Climate Control

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
MarcoD

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe megane het gaat om het model 2003.
De climate control werkte goed totdat er wat koudere dagen aankwamen.
Als het warm is in de auto en het moet afgekoeld worden springt de airco aan en gaat hij hard blazen. Maar als het koud is in de auto en er moet verwarmd worden wordt er amper geblazen. Ookal is de motor warm.
Ik vroeg het aan een monteur in de garage maar die vertelde dat ik hem dan op de hand meot zetten dus de blazers harder drukken om de verwarming zijn werk te kunnen laten doen. Terwijl mijn vader een laguna heeft en als die zijn verwarming nodig heeft gaat hij ook hard blazen tot de opgegeven temperatuur. Ik vraag me af of dit wel klopt bij mijn megane.

Weet iemand heir meer over????

Bedankt ALvast groeten Marco
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zover ik weet moet je gewoon zelf de blazer harder of zachter zetten of het wat warmer te krijgen in de auto. Zal de Laguna wel een iets luxer Climate Control hebben denk ik...ik weet inderdaad wel dat ie hard gaat blazen als het te warm is in de auto, maar warmer blazen moet je denk ik gewoon zelf instellen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
viper

normaal gezien moet een automatische temperatuur regeling altijd zelf sneller gaan blazen of het nu warm is of koud.

anders is het geen automatische regeling he :)

ik vind het raar dat die wel sneller gaat blazen voor af te koelen maar niet voor op te warmen ofwel weet die niet dat de motor warm heeft.
Greetz
Plaats reactie