En bij ' onze' carburateur auto's dan met alleen een middendemper ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mja, toch wat minder van het eerste ritje in twee weken genoten dan gehoopt. Met name de terugweg. Ten eerste liet de pasvorm van de diverse uitlaatdelen kennelijk te wensen over en dat resulteerde in een hogere rekening dan verwacht en een uitlaat die nog niet helemaal goed hangt. Ten tweede is de uitlaat wel iets stiller, maar of het voldoende zal zijn? [img]http://smile.smilies.nl/413.gif[/img] Ik zal blij zijn als dit gedoe achter de rug is. Klotezooi!
M'n uitlaat moet ik nog goed laten hangen. Ik weet nog niet precies wat er niet goed past. Ik heb de wagen nog niet van onderen gezien namelijk. Zelf vermoed ik dat de bocht van middendemper naar einddemper niet goed gemonteerd is waardoor de rest van de uitlaat niet helemaal hangt zoals zou moeten.
Ik ken minder luie apen die met die extra baksteun toch een aardig tijdje bezig zijn, hoor.
De uitlaat hangt weer wat beter, maar het blijft afwachten voor hoe lang. Origineel is dan wel een stuk duurder, maar de pasvorm is ongetwijfeld ook een stuk beter. Nu past het allemaal net en de uitlaat hangt lager dan zou moeten. Maar zolang het niet rammelt, bonkt, piept en resoneert, ben ik voorlopig weer tevreden.
Ik zal eens m'n topic updaten. Ik ben dan niet zo actief meer op het forum en ook rijd ik niet zo vaak meer in de Williams sinds ik de Rallye voor dagelijks gebruik heb, maar het onderhoud gaat natuurlijk gewoon door.
Mei 2009:
-distributieriem
-spanner en meelooprol van distributieriem
-multiriem
-olie
-oliefilter
-luchtfilter
-brandstoffilter
-bougies
-kleppendekselpakking
Augustus 2009:
-K&N luchtfilter
September 2009:
-remslangen voor
October 2009:
-temperatuursensor
Jan 2010:
-banden (Hankook K107 195/50/15).
Juli 2010:
-olie
-oliefilter
-remschijven en -blokken voor en achter
-remvloeistof
-wiellagers achter
-ruitenwissers
-onderste motorsteun
De verdelerkap en rotor gaan binnenkort vervangen worden.
DB meting?! haha, hoe zit dat met de echte dure en snelle wagens dan, blijft dat zoals nu... als het duur is mag het wel zeker, piswouten (alle respect verder hoor).
Die nieuwe remklauw had ik niet verwacht nadat eerder dit jaar de remmerij onderhanden was genomen en de APK was dus aanzienlijk duurder dan verwacht, maar dat schijnt bij de hobby te horen. Dan maar geen grote villa, dikke mercedes en fotomodel...
Die kostte € 227,59 en daar kwam nog het monteren, ontluchten en handrem afstellen bij. Zeg het maar, het is de hoogste tijd voor een beginnerscursus sleutelen.