FunkyFresh, bmw e30 325i te koop
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
AUTO IS VERKOCHT.
Mijn naam is Kevin en kom uit Dordrecht, ben 21 jaar en ben sinds kort de trotse eigenaar van een zwarte clio I 1.8 16V uitvoering uit '92 en er is al het nodige aan gedaan.
UPDATE:
Ik heb de clio inmiddels al een tijdje en na wat navraag gedaan te hebben kom ik uit op het volgende lijstje met mod's:
Motorisch:
- De 1.8 16V is gereviseerd en opgeboord naar een 2.0L door 'Biggelaar Motors' Er zitten originele Williams delen in, zoals de zuigers, krukas is de 93 mm slag van een williams/2.0 8v/1.9D, nieuwe hoofd/drijfstang/axiaallagers, nieuwe waterpomp, distributieriem, spanrol, geleiderol, gereviseerd kop: kleppen gestraald geslepen, zittingen gefreesd, kop gevlakt, compleet gereinigd en opnieuw opgebouwd, vrijwel nieuwe oliepomp, koppakking, kopbouten, spruitstukpakkingen, kleppendekselpakking, nieuwe bougies, rotor/verdeler, bougiekabels, en uiteraard een nieuw opgeboord blok van 82 naar 82,7 mm (1.8 naar 2 liter) en uitgefreesd carter voor de lange slag.
- 1.8 16V bak zit eronder
- De koppeling is vervangen door een Sachs powerclutch koppelingsset.
- Gechipt
- Vliegwiel is afgedraaid.
- Inmiddels een extra baksteun van een 19 (na aankoop eronder gezet)
Styling:
- Ronal turbo velgen met vredestein banden.
- Gespoten onderdelen onder de motorkap
- Gegalvaniseerd boutwerk.
- Rondom verlaagd met Bilstein.
- Cup spiegel.
- Momo sportstuurtje.
- HID Xenon verlichting 8000k
- Clifford alarm klasse 3 installatie.
- Gecleande achterklep.
- Kleine ICE upgrade.
Kmstand van de auto is 230 dkm ongeveer maar kmstand van het blok/bak/aandrijfassen etc is 30.000km. Volgens de vorige eigenaar heeft het blok zo'n 176pk en 185Nm koppel, wat ik me afvraag...Zal eerder in de buurt van de 160 liggen denk ik.
De foto's:
[img]http://pic30.picturetrail.com:80/VOL148 ... 873120.jpg[/img]
[img]http://pic30.picturetrail.com:80/VOL148 ... 873124.jpg[/img]
[img]http://pic30.picturetrail.com:80/VOL148 ... 873129.jpg[/img]
Mijn naam is Kevin en kom uit Dordrecht, ben 21 jaar en ben sinds kort de trotse eigenaar van een zwarte clio I 1.8 16V uitvoering uit '92 en er is al het nodige aan gedaan.
UPDATE:
Ik heb de clio inmiddels al een tijdje en na wat navraag gedaan te hebben kom ik uit op het volgende lijstje met mod's:
Motorisch:
- De 1.8 16V is gereviseerd en opgeboord naar een 2.0L door 'Biggelaar Motors' Er zitten originele Williams delen in, zoals de zuigers, krukas is de 93 mm slag van een williams/2.0 8v/1.9D, nieuwe hoofd/drijfstang/axiaallagers, nieuwe waterpomp, distributieriem, spanrol, geleiderol, gereviseerd kop: kleppen gestraald geslepen, zittingen gefreesd, kop gevlakt, compleet gereinigd en opnieuw opgebouwd, vrijwel nieuwe oliepomp, koppakking, kopbouten, spruitstukpakkingen, kleppendekselpakking, nieuwe bougies, rotor/verdeler, bougiekabels, en uiteraard een nieuw opgeboord blok van 82 naar 82,7 mm (1.8 naar 2 liter) en uitgefreesd carter voor de lange slag.
- 1.8 16V bak zit eronder
- De koppeling is vervangen door een Sachs powerclutch koppelingsset.
- Gechipt
- Vliegwiel is afgedraaid.
- Inmiddels een extra baksteun van een 19 (na aankoop eronder gezet)
Styling:
- Ronal turbo velgen met vredestein banden.
- Gespoten onderdelen onder de motorkap
- Gegalvaniseerd boutwerk.
- Rondom verlaagd met Bilstein.
- Cup spiegel.
- Momo sportstuurtje.
- HID Xenon verlichting 8000k
- Clifford alarm klasse 3 installatie.
- Gecleande achterklep.
- Kleine ICE upgrade.
Kmstand van de auto is 230 dkm ongeveer maar kmstand van het blok/bak/aandrijfassen etc is 30.000km. Volgens de vorige eigenaar heeft het blok zo'n 176pk en 185Nm koppel, wat ik me afvraag...Zal eerder in de buurt van de 160 liggen denk ik.
De foto's:
[img]http://pic30.picturetrail.com:80/VOL148 ... 873120.jpg[/img]
[img]http://pic30.picturetrail.com:80/VOL148 ... 873124.jpg[/img]
[img]http://pic30.picturetrail.com:80/VOL148 ... 873129.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door FunkyFresh op zo 19 sep 2010 14:11, 10 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Welkom!
Klinkt goed allemaal
Ben benieuwd naar de foto's 
Klinkt goed allemaal


-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Is gemeten op een bank na de ombouw maar hier heb ik geen uitdraai van...-PAZ- schreef:Welkom @ RTC.![]()
![]()
Clio zal wel flink van zijn plek afgaan met dat vermogen, is dat gemeten of gegokt??
![]()
Zien we graag hier
![]()
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik heb idd een zwarte clio gekocht weet alleen niet of die 2 keer op marktplaats heeft gestaan, hij stond geadverteerd onder 'clio 1.8 16V met F7R Williams blok' geloof ik. De auto stond in ZutphenTim_Coupe schreef:Welkom!
Heb jij die zwarte Clio onlangs gekocht die 2 keer op marktplaats gestaan heeft?
welkom @RTC
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Welkom!
Deze Clio 16V heb ik ook vaak bekeken op Marktplaats...ziet er erg gaaf uit!!
Deze Clio 16V heb ik ook vaak bekeken op Marktplaats...ziet er erg gaaf uit!!

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hahaha forget about it, je slaat jezelf gewoon voor je hoofd dat je ze zelf niet eerder gekocht hebWouterW schreef:ik vind die ronal velgen echt niet onder een Clio passen![]()
Veel beter onder een 5 GT

Ik ben maar even zo vrij geweest om je gelockte topic hier naartoe te 'moven'. 


FunkyFresh schreef:Posted: 27 Sep 2008 20:35 (No Member) Post subject: [Clio16V]WAT een pechdag!
Ongekend wat een pech dag heb ik vandaag
Ik had vandaag afgesproken met een maatje om een andere uitlaat onder m'n auto te gaan zetten. Dit maatje werkt bij een garage dus dat is wel zo makkelijk. Vanochtend eerst langs de sloop geweest om wat andere onderdelen te halen, zodat ik die vandaag ook gelijk kon monteren. Wordt ik na 30min bij de sloop pas geholpen om er 5 minuten later achter te komen dat ze de onderdelen helemaal niet hebben liggen terwijl mij door de telefoon is verteld van wel...Dacht bij mezelf ach jah kan gebeuren dan kijk ik volgend weekend wel.
Toen ging ik op weg naar dat maatje, ben ik een km van z'n huis vandaan voel en hoor ik bij het op schakelen in een keer een soort van klap/tik, ik rustig door gereden en merkte gelijk dat het schakelen in z'n 1 en 2 ook moeilijker ging. Dacht gelijk aan de schakelstang dat die niet lekker meer zat, eenmaal aangekomen bij het maatje wil ik de clio achteruit in parkeren gaat ie niet meer in z'n achteruit... Ik dacht okeej dit bevestigd mijn vermoeden van de schakelstang.
Toen met het maatje naar de garage gereden maar onderweg ging hij nog steeds moeilijk in z'n 1 en 2 en het leek wel of de koppeling soms ook niet volledig pakte wat af en toe resulteerde in slippende koppeling (ook te ruiken) bij de garage aangekomen de schakelstang gesteld zodat hij weer goed in de versnelling ging en de andere uitlaat gemonteerd.
Toen gingen we proef rijden en je voelde en hoorde nog steeds een 'klap' bij het intrappen en oplaten komen van de koppeling...Ik dacht gelijk aan de motorsteun dus gelijk terug gereden en auto op de brug gezet en gekeken, en JAH HOOR motorsteun kapot...motor lag gewoon op het subframe...
Ik de ANWB gebeld (waar ik net een week lid was van geworden) om te kijken of ik vervangend vervoer kon krijgen, de telefoniste kon me in 1e instantie niet helpen omdat ik op het terrein stond van een garage bedrijf en daar mag de ANWB niet komen Ik zeg ik sta 5m van de straat maar ze mochten er echt niet komen, dus toen maar gezegd dat ik de auto in de straat ervoor zou zetten en toen konden ze wel iemand lang laten komen.
Na 30min te hebben gewacht kwam er een ANWB bus, ik verhaal uit gelegd en die man ging kijken en idd hij constateerde ook dat de bout in de motorsteun was afgebroken aan de kant van de bestuurder. Hij de motorsteun losgehaald maar het afgebroken stuk bout zat nog in de motor natuurlijk. dit heeft ie er gelukkig goed uit kunnen krijgen zonder het verne*ken van het schroefdraad. Toen ging die opzoek naar een vervangende bout om het professorisch ff te fixen. Hij kon geen bout vinden dus kwam die op het idee om de gebroken bout weer te lassen en vroeg of hij even het lasapparaat in de garage van dat maatje kon gebruiken (en ik dacht dat ze niet op het terrein van een garage mochten komen )
Om een lang verhaal kort te maken, de tijdelijk oplossing werkt en ik kreeg dus geen vervangend vervoer omdat ik er voorlopig mee kan rijden. De vriendelijke man wees er wel op dat het wel beter was als het zo snel mogelijk gemaakt zou worden...JE MEENT HET!?
Maar goed dat maatje gaat van de week de motorsteun vervangen en de andere waarschijnlijk ook want die zag er ook niet al te best meer uit.
Nou heb ik alleen een paar vragen; ik heb een 2.0L williams blok in m'n clio I 1.8 16V liggen. De motorsteunen die ik moet hebben zijn neem ik aan dus ook van een 2.0L williams? of is er geen verschil tussen die van een 1.8 of 2.0L? OF weet er iemand betere motorsteunen? (met prijs aub)
M'n andere vraag is; hoeveel motorsteunen zitten er eigenlijk in? ik heb er twee kunnen ontdekken maar dit lijkt me wat weinig normaal heb je er 3 of 4 toch?
Alvast bedankt!
Gr,
Kevin

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Tom schreef:Zoveel pech heb je toch niet? Alleen je motorsteun is kapot. Die zitten er 3. Links en rechts boven en het "hondenbot" onder bij de schakelstang. Nieuwe halen en maandag of dinsdag ben je weer helemaal klaar
Ik heb in de Williams een groep N motorsteun zitten aan de bakzijde. Stuk stugger dan gewoon.
Hopelijk heb je er niet te veel mee gereden anders is je bak ook overleden.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Dank je wel! Op andere fora maakte het niet uit als je een nieuw topic aanmaakte, hier wordt dat niet zo gewaardeerd merk ik. Zal het onthouden voor de volgende keer!Merijn schreef:Ik ben maar even zo vrij geweest om je gelockte topic hier naartoe te 'moven'.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Neeh hooguit een km of 10, misschien iets meer. Maar toen de anwb het had gemaakt heb ik even een stukje gereden en aan de bak was niks te merken dus daar zit ik niet zo over in. Zo'n groep N motorsteun waar kan je die krijgen en wat is de prijs ervan?WouterW schreef:Tom schreef:Zoveel pech heb je toch niet? Alleen je motorsteun is kapot. Die zitten er 3. Links en rechts boven en het "hondenbot" onder bij de schakelstang. Nieuwe halen en maandag of dinsdag ben je weer helemaal klaar
Ik heb in de Williams een groep N motorsteun zitten aan de bakzijde. Stuk stugger dan gewoon.
Hopelijk heb je er niet te veel mee gereden anders is je bak ook overleden.
Alvast bedankt!
Kevin
'Ons' forum wordt enorm druk bezocht en om het overzicht te bewaren, proberen we zoveel mogelijk in 1 topic te proppen.FunkyFresh schreef:Dank je wel! Op andere fora maakte het niet uit als je een nieuw topic aanmaakte, hier wordt dat niet zo gewaardeerd merk ik. Zal het onthouden voor de volgende keer!Merijn schreef:Ik ben maar even zo vrij geweest om je gelockte topic hier naartoe te 'moven'.


Succes met het fixen van je Clio!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
volgens mij kun je die reno-sport onderdelen gewoon bij de dealer halen (als ik me niet vergis). Kijk anders eens op reichard.de of de site van MB. Die zouden ook wel eens wat kunnen hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Wat ze kosten? Geen idee.FunkyFresh schreef:Zo'n groep N motorsteun waar kan je die krijgen en wat is de prijs ervan?
Ik heb er vorig jaar eentje bij de APK erin laten zetten door Veban. Misschien hebben die ze nog liggen. Zou je even met ze moeten bellen.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Je bedoeld Veban in Rijswijk neem ik aan? (ff opgezocht op google)
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Neeh de steun was ook slecht, rubber was kapot aan de onderkant dus moet wel een nieuwe steun inRobke schreef:Het enige wat je nodig hebt is een nieuwe bout, geen nieuwe steun. Die dingen breken regelmatig af, dus da's niks bijzonders.
hier een lijst met bestelnummers voor de extra r19 versnellingsbak steun
Part number 1: 77 00 845 018 MOUNTING ENG 19 £15
Part Number 2: 77 00 801 543 ENGINE MOUNT R19 £31.11
Part Number 10: 77 03 101 157 SCREW x 4 @ 70p
Part number 15: 77 03 034 122 NUT @ 90p
Part number 11: 77 03 034 106 / 7701417222 @60p
[img]http://img261.imageshack.us/img261/705/ ... 002kc6.jpg[/img]
Part number 1: 77 00 845 018 MOUNTING ENG 19 £15
Part Number 2: 77 00 801 543 ENGINE MOUNT R19 £31.11
Part Number 10: 77 03 101 157 SCREW x 4 @ 70p
Part number 15: 77 03 034 122 NUT @ 90p
Part number 11: 77 03 034 106 / 7701417222 @60p
[img]http://img261.imageshack.us/img261/705/ ... 002kc6.jpg[/img]
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Je zegt extra steun, je bedoel je ook echt een extra steun of bedoel je dat ik die steun 19 het beste ook gelijk kan vervangen?Robke schreef:Dan moet je gewoon een originele steun nemen en een extra 19 steun monteren.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Uit welk programma heb je deze informatie? Is dat ergens te downloaden?Geert schreef:hier een lijst met bestelnummers voor de extra r19 versnellingsbak steun
Part number 1: 77 00 845 018 MOUNTING ENG 19 £15
Part Number 2: 77 00 801 543 ENGINE MOUNT R19 £31.11
Part Number 10: 77 03 101 157 SCREW x 4 @ 70p
Part number 15: 77 03 034 122 NUT @ 90p
Part number 11: 77 03 034 106 / 7701417222 @60p
[img]http://img261.imageshack.us/img261/705/ ... 002kc6.jpg[/img]
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Laat maar het is al duidelijk, het is een versnellingsbaksteun van een renault 19 die je bedoeld.FunkyFresh schreef:Je zegt extra steun, je bedoel je ook echt een extra steun of bedoel je dat ik die steun 19 het beste ook gelijk kan vervangen?Robke schreef:Dan moet je gewoon een originele steun nemen en een extra 19 steun monteren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Weet je zeker dat de 2 liter motor en bak uit een clio komen.
Als ze uit een Megane komen zijn de steunen volgens mij net iets anders. Correct me if i am wrong......
Als ze uit een Megane komen zijn de steunen volgens mij net iets anders. Correct me if i am wrong......
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: di 23 sep 2008 19:01
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik weet bijna 100% zeker dat het een echte F7R is en dus uit een clio komt, ik ga gewoon de originele motorsteunen van een 1.8/2.0L bestellen. Mochten deze niet passen weet ik gelijk dat het ook geen F7R is als er verschil in de steunen zit. Had ook nog geinformeerd bij veban en mb car performance en die wisten me te vertellen dat er geen verschil in de motorsteunen van een 1.8 of een 2.0L zit...ff afwachten dus.WouterW schreef:Weet je zeker dat de 2 liter motor en bak uit een clio komen.
Als ze uit een Megane komen zijn de steunen volgens mij net iets anders. Correct me if i am wrong......
Dus de F7R is alleen maar in de Clio geleverd?
Hij heeft ook in de Megane coupe en Sport Spider gezeten. De ophangpunten van de motor zijn gewoon over te zetten, dus dat is geen probleem.
Als je een Megane F7R erin had liggen, zou je het verschil gelijk moeten zien aan onder andere het inlaatspruitstuk en de ontsteking.
Hij heeft ook in de Megane coupe en Sport Spider gezeten. De ophangpunten van de motor zijn gewoon over te zetten, dus dat is geen probleem.
Als je een Megane F7R erin had liggen, zou je het verschil gelijk moeten zien aan onder andere het inlaatspruitstuk en de ontsteking.