ACT: Clio RS
Als je die strepen op je achteruit niet duidelijk gaat zien doet die het niet.
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Ik kwam in het phase 1 register dit plaatje tegenSanderrs schreef:Wie weet of de stootstrips van een clio rsph2 ook op de ph1 passen?
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... glzcr7.jpg[/img]
Ok thnx het kan dus 

-
Bij mij gaat er ook geen lampje branden maar hij doet het wel gewoon. Als je raam beslagen is merk je snel genoeg of hij het wel of niet doet toch?Modus schreef:Hmmm heb zo'n vermoeden dat mijn achterruitverwarming niet werkt, althans, het bedieningsknopje licht iig niet op wanneer de dashboardverlichting aan staat. Nog niet eerder echt nodig gehad dus ja ik kom er nu pas achter. Gaat er eik ook een controlelampje branden ofzo?
-
Ik begreep het even verkeerd zie ik. Het knopje zelf is wel verlicht maar er gaat geen lampje branden in het tellerhuis als ik hem aanzet.
Daarentegen hoorde ik mijn vader er toevallig ook net over dat het bedieningsknopje in zijn initiale ook niet oplicht. Als de achterruitverwarming zelf wel werkt kan je ff je lampje vervangen.
Daarentegen hoorde ik mijn vader er toevallig ook net over dat het bedieningsknopje in zijn initiale ook niet oplicht. Als de achterruitverwarming zelf wel werkt kan je ff je lampje vervangen.
Ik heb alleen tot nu toe nog bar weinig last gehad van een beslagen achterruit dus ik heb het nog niet echt kunnen/hoeven testen. Het knopje voor de deurvergrendeling van binnenuit licht wel op in het donker en die zit in hetzelfde paneeltje als die van de a.r.v.
Zal het boekje er ook nog eens op naslaan.
-
al gekeken naar de zekering?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Modus schreef:Ik heb alleen tot nu toe nog bar weinig last gehad van een beslagen achterruit dus ik heb het nog niet echt kunnen/hoeven testen. Het knopje voor de deurvergrendeling van binnenuit licht wel op in het donker en die zit in hetzelfde paneeltje als die van de a.r.v.
Zal vanavond even kijken bij mijn RS. Trouwens, zijn je spiegels 's morgens ook niet beslagen dan? Die worden ook verwarmd wanneer je het knopje van de achterruitverwarming aan zet.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Nou vanmorgen kon ik hem wel gebruiken, maar het doet echt niks. Knopje niet verlicht, lampje bij de tellers gaat niet branden en wegtrekkende condens zie ik ook niet echt
(overigens krijg ik die condens met de airco meestal wel binnen een paar sec weg maar straks als het gevroren heeft wordt het een ander verhaal.
En nog iets: de verkoper heeft voor de koop aangegeven dat hij het cd magazijn niet aan de praat kreeg (ik kan wel gewoon via het dashboard een cd laden en afspelen). Heb zelf al even gekeken maar ik zie ook niet echt wat ik moet doen met dat magazijn. Is het slechts het klepje opzij schuiven en cd's er in douwen of moet bv. het magazijn eerst naar buiten komen? Voor zover ik me kan herinneren zit er 1 knopje op het apparaat en dat doet niks
hoort er wellicht ook nog een lampje op te branden ofzo? Het bijgeleverde Radio Renault boekje zegt niks over de wisselaar helaas.

En nog iets: de verkoper heeft voor de koop aangegeven dat hij het cd magazijn niet aan de praat kreeg (ik kan wel gewoon via het dashboard een cd laden en afspelen). Heb zelf al even gekeken maar ik zie ook niet echt wat ik moet doen met dat magazijn. Is het slechts het klepje opzij schuiven en cd's er in douwen of moet bv. het magazijn eerst naar buiten komen? Voor zover ik me kan herinneren zit er 1 knopje op het apparaat en dat doet niks

Even 2 vraagjes:
1: Me distributieriem is bij 68000km vervangen en hij staat nu op 124000km moet die weer is vervangen worden dan?
2: Toen ik vanmorgen me auto starten met een koude motor hoorde ik erg getril van metaal is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt
1: Me distributieriem is bij 68000km vervangen en hij staat nu op 124000km moet die weer is vervangen worden dan?
2: Toen ik vanmorgen me auto starten met een koude motor hoorde ik erg getril van metaal is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt

- Adinsx
Nee, de distributieriem gaat 5 jaar of 120.000km mee. Ligt er dus aan wat het eerste komt.Sanderrs schreef:Even 2 vraagjes:
1: Me distributieriem is bij 68000km vervangen en hij staat nu op 124000km moet diworden dan?e weer is vervangen
De multiriem moet elke 60.000 vervangen worden bij een RS. (althans mijn ph3, dus ik neem aan ook jouw RS)
Waar kwam het vandaan? Uitlaat? Het kan eigenlijk van alles zijn.Sanderrs schreef: 2: Toen ik vanmorgen me auto starten met een koude motor hoorde ik erg getril van metaal is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt
Kwam het uit het blok, onder de auto vandaan etc...
dacht dat het uit het blok kwam.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
hitteschild van motor of uitlaat, vooral middenstuk wil nog wel eens een schotje los gaan zitten, alleen hoor je dit ook met warme motor en onder het rijden.Sanderrs schreef:dacht dat het uit het blok kwam.
Geluidjes zijn sowieso altijd moeilijk onder te brengen, vooral in woord op een forum.
€ 80 p/u excl., uurloon bij de dealer hier 
morgen toch eerst maar even kijken of het niet gewoon een zekeringetje is, ik ben niet zo technisch aangelegd vandaar dat ik daar niet als eerste naar gekeken heb

morgen toch eerst maar even kijken of het niet gewoon een zekeringetje is, ik ben niet zo technisch aangelegd vandaar dat ik daar niet als eerste naar gekeken heb

-
- Moderator
- Car: Megane
de 38-gj-rj is weer opgelapt en te koop op autotrack:Patrick.B schreef:kenteken?>??????
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5593254
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dat hebben ze snel gedaan! Zal wel een verrassing voor Joeri zijn...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ja daar was ik weer, nog even over de achterruitverwarming. Zekeringen nog even nagekeken, alles zit er in en ze zijn ook goed, helaas. Ik ben dus bang dat de dealer toch zelf aan de gang moet...
Wat me verder opviel is dat er 1 zekering ontbrak, die met het 'stuurtje' als symbooltje. Het bijbehorende lampje op het controlepaneel (dat niet gaat branden als ik de motor start) staat voor storing in de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Nou heb ik volgens mij 2 opties:
-het zit wel op deze auto maar om 1 of andere reden ontbreekt deze zekering.
-het zit niet standaard op dit type auto (iig niet snelheidsafhankelijk) en daarom werkt het controlelampje ook niet?
Suggesties?
Wat me verder opviel is dat er 1 zekering ontbrak, die met het 'stuurtje' als symbooltje. Het bijbehorende lampje op het controlepaneel (dat niet gaat branden als ik de motor start) staat voor storing in de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Nou heb ik volgens mij 2 opties:
-het zit wel op deze auto maar om 1 of andere reden ontbreekt deze zekering.
-het zit niet standaard op dit type auto (iig niet snelheidsafhankelijk) en daarom werkt het controlelampje ook niet?
Suggesties?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heeft een Clio RS wel elektrische stuurbekrachtiging? Ik dacht dat het gewoon hydraulisch was.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Weet iemand toevallig de exacte specs van de Clio (race)Cup?
[img]http://www.clio-cup.nl/beeld/historie_veld_2002.jpg[/img]
En waren dat gestripte produktieauto's of speciaal zo uit de fabriek komen rollen?
[img]http://www.clio-cup.nl/beeld/historie_veld_2002.jpg[/img]
En waren dat gestripte produktieauto's of speciaal zo uit de fabriek komen rollen?
welke specs wil je weten?
de clio cup voor circuit gebruik mogen niet de weg op hoe dan ook. het chassis is speciaal gemaakt voor het circuit.
Er is dan van de RS een speciale cup gebouwd met stijver onderstel en geen luxe zoals cruise control, airco enz...
Deze info is van de Clio 3. weet het niet van de clio 2. daar is vroeger ook mee gereden op het circuit zoals je boven kan zien.
Er zijn verschillende Clio cups Nederland, Duitsland. En ik weet dat het team waar ik bij zat, dat ze met de clio 2 een Endurance race(24 hr) in dubai hebben gereden. (heb hem gezien toen hij terug kwam
)
Zal is kijken of ik nog wat foto's heb van dat wagentje
Je hebt:
clio 2 RS
clio 2 RS Cup
clio 2 RS Trophy (550 van gemaakt)
clio 3 RS
clio 3 RS Cup
(nog geen throphy gezien van de clio)
gr,
Sky
de clio cup voor circuit gebruik mogen niet de weg op hoe dan ook. het chassis is speciaal gemaakt voor het circuit.
Er is dan van de RS een speciale cup gebouwd met stijver onderstel en geen luxe zoals cruise control, airco enz...
Deze info is van de Clio 3. weet het niet van de clio 2. daar is vroeger ook mee gereden op het circuit zoals je boven kan zien.
Er zijn verschillende Clio cups Nederland, Duitsland. En ik weet dat het team waar ik bij zat, dat ze met de clio 2 een Endurance race(24 hr) in dubai hebben gereden. (heb hem gezien toen hij terug kwam

Zal is kijken of ik nog wat foto's heb van dat wagentje

Je hebt:
clio 2 RS
clio 2 RS Cup
clio 2 RS Trophy (550 van gemaakt)
clio 3 RS
clio 3 RS Cup
(nog geen throphy gezien van de clio)
gr,
Sky
-
De Clio II cup en trophy zijn ook niet voor de nederlandse markt zover ik weet. In Nederland had je alleen keus uit verschillende kleuren 

- Adinsx
Jawel hoor, op de Clio II kon je een cup onderstel bestellen, dat was dan ook de Cup versie.
Hier staat overigens een mooie "encyclopedie" van de Clio II http://www.forum-clio.com/index.php/top ... ml#msg9459
Hier staat overigens een mooie "encyclopedie" van de Clio II http://www.forum-clio.com/index.php/top ... ml#msg9459
Je kon de Clio 2 RS , fase 3 in twee varianten bestellen, de "gewone" RS en de "sportieve " variant.
De sportieve heeft een speciaal sport chassis, strak afgestelde veren en schokdempers, een versterkte voortrein, antraciet kleurige velgen, een lagere wagen hoogte, onder de bumber een stijve voorspoiler en aan het dak een sportspoiler, die de daklijn vloeiender laat verlopen.
Er is dus wel degelijk verschil tussen de ene en andere uitvoering
De sportieve heeft een speciaal sport chassis, strak afgestelde veren en schokdempers, een versterkte voortrein, antraciet kleurige velgen, een lagere wagen hoogte, onder de bumber een stijve voorspoiler en aan het dak een sportspoiler, die de daklijn vloeiender laat verlopen.
Er is dus wel degelijk verschil tussen de ene en andere uitvoering
-
Klopt, maar de 172cups zoals die in Engeland rijden kennen wij hier niet. Is volgens mij hetzelfde als de Ragnotti die hier ook niet geleverd is. Dat bedoelde ik eigenlijkAdinsx schreef:Jawel hoor, op de Clio II kon je een cup onderstel bestellen, dat was dan ook de Cup versie.
-
Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in een Clio 3 RS....
Wat een auto is dat zeg! Was een "2e hands" F1 Edition van VkV Rotterdam. Het gaat mij overigens niet om deze Clio, maar gewoon ervaren hoe een RS rijd en dan met name eentje met het Cup onderstel (was mij verteld dat deze auto daarover beschikte).
De verhalen die ik had gelezen over de RS Cup en dan met name het onderstel (staat ergens filmpje online van nederlands autoblad) is dat dit spijkerhard zou zijn en ook eigenlijk niet geschikt voor woon-werk verkeer... maar ik moet toegeven dat ik het verrassend comfortabel vond eigenlijk
Misschien komt het omdat ik eigenlijk altijd verlaagde auto's ben gewend (de Megane staat op een KW v2 en de Gtt stuitert ook door het leven), maar ik vond het allemaal wel meevallen eigenlijk.
Direct daarna maar een offerte laten opstellen voor een RS CUP, ik had nog wat extra wensen (aantal delen in kleur spuiten) dus as maandag krijg ik als het goed is de definitieve offerte.

De verhalen die ik had gelezen over de RS Cup en dan met name het onderstel (staat ergens filmpje online van nederlands autoblad) is dat dit spijkerhard zou zijn en ook eigenlijk niet geschikt voor woon-werk verkeer... maar ik moet toegeven dat ik het verrassend comfortabel vond eigenlijk

Direct daarna maar een offerte laten opstellen voor een RS CUP, ik had nog wat extra wensen (aantal delen in kleur spuiten) dus as maandag krijg ik als het goed is de definitieve offerte.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"