroefd :wink:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

:lol: :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou toch bijna een setje aanschaffen om wat mensen de mond te kunnen snoeren :p

Maargoed als ik geld tegen die F7R zou aangooien doe ik wel een andere manier. Of er is nog een beter idee, hè Rob? :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

turbotje zeker :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja als ik die F7R zou aanpakken zou het de groffe manier zijn, fohnen die zooi.

Maar waar ik het gister met Rob over had is totaal iets anders :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

weer die stinksierra?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Geen Sjerra, al reed dat hok wel erg goed voor die paar stuivers. :D
Iets veel leukers en minder praktisch. 8)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

E36 M3? 8)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:Geen Sjerra, al reed dat hok wel erg goed voor die paar stuivers. :D
Iets veel leukers en minder praktisch. 8)
zeepkist? :P
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

en zoiets als dit is dat iets misschien? http://www.primaracing.com/ProductDetai ... ?pid=10568
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hoe moeilijk is het nu te begrijpen dat carburateurs kut zijn op een injectiemotor, dat is hier al vaak genoeg gezegd lijkt me zo....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeker voor die prijs...
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Zijn we er allemaal al uit jongens ? ;)

Koop gewoon deze set, dan ben je meteen klaar: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2478

Ik ben van plan om dit jaar ook een Clio RS te halen, deze wil ik vervolgens ook gaan tunen met onder anderen TB's.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee das een lekker antwoord, ik kan ook wel zeggen dat je beter een Opel Astra GSi kunt kopen, omdat die gewoon betere motoren hebben. Daar gaat het hier tochnie om? :p

Ze zijn ook wel lekker goedkoop ook trouwens....
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

ik ga voor een setje van JV engineering maar eerst nog een maandje sparen :p
Boskje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 6 aug 2008 20:45
Contacteer:

ik heb ook een f7r op webbers klaar gemaakt loopt super vw ontsteking er op geen electronica 210 pk
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Steven schreef:Nee das een lekker antwoord, ik kan ook wel zeggen dat je beter een Opel Astra GSi kunt kopen, omdat die gewoon betere motoren hebben. Daar gaat het hier tochnie om? :p

Ze zijn ook wel lekker goedkoop ook trouwens....
volgens mij kan je ze ook zonder die Omex derbij kopen. En de prijs...tjah, Ktec hé :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

is dit niet wathttp://www.montronic.nl/#3
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

http://www.montronic.nl

ziet er ook niet gek uit Heine (Y)

gelukkig heb ik nog niets gekocht.

wat zou dan aan te raden zijn voor een willie blok?
straight (recht) of tapered (met venturie?)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Robke schreef:Hoe moeilijk is het nu te begrijpen dat carburateurs %@# zijn op een injectiemotor, dat is hier al vaak genoeg gezegd lijkt me zo....
Dat het gezegd wordt wil nog niet betekenen dat het ook zo is.
Er zijn meer mensen die voor carbs kiezen ipv injectie (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ja, blabla.
We hebben het hier over wegauto's die gewoon fatsoenlijk moeten rijden en ook door de APK moeten komen, dat sommigen dan vanwege budget kiezen om op carbs te gaan rijden op het circuit boeit me niks.
Maar goed, we zijn allebei eigenwijs dus we zullen het er nooit over eens worden. Al heb ik wel gelijk...... >-)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:lol:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Carbs zijn gewoon ruk, uit de tijd, en horen ergens in een museum thuis onder een dikke, met nadruk op DIKKE laag stof, waar jonge mensen van deze generatie nog eens kunnen kijken hoe het vroeger verschrikkelijk behelpen was met de mengselbereiding, shoken en ontsteking. Vervolgens kan je dan extra blij zijn dat we tegenwoordig prachtige processorgestuurde programmeerbare injectiesystemen hebben met 3D kenvelden, pingelregeling, lambdaregeling, een fatsoenlijke koude start, geen vermogensverlies door venturies, luchttemp correctie, etc etc.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

zo das duidelijk :lol: :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Carbs zijn gewoon ruk, uit de tijd, en horen ergens in een museum thuis onder een dikke, met nadruk op DIKKE laag stof, waar jonge mensen van deze generatie nog eens kunnen kijken hoe het vroeger verschrikkelijk behelpen was met de mengselbereiding, shoken en ontsteking. Vervolgens kan je dan extra blij zijn dat we tegenwoordig prachtige processorgestuurde programmeerbare injectiesystemen hebben met 3D kenvelden, pingelregeling, lambdaregeling, een fatsoenlijke koude start, geen vermogensverlies door venturies, luchttemp correctie, etc etc.
BLABLABLA zorg dan eerst eens dat er fatsoenlijk vermogen uit die injectie komt :D :D.
Je weet het altijd mooi te vertellen Bart, wat een ander heeft of doet is altijd ruk, klote, of troep.
Maar voorlopig zie ik bij jouw ook niks fatsoenlijks op het circuit (Y)

Robke, ieder zijn keus, en heeft niks met budget te maken maar met betrouwbaarheid van elektronika, je moet eens weten hoeveel er uitvallen met problemen daarmee, heb je met goede carbs geen last van.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 26 dec 2008 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

volgensmij is er ooit ook een soort discussie als dit geweest over remmen toch? (0) :lol: :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

leeroy schreef:volgensmij is er ooit ook een soort discussie als dit geweest over remmen toch? (0) :lol: :p
ja wilwood is troep en rs remmen zijn beter, zeik nog steeds in mijn broek van het lachen als mensen dat serieus denken :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie