ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wij hebben het er ook over gehad en de verwachting met die motor opstelling is toch minimum 180 pk. Ik hoop dat ie terug de bank opgaat met de nodige aanpassingen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zo rond de 180 mag je idd wel verwachten, als ie dat niet haalt valt die injectie kit me toch erg tegen. Zeker als ie dan de rest ook voor elkaar heeft.
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb inmiddels mijn gele krat ook ontvangen van steven
smaakt prima :beer:

162 PK 240Nm :D :D :D

helaas was de big bang vrij snel daar :lol:

http://nl.youtube.com/watch?v=FDizkc_IcUI

ben benieuwd wat ie straks gaat doen met mijn nieuwe bussen lagecompressie zuigers en nokkenstok.


wat voor diameter gasklep heb je op dat ding gefabriekt jo?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

no idea, het hele ding is nieuw afgeleverd en afgewerkt door MB. Daarna is er door iemand anders aan gewerkt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

mark 5t schreef:ik heb inmiddels mijn gele krat ook ontvangen van steven
smaakt prima :beer:
Lekker he plastic.. :D :)

Is het nog gelukt met het telefoonnummer?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dies binnen... :P
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en al banden gescoord?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Jo de gasklep is een enorme restrictie vandaar mijn vraag
laat het eens weten als je het weet.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

mark 5t Posted: Thu Nov 20, 2008 9:41 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

en al banden gescoord?
ik wel ja :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja jij ook al iedereen scoort hier banden op mijn advies :lol:
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

weet iemand of een einddemper van een gte op een gtt past?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jep, past
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

thnx!
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Hallo,
Weet iemand waar ik luchtinlaatjes kan scoren die ipv je mistlichten komen?(ph2)En zo'n losse onderlip voor de voorbumper?
Groetjes Bas
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

losse onderlip is niets voor te koop volgens mij, meeste wat je ziet is zelfbouw. Wat je daar voor kan gebruiken is lip van een seat cupra of laguna en ook van een espace word wel eens gebruikt.
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

luchtinlaten die gebruikt worden komen wel eens van een e30 bmw volgens mij? correct me if i'm wrong
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Maar ook die moet je dan nog (een beetje) aanpassen dacht ik.
R5GTT. Drive it like you stole it
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Dan ga ik maar eens op de sloop een beetje rondneuzen.
Groetjes Bas
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Volgens mij zijn er van een Clio/19 16 V via Renault nog luchtinlaten verkrijgbaar (geweest) ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en bij biesheuvel als ik het goe dheb!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wat je ook kan doen om je remmen wat extra te koelen, is van die recht opstaande plastic kapjes op je draagarmen zettten. Clio 16v heeft/had dat origeneel ook volgens mij.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Clio 16V heeft die inderdaad orgineel. Ik had ze er ook op zitten. Het is iets wat volgens mij weinig nog hebben alleen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die zitten achter die kappies naast de mistlampen ofzo?

Ach gewoon grotere schijven erin en een slang van het luchtfilter achter dat kappie. Remmen is toch voor mietjes 8)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Daarom, ik HAD ze :P Maar dat is meer omdat je wel eens wat sloopt of verliest...

Maare die zitten op de draagarm geklikt.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tim_Coupe schreef:Daarom, ik HAD ze :P Maar dat is meer omdat je wel eens wat sloopt of verliest...

Maare die zitten op de draagarm geklikt.
Die op de draag arm bedoelde ik ook :wink:

Wat steven bedoelt zijn de gaten in de bumper bij de 16v naast de mistlampen, als je idd vanaf daar een slang naar de remschijf / remklauw legt kan je de boel ook nog wel wat extra koelen
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja oke, ik snap welke je bedoeld :)
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Wie kan mij de motor code geven van een phase 2 motorblok.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

C1J 788
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Arco schreef:C1J 788
Bedankt morgen even een cilinder kop bestellen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Cilinderkop Phase 1 en Phase 2 zijn hetzlefde als je een ruilkop neemt waarbij je de oude inlvert bij de dealert.

77 11 134 592. Kost je bruto zo'n 321.- euro ex. BTW. (incl. kleppen dacht ik)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nog niet eens zo duur.
NIeuwe zuigers en bussen kosten 250 euro.
Setje lagers
Voor nog geen 700 euro aan materiaal kun je m nieuw maken? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zuigers en bussen 250 ?? Niet bij Ome Renault i.i.g.

Bij MB toch wel zoiets ?? Of was het 305. eurotjes ???

Enne.... vergeet je oliepomp en krukas slijpen niet. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klopt, effe op de 300. D8 dat ze nog wat goedkoper waren.

Een krukasje wegbrengen en even laten slijpen (als het al nodig is ...) is wel te overzien.

Enfin, die prijs van de kop blijft wel weinig toch, die blokjes zijn voor weinig geld weer nieuw te maken ! Ik denk dat je de bij de renault-ruilmotor van wat was t ? 1100 ex? dan wel es mag nadenken :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uhmm...

<
Krukas slijpen : +/- 300,-/350,-
Krukaslagers + drijfstanglagers : +/- 80,-
Cilinderbussen + zuigers : 305,-
Cilinderkop : 400,-
div. pakkingen : +/- 100,-/125,-
oliepomp : 95,-

alles incl. BTW zit ik toch ff aan `zo'n 1300 euro... minimaal.

En dan nog de arbeid om het in elkaar te zetten als je dat niet kan en dan vergeet ik nog de randorganen die je over moet bouwen (en eventueel moet vervangen / reviseren)

dynamo nieuw/ruil : 250
turbo nieuw/ruil : 450/550
waterpomp nieuw : 100
koppeling : 150
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

krukas slijpen hoeft bijna nooit en anders zoek je toch gewoon een goeie andere op.
krukas oppoetsen doen revisie bedrijven ook wel en dat kostte mij helemaal niets.
Plaats reactie