Klapperend geluid linksvoor Clio I 1.4 E7J '91

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Hallo,

Ik rijd nu alweer een jaartje rond in een Clio 1.4 uit '91 als Daily drive naast mijn R19 16V (die nu compleet uit elkaar ligt) en heb sinds 3 weken een raar geklapper in de voortrein wat me erg doet denken aan een aandrijfas (homokineet) die speling heeft..

Zo'n 3 weken terug begon het bij het uitaccelereren van een bocht naar rechts, toen dacht ik dat het wel een aandrijfas zou zijn aangezien ik de rechter aandrijfas dat jaar er voor al heb moeten vervangen, kon zo snel even geen aandrijfas vinden dus ben ik zo nog naar de Nurburgring geweest, daar 2 rondes gedaan en begon het eigenlijk alleen maar meer te horen..

Eenmaal weer thuis een andere as gescoord, de oude as er uit maar die bleek eigenlijk geen speling te hebben.. nieuwe as er in en proberen maar het was eigenlijk niets veranderd..

Oke, dan ga je maar weer eens verder zoeken.. as er nog eens uit en de kom in de bak van het diff controleren.. niets bijzonders allemaal dus verder gaan zoeken.. minimale speling op de stuurkogel en de draagarmrubbers waren wat gaar en kwamen wat dicht bij het subframe..

Vandaag dus maar eens een nieuwe draagarm gemonteerd en nieuwe fuseekogel, nieuwe stuurkogel en nieuwe stabilisatorstangrubber.. stukje gereden en nog steeds hetzelfde gezeik.. :gun:

Daarna de schokbrekers er onder vandaan gehaald omdat ik het ook hoor op oneffenheden in de weg.. daar bleek linksvoor een scheur in het veerpootlager te zitten.. nou, dan zou dat het wel moeten zijn.. 2 nieuwe veerpootlagers gemonteerd, schokbrekers eens omgewisseld om te kijken of het geluid naar rechts zou verhuizen... auto weer van de brug.. rijd naar buiten.. lekker licht sturen.. eerste bocht naar rechts.. toktoktoktok |:

Hielp dus ook niet, nou.. dan houd je nog 1 ding over volgens mij en dat is het wiellager, dus hup... naar de Brezaap voor een nieuw lagertje..

Oude lager viel eigenlijk meteen uit elkaar dus dacht ik dat dat het dan wel zou zijn.. nieuw lager er in geperst.. spul monteren.. naar buiten rijden.. en nog steeds gerammel (S)

Mooi dan.. nu zit ik weer thuis.. minimaal 150 euro armer aan onderdelen die nu onder een roestige Clio zitten en eigenlijk best wel een beetje 200% over de zeik..

Even een kleine opsomming van wat er nu vervangen is vandaag..:

- Draagarm linksvoor
- Fuseekogel linksvoor
- Wiellager linksvoor
- Stabilisatorstangrubber linksvoor
- Stuurkogel linksvoor

Schokbrekers zijn hagelnieuwe Monroes van een Clio 16V, auto is wel aardig verlaagd en staat op 15" wielen met 195/45R15, kilometerstand is 127.000 op het moment dus niet echt iets om uit elkaar te vallen nog :)

Geluid komt ook echt duidelijk linksvoor weg..

Om dit ding gaat het..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 921950.jpg[/img]
PaulM

16v voor en achterbumper op gezet? :)
Ronald1916V

+Clio16v+ schreef:16v voor en achterbumper op gezet? :)
Alleen voorbumper, remmerij aan de voorzijde is ook compleet 16V :)

Ik denk alleen niet dat daar dat geklapper vandaan komt
pierre

restauratie vordert gestaag, zat veel achterstallig onderhoud aan dus.

...kijk eens naar de stabilisatorstangrubbers, die zijn vast ook gaar en kosten bijna niks.
Ronald1916V

pierre schreef:restauratie vordert gestaag, zat veel achterstallig onderhoud aan dus.

...kijk eens naar de stabilisatorstangrubbers, die zijn vast ook gaar en kosten bijna niks.
Zoals je mischien wel gezien hebt in dat lijstje zijn die ook al vervangen..
Ronald1916V

??
Robke
Car: Lexus IS250

Weet je zeker dat het geklapper links zit en niet rechts?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik zou denken aan een motor steun
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ronald1916V

Robke schreef:Weet je zeker dat het geklapper links zit en niet rechts?
Geluid komt heel duidelijk links weg maar aangezien alles daar al vervangen is zou ik het niet meer weten..
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik zou denken aan een motor steun
Motorsteunen zien er ook allemaal goed uit dus ik zie daar niet echt problemen, voel het geklapper ook in het stuur en bodem...
Robke
Car: Lexus IS250

Heb je ook al iemand anders laten rijden, dat jij dan ergens anders in de auto zit?
Kun je horen of het ook daadwerkelijk van links komt.

Ik heb zo met m'n Clio 2 jaar rondgereden met een irritante trilling in de auto bij een snelle bocht naar links. Na veel vervangen en zoeken bleek het uiteindelijk het difflager te zijn........
Ronald1916V

Heb zelf ook al eens rechts gezeten inderdaad maar dan komt het nog steeds van links..
pierre

loopt het voorwiel aan in de bocht ?
Plaats reactie