Hoi, heb de search gebruikt, maar kan hiermee niks vinden, dus bij deze mijn volgende vraag.
Ik heb dus een Clio II Phase 1, Motor is 1.4 8V
Het probleem is dus, dat de versnelling soms moeilijk terug in de 2 en in de 1 gaat. Is dit een bekend probleem en wat kan ik hieraan doen ?
Heb namelijk van iemand gehoord dat al die clio's slecht schakelen.
Iemand enig idee ?
Alvast bedankt.
Clio II slecht schakelen
Een beetje
, zou iets duidelijk zijn.
Wanneer ik op een Verkeerslicht af rijd, dan rem je langsaam af, vervolgens wil ik de auto in de 2 zetten tijdens uitrollen, maar dan gaat die er vaak moeilijk of niet in. Als je stil staat wil die ook wel eens moeilijk in de 1 gaan, maar als die dan zachtjes rolt, wil die wel in de 1.
Hopelijk is dit wat duidelijker.

Wanneer ik op een Verkeerslicht af rijd, dan rem je langsaam af, vervolgens wil ik de auto in de 2 zetten tijdens uitrollen, maar dan gaat die er vaak moeilijk of niet in. Als je stil staat wil die ook wel eens moeilijk in de 1 gaan, maar als die dan zachtjes rolt, wil die wel in de 1.
Hopelijk is dit wat duidelijker.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Tijdens het afremmen koppeling intrappen, in zn vrij zetten, koppeling los laten, kopeling weer in en dan in zn 2 zetten. Verder kun je er weinig aan veranderen denk ik...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Als ik in z'n 2 de bocht door wil en dus terugschakel van 3 naar 2 gaat dat ook niet heel makkelijk zeg maar. Alles is verder goed aan mijn auto. (Koppeling, bak) Denk toch dat het een Reno kwaaltje is