Freaky's GT Turbo project - Uitlaat Binnen
@ Paz
Wat bedoel je precies met stuurspaning ?
bedoel je het stuurslot of niet ?:P
@ Roy
ja die stekker is goed en die is aan gesloten
Maar ik weet niet waar die draadjes heen gaan dus ik ken ze niet even controleren of er geen draad bruek is ofzo
Het lampje van de accu blijft ook maar branden
alleen in het begin als die net gestart is gaat die voor 2 sec weg
Wat bedoel je precies met stuurspaning ?
bedoel je het stuurslot of niet ?:P
@ Roy
ja die stekker is goed en die is aan gesloten
Maar ik weet niet waar die draadjes heen gaan dus ik ken ze niet even controleren of er geen draad bruek is ofzo
Het lampje van de accu blijft ook maar branden
alleen in het begin als die net gestart is gaat die voor 2 sec weg
Je dynamo laad je accu nu niet op toch??
Voordat je dynamo stroom kan leveren moet hij eerst aangestuurd worden, m.a.w hij heeft stoom nodig voor hij stroom kan leveren. En ik denk dat het daar bij jouw auto mis gaat.
Voordat je dynamo stroom kan leveren moet hij eerst aangestuurd worden, m.a.w hij heeft stoom nodig voor hij stroom kan leveren. En ik denk dat het daar bij jouw auto mis gaat.
R5GTT. Drive it like you stole it
ja hij laat idd niet op als de motor draait
maar als ik het goed heb gaat de draad van de accu naar de startmotor en daarvan naar de dynamo, die verbinding is goed want die heb ik door gemeten
maar als de motor draait krijg ik geen spanning bij de dynamo terwijl de startmotor het wel doet
Of mis ik een draad ofzo ? want ik heb nu alleen een kabel van de accu en de koelfan er op zitten
maar als ik het goed heb gaat de draad van de accu naar de startmotor en daarvan naar de dynamo, die verbinding is goed want die heb ik door gemeten
maar als de motor draait krijg ik geen spanning bij de dynamo terwijl de startmotor het wel doet
Of mis ik een draad ofzo ? want ik heb nu alleen een kabel van de accu en de koelfan er op zitten
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Je hebt wel die stuurspanning aangesloten ? Aangezien het lampje op je dashboard ook nog steeds brand lijkt het erop dat die nog steeds niet goed zit.Freaky schreef:Nou ik heb weer effe geprobeerd
Maar het lukt niet om hem te laten werken
ik heb alle massa punten opgeschuurd en gekeken of de kabels nog goed waren
Wat ken het dan nog meer zijn? de dynamo is al nieuw
Ik heb vandaag effe nog is gekeken bij de startmotor om te zien of dat daar toch niet niet de kabel goed vastzat ofzo
Maar ik zag dat begin van de kabel soort van gesmolten was dus ik effe er aan zitten breekt hij gewoon van het oogje af waarmee je hem vast zet
Ik denk dat het wel moet zijn
dat hij daardoor niet genoeg doorheen kreeg ofzo
Nou ken ik zelf toch wel een nieuwe kabel aanleggen van de accu naar de dynamo ?
Want om nou een oog vast te maken aan die kabel in die krappe ruimte
Dus morgen effe dikkekabel en ogen halen en kijken of het dan verholpen is :
Maar ik zag dat begin van de kabel soort van gesmolten was dus ik effe er aan zitten breekt hij gewoon van het oogje af waarmee je hem vast zet
Ik denk dat het wel moet zijn
dat hij daardoor niet genoeg doorheen kreeg ofzo
Nou ken ik zelf toch wel een nieuwe kabel aanleggen van de accu naar de dynamo ?
Want om nou een oog vast te maken aan die kabel in die krappe ruimte
Dus morgen effe dikkekabel en ogen halen en kijken of het dan verholpen is :

Het probleem is verholpen het was was gewoon een slechte verbinden bij de startmotor die ik over het hoofd heb gezien
nu effe maar effe een andere kabel gemaakt en hij doet het weer goed
en de Koelfan doet het nu ook goed en meteen effe in de auto een schakelaar gemaakt
Alleen nu is er weer een andere probleempje
wordt beetje gek van 
als ik een dotje gas geef dan zie ik onder het blok bij de startmotor vonken vandaan komen en dat lijkt mij niet echt goed zou het misshien komen dat ik een andere kabel heb gemaakt ?
En het valt me best op dat er best veel water uit uilaat komt
Of is dat normaal dat er wat water uit komt drupen ?
maar ik weet nu wel zeker dat ik het niet meer gaat redden voor de meeting
nu effe maar effe een andere kabel gemaakt en hij doet het weer goed
en de Koelfan doet het nu ook goed en meteen effe in de auto een schakelaar gemaakt
Alleen nu is er weer een andere probleempje


als ik een dotje gas geef dan zie ik onder het blok bij de startmotor vonken vandaan komen en dat lijkt mij niet echt goed zou het misshien komen dat ik een andere kabel heb gemaakt ?
En het valt me best op dat er best veel water uit uilaat komt

Of is dat normaal dat er wat water uit komt drupen ?
maar ik weet nu wel zeker dat ik het niet meer gaat redden voor de meeting

Het vonken is nu verholpen het was de hitteschild die tegen de plus van de startmotor aankwam als ik gas gaf
maar dat is op gelost
even nog een vraag
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008175.jpg[/img]
hier moet je dat van het spruitstuk afkomt in
maar hoor dat witte gedeelte te zitten
of is het dopje er in afgebroken ofzo want dat dopje wat ik mee kreeg bij de dealer pas voor geen meter
En even een Foto hoe die er nu bij staat :
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008166.jpg[/img]
maar dat is op gelost
even nog een vraag
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008175.jpg[/img]
hier moet je dat van het spruitstuk afkomt in
maar hoor dat witte gedeelte te zitten
of is het dopje er in afgebroken ofzo want dat dopje wat ik mee kreeg bij de dealer pas voor geen meter

En even een Foto hoe die er nu bij staat :
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... 008166.jpg[/img]
Zo
Vanaaf heb ik weer effe maar wat weer aan de gtt gedaan
En maar weer effe laten draaien
Maar ik merk dat je effe wat gas geeft dat hij een dood punt heeft en vooral bij de laage toeren
waar zou dat door komen ?
ik zou morgen wel even wat foto;s online gooien
Vanaaf heb ik weer effe maar wat weer aan de gtt gedaan

En maar weer effe laten draaien
Maar ik merk dat je effe wat gas geeft dat hij een dood punt heeft en vooral bij de laage toeren
waar zou dat door komen ?
ik zou morgen wel even wat foto;s online gooien
ik zou toch even een andere rembekrachtiger monteren als ik jou was.
deze heeft remolie schade en dus veel roest.
dat witte deel is afgebroken en zit in een rubber.
deze trek je er vrij eenvoudig uit.
effe een andere van een sloper halen en klaar is volgens mij bij alle renaults types hetzelfde.
als je die vacuumslang er niet in hebt zitten loopt je auto ook beroerd omdat ie valse lucht aantrekt.
suc 6
deze heeft remolie schade en dus veel roest.
dat witte deel is afgebroken en zit in een rubber.
deze trek je er vrij eenvoudig uit.
effe een andere van een sloper halen en klaar is volgens mij bij alle renaults types hetzelfde.
als je die vacuumslang er niet in hebt zitten loopt je auto ook beroerd omdat ie valse lucht aantrekt.
suc 6
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
als zijn vacuum goed is kun je afstellen wat je wilt maar dan zit toch vrijwel altijd je acceleratiesproeier verstopt..JanGTT schreef:Houd hij zeker eerst in bij het gas geven en dan komt ie op toeren? Dan moet je je carberateur even afstellen..
Trek je inlaatbocht boven op je carb er ff af en kijk dan of er een mooi strak straaltje benzine in wordt gespoten zodra je aan het gas trekt(motor hoeft niet te lopen, is mechanisch), bovenin je carb, net onder je chokeklep. Indien niet:
Carbdeksel eraf trekken, dat kleine sproeiertje met dat gevormde pijpje eruit trekken en zorgen dat dat weer schoon wordt. Ik heb hem uit elkaar getrokken(ja dat kan, kwam er per toeval achter) en ff een staaldraadje van een staalborstel oid doorheen drukken.
Of vervangen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
ja oke, komt ook veel voor bij de carberateurs... Maar wist niet dat je dat leidinkje uit elkaar kon slopen. Heb er ook wel eens mee lopen prutsen. Trek je die er gewoon uit ja?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja, kwam er achter na dat er 2 spuitbussen remmenreiniger doorheen waren gespoten, toe verdraaide ik hem opeens per ongeluk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hij gaat van de week voor de apk
hopen dat hij er door heen komt
Maar het rempedaal ik voel als een spons
is dat te verhelpen met remmen ontluchten ?
Hier vast wat foto's
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
hopen dat hij er door heen komt
Maar het rempedaal ik voel als een spons
is dat te verhelpen met remmen ontluchten ?
Hier vast wat foto's
Laatst gewijzigd door Freaky op za 2 mei 2009 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Erg gaaf geworden! Respect!

Nog even hoe die was:
[img]http://img155.imageshack.us/img155/632/98635056li3.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /sskkk.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... skkkkk.JPG[/img]


Nog even hoe die was:
[img]http://img155.imageshack.us/img155/632/98635056li3.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /sskkk.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... skkkkk.JPG[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heel erg gaaf Freek. Wagen is goed opgeknapt. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zo dan! Onherkenbaar! Die is ff opgeknapt zeg! 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
M6 boutje is de + en M4 de - blijft het lampje op je dashbord branden de 2 stekkertjes die in het midden zitten omdraaien.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ziet er goed uit Freek ..............
Eindelijk rijden met de GTT

Eindelijk rijden met de GTT

ha die oude foto .
auto is idd sterk opgeknapt zeg!!
erg mooi!
auto is idd sterk opgeknapt zeg!!
erg mooi!

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:

de ex peter 5 toch? die is wel ff veranderd zeg... 
alleen sluit de motorkap niet zo netjes aan?

alleen sluit de motorkap niet zo netjes aan?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en die voorbumper ff recht!
verder goed bezig heur!
verder goed bezig heur!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Helaas is hij niet door de apk gekomen
De claxon deed niet ik denk dat gewoon een draadje is
en de rembekrachtiger doet het niet meer
Dus heeft iemand nog een Rembekrachtiger ergens liggen ? >PM
En de onluchtings nippels waren afgebroken
Dus heeft iemand nog 2 achteremklauwen liggen met goeie nippels > PM
of is het beter op nieuwe te kopen?
dat was dus valt wel mee
De claxon deed niet ik denk dat gewoon een draadje is
en de rembekrachtiger doet het niet meer
Dus heeft iemand nog een Rembekrachtiger ergens liggen ? >PM
En de onluchtings nippels waren afgebroken
Dus heeft iemand nog 2 achteremklauwen liggen met goeie nippels > PM
of is het beter op nieuwe te kopen?
dat was dus valt wel mee

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Opgelost
Succes me ombouwen.
gr.Gerald

Succes me ombouwen.
gr.Gerald
Project: GTT Blue Sport