Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden een Laguna 1.6 16V RXI uit 2000.
Nou vind ik persoonlijk dat de Renault motoren nogal rauw klinkendus weet niet of er iets aan de hand is.
2 weken geleden heb ik olie+filter laten verversen en er is niets aan de hand. Gisteren heb ik even het peil gecontroleerd en toen vielen mij een aantal dingen op.
*Bij gas geven een aanzuiggeluid alsof er een open luchtfilter op zit. en uitlaatgassen te ruiken.
*Tikken in de motor (koude motor)
*Geluid alsof er een diesel draait.
Zou dit de in/uitlaatpakking zijn ?
Iemand enig idee ?
Vreemde geluiden en tikken
Klinkt als een uitlaatpakking ja, vaak ist koud iets erger dan als de motor warm is.
Als ie koud is moet je eens met je vingers langs het spruitstuk proberen te voelen, zover dat gaat. Vaak voel je em wel blazen.
Als ie koud is moet je eens met je vingers langs het spruitstuk proberen te voelen, zover dat gaat. Vaak voel je em wel blazen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Als ik het me goed herinner, zijn die 1.6-spruitstukken wat kwetsbaar. Bij m'n eerdere Clio was deze ook gescheurd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Bij mijn pa was het uitlaatspruitstuk indd ook gescheurd. Ook een 1.6 16v.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dank voor de reacties, Vandaag op de brug geweest en inderdaad het spruitstuk gescheurd. Schijnt een behoorlijk werk te zijn, omdat ie goed verstopt zit en moeilijk bij te komen is.
Komt deze week nog een nieuwe op. Zal wel weer flink in de buidel moeten
Komt deze week nog een nieuwe op. Zal wel weer flink in de buidel moeten

Had idd een 2e handse kunnen zoeken, maar wat koop je dan ? Auto is 8 jaar oud en een spruitstuk van een auto van hetzelfde bouwjaar kan in korte tijd hetzelfde probleem gaan geven. Dan maar iets meer betalen en gelijk goed doen en kiezen voor een nieuwe. Auto staat momenteel bij de garage en er is me verteld dat er 2 type motoren zijn...het ene spruitstuk komt op €260 en de andere op €480.....ex BTW en arbeidsloon..Grrrr
Ga maar van het ergste uit. Gezien lichamelijke klachten kan ik het helaas ook niet zelf doen
Ga maar van het ergste uit. Gezien lichamelijke klachten kan ik het helaas ook niet zelf doen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En vergeet daarnaast de spruitstukpakking en draadeindjes niet. Alhoewel, die zouden er ook als setje bij kunnen zitten maar dat weet ik niet zeker...
Zou alleen niet weten welke 2 typen motoren er zouden moeten zijn? Maargoed, het is Renault dus dat is wel weer logisch
Zou alleen niet weten welke 2 typen motoren er zouden moeten zijn? Maargoed, het is Renault dus dat is wel weer logisch

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi