Voorstellen (Jackson, R5 GTT), Update page 2 + Foto's

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb ook nog nooit een halve pomp binnegekregen hoor :lol:

hij zal het vast wel zo bedoelen,dat het gewoon een compleet pakketje is.
met pakking en bouten e.d

alleen maar goed scheelt weer een hoop geprul met oude bouten.
en slechte kit.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De waterpomp van een gt bestaat uit 2 delen. Een draaiend gedeelte en een montagedeel. Als je hem bij brezan ofzo besteld krijg je alleen het draaiende deel. Het montagedeel hoef je eigenlijk niet te vervangen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

pfff

zie jij je eigen al een halve pomp monteren op je gtt
roy??

vind ik een beetje prul als mensen dat soort dingen doen.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

supercinq schreef:pfff

zie jij je eigen al een halve pomp monteren op je gtt
roy??

vind ik een beetje prul als mensen dat soort dingen doen.
We hebben het hier niet over mijn gt. :wink:

Prul? Het prijsverschil tussen een hele pomp of een halve is rond de 40 euro. Dus maken sommige mensen dan de keuze om alleen het draaiende deel te vervangen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kom op joh.

je koopt toch ook niet nieuwe sideskirts
maar monteert ze met kit.
ipv de daarvoor bedoelde strips.

gelukkig snapt jackson het wel
en monteert het dus een compleet nieuwe waterpomp.

als je al op 40 euro moet gaan bezuinigen
koop dan maar iets anders :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Aan dat huis slijt normaal niks.

In plaats van een hele pomp kopen kun je ook je geld door de plee spoelen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

het oog wil ook wat he..

jullie spenderen honderden euro's
aan de buitenkant.
onder de kap van bepaalde mensen die hier meepraten
ligt een klein kapitaal

maar een waterpomje van 80 eurie is te gek :~
beetje tegenstijdig jongens..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een borsteltje nemen?
Trouwens, bling onder de motorkap vind ik ook geld wegspoelen :) Maar daar mogen de meningen over verdeeld zijn.

Een GT motor is sowieso al geen schoonheid, dus als je daar een blitz waterpompje op zo' n vettig blok hebt zie ik de schoonheid niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

in combi met een net blok he.

als je je zaakjes op orde hebt,hoeft t echt geen vette zooi te zijn hoor.
is een kwestie van onderhoud.

dat mag duidelijk zijn.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

supercinq schreef:het oog wil ook wat he..

jullie spenderen honderden euro's
aan de buitenkant.
onder de kap van bepaalde mensen die hier meepraten
ligt een klein kapitaal

maar een waterpomje van 80 eurie is te gek :~
beetje tegenstijdig jongens..

Jij kan toch niet in andermans portomonee kijken? :~
Alleen het draaiende gedeelte vervangen voldoet ook. Dus kan ik de mensen die alleen dat gedeelte vervangen geen ongelijk geven. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

daar heb je gelijk in.
maar zulke praat klinkt een beetje vreemd uit jou mond.

bij jou is het i.i.g wel goed geregeld
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

m.a.w
bij jou staat het er wel netjes bij

ga dan niet praten over bezuingen e.d
denk dat de meeste een hartaanval krijgen als ze weten,
wat er verspijkerd is aan jou gtt.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Roy schreef:
We hebben het hier niet over mijn gt. :wink:
De een ziet het als bezuinigen, de ander als onnodig geld uitgeven.
En dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. :)



Maargoed terug naar Jacksons 5 GTT. :) (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Precies..

Volgens die kerel van MBC was het zelfs bijna net zo duur die complete waterpomp. Maar voor mij maakt geld niet zo heel veel uit. Ik heb een hele goede baan voor op mn 21e. Ik woon nog thuis dus die paar tientjes extra lig ik niet wakker van.

Ik koop liever iets goed. Dan heb ik der een lekkerder gevoel bij. Weet niet wat het is. Vandaar dat ik lekker alles bij MBC vandaan haal.

En indd is het dan alleen het bewegende deel van je vervangt. En in mijn geval vervang ik dus de gehele waterpomp. Ik vind ook dat het oog wat wilt. En over het algemeen ziet mijn blok er netjes en niet vettig uit. Heb namelijk toen ik mijn koppakking ging vervangen. Alles schoon gemaakt en ontvet :D

MBC had ook alles op voorraad liggen dus de keuze was snel gemaakt voor mij. Morgen komt alles mijn kant op. Kan ik weer even lekker sleutelen aan de GTT. KVS gelijk verversen. Heb ook nog een lage temperatuur thermocontact liggen. Een nieuwe en eigenlijk nooit derin gezet. Dus deze gaat er ook gelijk in.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je hebt een nieuwe radiator en een nieuwe waterpomp?
Wat heb je aan vermogen gedaan?

Ik zou dan een origineel thermocontact monteren: je motor houdt langer als ie op temperatuur blijft. Als je koelsysteem in staat is m op die temperatuur te houden heb je geen koelere nodig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@jackson

ik vind i.i.g dat je een goede denkwijze hebt.
je kunt wel op de kleine dingen willen besparen,maar als
je het goed doet dan kost het toch altijd meer dan dat je wilt :lol:

zijn je koelingsspullen netjes binnen gekomen??
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Je hebt een nieuwe radiator en een nieuwe waterpomp?
Wat heb je aan vermogen gedaan?

Ik zou dan een origineel thermocontact monteren: je motor houdt langer als ie op temperatuur blijft. Als je koelsysteem in staat is m op die temperatuur te houden heb je geen koelere nodig.
Oww okee op die manier.

Naja heb eigenlijk tot nu toe alleen een group a carb. Cup circuit systeem aangesloten. Dus bleedvalve en schroef mn turbodruk op.

Maar niet die lage temp thermocontact erin schroeven?
supercinq schreef:@jackson

ik vind i.i.g dat je een goede denkwijze hebt.
je kunt wel op de kleine dingen willen besparen,maar als
je het goed doet dan kost het toch altijd meer dan dat je wilt :lol:

zijn je koelingsspullen netjes binnen gekomen??
Dankje :P

Nee nog niet. MBC zou het vandaag allemaal opsturen. Zal morgen binnenkomen :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

en dan alles netjes monteren.

weer een upgrade (Y)
allemaal betrouwbaarheid joh.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jackson schreef: Maar niet die lage temp thermocontact erin schroeven?

Nee hoor, die gtt van jou blijft nu PERFECT op temperatuur en dan is het alleen maar beter dat ie niet contant te koud is.
Laatst gewijzigd door Riël op do 14 aug 2008 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

als het goed is :~
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hij heeft toch een HELE nieuwe waterpomp?
Hij hoeft natuurlijk ook niet te doen wat ik zeg hoor ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ga nou niet lopen zeiken joh (F)

mischien mag jij zn ouwe waterpompie wel op komen halen :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:)

Beetje aangepast daarboven :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Zo.. dump valve membraam binnen. Direct even gemonteerd. En doet het weer prima. Geen lek meer in het vacuum systeempje. Toch vind ik het vreemd. Want het oude membraam lijkt wel prima in orde te zijn :S Heel apart maargoed :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

het hoeft maar een minimaal scheurtje te zijn.
en je zult merken dat het allemaal niet meer zo lekker werkt.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dan vraag ik me op mijn beurt af...waarom geen zuigerdumpvalve? Zo duur zijn die toch ook niet echt?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mag jij mij uit leggen wat dan het voordeel is van een zuiger dv.
t.o.v een membraam dv.

op een z.g.a standaard gtt!!!!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Of de gtt standaard is of niet maakt natuurlijk niet kuit, voordeel van een zuigendumpvalve is dat je dus nooit meer last hebt van gescheurde membranen, was dus nog best vaak voorkomt. Bij mijn dumpvalve was het membraan ook stuk, nu komt er ook een zuigervalve op.
R5GTT. Drive it like you stole it
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik vind t allemaal welmeevallen hoor..
ik heb nog nooit een gescheurd membraam gehad,bij 1 van mijn gtt's

gevalletje pech??
zuiger dv zal zeker wel duurzamer zijn.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vastzittende zuigers heb je ook weer, plus de extra kosten, een groter apparaat en naar mijn gevoel wat langzamere reactie (massa van zuigertje?)

Vind een goede membraan ook wel fijn :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tja t'is t 1 of het ander he :lol:
denk dat we beter ff ergens anders de boel kunnen gaan vervuilen.

het gaat niet echt meer over jackson zn auto.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Achja, als je eens in het jaar je membraampje moet vervangen is het ook niet zo een ramp toch? :D

Zo.. vanmiddag even een nieuwe phase 2 grill besteld bij de dealer. Woensdag of Donderdag binnen :D Ben gelijk even achter de kleurcode van mijn rode 5 aangegaan. Was een heel zoek werk. Maar ik heb de juiste kleurcode weten te achterhalen. Zodat ik mijn nieuwe phase 2 grill diezelfde kleur rood kan laten spuiten. De motorkap word tegelijker tijd matzwart gespoten.

Maandag worden mijn nieuwe Copper core radiateur en waterpomp richting mijn verstuurd. Zal deze dan Dinsdag of Woensdag binnen krijgen.

Kwam vanmiddag een stuurnaaf tegen op de sloop. Deze had ik maar even meegenomen aangezien ik mijn 2e hands momo stuur vast moest lassen op de naaf. Dus rij op het moment weer even met mijn standaard stuur. Rijd ook wel lekker, komt alleen minder ver naar je toe.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Riël Notermans schreef:Vastzittende zuigers heb je ook weer, plus de extra kosten, een groter apparaat en naar mijn gevoel wat langzamere reactie (massa van zuigertje?)

Vind een goede membraan ook wel fijn :)

Komt dat voor ja?, dat de zuigers gaan vast zitten. Je hebt toch altijd wel wat olie in de slang tussen inlaat en intercooler dus dan zou ie toch ook gesmeert worden lijkt me :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Werd zojuist gebeld door de Renault dealer. Het phase 2 grilletje was binnen :D Vanmiddag even ophalen (D)

Loop alleen te kloten met de kleurcode van de auto. Die weet ik dus niet. Ik heb wel een kleurcode van knalrood dat er heel veel op lijkt. Maar je gaat denk ik wel verschil zien. Hij is door een paar eigenaren terug in 2002 rood overgespoten. Er is al zo een kleurenlezertangding opgezet, maar dat ding gaf geen match. Lastig.. Wat moet ik nou. Ik zit sterk te overwegen om gewoon die grill ook matzwart te maken.. Maar ik wil hem rood..
Laatst gewijzigd door Jackson op di 19 aug 2008 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Door een schadehersteller de juiste kleur er bij laten zoeken :wink:
Plaats reactie