ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Luco/Alpine-racer schreef:
Roy schreef:Daarom moet je ook geen imitatie nemen.... :~
Ja origineel is er niet meer he....
Hoezo niet meer.....???

Ik heb er vorige week gewoon een besteld voor Ronnie :wink:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Precies, het duurt wat langer maar ze zijn nog gewoon leverbaar. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Eind augustus toch of zo ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien omdat je dit schreef ivo :D

Ivo van Achthoven schreef:Iemand nog een idee waar we een nieuwe motorkap voor een 5 vandaan kunnen halen...?

Nergens meer te bestellen..., via Renault in backorder...., immitatie niet te krijgen (S)

Net toch maar even een bestelling gedaan bij ons magazijn, dan maar ff wachten.... :~
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tja ze zijn er nogwel...., je moet alleen even 7 weekjes geduld hebben :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

kwanta koste een nieuwe?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Even uit mn hoofd.....158,- euro geloof ik
Hugo
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 2 aug 2002 20:17
Locatie: Oosterhout (Gem. Nijmegen)

Ivo van Achthoven schreef:
Jochem de Haas schreef:
Chris schreef:
Jochem de Haas schreef:
Ferdy schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Ik weet wel dat de RK-36-HR deze week door een liefhebber gekocht is.... :)
En hij zal komende weken wel ergens opduiken met foto wamr binnen gestald.... (Y)
Chris ? :P
Ja wel een Chris maar niet die .......al heeft ie wel ook een witte GT :p
Aankoop geannuleerd?!

RK-36-HR


ja hij besefte dat ie er al te veel had |: :lol:
Tja idd, jammer, vond het wel een mooie aanvulling... :wink:
weet iemand of deze aankoop om technische redenen niet door is gegaan? En heeft iemand een idee wat een redelijke prijs is? 5.500 lijkt me een beetje veel. Tis nog altijd een droom een 5 gtt te hebben en mss gaat dit hem wel worden dan. please help.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Luco/Alpine-racer schreef:
Roy schreef:Daarom moet je ook geen imitatie nemen.... :~
Ja origineel is er niet meer he, en die zat er al op toen we hem kochten.
Miljoenen op sloperijen. Zit vast nog een goede tussen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Hugo, PM :wink:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

doe mij dezelfde dan, ivo

ik vind het een nette wagen om te zien,
eerste eigenaresse, klinkt wel goed dan,
onderhoudshistorie bekend...
tja...allemaal plusjes wel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Roy schreef:Daarom moet je ook geen imitatie nemen.... :~
Ja origineel is er niet meer he, en die zat er al op toen we hem kochten.
Miljoenen op sloperijen. Zit vast nog een goede tussen :)
Ik stoor me er niet zo aan, hij past goed, alleen de lijn naar de koplampen toe zit niet helemaal gelijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die advertentie is er wel al af ondertussen
R5GTT. Drive it like you stole it
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ferdy schreef:doe mij dezelfde dan, ivo

ik vind het een nette wagen om te zien,
eerste eigenaresse, klinkt wel goed dan,
onderhoudshistorie bekend...
tja...allemaal plusjes wel
PM :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ivo van Achthoven schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Roy schreef:Daarom moet je ook geen imitatie nemen.... :~
Ja origineel is er niet meer he....
Hoezo niet meer.....???

Ik heb er vorige week gewoon een besteld voor Ronnie :wink:
Waarschijnlijk krijg je dan een imitatie in Renault doos...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

DennisT schreef:Vanmiddag wezen kijken/rijden in de auto, opzich wel een nette auto, wel wat aandachtsplekjes zoals lichte roestvorming hier en daar, stoelen die wat slijtage hebben e.d.

Positief is dat de wielen er in het echt beter uit zien en bij passen, blok loopt heel soepeltjes, geen rammeltje tikje wat dan ook :) Alleen 172 pk, no way. Voelt meer aan als een std gtt op 1 Bar. Misschien dat afstellen wonderen doet.

Auto moet ook helemaal geballanceerd en uitgelijnd worden, trilt wel aardig in het stuur.

Ik ga nu over een prijs nadenken, geef dat morgen door en dan is het duidelijk of de club een gtt rijker is :D
Ik heb een hekel aan het woord 'afstellen' op een GT, als dit ding zo traag is moet je je serieus afvragen of die turbo en opgeboorde carb er wel opzitten. Een sproeierafstelling is wel belangrijk, maar als die enorm verkeerd is loopt ie ooknie 'soepel'. Op watvoor druk stond ie?

Zou er nog maar es goed over nadenken als ie op iets van 1,2 bar stond.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De auto staat op de meter op 1 Bar, maar altijd natuurlijk de vraag in hoeverre dat klopt. Turbo komt er ook pas op hogere toeren echt bij, de echte schop onder je hol van de turbo valt ook een beetje tegen. Lijkt net of de druk gewoon een stuk lager is, of dat er ergens in de slangen ofzo drukverlies is.

Blok loopt dus wel echt heel erg netjes, niks van bijgeluiden, gelijk starten nadat de motor warm is uitgezet en even gewacht is. Perculatiefan deed alleen helaas niks.

De auto is dus gewoon best netjes, met wel een aantal schoonheidsfoutjes, maarja, het blijft 20 jaar oud :lol: Krijg er wel wat extra spullen bij als orginele velgen, volledig alu intercooler, stalen remleidingen en een gloednieuw (!) GTT stuur :D

Lekker een nachtje er over slapen, morgen beslissing nemen :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Jackson schreef:Is er iemand bekent met het "zelf" reviseren van de standaard turbo van een GTT. Er schijnt dus een setje verkrijgbaar te zijn met nieuwe lagers en keringen. Zodat je zelf je turbo uit elkaar kan schroeven en die nieuwe lagers en keringen erin kan zetten. Dan is ie niet zo goed gereviseert als dat je hem laat reviseren maar je hebt dan geen speling meer in het wieltje.


....Abel in Groningen doet dat zelf
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

DennisT schreef:De auto staat op de meter op 1 Bar, maar altijd natuurlijk de vraag in hoeverre dat klopt. Turbo komt er ook pas op hogere toeren echt bij, de echte schop onder je hol van de turbo valt ook een beetje tegen. Lijkt net of de druk gewoon een stuk lager is, of dat er ergens in de slangen ofzo drukverlies is.

Blok loopt dus wel echt heel erg netjes, niks van bijgeluiden, gelijk starten nadat de motor warm is uitgezet en even gewacht is. Perculatiefan deed alleen helaas niks.

De auto is dus gewoon best netjes, met wel een aantal schoonheidsfoutjes, maarja, het blijft 20 jaar oud :lol: Krijg er wel wat extra spullen bij als orginele velgen, volledig alu intercooler, stalen remleidingen en een gloednieuw (!) GTT stuur :D

Lekker een nachtje er over slapen, morgen beslissing nemen :)
Mag ik vast een optie nemen op dat stuur? :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Weet iemand of er nog originele kriksteunen te koop zijn? Rechtsvoor is bij mij die 'driehoek' verrot, die aan de bodem en tussen dorpel en middenbalk zit gelast. Kwilde de auto iets krikken, maar dat vond ie minder leuk nadat ik die balk (restant ervan) had weggehaald.... aan de voorruit (rubbers) zag ik dat de auto tordeerde :@
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heeft Arco die dingen laatst niet besteld voor de APK? Of waren dat andere...?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mrtn schreef:Weet iemand of er nog originele kriksteunen te koop zijn? Rechtsvoor is bij mij die 'driehoek' verrot, die aan de bodem en tussen dorpel en middenbalk zit gelast. Kwilde de auto iets krikken, maar dat vond ie minder leuk nadat ik die balk (restant ervan) had weggehaald.... aan de voorruit (rubbers) zag ik dat de auto tordeerde :@
Merijn schreef:Heeft Arco die dingen laatst niet besteld voor de APK? Of waren dat andere...?
Krikpunten voor tbv GTT

Kosten 40,24,- euro bruto ex. BTW

7751621719 RV
7751621720 LV
Laatst gewijzigd door Arco op ma 4 aug 2008 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik heb een probleempje met mijn GTT.

Kenmerken:
1. Eques turbodruk meter geeft ipv -0.5bar, -0.3bar aan.
2. Veel meer klappen en raar gepruttel uit uitlaat bij gas los.
3. Dumpvalve blaas niet meer af.
4. Hij is heel traag.
5. Hij loopt onrustig en schokt klein beetje onder het rijden.

Ik dacht eerst dat hij iets te rijk liep maar dat verklaard niet dat ie traag is en dat hij niet meer afblaast. Of komt het misschien doordat de turbo bij aan zijn einde is. Hij fluit namelijk wel al een beetje.

Wat kan dit nou zijn mensen? :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Hoe is de ontsteking? Het lijkt erop alsof er een vaccuumslang kapot is.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Goeie vraag.. Hoe kan ik dat zien/testen? Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken.

En nu schiet me er ineens wat te binnen. Toen ik mijn motorkap opende hoorde ik indd een zacht gesis en kwam bij dumpvalve vandaan. Toen ik met mijn hand de gaatjes van de dumpvalve dicht hield was het gesis over. Zou mn dumpvalve stuk/lek kunnen zijn?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

In je dumpvalve zit een membraan, en die gaan ook nog wel eens kapot. Is overigens wel gewoon los te vervangen.

Zie.

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... d6c87be55f
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja dat weet ik. Heb deze namelijk al eens vervangen. Maar dat is nu het geval niet. Er ontsnapt gewoon lucht uit mn dumpvalve. Ik had gister de dumpvalve al uit elkaar en het membraam was goed.

Sowieso als het membraam lek/gescheurd is dan zou hij gewoon af moeten blazen maar dan heel ander geluid.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Als het membraam kapot is hoor je bijna niks meer qua afblazen en zal de druk zeker minder zijn. Maar dat is duidelijk hoorbaar omdat je alle lucht van de turbo door je DV naar buiten blaast.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Okee. Ik ga hem er zo ff af schroeven en ff open maken. Dan kijk ik nog eens goed. Hoop dat dat het is want scheelt weer zoeken en is simpel te vervangen. Ga alleen morgen 8 dagen naar Kroatie dus ik denk dat het dan pas word :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gesis is duidelijk een vacuumlek, waar je onsteking van in de war raakt.
Dus trek die slang van de dumpvalve es los en stop er een schroefje in of houd em dicht met je vinger. Als ie dan normaal loopt moet ie wel lekken op je dumpvalve.

Waar ie dan precies lekt is lastig te zeggen, vaak zijn het de vacuumslangen zelf op de plekken van aansluitingen.
Hugo
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 2 aug 2002 20:17
Locatie: Oosterhout (Gem. Nijmegen)

Ivo van Achthoven schreef:Hugo, PM :wink:
Hey Ivo, thanks voor de info, ben vandaag even wezen kijken, ziet er op het eerste gezicht wel netjes uit. Dorpels roesten een beetje vooraan, voorruit heeft dikke krassen in het glas en de auto heeft een schade gehad links voor(deze is wel verholpen). De verkoper wil er perse 5500 euro voor hebben, ik denk niet dat de auto zo veel waard is. En het grootste nadeel, de auto staat op een verhoging en je kan er geeneens een proefrit mee maken, hij haalt hem er alleen af als je hem ook koopt als de proefrit bevalt. Ik denk dat hij hem echt gewoon zelf wil houden.

Dus al met al heel erg jammer maar deze nette 5 GTT gaat aan mijn nues voorbij.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Er is wel iemand anders hier een GTT rijker iig!!! :D :D :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:pompom:

GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je dat getjoende hok toch gekocht? :D

Krat bier als ie met de huidige onderdelen 150 wielpk's in Goes kan draaien :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Morgenmiddag halen, en dan komen er vanzelf wel foto's enzo.


Alvast een cadeautip/verlanglijstje:

-witte mistlichten
-50mm verlagingsveren
-nieuwe rubbertjes van klapraampjes


Wil er ook wel wat voor betalen eventueel :wink:
Plaats reactie