[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
-
- Lengte van de remleidingen opmeten met een touwtje
- Leidingen laten maken, of zelf maken
- Oude leidingen eronder vandaan halen
- Nieuwe leidingen in vorm buigen, aan de hand van de oude leiding
- Nieuwe leidingen eronder puzzelen
Je bent er wel even mee bezig, maar het is goed te doen.
Het beste is remleiding van kopernikkel in plaats van koper. Dat gaat langer mee en ziet er mooier uit.
- Leidingen laten maken, of zelf maken
- Oude leidingen eronder vandaan halen
- Nieuwe leidingen in vorm buigen, aan de hand van de oude leiding
- Nieuwe leidingen eronder puzzelen
Je bent er wel even mee bezig, maar het is goed te doen.
Het beste is remleiding van kopernikkel in plaats van koper. Dat gaat langer mee en ziet er mooier uit.
die remleidingen komt wel goed idd, maar ik maak me meer zorgen om de benzineleidingen
-
Ah, die heb ik niet gedaan... 
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Valt wel mee denk ik. Zijn toch slangen van voor naar ahter of ook leidingen ???
Ik zou dan die gevlochten RVS brandstofslangen nemen van voor naar achter. Lekker makkelijk. In de klemmen naast de remslangen monteren en klaar.
Ik zou dan die gevlochten RVS brandstofslangen nemen van voor naar achter. Lekker makkelijk. In de klemmen naast de remslangen monteren en klaar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas schreef:die remleidingen komt wel goed idd, maar ik maak me meer zorgen om de benzineleidingen
Ik zou gewoon gaan voor koperen leiding, werkt prima. En is ook gewoon op de rol te koop

R5GTT. Drive it like you stole it
je kan altijd nog langs het spoor kijken 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Eitje inderdaad. Heb ik ook onder de 5 gemaakt.-PAZ- schreef:Haas schreef:die remleidingen komt wel goed idd, maar ik maak me meer zorgen om de benzineleidingen
Ik zou gewoon gaan voor koperen leiding, werkt prima. En is ook gewoon op de rol te koop
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
morgen weer verder. Ach, prioriteiten verschuiven in het leven, naarmate ja ouder wordt... 

ik stap zo maar weer eens in de auto....
dat komt wel als de wat sprekendere delen gemonteerd worden, interieur, motor enz 

don't look at me 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vraag 1: ik mijn achteras lichtelijk gefatsoeneerd, echter, wat kan ike r het beste opspuiten? Parafinelak of gewoon hamerite? Zit nu alleen zinkspray op...
vraag 2: heeft iemand een overzicht/duidelijke foto's van de benzinetank en hoe de slangen lopen?
Als ik een 16v pomp in die tank ros, is dat goed genoeg om het gtt blokkie te laten leven of moet dat perse anders? neem aan dat de opbrengst en de druk voldoende zijn, maar ff checken
vraag 3: ik wil de bodem van mijn Clio wat isoleren. Iemand Tips? makkelijk te vormen en uiteraard geen bladgoudprijzen bij voorkeur!
vraag 2: heeft iemand een overzicht/duidelijke foto's van de benzinetank en hoe de slangen lopen?
Als ik een 16v pomp in die tank ros, is dat goed genoeg om het gtt blokkie te laten leven of moet dat perse anders? neem aan dat de opbrengst en de druk voldoende zijn, maar ff checken

vraag 3: ik wil de bodem van mijn Clio wat isoleren. Iemand Tips? makkelijk te vormen en uiteraard geen bladgoudprijzen bij voorkeur!

die drukregelaar zit op het blok toch? Althans, dat membraan met 4 aansluitingen wat bij een GTT in de wielkast RV hangt?-PAZ- schreef:16v pomp moet meer dan voldoende zijn lijkt me. Je hebt toch ook de origenele gtt druk regelaar erop neem ik aan??
Die zit er ja! (althans, dat is wel de bedoeling, maar geen idee of die er zat, toe de handel eruit kwam. Ik ga ervanuit van wel

vooral geluid! Std isolatiemat is niet heel veel meer van over (oud en bejaard) en doet weinig meer. Nieuw is onbetaalbaar, dus ja, dan een alternatiefRobke schreef:Wil je de bodem geluid of warmte isoleren? Standaard mat en tapijtje niet goed?

ik zal morgen eens bellenSteven schreef:Go Haasie!
Anti dreunplaten kun je volgens mij bij de automatzaken krijgen en vormen met een fohn?

Wil de matten op de bodem leggen onder de voorstoelen en tegen het schutbord achter het dash.
-
- Über-Spammer
Dempingsplaten van o.a Teroson zkunnen aardig prijz. Afhankelijk van maat en hoeveelheid.
Je zit zo op 30 tot 50 eurie per plaat van 40 x 40 cm ongeveer. (dacht ik)
Je zit zo op 30 tot 50 eurie per plaat van 40 x 40 cm ongeveer. (dacht ik)
Anti dreunplaten (bitumen) werken voornamelijk tegen vibraties, niet tegen direct geluid van de rijwind of iets dergelijks. Dan zul je echt een schuim achtig spul nodig hebben en dat is aak ook duur zoals Arco al aangeeft.
Gewoon op de sloop wat isolatiematjes halen en je bent klaar.
Gewoon op de sloop wat isolatiematjes halen en je bent klaar.
Berthill schreef: Dynamat in de kofferbak, onder de achterbank en accubak. De wat luide uitlaat als gevolg van het MTH spruitstuk is nu een stuk minder in de cockpit te horen. De dreun rond 2000 toeren is ook verdwenen en een snelwegrit bij 140 is ook stiller geworden.
[img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/19/1189.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Ik heb ook de hele koffervloer van m'n Coupetje gedaan
met Dynamat..... kost wat maar tis zeker te merken
hieroo een
van halverwege het plakken
![Afbeelding]()
met Dynamat..... kost wat maar tis zeker te merken

hieroo een

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
Haas,
ik heb hier nog wel een hele raffel van die originele matten liggen. Mag je hebben als je me de verzendkosten betaald
ik heb hier nog wel een hele raffel van die originele matten liggen. Mag je hebben als je me de verzendkosten betaald