Adinsx: ClioII RS182. P8-9: Clio te koop, RS225 gezocht

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Overigens vorige week vrijdag is een monteur 2,5 uur bezig geweest om onder garantie de versnellingsbakkeerring, schakelaskeerring, aandrijfas+hoes, versnellingsbak olie te vervangen.

Auto schakelt weer heerlijk, wel iets meer weerstand omdat de keerring op de schakelas iets dikker is.

Vanmiddag na m'n werk ga ik nog even langs m'n pa's werk.
De schaalmodellen van Mégane en Coupé bestellen, alle onderdelen voor de distributie+multiriem bestellen en natuurlijk een blokje om maken met de nieuwe Mégane III :wink:

Overigens, de af-fabriek getinte ramen zoals ik ze op een RS zag op de RTC meeting
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C09901.jpg[/img]
zijn een koopje :p

44 euro voor de zijruiten, 122 voor de achterruit. (Y) Nu nog uitzoeken wat het plaatsen ervan gaat kosten, want het moet niet de spuigaten uitlopen :wink:.

Iemand enig idee wat dat kost?? :~
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

je pa werkt toch bij de dealert. Kan je hem toch vragen?

maar idd niet echt duur.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ook niet echt mooi, dat scheelt... :P
Patrick RS
Moderator

Merijn schreef:Ook niet echt mooi, dat scheelt... :P
:lol:

Ja voor mij hoeft het ook niet maar ieder zo z'n ding (Y)
Merijn
Über-Spammer

Ik vind getinte ramen altijd wel vet, maar dan moet het wel rondom hetzelfde zijn. Maar da's mijn mening natuurlijk. :) Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil. (Y)
Patrick RS
Moderator

Merijn schreef:Ik vind getinte ramen altijd wel vet, maar dan moet het wel rondom hetzelfde zijn. Maar da's mijn mening natuurlijk. :) Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil. (Y)
helemaal mee eens (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Die RS is van Chris. Werkt bij HJ.

In die RS zitten volgens mij Recaro stoelen uit een Megane RS (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adinsx

Niet mooi? :~

Ik vond/vind het denk ik wel strak staan. Idee is afkomstig van dit video'tje: http://www.youtube.com/watch?v=BrJjaNRNE0Q

Die auto is inderdaad van Chris, zodoende kwam ik erachter dat het gewoon bestelbaar is.

Inderdaad m'n pa werkt bij dealer, en daar ga ik vanmiddag na m'n werk ook ff langs. Alleen dacht ik dat ze zelf geen ruiten zetten maar daar een 'mannetje' voor langs komt. Achja, het moet niet een te dure hobby worden :wink:

Eerst is sowieso het groot onderhoud van: multi- en distri-riem aan de beurt incl alle rollen etc.. Zal ook weer de nodige euro's aan onderdelen gaan kosten :p

Wordt vervolgd dus :D
Adinsx

Update: onderdelen binnen voor dé grote klus...

Gistermiddag eindigde de werkdag om 16.00 vanwege pakjesavond, dus meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om langs m'n pa's werk te gaan.

Daar even de onderdelen besteld voor de grote klus met de Clio.

Links de multi-riem set, rechts distributieriemset, onder 2 nokkenasdoppen en krukaskeerring.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0001-3.jpg[/img]

Joekel van en spanner voor de multi-riem
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0002-4.jpg[/img]

Distr.riem+ 2 looprollen + spanrol
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0005-1.jpg[/img]

2 doppen voor de kop. De originele moeten eruit om speciaalgereedschap te plaatsen. Hierna moeten de nieuwe doppen er weer in bij de afmontage.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0006-1.jpg[/img]

Planning is voor het einde van het jaar deze leuke klus te gaan doen. Op een donderdag avond beginnen en op vrijdag afmaken. De krukaskeerring is overigens misschien niet nodig, maar het is een RS kwaal dat deze lekt. Dus voor de zekerheid kreeg ik deze ook mee.

Totale kosten??? Nog geen idee :smoke: staat bij vaders op de rekening, want dat scheelt in de kosten ;)

Verder gister natuurlijk meteen de Mégane III demo uitvoerig bekeken en een klein uur mee rond gereden. Fantastische auto, mooi design en rijdt echt heerlijk(tu) Wel comfort geveerd, dus ik wacht met smart op de Coupé die in februari komt en standaard een sportonderstel heeft.

4 foto's: (testverslag volgt nog)

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00022.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09998.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00025.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00026.jpg[/img]

Zó, en nu eerst aan het werk hier thuis. Auto wassen, tanken, foto maken van de bouwlocatie van het aankomende nieuwe huis etc.. (Y)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Wat leuk dat je er tegenwoordig ook een mobieltje bij krijgt.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

dan kan je bellen als je er niet meer uitkomt of achteraf als je met pech komt te staan :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adinsx

ó god té grappig :lol: (0)

Duss.. maar die lag er even naast voor het formaat zeg maar...

We komen er vast uit, en doen het vast en zeker nauwkeuriger als een monteur het zou doen. Blijft je eigen auto hè ;)
Patrick RS
Moderator

mooie megane. Heb hem ook even bewonderd. Maar ben uitereindelijk voro de proefrit in de laguna coupe gegaan :p
Arno17

Adinsx schreef:ó god té grappig :lol: (0)

Duss.. maar die lag er even naast voor het formaat zeg maar...

We komen er vast uit, en doen het vast en zeker nauwkeuriger als een monteur het zou doen. Blijft je eigen auto hè ;)
Ja maar wij weten dan nog niks, ik bedoel hoe groot is die telefoon in het echie.
Had er dan een lucifersdoosje naast gelegd, hoewel die wel weer heel erg groot kunnen zijn.

Maar goed, genoeg gezever, succes met het sleutelen...
Adinsx

Patrick.B schreef:mooie megane. Heb hem ook even bewonderd. Maar ben uitereindelijk voro de proefrit in de laguna coupe gegaan :p
Die had ik al gehad 2 weken terug :D

De Coupé met 2.0T die in februari komt heb ik maar vast vastgezet om een dag mee te nemen als rijtest (Y)
Arno17 schreef: Ja maar wij weten dan nog niks, ik bedoel hoe groot is die telefoon in het echie.
Had er dan een lucifersdoosje naast gelegd, hoewel die wel weer heel erg groot kunnen zijn.

Maar goed, genoeg gezever, succes met het sleutelen...
Tja, lastig hè. Wilde eerst m'n hand er langs houden, maar m'n vriendin zegt altijd dat ik grote handen / lange vingers heb dus tja, dan is het ook lastig wat de maat is (D)

Sleutelen gaat goed komen. Nu eerst nog een donderdag avond en vrijdag avond vrij plannen.

Volgende week
11december donderdagavond -> keuken uitzoeken voor huis,
12december, zelf jarig

week erop lukt ook niet, -> kaartjes finale popstars

Dan is er kerst, dus het zal wel rond oud/nieuw worden :p
Arno17

Joepie, Popstars!!........meen je dat echt joh?
Adinsx

Ehh.. ja :p

M'n vriendin en ik zijn hectisch bezig binnen 2 weken alles voor het huis te regelen, van keuken uitkiezen tot badkamer en tegels. Hele ratteplan incl hypo en notaris sjit.

Bij toeval kwam ik op de sbs6 site kaartjes tegen, dus meteen maar besteld. Tis niet voor mij hè;) it's 4 the girl, als afsluiting zeg maar.

Overigens ben ik dan wel weer een muziekliefhebber (11 jaar les gehad) en de zang etc.. kan me wel bekoren :wink:

Ik ben ook zo iemand die flink wat concerten (Guus Meeuwis, MB, etc..) en musicals (tarzan, lion king, mama mia, ciske) mee pakt elk jaar als een gezellig uitje tussendoor :) Meestal gekoppeld aan een lang weekend
Tim
Car: E36 M3

GUUUUUS :D Dit jaar weer, uiteraard wel in Brabant en niet de mindere versie in Friesland ;)
Adinsx

Tim_Coupe schreef:GUUUUUS :D Dit jaar weer, uiteraard wel in Brabant en niet de mindere versie in Friesland ;)
Absoluut :D kaartjes voor 13 juni '09 meteen na het concert afgelopen keer gekocht :wink:

Afgelopen jaar ook heerlijk genoten. Kom zelfs nog paar keer op de dvd langs overigens, want we stonden fijn met de neus vooraan :D

Maar dat ene feestje in het Philips stadion is absoluut top :beer:
Tim

Juist! Ik denk wat meer sfeer, mag die gekke brabanders wel :D

Maar vorig jaar stond ik vlak bij dat hek in het midden waar ze stonden te filmen.
En daar waar er zo af en toe een beker bier door de lucht vloog... En op het laatst hele treetjes met 15 bier rondvlogen :D Geweldig zo'n biergevecht :biertjuh: :D
Adinsx

!@#$%!@#%!@#!@#$% :@

Zaterdag eind van de dag de auto gewassen en wat zag ik daar ineens in het halve schemer.........

Een hele fijn schaafplek/kras op de linker voorbumper (N) (U)

Toen het nog nat was zag je het nog niet enorm goed:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 008093.jpg[/img]

Maar opgedroogd
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 008094.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 008098.jpg[/img]

Duidelijk een schade die van voor naar achter is gegaan, dus het indraaien van iemand in het parkeervak. Zelf parkeer ik ehm ruim, en weet ik 100% zeker dat ik zelf zeker niet iets geraakt heb.
Oftewel, een van de 800 collega's op m'n werk verdenk ik nu van het niet kunnen parkeren :gun:

Maar goed, vanavond probeer ik er wat aan te poetsen, maar wie heeft er ervaring met 'spot-repair'? Is dit wat, of kan ik maar beter de hele handel laten spuiten?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Denk dat het nog wel eens aardig te fixen is met spotrepair. Gewoon een keertje langs een schadehersteller rijder, die ziet het zo.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer

Loop effe een middagje rond op de parkeerplaats en zoek naar een auto met blauwe lak op zijn auto...

Dit is echt naadje, zeg. :( Succes ermee...
Adinsx

Woensdag eind van de dag of zaterdag rij ik ff langs de schadeherstelafdeling van m'n pa's werk. Die kunnen inderdaad goed inschatten of dit kostbaar wordt of niet...

Ik hoop het niet. Maar als de hele bumper gespoten of een deel gespoten moet worden dan gaan de xenonsproeiers ook meegenomen worden in ieder geval :wink: Dat stond al op de planning om ooit te doen.

Maar goed, het blijft wel ff k.u.t
Laatst gewijzigd door Adinsx op ma 22 dec 2008 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Adinsx

Merijn schreef:Loop effe een middagje rond op de parkeerplaats en zoek naar een auto met blauwe lak op zijn auto...

Dit is echt naadje, zeg. :( Succes ermee...
Staat in de planning. Ik verdenk een Audi en een Opel Vectra. Wat ik me zo herinner van afgelopen week stond ik daar naast, of zij naast mij zeg maar.

Probleem is wel dat een groot deel van de medewerkers hier nu lang vrij heeft... Maar goed, ga er misschien straks nog even een mail uitgooien met een verzoek tot het bekend maken van degene met blauwe lak op z'n auto... :wink:
Tim

Balen man! :(
Steven
Car: M536

Postcount Tim: +1 :p
Tim

Heb je weer niks te doen dan mij in de gaten te houden op alle fora Stevie? :wink: :~
Steven
Car: M536

Heb je nou nix nuttigs te posten op al die fora?

Balen man!
Succes met je projectje!
Vette bak, gefeliciteerd!
Wauw!
Mooi man!
Stoer
Hip!
Hoer!
etc.

:D
Tim

Nee, momenteel even niet :P
Maar als iedereen z'n dingetje post en niemand reageerd is t ook zo saai...

Maar als jij in je topic iets post dan zal ik iets uit bovenstaande lijst posten, Hoer! ofzo ;) :D
Patrick RS
Moderator

aardig zuur. Ander aangifte doen van verlaten plaats ongeval en proberen bij het waarborgfonds je centen te krijgen!?
Karlok
Contacteer:

Oef.. dat is wel erg zuur ja. Ik weet hoe het voelt als een parkeermalloot je auto "sloopt".

[img]http://www.karlokwong.nl/images/twingo/ ... _small.jpg[/img]

Hersteld, bij Renault Dealer in Hoofddorp met een spotrepair. Ze hebben het niet zelf gedaan, maar door een "mannetje" van colorworks. Heeft me 136.85 incl btw gekost.

Informeer eens bij colorworks: http://nl.colorworks.de/index.php?optio ... Itemid=214
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat plekje van je is prima te spotten hoor (Y) wellicht hebben ze wel een laagje filler nodig doordat de krassen wat dieper zijn, maar daar zie je niks van :) je kunt dit spotje (mits de kleur goed overeenkomt) beperken tot je alleen je bumper (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

Patrick.B schreef:aardig zuur. Ander aangifte doen van verlaten plaats ongeval en proberen bij het waarborgfonds je centen te krijgen!?
Volgens mij dien je dan op de bewuste plaats aangifte te doen en dien je minstens 1 getuige te hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno

Tom schreef:
Patrick.B schreef:aardig zuur. Ander aangifte doen van verlaten plaats ongeval en proberen bij het waarborgfonds je centen te krijgen!?
Volgens mij dien je dan op de bewuste plaats aangifte te doen en dien je minstens 1 getuige te hebben.
Zonde van je auto. Maar natuurlijk dikke kans dat je 't er gewoon zelf in gereden hebt. Verzekering kan d'r weinig mee lijkt me.
rev it like a rental
Plaats reactie