Clio II Phase I Gebreken

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
delinquente
Contacteer:

Goede avond iedereen,

Begin aardig wat gebreken aan men auto te krijgen.
Bij deze alvast de 2de.
1ste was het terugschakelen dat slecht verliep (ondertussen precies opgelost dankzij klein onderhoud?!?)

De ruitensproeiers doen het niet, zowel van voor als van achter.
Ik hoor wel het motor'tje draaien en de ruitenwissers gaan ook.

Ik heb de leidingen al eens gelost en telkens de uiteinden proper gemaakt, ook verbindstukjes etc.

Wat kan ik hier aan doen? :smile:

De 3de is: in mijn koffer blijft het lampje steeds branden. Ik heb deze natuurlijk uitgetrokken omdat anders mijn batterij snel plat zal zijn.

De 4de is:
motor start soms slecht. Eerste keer was een maand geleden. Wil motor opzetten en komt niet tot zijn onsteking. Pas na 2de keer proberen lukt het (en onsteekt echt goed dan). Na een maand verder, 1ste keer in panne gevallen. Stond aan de lichten, en merkte op dat het dashboardverlicht op STOP stond. Was dus in panne gevallen, wou starten en ging niet. Pas na 4 keer proberen. Ze hebben me hier gezegd dat het door vuile benzine kan komen?

Een 5de is: gordel-lampje op het dashboard doet het niet. Heeft iets te maken met een kabeltje onder de zetel ofzoiets? Wat moet of kan ik hier aan doen?

Graag jullie oplossingen.

Dank uuuuu :)
Laatst gewijzigd door delinquente op zo 28 sep 2008 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

misschien kun je even vermelden om welke auto het gaat ?
Tim
Car: E36 M3

De topicnaam Ferdy ;)
delinquente
Contacteer:

Ferdy schreef:misschien kun je even vermelden om welke auto het gaat ?
Clio II Phase I 1.2 RN uit het mooie jaar '99. (~)
Ferdy
Über-Spammer

Tim_Coupe schreef:De topicnaam Ferdy ;)
excuse me (D)
delinquente
Contacteer:

Iemand?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

De ruitensproeiers doen het niet, zowel van voor als van achter.
Ik hoor wel het motor'tje draaien en de ruitenwissers gaan ook.

Ik heb de leidingen al eens gelost en telkens de uiteinden proper gemaakt, ook verbindstukjes etc.

Wat kan ik hier aan doen? :smile:
Waarschijnlijk is het pompje in je ruitenwisservloeistof-reservoir overleden. Even nieuwe bestellen en dan is het waarschijnlijk wel opgelost. Weet ff niet waar het reservoir zit, maar misschien moet je de voorbumper eraf halen.
De 3de is: in mijn koffer blijft het lampje steeds branden. Ik heb deze natuurlijk uitgetrokken omdat anders mijn batterij snel plat zal zijn.
Misschien een deurschakelaar die niet meer fatsoenlijk werkt?

De 4de is:
motor start soms slecht. Eerste keer was een maand geleden. Wil motor opzetten en komt niet tot zijn onsteking. Pas na 2de keer proberen lukt het (en onsteekt echt goed dan). Na een maand verder, 1ste keer in panne gevallen. Stond aan de lichten, en merkte op dat het dashboardverlicht op STOP stond. Was dus in panne gevallen, wou starten en ging niet. Pas na 4 keer proberen. Ze hebben me hier gezegd dat het door vuile benzine kan komen?
Vuile benzine kan, maar denk het niet. Je kan je benzinefilter vervangen en kijken of het opgelost is.
Ik zit zelf meer te denken aan de BDP sensor en de bedrading daarvan. DIe zou je ook kunnen vervangen en dan denk ik dat het over is.
Een 5de is: gordel-lampje op het dashboard doet het niet. Heeft iets te maken met een kabeltje onder de zetel ofzoiets? Wat moet of kan ik hier aan doen?
Doet het lampje bij beide gordels het niet? Kijk eens of het lampje niet toevallig gewoon stuk is. Anders zit er een contact in je gordelhouder die misschien niet lekker is? Zou ook een storing kunnen zijn. Uitlezen bij de dealer om te kijken of er een opgeslagen storing in zit. Tevens handig om erachter te komen of de BDP sensor misschien een storing heeft gehad...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
delinquente
Contacteer:

Waarschijnlijk is het pompje in je ruitenwisservloeistof-reservoir overleden. Even nieuwe bestellen en dan is het waarschijnlijk wel opgelost. Weet ff niet waar het reservoir zit, maar misschien moet je de voorbumper eraf halen.
-> het reservoir zit vol. zal er anders eens wat azijn ofzo in kappen. misschien lost het dan

Misschien een deurschakelaar die niet meer fatsoenlijk werkt?
-> die deurschakelaar is uitgetest...en werkt nog

Vuile benzine kan, maar denk het niet. Je kan je benzinefilter vervangen en kijken of het opgelost is.
Ik zit zelf meer te denken aan de BDP sensor en de bedrading daarvan. DIe zou je ook kunnen vervangen en dan denk ik dat het over is.
-> op het moment opgelost denk ik. product ingekapt om injectoren te reiningen. flink wat doorgevlamt op de autostrade. precies minder problemen nu

Doet het lampje bij beide gordels het niet? Kijk eens of het lampje niet toevallig gewoon stuk is. Anders zit er een contact in je gordelhouder die misschien niet lekker is? Zou ook een storing kunnen zijn. Uitlezen bij de dealer om te kijken of er een opgeslagen storing in zit. Tevens handig om erachter te komen of de BDP sensor misschien een storing heeft gehad
-> hoe kan ik eventueel het lampje er uit halen? Moet heel men dashboard open zeker? En doet het inderdaad bij beide gordels niet!
Laatst gewijzigd door delinquente op di 30 sep 2008 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer

Ik weet even niet hoe het bij zo'n type Clio zit, maar je zal wel even iets moeten demonteren voordat je erbij kunt ja...veel werk zal het nooit zijn :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer

Dat verhaal over dat je reservoir volzit en dat je het volgiet met azijn gaat echt niet helpen als het pompje kapot is hoor. Komt vaker voor dat het complete pompje stuk gaat...dan zit er echt niks anders op dan vervangen.
delinquente
Contacteer:

MartijnG schreef:Dat verhaal over dat je reservoir volzit en dat je het volgiet met azijn gaat echt niet helpen als het pompje kapot is hoor. Komt vaker voor dat het complete pompje stuk gaat...dan zit er echt niks anders op dan vervangen.
Ok bedankt, zal dan morgen eens horen voor een nieuw pompje! Wat kan dat ongeveer kosten? 40-60 euro zoiets?
delinquente
Contacteer:

Iemand die exact weet hoedat ik aan het verklikkerlampje geraak bij het dashboard? Waarschijnlijk ligt het aan het lampje want ook wanneer de deuren niet zijn gesloten brandt er niets...
delinquente
Contacteer:

delinquente schreef:
MartijnG schreef:Dat verhaal over dat je reservoir volzit en dat je het volgiet met azijn gaat echt niet helpen als het pompje kapot is hoor. Komt vaker voor dat het complete pompje stuk gaat...dan zit er echt niks anders op dan vervangen.
Ok bedankt, zal dan morgen eens horen voor een nieuw pompje! Wat kan dat ongeveer kosten? 40-60 euro zoiets?
Bij de dealer kost het 50 euro en afbraak 10 euro...keuze is gemaakt.
Alleen nog zoeken waar het pompje zit???
Martijn Kool

in het reservoir zit het pompje.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
delinquente
Contacteer:

Martijn Kool schreef:in het reservoir zit het pompje.
Moet ik die grill er dan niet afnemen om het reservoir te laten leeglopen?
Remco_Rs
Contacteer:

Je ruitensproei reservoir zit onder de parafan. Dus gewoon waar je hem bijvult.
Tom
Moderator
Car: MB

Pompje zit normaal onder in de tank en trek je hem eruit dan loopt wel heel je reservoir leeg (geen probleem, maar dan weet je dat). Haal je pompje eens los en sluit hem eens direct op 12V aan. wie weet helpt dat.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
delinquente
Contacteer:

Tom schreef:Pompje zit normaal onder in de tank en trek je hem eruit dan loopt wel heel je reservoir leeg (geen probleem, maar dan weet je dat). Haal je pompje eens los en sluit hem eens direct op 12V aan. wie weet helpt dat.
Ik heb een pompje voor 10 euro gekocht...moet ik nu die grill er af nemen? voordak ik die ruitenwisser + grill begin af te nemen voor niets...
edit: ok gevonden, onder de grill ergens tussen het reservoir...zal voor van het weekend zijn...
edit 2: pompje heeft geholpen, werkt perfect nu...nu de binnenverlichting nog in orde maken.

btw: subwoofer en versterker (JBL GTO755.6) ingebouwd...fotos volgen later!

EDIT3!!!: TSJONGE TSJONGE TSJONGE!!! Wat een l*l dat ik ben!!!
Wat weet ik er nu van dat die licht in de koffer met een tijdscircuit is! Gans bijna heel men koffer uitgebroken voor een lampje! In ieder geval, het werkt dan toch!!!
Plaats reactie