Hee mensen!
Ik heb nu een twingo uit 2001, met stuurbediening.
De vorige eigenaar heeft naar echter een sony radio/cd speler in gezet, die niet op de stuurbediening werkt.
Nu heb ik rondgekeken, want ik wil die stuurbediening wel.
Daarbij kwam ik bij JVC uit.
Dan moet er nog een converter (ofzoiets) tussen heb ik gehoord, voor de stuurbediening.
Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met JVC in het algemeen.
En eventueel specifiek de JVC-BT1 en de JVC BT22.
Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen die 2 modellen.
Heeft iemand 1 van die modellen (of een andere JVC) ingebouwd, met stuurbediening??
En weet iemand hoe dat speelt onder de inbouwhoek van de twingo??
greetzz Kim
ervaringen met JVC autoradio's
-
- Moderator
- Car: MB
Persoonlijk zou ik voor Kenwood - Pioneer - Alpine gaan. Maar ja, dat is persoonlijk. JVC/Sony/Blaupunkt/Grundig/...... vind ik meestal net wat minder (technisch en optisch).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
naja.. mijn vriend heeft in de MR2 ook JVC hangen en dat is goede kwaliteit qua geluid.. maar het gaat mij meer om de kwaliteit in twingo, met de inbouwhoek en de stuurbediening etc..
kan je daar ook iets over vertellen?
kan je daar ook iets over vertellen?
Ik heb in mijn auto ook een jvc ( de KD-SH1000 ) Bevalt echt prima
Goed geluid en erg nette afwerking. Frontje kan in 4 standen gezet worden, dus ideaal om onder een hoek in te bouwen.

R5GTT. Drive it like you stole it
heb jij ook stuurbediening?? in combinatie met die jvc?
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Ik heb al jaren een JVC KD-SX997R en ben er zeer tevreden over.
De radio heeft al heel wat abuse gehad en werkt nog steeds als zonnetje.
In tegenstelling tot veel pioneer radio's die nog wel eens de neiging hebben dood te gaan (kapotte massa sporen) of het display wat overlijd
Ik heb mijn JVC niet op de stuur bediening zitten gezien mijn 19 16v ph2 deze niet heeft
De radio heeft al heel wat abuse gehad en werkt nog steeds als zonnetje.
In tegenstelling tot veel pioneer radio's die nog wel eens de neiging hebben dood te gaan (kapotte massa sporen) of het display wat overlijd

Ik heb mijn JVC niet op de stuur bediening zitten gezien mijn 19 16v ph2 deze niet heeft

overleden display heb ik vaker gehoord bij pioneer ja..
bij clarion trouwens ook, terwijl dat toch vrij prijzig merk is..
bij clarion trouwens ook, terwijl dat toch vrij prijzig merk is..
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Weet ff niet welke prijsklasses de JVC's zijn die jij aangeeft, maar ik heb juist slechte ervaringen met JVC (maar dat was één van de goedkopere instapmodellen). Slaan namelijk heel snel over enzo, vooral bij de schuine hoek waarin deze gemonteerd zit.
Ook dat was in een Renault 5 GT Turbo dus geen Twingo.
En een omzetting voor stuurbediening is meestal wel verkrijgbaar geloof ik. Is wel wat meer info over te vinden op dit forum (ergens).
Ook dat was in een Renault 5 GT Turbo dus geen Twingo.
En een omzetting voor stuurbediening is meestal wel verkrijgbaar geloof ik. Is wel wat meer info over te vinden op dit forum (ergens).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
vooral dat ergens;)
de bt-1 ligt tusse 240 en 320 ong
de bt-22 ligt tussen 225 en de 300 zoiets..
dus vrij uiteenlopend en genoeg geld om even voor na te vragen hoe de kwaliteit etc is;)
de bt-1 ligt tusse 240 en 320 ong
de bt-22 ligt tussen 225 en de 300 zoiets..
dus vrij uiteenlopend en genoeg geld om even voor na te vragen hoe de kwaliteit etc is;)
-
- Moderator
- Car: MB
Waar je dus A geen ruk aan hebt tegen overslaan en B geen ruk aan hebt in een reno met schuine montage omdat die frontjes meestel de verkeerde kant op kantelen.-PAZ- schreef:I Frontje kan in 4 standen gezet worden, dus ideaal om onder een hoek in te bouwen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
@ Tom.
Waar heb ik gezegt dat een schuin / kantel frontje helpt tegen overslaan
Gaat er alleen om dat je het frontje dan nog goed kunt aflezen
Ding slaat bij mij nooit over en gtt is toch echt flink stug, bijdeze draait het frontje wel de goede kant op.
@ MartijnG
Is geen instap model, toen ik hem kocht was het een top model uit de jvc serie.
Zit in een gtt toch ook schuin en ik heb nog nooit last gehad van overslaan. Maar goed denk dat zowieso een goedkopere radio van welk merk dan ook daar meer last van heeft.
Waar heb ik gezegt dat een schuin / kantel frontje helpt tegen overslaan

Gaat er alleen om dat je het frontje dan nog goed kunt aflezen

Ding slaat bij mij nooit over en gtt is toch echt flink stug, bijdeze draait het frontje wel de goede kant op.
@ MartijnG
Is geen instap model, toen ik hem kocht was het een top model uit de jvc serie.
Zit in een gtt toch ook schuin en ik heb nog nooit last gehad van overslaan. Maar goed denk dat zowieso een goedkopere radio van welk merk dan ook daar meer last van heeft.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb in mijn Twingo een goedkoper model van JVC gehad, ding meteen terug gebracht. Sloeg continu over. Sindsdien 2x de wat duurdere klasse van Pioneer genomen, nu heb ik de DEH-P80MP. Heb ik bijna nooit last van overslaan. Heel af en toe als ik echt te hard een kuil in duik, maar dat zal ook door de stugheid van de schroefset komen. 

@ronnie: heb jij die jvc toevallig ook op stuurbediening gehad?? en die pioneer nu?
JVC = Jammer Van je Centen 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
inbouwhoek in een twingo is ook wat anders dan van een 19Roald schreef:Dat overslaan moet dan in de goedkopere modellen zijn inderdaad, mijn JVC slaat echt nooit over, maar dit is er ook 1 uit een duurder segment (rond 300 euro 4 a 5 jaar geleden)
ja inderdaad.. bij de twingo zit het schuin ingebouwd he..
daarom vroeg ik me af of dat speelt zonder haperen..
de type die ik in me hoofd heb zitten beide rond de 250, en dat vind ik prijzig genoeg. Ik ga dus niet zonder voorkennis die kopen, met de grote kans dat het tegen kan vallen
daarom vroeg ik me af of dat speelt zonder haperen..
de type die ik in me hoofd heb zitten beide rond de 250, en dat vind ik prijzig genoeg. Ik ga dus niet zonder voorkennis die kopen, met de grote kans dat het tegen kan vallen

Ik heb nog een vrij oude JVC . op 1 na het topmodel destijds. Bj 2004. De KD-LH 3101 met "neon"streepjes" en een display waar je foto's op kan dumpen. Verder kwalitatief een perfect toestel
Greetz Willem

Greetz Willem
Bij een korte hobbel wil er nog wel eens overslaan, maar dat is zeldzaam. Geen wonder, want ik rijd momenteel een Alto met 12 inch wieltjes