Ik kocht mijn Renault op 17-04-2007 te Nijmegen. Hij zag er vrij netjes uit maar eigenlijk was er flink wat mis mee (duidelijk te zien was dat de gehele auto uit elkaar heeft gelegen, het was niet allemaal even goed in elkaar gezet). Toen ik hem net had, had ik er nog niet zoveel verstand van. Dat is met de tijd steeds meer geworden. De dingen die stuk gingen heb ik allemaal zelf gedaan (met natuurlijk veel hulp door RTC

Kilometer stand was toen 145***, APK liep tot 18 sept. 2008, was in 2002 rood overgespoten, subframe was vervangen, grijze grill en motorkap, forge dumpvalve, geen achterbank, dubbeldin tussenconsole, bekleding stoelen waren versleten, inbraak schade aan bestuurders deur bij slot, deukjes in rechter deur en een paar kleine roest plekjes.
De volgende onderdelen kreeg ik erbij:
- Rode verlagingsveren, 35/40mm geloof ik
- Setje velgen, 1 velg flinke scheur, verkocht aan CChris
- Elektrische ramen meganimse beide kanten
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /veren.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... velgen.jpg[/img]
Foto's bij vorige eigenaar:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... vorige.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... orige3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... orige4.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... orige5.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... orige6.JPG[/img]
Foto’s van toen ik hem net had:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/net1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/net2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/net3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/net4.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/net5.jpg[/img]
Als allereerst kwam ik erachter dat het membraam van de dumpvalve lek was. Deze direct besteld en vervangen. Er zat een grote lekke Remus einddemper onder. Deze trok ik eronder vandaan en had een mooie RVS pijp gelast. Geheel demperloos dus. Verder liep hij onwijs onregelmatig stationair. Onder het rijden liet ik gas los en hij minderde erg schokkend in snelheid. Dit was verschrikkelijk vervelend rijden. Dit had met de carburateur te maken. Maar het stellen van de Co-schroef hielp niet. Ik kocht goedkoop een goede carburateur. Deze zette ik erop en hij liep als een zonnetje. Ik kocht tevens bij deze zelfde jongen twee brake ducts. Ik had er toch geen mistlampen in en was ook niet van plan deze te plaatsen. Vandaar de brake ducts er maar in gezet.
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /pijp1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /pijp2.jpg[/img]
Omdat mij km-teller en toerenteller het ook niet deden. Regelde ik even een andere tellerbak. De toerenteller deed het weer maar de km-teller nog niet. De sensor bleek gewoon niet goed in de bak te zitten.
Foto: (Let niet op de temp

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... teller.jpg[/img]
Een paar maandjes ging alles goed. Toen ik op een gegeven moment wat knarsend/piepend geluid hoorde. Dit was het wiellager aan de rechter voorzijde. Nieuwe lagertje gehaald. Even later perse in het huis en het kon er weer onder. Was weer prima. Stom natuurlijk van me. Want ik had beter gelijk het wiellager van de linker voorzijde ook moeten vervangen. Dit had ik niet gedaan maaarr…. twee weken later begon de linker voorzijde te piepen en te knarsen. Jaja het wiellager haha. Vervangen en weer toppie.
Omdat ik de rode verlagingsveren erbij kreeg. Wilde ik deze natuurlijk even eronder zetten en kijken hoever hij verlaagd werd en hoe het reed. Klein uurtje werk gehad om de veren over te zetten. Deze eronder gezet en zie hieronder het resultaat. Hij kwam veel en veels te laag staan. Omdat ik hier ook nog 195/50/15 bandjes had, ging het allemaal aanlopen bij insturen. Maar dat was nog het minst erge eraan. Hij kwam zo laag te staan op de standaard schokkers, dat bij het kleinste hobbeltje in de weg, de schokker al aan zijn einde zat. Dus er kwam een flinke stoot. Nou hier moet je dan niet te lang mee doorrijden want dan je kan je nieuwe schokkers kopen. Dus eigenlijk die zelfde dag nog de standaard veren eronder gezet.
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... laagd1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... laagd2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... laagd3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... laagd4.jpg[/img]
Was zoals gewoonlijk op marktplaats aan het snuffelen. En ik kwam een mooi setje Cobra Emola S kuipstoelen tegen met rode Sparco 3-punts gordels (hierboven zie je eigenlijk dat al de gordels erin zaten op de standaard stoelen

De stoelen en gordels moesten natuurlijk erin gebouwd worden. Voor de stoelen kocht ik 2x Sparco stoelframe voor 129.95 en voor de gordels achter te bevestigen had ik een verkeersbordpaal uit de grond getrokken en hier een mooie stabilisator stand achter gemaakt waar mijn gordels omheen konden


Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... oelen1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... oelen2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... oelen3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... oelen4.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... rdels1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... rdels2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... rdels3.jpg[/img]
Ook houd ik wel van stickers, zoals jullie ongetwijfeld al opgemerkt hadden. Ik begon met mijn naam (beetje rally style) met een nederlands vlaggetje op mijn zijraampjes te plakken en met een grote TURBO sticker op het achterraam (beetje Turbo 2 style achtig).
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... ermans.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /turbo.jpg[/img]
Ik kwam toen op internet (weet niet meer waar) het cup circuit boekje tegen van de Renault 5 GT Turbo Coupe. Je weet wel, het 40 pagina dikke boekje. Toen ging ik daar eens in bladeren en op een aantal idtjes gekomen. Ging de carterventilatie en het cup systeem overnemen. Dit ging allemaal prima en rij hier nog steeds mee. Tevens had ik een lage temperatuur thermostaat besteld bij MBC. Ook verplaatste ik het koelvloeistof reservoir naar achter het schutbord. Zodat mijn luchtfilter verplaatst kon worden op de oude plaats van het kvs reservoir. Foto’s:
Poosje later begon er ineens wat kvs te lekken. Ik zat eerst te denken dat het misschien te maken had met verplaatsen van het reservoir. Maar de kvs bleek bij de kop vandaan te komen, net boven het uitlaatspruitstuk. Ik wist toen nog niet dat het de koppakking was. Toen ik op een gegeven moment zo een blikje met een of lek dichter spulletje erbij gooide. Dan in de bedoeling dat je even gaat rijden zodat het spul naar het lak kan gaan. Had even gereden, ging even ergens stil staan om te kijken of het nog lekte. Had de motorkap open staan. Was aan het kijken. En plots spatte er een kvs slang. De slang van de waterpomp naar de kachelradiateur met het ontluchtingsnippeltje. Allemaal kvs in mijn gezicht. Gelukkig niet in mijn ogen. Toen de slang knapte was voor mij duidelijk dat het de koppakking was. De druk werd zo hoog ik het kvs circuit dat er zwakste punt knapte.
Ik besteld toen bij MBC de versterkte koppakking set met versterkte kopbouten. Hier zaten ook pakkingen bij voor het in en uitlaat spruitstuk, waterpomp en carburateur. Wilde het gelijk goed aanpakken dus. Ook had ik een in-car bleedvalve en wat meters blauwe vacuüm slangen 4 en 6mm besteld. Tevens gelijk een nieuwe V-snaar gekocht.
Ik kreeg de spullen binnen en ben gelijk aan de slag gegaan. Alle componenten demonteerde ik. Dit was voor mij de eerst keer dat ik zoiets deed. Had het natuurlijk tot op de kleinste details uitgezocht. Waar op te letten en welke dingen wel en niet doen. Ik had ook even contact via de mail met MBC. Hun gaven mij ook nog een aantal goede tips. Bijv. het moment waarmee ik mijn kop moet aandraaien en na 1000km weer aantrekken met 67nm.
Ik had alles er vanaf liggen, incl. de kop. De kop bracht ik weg om te laten vlakken. Koste me 50 euro.Duurde een dag voordat ik mijn kop weer terug had. In die tussentijd ging ik alle spullen die er toch af lagen mooi schoon en netjes maken. Liep het allemaal even na. Boutjes en moertjes legde ik in het azijn zodat de roest en narigheid eraf kon vreten. Dat werd heel er netjes! Inlaatspruitstuk ook in het azijn. Het begon allemaal mooi te glimmen. Foto’s:
Ik haalde mijn kop weer op. De beste man vertelde mij dat ik alles eerst goed schoon moest maken voordat het er weer op kon. Dat deed ik vervolgens en ik begon eraan om alles weer in elkaar te zetten. De nieuwe versterkte koppakking legde ik erop en toen kon de kop er weer op. Het tapdraad even opnieuw getapt zodat de versterkte kopbouten en gemakkelijk ingedraaid konden worden. Alle bouten eerst met geloof ik 30nm aantrekken in een bepaalde volgorde en daarna in diezelfde volgorde bouten aantrekken met 65nm. Toen kon de rest er weer op geschroefd worden. Zag er stukken netter uit. Alle vacuüm slangen waren vernieuwd met blauwe silicone slangetjes. De bleedvalve ook netjes ingebouwd in de auto. Ook een mooie aluminium buis gemaakt met een 90 graden bocht voor het luchtfilter.
Ben er in totaal een klein weekje mee bezig geweest. Lekker in de avond uurtjes aan het prutsen geweest


Foto’s:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop1.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop2.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop3.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop4.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop5.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop6.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop7.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop8.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/kop9.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop10.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop11.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop12.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop13.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop14.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop15.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop16.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop17.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop25.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop18.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop19.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop20.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop21.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop22.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop23.JPG[/img]
Jaa ik weet het.. hij zit verkeerd om

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop24.JPG[/img]
------------------------
Vlak na dit klusje gebeurd het gezeik met mijn rijbewijs. Heb dit verhaaltje al eens verteld in mijn wie-is-wie topic maar zal het hier nog eens neerzetten.
Jullie weten vast nog wel dat Billy uit IJmuiden toen zijn phase 2 R5GTT total heeft gereden?? Dat was dus hetzelfde ongeluk.
Ik reed toen een Peugeot 306. Reed op een Zondag avond even een rondje. Puur uit verveling. We waren even naar de McDonalds geweest en weer op de terug weg naar uit. Op de terugweg, bijna thuis aangekomen, kwamen we Billy tegen. We besloten nog even een rondje te rijden. Was half 12 in de avond, 3 Dec. 2006. Het had geregend maar was alweer droog alleen de weg was nog natjes.
We reden met een gangetje over de heerenduinweg te IJmuiden. Wat harder dan was toegestaan. Het was niet zo zeer racen oid maar gewoon over overmoedig gereden. Hele flauwe bocht kwam tegemoet. Dat moest makkelijk gehaald kunnen worden met een gangetje. Maar helaas. Mn achterkant brak uit in die bocht. Ik ging zijwaarts over 2 bermen. Raakte met een band vast in een kuil en sloeg een keer over de kop. Ik reed met een vriend van me in mijn auto. We kwamen op z’n kop tot stil stand en op dat moment stond mn auto al in de brand. We konden gemakkelijk uit de gordels komen en we wisten een raampjes zonder moeite in de slaan. We kwamen zonder in paniek te raken gemakkelijk uit de auto. We hadden geen 30 sec later moeten zijn. We hadden beide NIKS en alleen wat glas sneetjes in de handen. Verder met een flinke schrik er vanaf gekomen.
Billy reed dus achter mij. Hij schrok zo van mij dat hij in die bocht vol in remmen trapte. Raakte ook in de slip. Raakte 3 kleinere paaltjes en kwam tot stil stand tegen een lantaarnpaal. Zijn Renaultje 5 was dus vanaf dat moment afgeschreven. Zowel Billy had toen ook niks.
Foto's van 306 voor het ongeluk:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /voor1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /voor2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /voor3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /voor4.jpg[/img]
Foto's van 306 en ex-GTT van billy na ongeluk:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... geluk1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... geluk2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... geluk3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... geluk4.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... geluk5.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... geluk6.jpg[/img]
Naja standaard procedure is dat je 10 dagen je rijbewijs kwijt bent na zo een ongeluk. Vooral omdat het je eigen schuld was. Mja onderzoek en al was gedaan maar kreeg na die 10 dagen mijn rijbewijs weer terug. Medio Nov. 2007 kreeg ik een brief van het gerecht en ik werd gedagvaard. 18 Dec. 2007 moest ik voorkomen aan de hand van dat ongeluk. Ik moest voorkomen omdat het mijn eigen schuld was en het was meer van, stel dat er iemand liep, stel dat er iemand reed. Er had wel dit of dat kunnen gebeuren. Blablabla.. Ook omdat ik nog beginnend bestuurder ben. Heb dan wel al bijna 4 jaar mijn rijbewijs maar toch ben je beginnend bestuurder. En bij zo een ongeluk word dat zo zwaar en hard aangepakt. Ik had dus een boete van 900 euro en was 3 maanden mijn rijbewijs kwijt.
Heb deze inmiddels dus weer terug en de boete betaal ik per maand. Dat had de officier van justitie bepaald.
------------------------
Maargoed, ik ga weer verder over de Renault 5 GT Turbo. Omdat het vijfje zolang heeft stilgestaan, ivm het kwijtraken van mijn rijbewijs, was er behoorlijk wat mis mee. Ik zag dit niet aankomen maar ik ben blij dat dit allemaal naar boven kwam met de APK. Een paar vrienden van me zijn een auto garage/bedrijfje begonnen. Hun doen ook APK en liet mijn vijfje bij hun keuren. Ik werd gebeld door die jongen en hij vertelde wat er allemaal mis mee was. Ik schrok best vast. Dit was er mis mee:
- Remleidingen achter verrot.
- Remschijven achter te verroest.
- Remblokjes achter waren al op.
- Wiellager links voor had speling.
- Stuurhoes links was lek.
- Omdat alles zo vast gerot zat brak nogal wat af. Onder andere de remslang koppelingen.
- Gaten in de dorpels
De volgende handelingen/onderdelen ging ik toen doen/bestellen.
- De remleidingen rondom eraf gehaald en deze nieuw na laten maken door een bedrijfje.
- Nieuwe remschijven rondom. Brembo max voor en standaard schijven achter.
- Nieuwe Textar remblokjes romdom.
- K-Tec RVS remslangen.
- Wiellagers was slim om rondom ook te doen. Omdat de achter wiellagers in de schijven geperst zitten en ga natuurlijk niet de oude lagers in de nieuwe schijven persen. Dus deze ook nieuw gehaald.
- Stuurhoes vervangen.
- De dorpels zijn dicht gelast.
Omdat ik toch bezig was heb ik nog is het volgende besteld/gedaan:
- K-Tec Ultimate Coilovers GT Turbo Phase 1 60/60mm
- Mat zwarte MMK velgen, 15inch, 4x100, ET40,7J
- Banden: Michelin Pilot Exalto's 195/45/15
- Carburateur laten nakijken/reviseren/opboren naar Group A door MB Car Performance. Jullie weten vast nog wel dat mijn 5 zo onregelmatig liep erg schokkerig reed. Dat was deze dus opgelost! Hij heeft nog nooit zo mooi gelopen! Daar ben ik erg blij mee.
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... elgen2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... elgen3.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpCe5AdC.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /foto1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /foto2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /foto3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /foto4.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /foto5.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /foto6.jpg[/img]
Audio aangepakt:
- Pioneer DEH 3900MP Radio
- Pioneer TS-A2511 25cm 3-way speakers achter
- Pioneer TS-G1002i 10cm 2-way speakers voor
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... audio1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... audio2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... audio3.jpg[/img]
Nog wat kleine dingetjes gedaan:
- MOMO Aluminium pookknop, zware knop en schakelt daardoor wat lichter.
- MB Car Performance stickers.
- Nog wat andere stickers ook.
- Gele H4 Halogeen lampjes.
Dit alles was klaar en gedaan. De Renault had weer een verse APK en de kart reed beter dan ooit

Toen het verlagingssetje eronder zat stond hij voor mooi laag. Toen moest natuurlijk de achterkant oom omlaag. Na pas 3 pogingen lukte het en het klopt dus wat men zegt, 3 keer scheepsrecht! De linker torsiestaag zat lekker in de koper vet dus deze ging er erg makkelijk uit. Ik had een 12mm dikke massieve staaf van 80cm. Eerst de rechter staaf via de bekende torsietrekker onder spanning gezet. Staaf erin aan de andere kant. Hele zware grote hamer en rammen maar Ben denk 10 min aan het rammen geweest. De hele straat stond gister avond buiten, van wat is dat nou weer voor herrie! Beetje bij beetje schoof de torsiestaaf verder eruit. Telkens weer de bout van de torsietrekker iets verder aan draaien. En jahoor.. daar kwam ie! Nou.. omhoog krikken op een bepaalde maat, staven der weer in en alles weer erop zetten. De kart stond het heel mooi laag. Maar hij staat nu nog achter iets hoger dan voor. Dus binnenkort nog maar een keer die torsiestaven eruit en nog eens een cm lager zetten.
Foto's:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC1.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC4.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC5.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC6.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC7.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/RTC8.jpg[/img]
Vorige maand besteld ik bij MBC een Copper core radiateur, een nieuwe waterpomp en een nieuw membraam voor mijn dumpvalve want deze was weer lek. De spullen kwamen een paar dagen later binnen en ik kon weer aan de slag. Motorkap en grill er even afgehaald want dan kunnen we er gemakkelijker bij. In een uurtje zaten mijn nieuwe onderdelen erin. Paar liter kvs erin gegooid. Even goed ontlucht (wat ik eerst niet goed had gedaan) en hij werd lekker koel. Tevens zit er een lage temperatuur thermocontact in.
Foto’s:
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... ct/rad.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/rad2.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/rad3.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/rad4.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... t/rad5.jpg[/img]
Omdat ik een grijze motorkap en een non-turbo grijze grille. Besloot ik om een nieuwe GT Turbo phase 2 grill te kopen bij de dealer en een andere nette, deuk vrije, motorkap van de sloop te halen. Deze beide matzwart te spuiten. Dit ging mij 200 euro kosten. Daarom besloot ik om voor de grap het zelf te proberen. Begon met de motorkap. Goed waterproof op schuren. Paar lagen spuiten. Weer schuren en dan paar laagjes nevelen. Het is nog erg straks geworden ook. De grille heb ik niet voorbehandeld. Dit wist ik niet en heb deze gewoon gespoten. Is wel netjes geworden en ik hoop dat het er op blijft zitten

Foto’s:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpCDNJ0J.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpoNOF3L.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phptIe4Ap.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpa9XjZ1.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phprj8Rwt.jpg[/img]
Mijn ventilator doet het ook niet. Deze getest en de ventilator zelf is prima. Ik heb ook wat draden doorgemeten en ik kon geen draadbreuk vinden. Waarschijnlijk is het relais stuk. Omdat er zo geprutst is door de vorige eigenaren aan de elektra van de vijf. Ga ik de gehele kabelboom vervangen en de motorkabelboom ook. Bijv. als ik over een hobbel rij valt mijn radio uit. Ik probeerde het al uit te zoeken maar met mijn huidige kabelboom is er geen touw meer aan vast te knopen. Er zitten allemaal verschillende kleuren draden op elkaar door gelast en veel draden zijn te kort. Ik ben het zat en daarom wil ik een in goede staat zijnde kabelboom hebben. Gelijk met elektrische ramen bedrading eraan en het liefst ook met de centrale deurvergrendeling erin. Maar dat moet ik nog even vragen aan supercing. Bij hem haal ik namelijk die kabelbomen.
Foto’s: (komen binnenkort)
Verder rijdt hij prima. Er staat inmiddels 156*** op de teller, dus heb er in anderhalf jaar tijd circa 11*** mee gereden.
Verdere plannen zijn:
- Kabelboom binnen.
- Motor kabelboom.
- Kachelradiateur vervangen.
- Inbraakschade maken.
- Deukjes uit deur halen.
- Paar kleine roest plekjes wegwerken.
- Nieuwe turbo.
- Nieuwe 2.5” RVS uitlaatlijn maken/laten maken vanaf turbo bocht.
- Achterkant nog iets lager zetten.
- Interieur netjes maken.
Dat was het denk ik wel zo een beetje. De rest van de foto’s moet ik er nog tussen plakken. Dat zal ik vanavond doen
