Lager stuk clio RS?! Gerepareerd! Hoop ik...
-
Hallo allemaal,
Ik heb een dringende vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb vandaag mijn auto naar de garage gebracht met onder andere de klacht dat ik hoog een de toeren een geluid hoor wat ik niet kan plaatsen. Zou bijna zeggen dat het als een dumpvalve klinkt.
Nu hebben ze gekeken en weten bijna zeker dat het een lager is uit het distributie gedeelte. De distributie zelf is 2jr/40.000km geleden vervangen. De spanrollen e.d. zijn toen ook vervangen.
De vraag is nu, hebben ze gelijk bij mijn garage? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wat adviseren jullie? Hij zei dat ik er beter niet meer mee kan rijden maar dit lijkt me erg overdreven. Natuurlijk ga ik tot het gemaakt is even niet meer flink op het gas. Maar omdat ik nu even niet zoveel geld heb liggen vraag ik me dus of ik er nog een maandje of twee mee door kan rijden zo.
Misschien zijn er mensen die het geluid herkennen en zo weten wat het is en of het kwaad kan. Ik hoop snel wat te horen want het zit me niet lekker.
Gr Chris
Update: nu moet filmpje. Het gaat om het suizende geluid wat te horen is. Het loopt mee met de toeren en bij hoge toeren gaat het resoneren.
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/touch456/th_MOV00038.jpg[/img]
Ik heb een dringende vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb vandaag mijn auto naar de garage gebracht met onder andere de klacht dat ik hoog een de toeren een geluid hoor wat ik niet kan plaatsen. Zou bijna zeggen dat het als een dumpvalve klinkt.
Nu hebben ze gekeken en weten bijna zeker dat het een lager is uit het distributie gedeelte. De distributie zelf is 2jr/40.000km geleden vervangen. De spanrollen e.d. zijn toen ook vervangen.
De vraag is nu, hebben ze gelijk bij mijn garage? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wat adviseren jullie? Hij zei dat ik er beter niet meer mee kan rijden maar dit lijkt me erg overdreven. Natuurlijk ga ik tot het gemaakt is even niet meer flink op het gas. Maar omdat ik nu even niet zoveel geld heb liggen vraag ik me dus of ik er nog een maandje of twee mee door kan rijden zo.
Misschien zijn er mensen die het geluid herkennen en zo weten wat het is en of het kwaad kan. Ik hoop snel wat te horen want het zit me niet lekker.
Gr Chris
Update: nu moet filmpje. Het gaat om het suizende geluid wat te horen is. Het loopt mee met de toeren en bij hoge toeren gaat het resoneren.
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/touch456/th_MOV00038.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Christiaan op do 27 nov 2008 16:37, 4 keer totaal gewijzigd.
Als het lager van je spanrol echt vastloopt heb je voorlopig helemaal geen geld meer. Het is eerder voorgekomen dat een lager van een spanrol vastliep. Op dat moment wordt de distributieriem heel heet en breekt. Het lager kan kapot, het draait in zijn eigen vet. In geval van twijfel vervangen.
O ja, Zijn twee jaar geleden ook de spanrol en de geleide rol vervangen?
O ja, Zijn twee jaar geleden ook de spanrol en de geleide rol vervangen?
-
Twee jaar geleden zijn ook de spanrol en de geleide rol vervangen ja dus daarom vind ik het ook zo raar dat die nu kopot zou zijn.
En nee, ik ben niet bij Kempenaar geweest want daar ben ik nog nooit vriendelijk geholpen
Ik ga meestal naar thomas autotechniek in ter aar. Dit is naar mijn mening wel iemand met verstand van zaken 
En nee, ik ben niet bij Kempenaar geweest want daar ben ik nog nooit vriendelijk geholpen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je zou eens langs Kempenaar kunnen rijden, als second opion.
Als het straks wel allemaal kapot gaat, kan je een strippenkaart gaan kopen want kans dat je motor dan in elkaar draait/beschadigd
Als het straks wel allemaal kapot gaat, kan je een strippenkaart gaan kopen want kans dat je motor dan in elkaar draait/beschadigd
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
Ik ga idd wel even vragen voor een second opinion. En voordat ik duidelijkheid heb komt de auto niet meer van z`n plek. Ik baal alleen heel erg omdat er nog wat dingentjes mee waren waar ik niet op gerekend had en dan denk je voorlopig geen omkijken te hebben naar de distributie en dan krijg je dit
Ik ben ook maar een arme student 

-
Ik kan je zeggen dat ik redelijk blut ben nu. En sparen schiet nooit op als je het geld echt nodig hebt. Daarbij vind ik het ook zo zonde om een rs voor de deur te hebben staan maar afhankelijk moeten zijn van de fiets en het openbaar vervoer 
-
Misschien rij ik deze week wel even langs Veban. Die hebben wel de nodige RSjes gezien lijkt me?
Naja, een snelle sportauto rijd je niet zonder geld natuurlijk 
maar zelfs langzaam rijden kan m slopen, dus echt laten stilstaan. Of die riem nu 2000 of 5000 toeren draait dat boeit m niet veel.

maar zelfs langzaam rijden kan m slopen, dus echt laten stilstaan. Of die riem nu 2000 of 5000 toeren draait dat boeit m niet veel.
Ff langs Veban is geen slecht idee, tis lastig bepalen of je er nu wel of niet mee moet rijden, kan hier niet horen hoe hard ie giert. Zachtjes gieren kunnen ze nog wel hebben, maar je moet dan wel opletten dat het niet snel harder wordt, heb je het al een tijdje?
-
Dat vind ik zelf ook moeilijk om te zeggen. Als je gewoon normaal rijd of hij loopt stationair hoor je het niet. Alleen als je flink flink optrekt dan ga je het hoog in de toeren wel horen ja. Als je vervolgens de koppeling intrapt klinkt het als een beetje dumbvalve achtig(dat zal wel dat lager zijn lijkt me). Maar om dat te horen moet je wel 6000, 7000 toeren maken. Veban voor mij ruim 30km rijden en ik weet niet of dat wel slim is.Steven schreef:Ff langs Veban is geen slecht idee, tis lastig bepalen of je er nu wel of niet mee moet rijden, kan hier niet horen hoe hard ie giert. Zachtjes gieren kunnen ze nog wel hebben, maar je moet dan wel opletten dat het niet snel harder wordt, heb je het al een tijdje?
Ik rij er al wel een tijdje mee denk. Verder heb ik er ook vrij weinig verstand van en ik ken ook niemand met een RS dus het is voor mij lastig te beoordelen of hij wel goed klinkt. Ik ga wat dat betreft volledig af op het oordeel van de garage.
Nou ik ken toevallig het geluid van kreunende spanrollen, maar in principe moet je dat altijd horen. Als jij zegt dat je het alleen hoort in hoge toeren betwijfel ik sterk of het wel dat lager is. Zeker dat je het bij ontkoppelen hoort, daar heeft de distributie zo goed als nix mee te maken. Zou dan eerder de bak/koppeling verdenken.
Second opinion lijkt me nu zeker verstandig, als jij denkt dat je er al een tijdje mee rijd kun je de gok wel wagen om naar Veban te gaan op lage toeren. Anders ff slepen met de auto van pa?
Second opinion lijkt me nu zeker verstandig, als jij denkt dat je er al een tijdje mee rijd kun je de gok wel wagen om naar Veban te gaan op lage toeren. Anders ff slepen met de auto van pa?
-
Ik lees op een engels forum dat er vaak problemen zijn met het druklager. Misschien dat dat het geluid veroorzaakt. Of mss is het wel een combi van beide, ik zou het niet weten. Ik denk dat ik er echt verstandig aan doe er nog eens naar te laten kijken idd.
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=364515
Weet niet of we het over hetzelfde hebben maar ik heb dat geluid ook af en toe met de Suzuki Alto , met het koppelen.. ik maak me niet druk erom.
Weet niet of we het over hetzelfde hebben maar ik heb dat geluid ook af en toe met de Suzuki Alto , met het koppelen.. ik maak me niet druk erom.
-
Ik had daar ook wat gepost ja. In Engeland rijden er nog al wat. En met clutch release bearing wordt volgens mij ook het druklager bedoeld. Daarom wil ik er ook nog even iemand anders naar laten kijken/luisteren. Als dat lager stuk is kan het wel wachten tot de koppeling een keer nodig is.
-
Ik zal van tevoren even bellen 

Als het geluid niet bij de koppeling vandaan komt, is het je druklager niet....
Aangezien je het filmpje aan de distirbutiezijde hebt genomen, ga ik er vanuit dat het ook daadwerkelijk aan die kant zit.
Het klinkt als een multiriem die te strak staat, je zou hem eventjes los kunnen gooien en dan luisteren of dat geluid er nog steeds zit. Motor natuurlijk niet te lang laten dan.
Aangezien je het filmpje aan de distirbutiezijde hebt genomen, ga ik er vanuit dat het ook daadwerkelijk aan die kant zit.
Het klinkt als een multiriem die te strak staat, je zou hem eventjes los kunnen gooien en dan luisteren of dat geluid er nog steeds zit. Motor natuurlijk niet te lang laten dan.
-
De garage heeft de multiriem los gehad maar het geluid bleef. Dat kan dus uitgesloten worden. Volgens hen komt het van de distributie vandaan. Maar om het zeker te weten moet het uit elkaar en dat kost veel tijd/geld.
-
Ik dacht in het act RS topic gelezen te hebben dat de waterpomp op de multiriem zit.
Ik heb ook al contact gezocht met de garage waar ik hem heb gekocht. Hopelijk valt er nog iets te regelen qua garantie. Ik heb hem pas 4 maanden en het bedrijf is aangesloten bij de bovag. Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor de reply`s tot nu toe
Ik heb ook al contact gezocht met de garage waar ik hem heb gekocht. Hopelijk valt er nog iets te regelen qua garantie. Ik heb hem pas 4 maanden en het bedrijf is aangesloten bij de bovag. Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor de reply`s tot nu toe

-
Ik heb hem weggebracht naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb. Omdat dit een alfa dealer is hebben ze weinig verstand van renault en zijn ze bij renault wezen vragen voor het geluid. Volgens deze renault garage in Ede is er niets aan de hand en is dat geluid volkomen normaal. Nu kan ik hem dus weer komen halen maar er is dus niets vervangen.
Ik weet nu ook even niet meer wie ik moet geloven. Zij zijn van mening dat is niets stuk is dus gaan ze niets vervangen ook. Ik kan hem nu dus wel weer leuk gaan halen maar daar ben ik niet mee geholpen. En als ik over een tijdje aanklop met motorschade geeft de alfa dealer waarschijnlijk niet thuis. Wat denken jullie?
Ik weet nu ook even niet meer wie ik moet geloven. Zij zijn van mening dat is niets stuk is dus gaan ze niets vervangen ook. Ik kan hem nu dus wel weer leuk gaan halen maar daar ben ik niet mee geholpen. En als ik over een tijdje aanklop met motorschade geeft de alfa dealer waarschijnlijk niet thuis. Wat denken jullie?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Misschien toch wel eens leuk om een filmpje te maken en hier neer te zetten. Heb namelijk echt geen idee wat jij nu zou kunnen horen...
Wel raar dat de dealer dan zegt dat het zo hoort...maar indd, wat gebeurd er als er straks toch schade is?
Rij eens naar een Renault dealer bij jou zelf in de buurt om het na te vragen. Ik bedoel, je bent nu ook van Alpen a/d Rijn naar Ede gereden?
Wel raar dat de dealer dan zegt dat het zo hoort...maar indd, wat gebeurd er als er straks toch schade is?
Rij eens naar een Renault dealer bij jou zelf in de buurt om het na te vragen. Ik bedoel, je bent nu ook van Alpen a/d Rijn naar Ede gereden?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: R19.R
In de startpost staat een filmpje...
-
Als je op het plaatje klikt krijg je een filmpje toch?
Ik ben idd naar Bennekom gereden met de auto. Als ik hem weer gehaald heb ga ik idd eerst langs renault in Alphen en misschien ook nog naar Veban.
Ik ben idd naar Bennekom gereden met de auto. Als ik hem weer gehaald heb ga ik idd eerst langs renault in Alphen en misschien ook nog naar Veban.
-
Bijna zeker dat dit met de multiriem te maken heeft, geluid komt me namelijk bekend voor. Veel vervangen wel de DB riem spanner en roller maar vergeten de multiriem, spanner en roller. Kijk even of dit in de historie wel is gebeurd. Volgens mij moet dat al na 60.000 maar weet het niet zeker...
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Als je de rest van het topic gelezen had had je gezien dat de motor ook al zonder multiriem heeft gelopen dus dat kan uitgesloten worden.
Klinkt toch wel een beetje als een distributieriem die te strak staat, als een loop of spanrol verrot zou zijn hoor je die eerder ratelen dan dit hoogtonige gefluit, als er een rol vast had gezeten was het ritje van de Alfa Dealer naar de Renault dealer niet eens gelukt en had je dit filmpje niet eens kunnen maken..
Het geluid hoort niet en zou er toch eens om blijven zeuren bij die Alfa-dealer, al is het mischien alleen al om bij de Renault-dealer de riemspanning te meten o.i.d.
Succes
Klinkt toch wel een beetje als een distributieriem die te strak staat, als een loop of spanrol verrot zou zijn hoor je die eerder ratelen dan dit hoogtonige gefluit, als er een rol vast had gezeten was het ritje van de Alfa Dealer naar de Renault dealer niet eens gelukt en had je dit filmpje niet eens kunnen maken..
Het geluid hoort niet en zou er toch eens om blijven zeuren bij die Alfa-dealer, al is het mischien alleen al om bij de Renault-dealer de riemspanning te meten o.i.d.
Succes