26 maart waarschijnlijk geflitst met 48 te hard
Dus ik dacht laatst, hè, dat is meer als 3 maanden geleden. Joepie!
Niet dus, het is een strafrechtelijke zaak en dit kan en mag tot 2 jaar duren. Oftewel, die boete zal nog wel komen.
Wat gebeurde er:
Ik reed naar m'n vriendin toe (de dag van 4 jaar samen toevallig) en op deze provinciale weg van Zevenaar naar Doesburg rij ik altijd lekker door. Voor me zat een auto die niet bepaald doorreedt, dus in een bocht liet ik me afzakken, schakelde terug en ging hem voorbij. Net toen ik weer naar rechts ging ineens een flits.
Ik dacht, dat was zeker die kerel die met grootlicht flitste omdat ik ehm zo vlot inhaalde. Goed, niet meer aan gedacht verder.
Volgende ochtend staat dit in de krant:
Dagblad De Gelderlander schreef:
Hardrijders scheuren door Zevenaar
donderdag 27 maart 2008 | 03:39 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 27 maart 2008 | 09:42
ZEVENAAR - De politie heeft bij controles op de Ringbaan-Zuid en Doesburgseweg in Zevenaar twintig hardrijders bekeurd.
Op de Ringbaan-Zuid, een vijftigkilometerweg, was de hoogst gemeten snelheid 83. Op de Doesburgseweg (waar 80 de limiet is) werd een bestuurder geklokt met 128 kilometer als snelheid.
En dat voelde direct niet goed
1: ik was er
2: ik heb een flits gezien
3: de teller was wel in de buurt van 130+
Oftewel, nu dik 4,5 maand later verwacht ik ehm nog altijd. Het CJIB mevrouwtje bevestigde dat het 2 jaar mag duren, en ook op flitsservice.nl kwam dit al naar voren.
Op het moment van flitsen had ik een puntenrijbewijs. Nu niet meer.
Wel wordt deze geregistreerd en krijg je een kruisje achter je naam. Balen, want stel je rijdt op een 2x2 baansweg binnen de bebouwde kom. Let even niet op en rijdt 85. Dat betekend 35 te hard, weer registratie, maar dit keer direct 4 maanden inleveren van je rijbewijs.
Onder het kruisje uit komen? Ja, dat schijnt te kunnen door:
De bestuurdersverklaring niet in de vullen
Anoniem te betalen via het postkantoor
Niet reageren op telefoontjes o.i.d.
Wordt vervolgd