Jackels Renault 5GTT project

Vertel hier alles over je project.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Nou zie ik dat het 5-je toch eens een tikkie gehad heeft in het verleden. Voorbumper zit een scheur in, een stuk van het voorfront heeft in de kreukels gezeten, dit is weer gerepareerd maar het is nog wel te zien. (motorkap en koplampen sluiten niet helemaal 100%). Hier baal ik wel een btje van want wil em perfect krijgen.
Is dat veel werk een nieuw voorfront inlassen? (kan er nou goed bij...) ik kan dus niet lassen. Iemand een adresje/mannetje die aan de deur kan lassen 8) 8)
Laatst gewijzigd door jackel op wo 17 sep 2008 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Scheve motorkappen, koplampen en zijschermen hebben alle 5jes, dat valt met wat vijl en slijpwerk wel recht te zetten. Of gewoon niet aan storen en het zien als charme :D

Maak es een foto van dat front dan?
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ben ff nie thuis nu zal hem er morgen op zetten, misschien moet ik ook niet zo zeuren... :~
Jammer dat het geen schroefwerk is want die onderdelen kosten geen drol!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moet je een Clio kopen, schroeffie, schroeffie en er zit een nieuw front op :)
Frontbalk blijft laswerk natuurlijk.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Nou, ik laat dat frontje voorlopig maar ff voor wat t is., dan haal ik te veel werk op mn nek denk ik! Ben begonnnen met het blokje uitelkaar te draaien..
Cilinderkop er af gehaald en de kleppen van die cilinder met te weinig compressie zien er zo niet verkeerd uit lijkt me! Of heb ik het fout?

[img]http://img230.imageshack.us/img230/8319/afbeelding035iy8.jpg[/img]
[img]http://img230.imageshack.us/img230/afbeelding035iy8.jpg/1/w653.png[/img]

Als ik nou met het vliegwiel heen en weer draait, rammelt de betreffende zuiger (zuiger 4) wel en zuiger 1 niet als hij in de bovenste positie staat., heet dit nou een kantelende zuiger? Ligt dit dan aan je nokkenas?

[img]http://img136.imageshack.us/img136/416/afbeelding032ro5.jpg[/img]
[img]http://img136.imageshack.us/img136/afbeelding032ro5.jpg/1/w653.png[/img]

In ieder geval hou ik er wel een goeie cilinderkop aan over volgens mij! :gitar:
Laatst gewijzigd door jackel op ma 22 sep 2008 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De cilinder die compressieverlies heeft zie je ook niet zo snel wat aan, verkeerde klepspeling kan een oorzaak zijn, maar dat moet je meten (nu al te laat dus :lol: )

Zuiger 4 zou wel eens ietsje kunnen kantelen, opzich niks mis mee :) Nokkenas heeft er niks mee te maken iig :)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Maar de klepspeling wordt toch geregeld door die stoterstangen? Ik dacht dat compressie alleen met zuiger + cilinder te maken had? (voor t eerst dat ik zoiets doe dus excuseer me als ik domme dingen zeg 8)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Als de klepspeling te groot zou zijn geweest, kan het zijn dat de druk in de cilinder weglekt langs de uitlaatklep. Daardoor lijkt dus je compressie lager. En dat heeft dus met je stoterstangen enzo te maken ja en niet met de zuiger + cilinder. :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Maar dat kan je nu nit meer meten nu het al los is :lol:

Wat ben je precies van plan met het blokkie?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Controleer ook de cilinderbussen op plekjes en dergelijke als je het toch open hebt liggen. En kijk je uit dat de bussen niet per ongeluk een stukje mee omhoog komen? Dan heb je kans dat de afdichtingsringen onder de bussen naar de klote gaan en ben je nog verder van huis. Je kan ff een paar hele grote ringen pakken en deze om een bout doen en die in het schroefgat van de kopbouten draaien zodat de ringen de bussen tegenhouden :wink: Is vast wel ergens een fotootje van :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ja, maar ik heb wel de compressie gecontroleerd toen hij nog in de auto zat! Cilinder 4 had 4 bar en de rest stond op 8 bar...

Nou dit blokkie sloop ik uitelkaar om een beetje wijzer te worden en dan zal een groot deel wel op de schroot belanden :sad:
Er is ook al een ander blok in de picture maar ik wil gewoon weten waarom deze slecht liep, wie weet word ik er nog slimmer van ook (I)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Als je dit blok weg gaat gooien weet ik er nog wel een bestemming voor ;)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

jackel schreef:Ja, maar ik heb wel de compressie gecontroleerd toen hij nog in de auto zat! Cilinder 4 had 4 bar en de rest stond op 8 bar...

Nou dit blokkie sloop ik uitelkaar om een beetje wijzer te worden en dan zal een groot deel wel op de schroot belanden :sad:
Er is ook al een ander blok in de picture maar ik wil gewoon weten waarom deze slecht liep, wie weet word ik er nog slimmer van ook (I)
Als je slim bent,bewaar je iig de krukas,mits ie nog in redelijke staat is :wink:
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hallo, ik wil mn achterbumpert ff aan gaan pakken. Die zwarte stootstrip die erop zit kan je die eraf halen of verziek je hem dan?

[img]http://img381.imageshack.us/img381/3264/stripjevd7.jpg[/img]
[img]http://img381.imageshack.us/img381/stripjevd7.jpg/1/w640.png[/img]

Zit dat ding vastgelijmd ofzo? :( Ik zie nl. maar een paar boutjes zitten aan de binnenkant...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die kun je er wel afhalen, geloof ik. Ik heb hier een nieuwe liggen en die was niet goedkoop, dus probeer 'm voorzichting los te maken, scheelt je al snel 75 euro. :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zet je de strip er wer terug op of maak je het dicht? Anders wil ik wel een optie op die strip nemen :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

De sierstrips zitten erop met dubbelzijdige tape, als je ze warm maakt met een fohn gaan ze er wel makelijker af (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Nee, ik doe ze niet weg! >-) . Vind t namelijk wel mooi zo origineel.., heb nl. nog eenzelfde achterbumper en daar is een stukje van die strip verbogen zeg maar.. Misschien is dat wat voor je?
Dubbelzijdige tape is dat alles waarmee hij vast zit?! Is het alleen rubber of is hij ook verstevigd met staal/aluminium? Toch moeder de vrouw maar es lief aankijken dan voor de feun 8)
Maaruh., krijg je ze er ook weer mooi op met dubbelzijdige tape??
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Krijg je er met tape wel weer op, alleen is het een k*t werk om alle lijm resten eraf te halen.
R5GTT. Drive it like you stole it
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Maakt nie uit, in kutwerk ben ik wel goed 8) , wil t bumpertje nl. opnieuw spuiten en dan achteraf die strip er weer strak op krijgen. Je ziet nu dat hij aan het loskomen is ziet er niet uit!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ze zijn nog nieuw verkrijgbaar bij de dealer, dus als je m sloopt, kun je altijd nog een nieuwe halen. :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heb je de bestelcodes voor me Merijn? Wil wel eens weten wat ze me zouden kosten :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

7700779711 en 7700779712. 36.98 per stuk. :)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Das voor de voorbumper dan??, achter is uit 1 stuk (I)
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Oeps... (0)

Achterbumperstrip is 7700779710 en is 79,87.
5 GT Turbo '88 GT5
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

ik heb nog een nieuwe strip ph2 liggen voor de voorkant, of dat links of rechts is weet ik niet zo 123, mocht je em willen hebben, tis altijd minder als bij de dealert.......keertje verkeerd besteld :)

@jack, als je em opnieuw spuit zou ik er echt een nieuwe op zetten, scheelt echt een hoop voor het aangezicht!!
R 5 Convertible Rulezz
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Als ik hem zelf bestel ben ik goedkoper uit denk ik, dit zijn alleen ex BTW prijzen zeker?
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

ex btw? Das een meier voor een stuk rubber!! Tering..moet nie gekker worden.. Bedankt voor de info iig :worship:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Je moest eens weten wat al die kleine troep bij Renault kost :P Zo'n stom stripje voor een R19 is al 90 euro ex. geloof ik...
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Heey Jack, handige donder, zit het blokje er al in? :smoke:
Laat anders fff weten wanneer je dat gaat doen, dan help ik weer fff :gitar:
Zal de foto's fff mailen als ik tijd heb.

Leg ff een startmotortje apart? Kan ik die alvast laten reviseren.

Enne, niets weggooien he?
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Roald! Ga je zeker belluh als ie erin gaat, wel beter met zn tweeën.., ga r denk ik ook een nieuw distributiekettinkie op trachten te zetten dus kan nog wel ff duren. Startmotor regel ik, issie verrot?? Zaterdag was ik bij je broer heb em gezegd dat ie ook maar een gtt moest kopen :smoke: , laterr
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

jackel schreef:Roald! Ga je zeker belluh als ie erin gaat, wel beter met zn tweeën.., ga r denk ik ook een nieuw distributiekettinkie op trachten te zetten dus kan nog wel ff duren. Startmotor regel ik, issie verrot?? Zaterdag was ik bij je broer heb em gezegd dat ie ook maar een gtt moest kopen :smoke: , laterr
Nee, de blauwe draait weer, zie Turbo topic 8)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Net even de schuur in en gekeken of ik de versnellingsbak eraf kon halen maar geen beweging in te krijgen!! :@


Je hoeft toch maar 2 bouten los te halen?
deze:
[img]http://img201.imageshack.us/img201/9724/img2210mw0.jpg[/img]
[img]http://img201.imageshack.us/img201/img2210mw0.jpg/1/w864.png[/img]

En deze?
[img]http://img216.imageshack.us/img216/8628/img2206cl3.jpg[/img]
[img]http://img216.imageshack.us/img216/img2206cl3.jpg/1/w864.png[/img]

Die eerste foto is een beetje onduidelijk kon r moeilijk bij. Kan ik de startmotor laten zitten of?? Heb t al een keer eerder gedaan maar met haast en grof geweld de boel gesloopt. :nee: Iemand nog tips toevallig :~
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

alle bouten los draaien die je ziet weet niet precies hoeveel.

Startmotor moet ook los gewoon los halen die handel.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou net zeggen.. met die 2 bouten ben je er nog niet (~)
Plaats reactie