[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

- Lengte van de remleidingen opmeten met een touwtje
- Leidingen laten maken, of zelf maken
- Oude leidingen eronder vandaan halen
- Nieuwe leidingen in vorm buigen, aan de hand van de oude leiding
- Nieuwe leidingen eronder puzzelen

Je bent er wel even mee bezig, maar het is goed te doen.
Het beste is remleiding van kopernikkel in plaats van koper. Dat gaat langer mee en ziet er mooier uit.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die remleidingen komt wel goed idd, maar ik maak me meer zorgen om de benzineleidingen
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ah, die heb ik niet gedaan... :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Valt wel mee denk ik. Zijn toch slangen van voor naar ahter of ook leidingen ???

Ik zou dan die gevlochten RVS brandstofslangen nemen van voor naar achter. Lekker makkelijk. In de klemmen naast de remslangen monteren en klaar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Haas schreef:die remleidingen komt wel goed idd, maar ik maak me meer zorgen om de benzineleidingen

Ik zou gewoon gaan voor koperen leiding, werkt prima. En is ook gewoon op de rol te koop (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

je kan altijd nog langs het spoor kijken ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Haas schreef:die remleidingen komt wel goed idd, maar ik maak me meer zorgen om de benzineleidingen

Ik zou gewoon gaan voor koperen leiding, werkt prima. En is ook gewoon op de rol te koop (Y)
Eitje inderdaad. Heb ik ook onder de 5 gemaakt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is dat ding al onderhand klaar (of heb jij geen kaboutertjes die in de vakantie doorwerken)? :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

morgen weer verder. Ach, prioriteiten verschuiven in het leven, naarmate ja ouder wordt... :~
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... Komt goed, pik. :D Dat probeer ik mezelf ook steeds voor te houden. :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik stap zo maar weer eens in de auto....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Succes vandaag! :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Het enthousiasme druipt eraf. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat komt wel als de wat sprekendere delen gemonteerd worden, interieur, motor enz ;)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Hoever zijn we vandaag gekomen meneer De Haas?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Wat ik hoorde is ie ook weer bezig geweest met andere auto's (N) ;) :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Toch niet aan mini's gezeten hé? (0)

Moest het golfske niet voor de apk?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

De mijne is vandaag niet bij hem in de buurt geweest :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

don't look at me ;)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ik was er wel, maar niet met de Mini ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vraag 1: ik mijn achteras lichtelijk gefatsoeneerd, echter, wat kan ike r het beste opspuiten? Parafinelak of gewoon hamerite? Zit nu alleen zinkspray op...

vraag 2: heeft iemand een overzicht/duidelijke foto's van de benzinetank en hoe de slangen lopen?
Als ik een 16v pomp in die tank ros, is dat goed genoeg om het gtt blokkie te laten leven of moet dat perse anders? neem aan dat de opbrengst en de druk voldoende zijn, maar ff checken ;)

vraag 3: ik wil de bodem van mijn Clio wat isoleren. Iemand Tips? makkelijk te vormen en uiteraard geen bladgoudprijzen bij voorkeur! :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

16v pomp moet meer dan voldoende zijn lijkt me. Je hebt toch ook de origenele gtt druk regelaar erop neem ik aan??
R5GTT. Drive it like you stole it
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Wil je de bodem geluid of warmte isoleren? Standaard mat en tapijtje niet goed?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Go Haasie!

Anti dreunplaten kun je volgens mij bij de automatzaken krijgen en vormen met een fohn?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-PAZ- schreef:16v pomp moet meer dan voldoende zijn lijkt me. Je hebt toch ook de origenele gtt druk regelaar erop neem ik aan??
die drukregelaar zit op het blok toch? Althans, dat membraan met 4 aansluitingen wat bij een GTT in de wielkast RV hangt?
Die zit er ja! (althans, dat is wel de bedoeling, maar geen idee of die er zat, toe de handel eruit kwam. Ik ga ervanuit van wel (B) )
Robke schreef:Wil je de bodem geluid of warmte isoleren? Standaard mat en tapijtje niet goed?
vooral geluid! Std isolatiemat is niet heel veel meer van over (oud en bejaard) en doet weinig meer. Nieuw is onbetaalbaar, dus ja, dan een alternatief :)
Steven schreef:Go Haasie!

Anti dreunplaten kun je volgens mij bij de automatzaken krijgen en vormen met een fohn?
ik zal morgen eens bellen (Y)

Wil de matten op de bodem leggen onder de voorstoelen en tegen het schutbord achter het dash.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dempingsplaten van o.a Teroson zkunnen aardig prijz. Afhankelijk van maat en hoeveelheid.

Je zit zo op 30 tot 50 eurie per plaat van 40 x 40 cm ongeveer. (dacht ik)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Anti dreunplaten (bitumen) werken voornamelijk tegen vibraties, niet tegen direct geluid van de rijwind of iets dergelijks. Dan zul je echt een schuim achtig spul nodig hebben en dat is aak ook duur zoals Arco al aangeeft.
Gewoon op de sloop wat isolatiematjes halen en je bent klaar.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Ik weet dat iemand van de MINI club ;) :p erg tevreden is met het dure Dynamat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dat zou ik ook zeggen, anders voel je jezelf zo genaaid :p
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Berthill schreef: Dynamat in de kofferbak, onder de achterbank en accubak. De wat luide uitlaat als gevolg van het MTH spruitstuk is nu een stuk minder in de cockpit te horen. De dreun rond 2000 toeren is ook verdwenen en een snelwegrit bij 140 is ook stiller geworden.
[img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/1189.jpg[/img]
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ik heb ook de hele koffervloer van m'n Coupetje gedaan
met Dynamat..... kost wat maar tis zeker te merken (Y)

hieroo een :foto: van halverwege het plakken

Afbeelding
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Heel duur dat Dynamat, kost wat zo'n naam. :D
Dat zijn dus ook gewoon ontdreuningsplaten en dempen het geluid lang niet zoveel als een orgineel tapijtje doet.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Haas,

ik heb hier nog wel een hele raffel van die originele matten liggen. Mag je hebben als je me de verzendkosten betaald :)
Plaats reactie