Hallo mensen,
een hele tijd terug had ik een leuke clio 1.2L, maar die werd geschept door een taxi, dus dat is niks meer.
Nou heb ik laatst een 19 gekocht.
Het is een 1.4L GTR U9 uit 1991.
Weet iemand wat voor een blok daarin zit, en of het uberhaupt wel enigzins zou lonen om hier wat aan te doen??
Motorisch is ie perfect, bodywork is ook nagenoeg perfect, zeker voor een auto van 17 jaar oud.
groeten
Pim
Wat kan je allemaal doen met een renault 19
dankjewel.
ja, wat ik er allemaal aan wil doen?? Niet echt veel, aangezien ik em voor 700 euro op de kop heb getikt, dus chiptuning ga ik zowieso niet doen, levert ook maar 7pk en 13Nm extra op, dus dat vind ik die 400 euries niet waard.
Standaard dingen denk ik.
Als ik het goed gelezen heb hierzo:
http://www.renault19world.de/presentati ... subpage=05
dan zou ik dus een aantal motoren kunnen hebben. Is er een makkelijke manier om dat uit te vinden??
Heeft een andere luchtfilter nut?? wat is een goeie site voor renault onderdelen wat dat soort betreft??
Ik heb zoiets van ik ga er geen duizenden euros aan besteden, maar ik wilde een auto van rond de 1500, maar heb nu 800 bespaard en kan dus wel een paar dingetjes doen, mocht dat zin hebben.
Alvast bedankt.
Pim
ja, wat ik er allemaal aan wil doen?? Niet echt veel, aangezien ik em voor 700 euro op de kop heb getikt, dus chiptuning ga ik zowieso niet doen, levert ook maar 7pk en 13Nm extra op, dus dat vind ik die 400 euries niet waard.
Standaard dingen denk ik.
Als ik het goed gelezen heb hierzo:
http://www.renault19world.de/presentati ... subpage=05
dan zou ik dus een aantal motoren kunnen hebben. Is er een makkelijke manier om dat uit te vinden??
Heeft een andere luchtfilter nut?? wat is een goeie site voor renault onderdelen wat dat soort betreft??
Ik heb zoiets van ik ga er geen duizenden euros aan besteden, maar ik wilde een auto van rond de 1500, maar heb nu 800 bespaard en kan dus wel een paar dingetjes doen, mocht dat zin hebben.
Alvast bedankt.
Pim
-
- Contacteer:
jij hebt een 91 er gtr dat is een 1400 cc motor met een onderliggende nokkenas
die een soort monopoint injectie heeft of liever gezegt een soort elektronische carburateur
die kan je dus niet chippen
heeft ook geen zin
wat wel kan is een 1700 of een 1800 16v blok erin hangen
maar waar ben je dan mee bezig metr zo een saaie auto
die een soort monopoint injectie heeft of liever gezegt een soort elektronische carburateur
die kan je dus niet chippen
heeft ook geen zin
wat wel kan is een 1700 of een 1800 16v blok erin hangen
maar waar ben je dan mee bezig metr zo een saaie auto
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tja, ik dacht, misschien leuk om een beetje wat aan te doen, hij hoeft er voor mij niet mooi uit te zien, dat doe ik wel met mijn auto waar ik voor aan het sparen ben, al weet ik nog niet wat voor een model ik neem.
Liefst een clio 2.0L, maar dan moet ik nog even doorsparen.
Kijk, als ik met dit ding dmv een luchtfiltertje hier en een paar andere kleine dingetjes daar een pk'tje of 10 eruit kan halebn vind ik het al best, al zal dat met dit ding niet echt werken denk ik.
Maar stel dat ik zo'n 1.8 16v motor erin wil hebben, waar kan ik daarvoor het best naar kijken dan?? Bekende sites? Wat zou dat dan gaan kosten??
en wat zou ik dan zoal moeten gaan aanpassen??
thanks voor enige info
Liefst een clio 2.0L, maar dan moet ik nog even doorsparen.

Kijk, als ik met dit ding dmv een luchtfiltertje hier en een paar andere kleine dingetjes daar een pk'tje of 10 eruit kan halebn vind ik het al best, al zal dat met dit ding niet echt werken denk ik.
Maar stel dat ik zo'n 1.8 16v motor erin wil hebben, waar kan ik daarvoor het best naar kijken dan?? Bekende sites? Wat zou dat dan gaan kosten??
en wat zou ik dan zoal moeten gaan aanpassen??
thanks voor enige info
ok, dan laat ik het bij deze bij de originele zooi. 
Wat ik nou als leuke auto wil om mee te spelen is eigenlijk een leuke Clio, maar ja, dan moet ik even sparen.
Ik heb nou 2000 euro op de rekening en wil nog even doorsparen tot aan de 5000 en dan even gaan kijken naar een leuk autootje.
Hoeft natuurlijk geen 5000 te kosten, maar dan heb ik misschien meteen wat geld voor leuke parts. We zien wel.
thanks voor de info in ieder geval.

Wat ik nou als leuke auto wil om mee te spelen is eigenlijk een leuke Clio, maar ja, dan moet ik even sparen.
Ik heb nou 2000 euro op de rekening en wil nog even doorsparen tot aan de 5000 en dan even gaan kijken naar een leuk autootje.
Hoeft natuurlijk geen 5000 te kosten, maar dan heb ik misschien meteen wat geld voor leuke parts. We zien wel.

thanks voor de info in ieder geval.
ok, een laatste vraagje.
Ik merk dat als ik mijn gas los laat, dat dan het toerental redelijk lang rond de 2000 blijft hangen, en ook op andere aantallen, hij valt gewoon niet zo snel terug als dat ie hoort eigenlijk.
Wat is hier aan te doen??
Ik merk dat als ik mijn gas los laat, dat dan het toerental redelijk lang rond de 2000 blijft hangen, en ook op andere aantallen, hij valt gewoon niet zo snel terug als dat ie hoort eigenlijk.
Wat is hier aan te doen??
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
je zou eens een nieuwe gaskabel kunnen monteren. Ding is natuurlijk ook al 17 jaar oud hé 
Project: GTT Blue Sport
Ik heb evt nog een complete 1.8 16v staan met versnellingsbak, kabelboom en ecu erbij. motor en bak hebben nog maar 130.00km gedaan. pm me maar als je evt interesse hebt
R5GTT. Drive it like you stole it
ik denk dat ik het gewoon bij de 1.4 hou.
Het is erg verleidelijk om inderdaad van jou die 1.8 16v te kopen, maar ik denk dat ik mijn geld opspaar om met een wat nieuwere auto leuke dingen ermee te doen.
ik zal inderdaad eens kijken naar de gaskabel, weet niet wanneer die voor het laatst vervangen is, zal makkelijk op te zoeken zijn aangezien de vorige eigenaar vanaf aankoop alle bonnen van de garages nog had en heeft meegegeven.
thanks voor de tip
Het is erg verleidelijk om inderdaad van jou die 1.8 16v te kopen, maar ik denk dat ik mijn geld opspaar om met een wat nieuwere auto leuke dingen ermee te doen.
ik zal inderdaad eens kijken naar de gaskabel, weet niet wanneer die voor het laatst vervangen is, zal makkelijk op te zoeken zijn aangezien de vorige eigenaar vanaf aankoop alle bonnen van de garages nog had en heeft meegegeven.
thanks voor de tip
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
van een 1.4 gtr naar een v6 RS
mooie overstap!
goed..... ik zo ook lekker sparen pimmie! ...enne met een wat minder potente renault is ook genoeg lol te beleven rsi, 16v, gtx

goed..... ik zo ook lekker sparen pimmie! ...enne met een wat minder potente renault is ook genoeg lol te beleven rsi, 16v, gtx
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
ja, ik weet dat er veel lol te beleven valt aan wat kleinere versies.
ik had ongeveer 4 jaar geleden een Ford Fiesta XR2 met dubbele weber carburateurs, 1.6 16V was dat geloof ik.
Was nog die mk2 achtige bak laat maar zeggen.
Sinds ik die gehad heb, wil ik eigenlijk steeds een leuk scheurbakkie wat ik goed kan onderhouden, maar is er nog steeds niet van gekomen helaas.
Steeds wel leuke auto's, maar mindere versie ervan.
Let maar op, ik win de 10de de staatsloterij, en dan ga ik es even rondkijken.
Tot die tijd is het nog even doorsparen.
ik had ongeveer 4 jaar geleden een Ford Fiesta XR2 met dubbele weber carburateurs, 1.6 16V was dat geloof ik.
Sinds ik die gehad heb, wil ik eigenlijk steeds een leuk scheurbakkie wat ik goed kan onderhouden, maar is er nog steeds niet van gekomen helaas.
Let maar op, ik win de 10de de staatsloterij, en dan ga ik es even rondkijken.

lol 10pk met een luchtfilter winnen, 10PK ermee verliezen kan nog wel geloven, maar winnen...Pimmie schreef:rsparen.
hoho die win ik al!!!Pimmie schreef:ja, ik weet dat er veel lol te beleven valt aan wat kleinere versies.
Let maar op, ik win de 10de de staatsloterij, en dan ga ik es even rondkijken.Tot die tijd is het nog even doorsparen.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
ga dan kijken voor een gt turbotje !Pimmie schreef:ja, ik weet dat er veel lol te beleven valt aan wat kleinere versies.
Let maar op, ik win de 10de de staatsloterij, en dan ga ik es even rondkijken.Tot die tijd is het nog even doorsparen.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break