Sinner's Renault 5 GT Turbo [TE KOOP]

Vertel hier alles over je project.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Merijn schreef:Dit is zo te zien wel wat meer dan -35mm! :)
ik denk dat de foto ook erg ''vertekent''

het zal in real-life vast wel een stuk minder zijn.
het is ten slotte sinner zn auto
en hij zal wel weten hoe hoog hij staat.
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

Kleine update...
Probleem met de torsie inmiddels opgelost :)

Afgelopen twee dagen gescheurde spruitstuk vervangen, kop aangetrokken en olie ververst, vanavond terug opbouwen en dan istie ECHT klaar (hopelijk) 8)

[img]http://img207.imagevenue.com/loc97/th_21716_IMGP5385_122_97lo.JPG[/img]
*KLIK*

[img]http://img225.imagevenue.com/loc578/th_21723_IMGP5386_122_578lo.JPG[/img]
*KLIK*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

KLAAR??? :lol:
dat is een gtt nooit....

ben benieuwd hoe deze er in real-life uitziet

hij was laatst geleden bij mn maat geweest voor de apk??

die zei in ieder geval dat hij er erg netjes bijstond
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

Kzal ook nog eens een updateje doen :)

Rijdt inmiddels al paar maanden rond, toch liep hij niet lekker...
Pakte onderin niet lekker op en bij constante snelheden stotteren, wss teveel benzine maar we kwamen er zelf niet meer aan uit...

Renaultje weggebracht naar erkend bedrijf (BCCP te Gramsbergen) waar ze erachter kwamen dat er een bus in de carburateur gedraaid zat en deze een kanaal half afsloot.

Dit te hebben opgelost was het de bedoeling hem op de bank te zetten voor verdere afstelling, eerste run kwam turbo druk erbij, originele meter sloeg bijna horizontaal uit wat tot gevolg had dat de intercooler het begaf...

[img]http://i34.tinypic.com/34fmf7p.jpg[/img]

Telefoontje van BCCP met uitleg, ik erg verdrietig dat het me geld ging kosten, wat achteraf allemaal meeviel, nieuwe-2ehandse intercooler en ik was weer gesteld.

[img]http://i34.tinypic.com/sblr3o.jpg[/img]

Inmiddels is hij weer thuis en een nieuwe IC gemonteerd, deze gelijk maar gestrapped... Renaultje loopt nu erg fijn :D

[img]http://i37.tinypic.com/euhkec.jpg[/img]

In de toekomst toch maar weer een keer gaan banken, afsluitend nog een fototje met z'n nieuwe vriendje 8)

[img]http://i35.tinypic.com/aoxe7l.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Sinner op do 6 nov 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Veel plezier met de IC :wink: (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Toch nog snel aan een IC kunnen komen gelukkig (Y) Ik kon je er helaas niet sneller aan helpen ;)

Maar is de rest van de motor wel berekend op zo'n hoge turbodruk dan? Dan zelfs de IC nu gestrapped moet worden? Groep A carb enzo dan?

Ziet er wel goed uit zo (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

Idd nog bedankt voor jullie aanbod :worship:

Zat net te eten en bedacht me ineens dat ik maar het halve verhaal gepost heb ;)

Toen we zelf gaan zoeken zijn naar de oorzaak van het niet lekker lopen is de carburateur er natuurlijk een paar keer op en af gegaan, hier is wss een fout gemaakt met de aansluitingen van vacuüm/druk slangen. Hierdoor is de wastegate op de bank niet open gaan staan, waardoor de IC het begaf...

Voor:
[img]http://i36.tinypic.com/2n6hld4.jpg[/img]
Je ziet de slangen ook gedraaid zitten...

Na:
[img]http://i35.tinypic.com/2i8ygdu.jpg[/img]
Gelijk maar voor de cup aansluiting gegaan.

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies werkt, bij de originele aansluiting op de actuator? Hoe ik het bekijk staat er op beide slangen druk? Of heb ik het mis...

*EDIT. Zag dat m'n foto's niet werkten.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

16 november a.s. er in de Meern ook bij met de 5 ??? (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Wel komen hé! Nette GTT Btw! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

ARNO16V schreef:Wel komen hé! Nette GTT Btw! :p (Y)
Thanx!
Maar heb de 16e al afgesproken om naar Scheveningen Red Bull Knockout te gaan 8)
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

Plaats reactie