ACT: 5 GT Turbo
ik heb inmiddels mijn gele krat ook ontvangen van steven
smaakt prima
162 PK 240Nm
helaas was de big bang vrij snel daar
http://nl.youtube.com/watch?v=FDizkc_IcUI
ben benieuwd wat ie straks gaat doen met mijn nieuwe bussen lagecompressie zuigers en nokkenstok.
wat voor diameter gasklep heb je op dat ding gefabriekt jo?
smaakt prima

162 PK 240Nm



helaas was de big bang vrij snel daar

http://nl.youtube.com/watch?v=FDizkc_IcUI
ben benieuwd wat ie straks gaat doen met mijn nieuwe bussen lagecompressie zuigers en nokkenstok.
wat voor diameter gasklep heb je op dat ding gefabriekt jo?
en al banden gescoord?
@ Jo de gasklep is een enorme restrictie vandaar mijn vraag
laat het eens weten als je het weet.
laat het eens weten als je het weet.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik wel jamark 5t Posted: Thu Nov 20, 2008 9:41 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
en al banden gescoord?

ja jij ook al iedereen scoort hier banden op mijn advies 

-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
- Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel
Hallo,
Weet iemand waar ik luchtinlaatjes kan scoren die ipv je mistlichten komen?(ph2)En zo'n losse onderlip voor de voorbumper?
Groetjes Bas
Weet iemand waar ik luchtinlaatjes kan scoren die ipv je mistlichten komen?(ph2)En zo'n losse onderlip voor de voorbumper?
Groetjes Bas
losse onderlip is niets voor te koop volgens mij, meeste wat je ziet is zelfbouw. Wat je daar voor kan gebruiken is lip van een seat cupra of laguna en ook van een espace word wel eens gebruikt.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
luchtinlaten die gebruikt worden komen wel eens van een e30 bmw volgens mij? correct me if i'm wrong
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
- Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel
Dan ga ik maar eens op de sloop een beetje rondneuzen.
Groetjes Bas
Groetjes Bas
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij zijn er van een Clio/19 16 V via Renault nog luchtinlaten verkrijgbaar (geweest) ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
en bij biesheuvel als ik het goe dheb!
Wat je ook kan doen om je remmen wat extra te koelen, is van die recht opstaande plastic kapjes op je draagarmen zettten. Clio 16v heeft/had dat origeneel ook volgens mij.
R5GTT. Drive it like you stole it
Die op de draag arm bedoelde ik ookTim_Coupe schreef:Daarom, ik HAD zeMaar dat is meer omdat je wel eens wat sloopt of verliest...
Maare die zitten op de draagarm geklikt.
Wat steven bedoelt zijn de gaten in de bumper bij de 16v naast de mistlampen, als je idd vanaf daar een slang naar de remschijf / remklauw legt kan je de boel ook nog wel wat extra koelen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Wie kan mij de motor code geven van een phase 2 motorblok.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
C1J 788
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Bedankt morgen even een cilinder kop bestellen.Arco schreef:C1J 788
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Cilinderkop Phase 1 en Phase 2 zijn hetzlefde als je een ruilkop neemt waarbij je de oude inlvert bij de dealert.
77 11 134 592. Kost je bruto zo'n 321.- euro ex. BTW. (incl. kleppen dacht ik)
77 11 134 592. Kost je bruto zo'n 321.- euro ex. BTW. (incl. kleppen dacht ik)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nog niet eens zo duur.
NIeuwe zuigers en bussen kosten 250 euro.
Setje lagers
Voor nog geen 700 euro aan materiaal kun je m nieuw maken?
NIeuwe zuigers en bussen kosten 250 euro.
Setje lagers
Voor nog geen 700 euro aan materiaal kun je m nieuw maken?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zuigers en bussen 250 ?? Niet bij Ome Renault i.i.g.
Bij MB toch wel zoiets ?? Of was het 305. eurotjes ???
Enne.... vergeet je oliepomp en krukas slijpen niet.
Bij MB toch wel zoiets ?? Of was het 305. eurotjes ???
Enne.... vergeet je oliepomp en krukas slijpen niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Klopt, effe op de 300. D8 dat ze nog wat goedkoper waren.
Een krukasje wegbrengen en even laten slijpen (als het al nodig is ...) is wel te overzien.
Enfin, die prijs van de kop blijft wel weinig toch, die blokjes zijn voor weinig geld weer nieuw te maken ! Ik denk dat je de bij de renault-ruilmotor van wat was t ? 1100 ex? dan wel es mag nadenken
Een krukasje wegbrengen en even laten slijpen (als het al nodig is ...) is wel te overzien.
Enfin, die prijs van de kop blijft wel weinig toch, die blokjes zijn voor weinig geld weer nieuw te maken ! Ik denk dat je de bij de renault-ruilmotor van wat was t ? 1100 ex? dan wel es mag nadenken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uhmm...
<
Krukas slijpen : +/- 300,-/350,-
Krukaslagers + drijfstanglagers : +/- 80,-
Cilinderbussen + zuigers : 305,-
Cilinderkop : 400,-
div. pakkingen : +/- 100,-/125,-
oliepomp : 95,-
alles incl. BTW zit ik toch ff aan `zo'n 1300 euro... minimaal.
En dan nog de arbeid om het in elkaar te zetten als je dat niet kan en dan vergeet ik nog de randorganen die je over moet bouwen (en eventueel moet vervangen / reviseren)
dynamo nieuw/ruil : 250
turbo nieuw/ruil : 450/550
waterpomp nieuw : 100
koppeling : 150
<
Krukas slijpen : +/- 300,-/350,-
Krukaslagers + drijfstanglagers : +/- 80,-
Cilinderbussen + zuigers : 305,-
Cilinderkop : 400,-
div. pakkingen : +/- 100,-/125,-
oliepomp : 95,-
alles incl. BTW zit ik toch ff aan `zo'n 1300 euro... minimaal.
En dan nog de arbeid om het in elkaar te zetten als je dat niet kan en dan vergeet ik nog de randorganen die je over moet bouwen (en eventueel moet vervangen / reviseren)
dynamo nieuw/ruil : 250
turbo nieuw/ruil : 450/550
waterpomp nieuw : 100
koppeling : 150
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
krukas slijpen hoeft bijna nooit en anders zoek je toch gewoon een goeie andere op.
krukas oppoetsen doen revisie bedrijven ook wel en dat kostte mij helemaal niets.
krukas oppoetsen doen revisie bedrijven ook wel en dat kostte mij helemaal niets.